"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Keltaisen maalausta

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Örkkilordi

Keltaisen maalausta

Viesti Kirjoittaja Örkkilordi »

Onko kellään ideoita keltaisen värin maalaukseen? Olen yrittänyt jo Sunburst yellowia chaos blackille, mutta tulos ei ole jätin hyvä.
Neuvoja?
Orks says WAAAAGH!
Goblins says WÄÄÄÄGH!
Snotlings says WIIIIGH!
Harryboy

Viesti Kirjoittaja Harryboy »

Ihan ekana mä käyttäisin valkosta pohjamaalia ja toisekseen, jos sä oot vallejon keltasella maalaamassa, niin sitten kannatta ohentaa sitä vähän ja sen jälkeen maalata monta ohutta kerrosta päällekäin. Kunhan vaan odottaa että edellinen on kuivunu kunnolla.
Edit: lisätty välimerkkejä ja isoja kirjaimia... :P
47.3% tilastoista on lonkalta heitettyjä
Ruispöllö

Pohjamaali

Viesti Kirjoittaja Ruispöllö »

Mulla on ollut sama ongelma. Juttu voisi ratketa käyttämällä jotain ruskeaa pohjamaalina.
Löytyy.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Vaihtoehtoja on kolme:

1) käytä valkoista pohjamaalia
2) maalaa keltaisen alle kerros vaaleanruskeaa
3) sekoita keltaiseen väriisi vähän harmaata
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Örkkilordi

Harryboy kirjoitti:Ihan ekana mä käyttäisin valkosta pohjamaalia ja toisekseen, jos sä oot vallejon keltasella maalaamassa, niin sitten kannatta ohentaa sitä vähän ja sen jälkeen maalata monta ohutta kerrosta päällekäin. Kunhan vaan odottaa että edellinen on kuivunu kunnolla.
Citadelin värejä mä käytän, mutta sillähän ei ole väriä. Ruskea pohjaväri on aika kiintoisa idea, täytyypä kokeilla.
Orks says WAAAAGH!
Goblins says WÄÄÄÄGH!
Snotlings says WIIIIGH!
meny

Viesti Kirjoittaja meny »

Örkkilordi kirjoitti:
Harryboy kirjoitti:Ihan ekana mä käyttäisin valkosta pohjamaalia ja toisekseen, jos sä oot vallejon keltasella maalaamassa, niin sitten kannatta ohentaa sitä vähän ja sen jälkeen maalata monta ohutta kerrosta päällekäin. Kunhan vaan odottaa että edellinen on kuivunu kunnolla.
Citadelin värejä mä käytän, mutta sillähän ei ole väriä. Ruskea pohjaväri on aika kiintoisa idea, täytyypä kokeilla.
kyllä eri valmistajien väreissä on eroja
Rogue

Viesti Kirjoittaja Rogue »

Kaikilta valmistajilta löytyy suurin piirtein samanlainen kokoelma eri värisävyjä, jolloin vaikkapa vallejon maalien korvaaminen citadelin vastaavilla sävyillä ei ole kovin haastava projekti. Suurin ero näiden kahden valmistajan tuotoksissa on maalin peittävyydessä, joka on GW:n maaleissa hieman heikompaa. Varsinkin juuri mainitusta GW:n keltaisesta on vaikea saada hyvää ilman miljardia todella ohutta kerrosta.
Örkkilordi

Rogue kirjoitti:Kaikilta valmistajilta löytyy suurin piirtein samanlainen kokoelma eri värisävyjä, jolloin vaikkapa vallejon maalien korvaaminen citadelin vastaavilla sävyillä ei ole kovin haastava projekti. Suurin ero näiden kahden valmistajan tuotoksissa on maalin peittävyydessä, joka on GW:n maaleissa hieman heikompaa. Varsinkin juuri mainitusta GW:n keltaisesta on vaikea saada hyvää ilman miljardia todella ohutta kerrosta.
Rogue on kyllä oikeassa, Citadelin värit ovat kyllä todella ohuita. Valejon keltaista voisi kokeilla, mutta myös muutenkin.
Orks says WAAAAGH!
Goblins says WÄÄÄÄGH!
Snotlings says WIIIIGH!
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Keltaisen maalaamisen ei välttämättä tarvitse keltaista maalia. Itse sekoitin bronzed fleshiä ja bleached bonea (1:1), tuloksena syntyi varsin näppärää keltaista (jolle saa highlight-värin lisäämällä bleached bonea). Käytän normaalisti mustaa pohjamaalia, mutta keltaiseksi kaavailemani osat pohjamaalaan uudestaan codex greyllä.

White dwarfissa oli taannoin vinkki, jossa keltaista maalattiin maalaamalla pohja bleached bonella ja pistämällä päälle pari kerrosta keltaista inkkiä. En ole kokeillut, mutta saattaisi jopa toimia. Vaaleat inkit kun tapaavat tehdä siistimpää jälkeä kuin tummat.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
kAmeli

Viesti Kirjoittaja kAmeli »

Örkkilordi kirjoitti: Citadelin värejä mä käytän, mutta sillähän ei ole väriä. Ruskea pohjaväri on aika kiintoisa idea, täytyypä kokeilla.
Tässä kannattaa muistaa yllä mainittu VAALEAN RUSKEA! Muuten käy kuten mustan kanssa, kokeiltu on.

Itse suosittelisin valkoista pohjamaalia, ja ohennettua maalia. Tämä ei ole edes kovin "raskas" vaihtoehto, koska keltaisen saat valkoiselle pohjalle 2-3 kerroksella, riippuen kuinka laihaa maalisi on. Ohentamatta maalia, et saa kuin juosten kustun lopputuloksen.
Diermes

Viesti Kirjoittaja Diermes »

Itse käytin näissä bleached bonea pohjana keltaiselle ja sit pälle ohut golden yellow ja lopuksi sunburst yellow. Jälkeenpäin huomasin että tuli flättiä mutta sitä olen alkanut korjaamaan ruskeella washilla.

http://www.thousand-sons.net/phpBB2/alb ... ?pic_id=28
http://www.oyk.fi/rata-adressi/
Tukekaahan toverin kotimatkailua.... pliis
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”