Keltaisen maalausta
-
Örkkilordi
Keltaisen maalausta
Onko kellään ideoita keltaisen värin maalaukseen? Olen yrittänyt jo Sunburst yellowia chaos blackille, mutta tulos ei ole jätin hyvä.
Neuvoja?
Neuvoja?
Orks says WAAAAGH!
Goblins says WÄÄÄÄGH!
Snotlings says WIIIIGH!
Goblins says WÄÄÄÄGH!
Snotlings says WIIIIGH!
Ihan ekana mä käyttäisin valkosta pohjamaalia ja toisekseen, jos sä oot vallejon keltasella maalaamassa, niin sitten kannatta ohentaa sitä vähän ja sen jälkeen maalata monta ohutta kerrosta päällekäin. Kunhan vaan odottaa että edellinen on kuivunu kunnolla.
Edit: lisätty välimerkkejä ja isoja kirjaimia...
Edit: lisätty välimerkkejä ja isoja kirjaimia...
47.3% tilastoista on lonkalta heitettyjä
Pohjamaali
Mulla on ollut sama ongelma. Juttu voisi ratketa käyttämällä jotain ruskeaa pohjamaalina.
Löytyy.
-
Örkkilordi
Citadelin värejä mä käytän, mutta sillähän ei ole väriä. Ruskea pohjaväri on aika kiintoisa idea, täytyypä kokeilla.Harryboy kirjoitti:Ihan ekana mä käyttäisin valkosta pohjamaalia ja toisekseen, jos sä oot vallejon keltasella maalaamassa, niin sitten kannatta ohentaa sitä vähän ja sen jälkeen maalata monta ohutta kerrosta päällekäin. Kunhan vaan odottaa että edellinen on kuivunu kunnolla.
Orks says WAAAAGH!
Goblins says WÄÄÄÄGH!
Snotlings says WIIIIGH!
Goblins says WÄÄÄÄGH!
Snotlings says WIIIIGH!
kyllä eri valmistajien väreissä on erojaÖrkkilordi kirjoitti:Citadelin värejä mä käytän, mutta sillähän ei ole väriä. Ruskea pohjaväri on aika kiintoisa idea, täytyypä kokeilla.Harryboy kirjoitti:Ihan ekana mä käyttäisin valkosta pohjamaalia ja toisekseen, jos sä oot vallejon keltasella maalaamassa, niin sitten kannatta ohentaa sitä vähän ja sen jälkeen maalata monta ohutta kerrosta päällekäin. Kunhan vaan odottaa että edellinen on kuivunu kunnolla.
Kaikilta valmistajilta löytyy suurin piirtein samanlainen kokoelma eri värisävyjä, jolloin vaikkapa vallejon maalien korvaaminen citadelin vastaavilla sävyillä ei ole kovin haastava projekti. Suurin ero näiden kahden valmistajan tuotoksissa on maalin peittävyydessä, joka on GW:n maaleissa hieman heikompaa. Varsinkin juuri mainitusta GW:n keltaisesta on vaikea saada hyvää ilman miljardia todella ohutta kerrosta.
-
Örkkilordi
Rogue on kyllä oikeassa, Citadelin värit ovat kyllä todella ohuita. Valejon keltaista voisi kokeilla, mutta myös muutenkin.Rogue kirjoitti:Kaikilta valmistajilta löytyy suurin piirtein samanlainen kokoelma eri värisävyjä, jolloin vaikkapa vallejon maalien korvaaminen citadelin vastaavilla sävyillä ei ole kovin haastava projekti. Suurin ero näiden kahden valmistajan tuotoksissa on maalin peittävyydessä, joka on GW:n maaleissa hieman heikompaa. Varsinkin juuri mainitusta GW:n keltaisesta on vaikea saada hyvää ilman miljardia todella ohutta kerrosta.
Orks says WAAAAGH!
Goblins says WÄÄÄÄGH!
Snotlings says WIIIIGH!
Goblins says WÄÄÄÄGH!
Snotlings says WIIIIGH!
Keltaisen maalaamisen ei välttämättä tarvitse keltaista maalia. Itse sekoitin bronzed fleshiä ja bleached bonea (1:1), tuloksena syntyi varsin näppärää keltaista (jolle saa highlight-värin lisäämällä bleached bonea). Käytän normaalisti mustaa pohjamaalia, mutta keltaiseksi kaavailemani osat pohjamaalaan uudestaan codex greyllä.
White dwarfissa oli taannoin vinkki, jossa keltaista maalattiin maalaamalla pohja bleached bonella ja pistämällä päälle pari kerrosta keltaista inkkiä. En ole kokeillut, mutta saattaisi jopa toimia. Vaaleat inkit kun tapaavat tehdä siistimpää jälkeä kuin tummat.
White dwarfissa oli taannoin vinkki, jossa keltaista maalattiin maalaamalla pohja bleached bonella ja pistämällä päälle pari kerrosta keltaista inkkiä. En ole kokeillut, mutta saattaisi jopa toimia. Vaaleat inkit kun tapaavat tehdä siistimpää jälkeä kuin tummat.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Tässä kannattaa muistaa yllä mainittu VAALEAN RUSKEA! Muuten käy kuten mustan kanssa, kokeiltu on.Örkkilordi kirjoitti: Citadelin värejä mä käytän, mutta sillähän ei ole väriä. Ruskea pohjaväri on aika kiintoisa idea, täytyypä kokeilla.
Itse suosittelisin valkoista pohjamaalia, ja ohennettua maalia. Tämä ei ole edes kovin "raskas" vaihtoehto, koska keltaisen saat valkoiselle pohjalle 2-3 kerroksella, riippuen kuinka laihaa maalisi on. Ohentamatta maalia, et saa kuin juosten kustun lopputuloksen.
Itse käytin näissä bleached bonea pohjana keltaiselle ja sit pälle ohut golden yellow ja lopuksi sunburst yellow. Jälkeenpäin huomasin että tuli flättiä mutta sitä olen alkanut korjaamaan ruskeella washilla.
http://www.thousand-sons.net/phpBB2/alb ... ?pic_id=28
http://www.thousand-sons.net/phpBB2/alb ... ?pic_id=28
http://www.oyk.fi/rata-adressi/
Tukekaahan toverin kotimatkailua.... pliis
Tukekaahan toverin kotimatkailua.... pliis