"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Naispelaajia?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Ratovaari kirjoitti:Itse en varsinaisina figuttajina ole viellä törmännyt naissukupuolen edustajiin, mutta muutaman naispuoleisen roolipelaajan kyllä tiedän, ja näistä osa tuntee myös figupelejä, kuten Warhammer, mutta ei itse pelaa sitä (oli MTG-turnaus täällä kerran, jonka jälkeen sai järjestyspaikkaan jäädä viellä olemaan, päätettiin pelata Warhammerquestia, oli siinä tytöillä iso ihmetys [eivät pelanneet] kun ei ollutkaan satojen ukkojen armeijoita).
No jaa ropettavat ja larppaavat tytöt eivät ole mikään ihmeellinen näky ainakaan täällä päin. Lähinnä figuttaminen on saanut tän "poikien puuhaa" leiman.

Mut joo, sen voisin vielä lisätä että tytöillä, joilla ei ole tuttuja jotka jo pelaavat, on varmaan aika vaikea päästä sisään peliporukoihin. Pojat vaan kävelevät lähimpään fantsuun/GW:hen/puokkiin ja alkavat pelaamaan paikallisessa peli-illassa tjsp. Mutta sukupuolijakauman takia kuvittelisin sen olevan isompi kynnys tytöille.

P.S 2 minuutin tuplaposti Ratovaari? Sä surffaat jollain ukin aikaisella mammuttiversiolla!? :shock:
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Kyllä sitä muutama naispelaaja on nähty ja kuultu, joten eivät niinkään harvassa. Roolipelipiireistä imeytyvät tai puoliso pakkosyöttää, joten tämä rajaa aika nopeasti tietynlaiset naaraat pois joukosta. Lähes poikkeuksetta heitä kiinnostaa enemmän taiteellinen puoli kuin pelaaminen, vaikka olenkin erään varsin kilpailuhenkisen tapauksen tavannut.

Toisaalta olen saanut varsin positiivista palautetta naisten/tyttöjen parista kun olen harrastuksesta kertonut. Muutamat tahtoivat vapaaehtoisesti kokeilla maalamista, yksi tahtoi jopa demopelin. Eli kunhan esittää aiheen sellaisessa muodossa, että täysin tietämätön tallaaja sen voi hyvin ymmärtää (vertaa esimerkiksi lautapeleihin) niin johan ropisee vastakaikua. Jos alkaa heti selventämään jostain stateista sekä eri kansoista, niin lentää korkealta yli hilseen. Vähän turhan moni tuntuu luulevan, että täysin ummikolle "demoaminen" on sama juttu kuin jo aiemmin aiheesta selvää ottanut. Isosiskoni maalasi oikein mielellään yhden figun iltapäivän aikana, kunhan autoin alkuun ja neuvoin vaikeissa paikoissa, mutta en ryhtynyt sen syvällisempiin aiheisiin menemään.

Poikien harrastus tämä on, mutta sopivan nörttejä poikatyttöjä löytyy kunhan kaivaa. Ei ne pelaavat tytöt sen ihmeellisempiä ole kuin tavikset, joten turhaa fantasioida siellä.
Darkside

Viesti Kirjoittaja Darkside »

Minä taas aloitin pelaamaan kun meinasin ostaa tyttöystävälle ukkoja maalattavaksi taiteellinen kun on mutta tämä sanoikin että eiku ruvetaan pelaamaan ja siitä se lähti. Näin kolmen vuoden jälkeen sillä on yli 4000 pisteen Dark Eldar armeija jolle hävisin joululomalla kaks kertaa putkeen. Mielestäni meistä kumpikaan ei mene "nörtti-kategoriaan" ja molemmat ollaan yli kakskymppisiä. Mutta näinkin päin voi käydä. Kolme vuotta sitten saatoin selata White Dwarfia kaupassa ja ajatella "kuka hullu tollaseen laittaa rahaa?" mutta paljonka sitä nyt onkaan mennyt? Niin musta tuli hammeristi.
"Opinions are like assholes, everybody has one."
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Oma puoliskoni on enemmän tai vähemmän kypsynyt figuihin, vaikka hyvin satunnaisesti jotain niistä maalaileekin. Hänen siskonsa puolestaan (kihloissa toisen figuttajan kanssa) osallistuu jo kimppatilauksiini (tosin maalaajana).
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
arska_a
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arska_a »

Nazreg Moonsinger kirjoitti:
No jaa ropettavat ja larppaavat tytöt eivät ole mikään ihmeellinen näky ainakaan täällä päin. Lähinnä figuttaminen on saanut tän "poikien puuhaa" leiman.
Larppauspuolellahan naisien määrä on kokemukseni mukaan puolet/puolet. Pöytäpeleissä hieman pienemp.( Vilkaiskaa Ropeconissa hieman tyttöjen määrää ja sitten pohdiskelkaa hieman, miten ne ovat sinne tupsahtaneet.) Kyseessä on kuitenkin aika iso ero strategiaukkopelin ja eläytymisen välissä. Eihän niissä pöytäropeissa ole edes välttämättä heitetä noppaa, sillä sehän perustuu nykyään loppujen lopuksi eläytymiseen. Pikkuukoilla leikkiminen ja tinasolttujen maalailu on tosiaan hieman esimaskuliinisen maineen "saavuttanutta".
"Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua"
-Martin Luther
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Nazreg Moonsinger kirjoitti:P.S 2 minuutin tuplaposti Ratovaari? Sä surffaat jollain ukin aikaisella mammuttiversiolla!? :shock:
Ei kun kone vähän sohlas tässä, ihan 8mb netti on käytössä.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Strategiapelit ovat kovin miesvaltainen harrastus ylipäänsä. Esim. Shakissa SELO-listalla on 7081 miestä ja 274 naista. Shakin myös luulisi olevan melko paljon tasapuolisemmassa suosiossa kuin figujen, jo ihan lievemmän sota-teeman takia.

Tuskinpa naispelaajat juuri sen ihmeellisemmän kohtelun kohteeksi joutuisivat livenä, kuin miehetkään. Pahimmillaan jokunen vastustaja hämmentyisi ja kattelisi lähinnä kattoon tajutessaan, että tyttö joka pelaa figuilla on yhä tyttö. Näyttöruudun takaa on toki helppoa kirjotella kenties mitä ja samaten jätkäporukassa on helppoa höpistä vaikka mitä, mutta (luojan kiitos) harva niin todellisuudessa käyttäytyisi.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Matti kirjoitti:Pahimmillaan jokunen vastustaja hämmentyisi ja kattelisi lähinnä kattoon tajutessaan, että tyttö joka pelaa figuilla on yhä tyttö.
Äläs nyt. Jos pöydän toisella puolella on isorintainen ja muutenkin silmää miellyttävä olento niin peliin keskittyminen on huomattavasti vaikeampaa, ainakin minun kokemuksieni mukaan.
Locku

Viesti Kirjoittaja Locku »

Yleensä on helppo saada figujen maailmaan mukaan tyttöjä jotka myös roolipelaavat. Tuolla pääasiassa roolipeleihin keskittyvässä majatalo.org:ssa ainakin on jokunen figuttava nainen. Ellei sitten ne ole juuri ne teidän tyttöystävät.

Itse ainakin tunnen pari naista jotka ovat ainakin figuttaneet. Toinen tykkää FaBasta ja toinen 40K:sta.
susivaara

Viesti Kirjoittaja susivaara »

figunarkki kirjoitti:Jos pöydän toisella puolella on isorintainen ja muutenkin silmää miellyttävä olento niin peliin keskittyminen on huomattavasti vaikeampaa, ainakin minun kokemuksieni mukaan.
No saatiinhan ne tissit sieltä kentälle taas. Hei oikeesti. (Ja pidäthän sinä pienistä tinamiehistäkin, miksi näiden muiden juttujen pitää olla isoja?)

Olen kyllä huomannut että tyttönä pelatessa saa enemmän anteeksi, ja pojat on ehkäpä himpun verran innokkaampia selittämään sääntöjä jos niille vähän räpsyttelee. Nyt uuden laitoksen myötä olen kyllä skarpannut ja vihdoin itsekin opetellut ne säännöt.
Rogue

Viesti Kirjoittaja Rogue »

Odotinkin että milloin päästäisiin tähän.
susivaara kirjoitti:
figunarkki kirjoitti:Jos pöydän toisella puolella on isorintainen ja muutenkin silmää miellyttävä olento niin peliin keskittyminen on huomattavasti vaikeampaa, ainakin minun kokemuksieni mukaan.
No saatiinhan ne tissit sieltä kentälle taas. Hei oikeesti. (Ja pidäthän sinä pienistä tinamiehistäkin, miksi näiden muiden juttujen pitää olla isoja?)
Se kun on niin maskuliinista.

Pitäähän meidän tasoittaa jollakin isolla ja miehekkäällä sitä, että pelaamme pienillä ja vähemmän miehekkäillä tinaukoilla. Tällä tavalla pysymme henkisesti tasapainossa. Ja koska meillä kaikilla ei voi olla hummeria tai muuta todella isoa ja miehekästä autoa, korvaamme sen puhumalla runsaista rintavarusteista.

Ja sitten henkilökohtaisia kokemuksia: Satuin tapani mukaan meditoimaan Helsingin GW:n edustalla, kun mystisesti näkökenttäni havaitsi jonkun n. 18-20 vuotiaan tyttösen, joka ilmeisesti päätti oikaista GW:n läpi. Virheliike. Miltei välittömästi kun tämä oli päässyt liikkeen sisälle kasa myyjiä hyökkäsi avustamaan tätä, ja kyselemään mitä tämä oli hankkimassa. Huvittavaa tästä tekee se, että samanlainen kohtalo seuraa äitiäni jokaisella kerralla, kun tämä astuu sisään kyseiseen liikkeeseen.

Miksiköhän minä en ole ikinä saanut yhtä hyvää palvelua?

Tästä tosin on jo aikaa, en enää uskalla mennä sisälle Hesan GW:seen kun samantien astuessani sisään jumalaton kasa 10-12v natiaisia swarmaa miut kuoliaaksi.
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

figunarkki kirjoitti:
Matti kirjoitti:Pahimmillaan jokunen vastustaja hämmentyisi ja kattelisi lähinnä kattoon tajutessaan, että tyttö joka pelaa figuilla on yhä tyttö.
Äläs nyt. Jos pöydän toisella puolella on isorintainen ja muutenkin silmää miellyttävä olento niin peliin keskittyminen on huomattavasti vaikeampaa, ainakin minun kokemuksieni mukaan.
No se nyt johtuukin siitä että olet liian nuori mieleltäsi vielä. :p Mut hei, ton takia pelataankin Slaaneshia niin ei tarvitse kattella vasta puolta kun kentälläkin näkyy niitä. :)

En kyllä yhtään ihmettele että Larppaamisen ja P&P roolipelien pelaaminen vetoaa naispuolisiin enemmän kuin strategiapelien kylmä laskelmointi.

Keskimääräisesti, minun havaintojeni mukaan, ilmaisutaidon ja vastaavien aineiden kursseilla on enemmän tyttöjä kuin poikia. Sekä tytöt pystyvät keskimäärin paremmin eläytymään elokuviin tjsp.

Pojat haluavat hallita asioita keskimäärin enemmän. strategiapeleissä on kyse juuri kentän, joukkojen ja pelin hallinnasta. Tytöt ovat myös keskimäärin vähemmän voitontahtoisia, (Huomautan tässä vaiheessa että nämä ovat omia havaintojani, eikä näitä voida yleistää todellakaan kaikkiin ihmisiin. Tää menee lähinnä yleisellä tasolla. Poikkeuksia löytyy joka suuntaan) pojat haluaa olla usein se ykkönen kun taasen tytöt tekee enemmän asioita joissa kukaan ei häviä.

My 2 cents.
Mikki N

Viesti Kirjoittaja Mikki N »

figunarkki kirjoitti:Äläs nyt. Jos pöydän toisella puolella on isorintainen ja muutenkin silmää miellyttävä olento niin peliin keskittyminen on huomattavasti vaikeampaa, ainakin minun kokemuksieni mukaan.
Niin, tai sitten voi vain käyttäytyä normaalisti, tuskin se vastakkaisen sukupuolen edustaja näyttää niin paljon paremmalta pelipyödän toisella puolella?
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
Asmodeus

Viesti Kirjoittaja Asmodeus »

Itse lähtisin siitä, että vastakkaisen sukupuolen edustaja näyttää aina paremmalta paikkaa ja aikaa katsomatta (myönnän, että joitain poikkeuksia on olemassa mitä pelästyisi jopa valoisalla kujalla, mutta noin yleisesti).

Käytökseeni vaikuttaa taas huomattavasti enemmän se kuinka hyvin ihmisen tunnen eikä niinkään se mitä sukupuolta hän edustaa. Itse olen törmännyt niin ronskeja puhuviin naikkosiin et melkein itte jo menee noloks ja taas toisaalta olen törmännyt jätkiin jotka eivät tunnu kestävän noita vähän ronskimman puoleisia juttuja ja päinvastoin. Kaipa suurin pointtini on, että meitä löytyy joka junaan katsomatta sukupuoleen!
Konversio- ja sculptauspalveluja ota yhteyttä YV:llä
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Mikki N kirjoitti:
figunarkki kirjoitti:Äläs nyt. Jos pöydän toisella puolella on isorintainen ja muutenkin silmää miellyttävä olento niin peliin keskittyminen on huomattavasti vaikeampaa, ainakin minun kokemuksieni mukaan.
Niin, tai sitten voi vain käyttäytyä normaalisti, tuskin se vastakkaisen sukupuolen edustaja näyttää niin paljon paremmalta pelipyödän toisella puolella?
Itse itseäni lainaten:
Matti, hitusen aiemmin, kirjoitti: Tuskinpa naispelaajat juuri sen ihmeellisemmän kohtelun kohteeksi joutuisivat livenä, kuin miehetkään. Pahimmillaan jokunen vastustaja hämmentyisi ja kattelisi lähinnä kattoon tajutessaan, että tyttö joka pelaa figuilla on yhä tyttö. Näyttöruudun takaa on toki helppoa kirjotella kenties mitä ja samaten jätkäporukassa on helppoa höpistä vaikka mitä, mutta (luojan kiitos) harva niin todellisuudessa käyttäytyisi.
Eli en minäkään usko, että käyttäytyminen juuri muuttuisi. Ei ainakaan minulla ole suhtautuminen juuri muuttunut, kun olen opettanut maalausta Ropeconissa - olipa opetettava kauniimman sukupuolen edustaja tai ei.

Kun täällä on sivuttu ropeja ja larp:eja, niin voinen hitusen sivuta myös figunmaalausta. Eli ellen nyt väärin muista, niin parina viime vuonna kun olen ollut vetämässä maalaustyöpajoja, niin jokaisessa työpajassa on ollut vähintään 1 kauniimman sukupuolen edustaja. Viime 'Conissa taisi kasvo-työpajassa olla tilanne jopa 50%-50%, vaikka kaikki vetäjät olivat miehiä.
Mikäli sitten katsotaan maailmalle, niin huipulta löytyy lukuisia naismaalareita (Haley, Reimer, Victoria, Alexi Z, Anne Foerster, Angelina Imrie, Liliana Troy, ..) ja -sculptaajia (Garrity, Guthrie), sekä muutenkaan kauniimman sukupuolen edustajat eivät ole tosiaankaan harvinaisuuksia.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Erinäisiä kommentteja aiheesta, suoraan hevosen suusta löytyy edellisestä ketjusta. (Ei, en jaksanut lukea ensimmäistä sivua.)

Näyttäisi kyllä yhä siltä, että nämä ketjut onnistuvat vastaamaan kysymykseen surullisen hyvin ja tyhjentävästi pelkällä olemuksellaan.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Rectunator

Viesti Kirjoittaja Rectunator »

Kysymykseen? "Miksi naispelaajat välttävät foorumeita ja miespelaajia, sekä kokoontuvat salaseuroihinsa pelaamaan sekä hankkivat figunsa vain postimyynnistä?" Jep... vastaapa hyvinkin...
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

susivaara kirjoitti:
No varsinaisesti ne rinnat eivät olleet se pointti. Joten eipäs nyt tehdä kärpäsestä härkästä. (Niin ja ei rintojen tarvitse olla suuret, riippuvat Ö kupit ovat rumia.)
Darkside

Viesti Kirjoittaja Darkside »

[quote="figunarkki"][quote="susivaara"][quote="figunarkki"]Jos pöydän toisella puolella on isorintainen ja muutenkin silmää miellyttävä olento niin peliin keskittyminen on huomattavasti vaikeampaa, ainakin minun kokemuksieni mukaan.[/quote]

No saatiinhan ne tissit sieltä kentälle taas. Hei oikeesti. (Ja pidäthän sinä pienistä tinamiehistäkin, miksi näiden muiden juttujen pitää olla isoja?)[/quote]

No varsinaisesti ne rinnat eivät olleet se pointti. Joten eipäs nyt tehdä kärpäsestä härkästä. (Niin ja ei rintojen tarvitse olla suuret, riippuvat Ö kupit ovat rumia.)[/quote]

Tästä aiheesta tuskin seuraa mitään hyvää kirjoitti siitä miten vaan. Menee äijäilyksi joka tapauksessa.

Let´s face it, naispelaajat ovat kuin naiset kuntosalilla: kun pullistelevien miesten keskelle saapuu sellainen, niin hän saa hetkellisesti 110% muiden salilla olijoiden (miesten) huomiosta mutta tilanne tasoittuu hetken päästä. Ainoastaan dorkat muuttavat olemustaan tai vielä pahempaa yrittävät kerätä huomiota koska se vaan on NOLOA JA KIUSALLISTA kaikille.
"Opinions are like assholes, everybody has one."
NidGirl

Kypsää meininkiä..

Viesti Kirjoittaja NidGirl »

On meitä naispelaajiaKIN olemassa. Ei me mitään "tissikiintiötä" olla täyttämässä hammerinpelaajien joukossa, joten voisi olla hieman kunniottavampi asenne meitä kanssapelaajia kohtaan.
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”