"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

noloa mielestäni? ja neuvon sananen olisi tarpeen

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Dark Elf69

noloa mielestäni? ja neuvon sananen olisi tarpeen

Viesti Kirjoittaja Dark Elf69 »

Onko teidän mielestä noloa unohtaa hevosten hyökkäykset ja helffien panic immuniteetin delffejä vastaa? Edes minä en tekisi tuollaista virhettä koska keskityn peliin niin kovasti että tuskin huomaisin jos veljeni kysyisi minulta jotain. No kuitenkin onnekseni sen teki minun hyvä kaverini joka varmaan tämän paljastuksen jälkeen on raivoissaan. Ja mitä minun pitäsi tehdä hitaiden delffieni kanssa kaverini nopeita helffejä vastaan koska ei ole ollut juurikaan rahaa ostaa dark ridereita, toista rbt:tä ja toista sorsaa. ainiin ja vielä parantaa corsair yksikköäni ja hommata jotain lentävää esim harpyja. ja voisihan niit wichejäkin harkita joskus myöhemmin mutta ehdottomasti minun täytyy saada mahdollisimman pian cold one knightejä.
Lepakko siipiä maalarin teipistä ja rautalangasta, DE69:n Blogi
Through Hatred All Things Are Possible!
kynthuithalkein!
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Virheitä sattuu. Varsinkin aloittelijoille.

Mutta siis, pelistähän kun itsestään löytyy noita erikoissääntöjä, tavan sääntöjä ja ties mitä poikkeuksen poikkeuksia niin julmetun moinen määrä, niin ei niitä aina kaikkia voi muistaa.

Muuten tuota aloitusviestin yleisilmettä voisi yrittää parantaa. Nykyisellään jouduin lukemaan sen kolme kertaa ennen kuin sain lopusta selkoa.

Edit: Tulikin tässä mieleen, että joku heppu (En nyt muista oliko kaveri vai joku random ihminen vain.) jossain turnauksessa oli unohtanut nostaa jonkun kovisblokkinsa koko pelipöydälle. Vasta pelin lopussa älysi virheensä.
Viimeksi muokannut Teonanacatl, Ti 13.02.2007 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Vesihiisi

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

En nyt näkisi tuollaista mitenkään nolona. Itse olen sankareita unohtanut monesti Warhammer Fantasyssa ja kerran unohtui kaikki sankarit pelistä pois. Kaikenlaista muutakin saattaa unohtua laittaa peliin, kunhan vain muistaisi mitä.
Miau.
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

Sattuu sitä vanhallekin. Paitsi vähänkin kokemusta pelistä omaavat eivät tahdo unohtaa hevosten hyökkäyksiä suin surminkaan, sillä ne tekevät tunnetusti eniten kaatoja kavioillaan.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

Näistä saisi oman topicin "mitä olet unohtanut pelissä". Ei pidä ottaa liikaa stressiä. Harvoin ne pienet unohdukset pilaavat koko pelin.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Sluggerille kiitos nauruista.

Eipä siinä mitään pahaa ole, jos unohtaa lyödä hevosilla. Eihän niiden nyt pitäisi oikeastaan tehdä yhtikäs mitään, mutta joskus näkee niitä tappaja hevosia, jotka potkivat kääpiön tyylisiä kavereita kumoon.

Itse yleensä keskityn peliin ihan hyvin omasta mielestäni, mutta silti unohtuu välissä hevosten lyönnit, katapultilla ampuminen, koska sukilla on aina kiire päästä ampumaan ja etenkin kärryn crewin iskut, jos siellä on sankari kyydissä. Viimeisen olen aina unohtanut.

Ei siihen voi mitään. Pitää olla vain vähän tarkempi. Yksi vaihtoehto muistaa tälläiset on kirjoitella listaan muistilaatikoita, joissa lukee isolla "muista katapultti!" ja välissä vilkuilla mitä kaikkea sieltä löytyykään.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Foo bar

Viesti Kirjoittaja Foo bar »

Minä olen unohtanut ihan säännönmukaisesti tuon Pure of Heartin. Joten unitti jossa tämä on, ottaa kiltisti paniikkitestejä. Kaikki unitit sentään ovat löytäneet tiensä pöydälle (eikä niitä ikinä paljoa ole).
flinkkuman

Viesti Kirjoittaja flinkkuman »

Itse taisin unohtaa yksikön jos toisenkin kalliita minereita luoliinsa kaivelemaan :D
Iron-Father

Viesti Kirjoittaja Iron-Father »

Tämä sattuu minulle ihan vakiona kaikissa kavereitten kanssa pelaamissa peleissä. Oli kyse mistä tahansa, se unohtuu. Aina..... Siis normaalit asiat, taikojen heitto, hevosten iskut, taikaesineet. On aivan normaalia peleissämme, että vasta taikavuorolla heitän taikani unohdettuani ne pelin alussa. Muutamaa minuuttia myöhemmin kaveri seuraa esimerkkiä muistettuaan itsekkin unohtaneensa omat taikansa. Sitten erikois-säännöt, ne ovat luku erikseen. Ei ole mitään niin pyhää, ettei sitä voisi unohtaa. Minä en koskaan muista "pure of heartia" tai marineiden "and they shall know no fear" sääntöjä. Useinkin ollaan kavereitten kanssa mietitty jonkinlaisen aivovamman osuutta asiaan, mutta vielä ei lääkärissä ole ilmennyt mitään.

Outoa on että deep striken, drop bodit ym. minä muistan aina. Ehkä se johtuu siitä, että termis yksikkö maksaa vain niin paljon pisteitä, että sitä millään voisi unohtaa. Tietenkin vakavissa peleissä olen sen verran alppaana, että mokat jäävät vähemmälle.
"Taisi erehtyä, syökää minut sitten..."
Lihamestari

Viesti Kirjoittaja Lihamestari »

Sehän se on kivaa huomata pelin jäkeen listoista pisteitä revitessä että "Niin joo, unohdin sitten nuo Oblit/Minerit/DeepStriket/Tunnelitiimit/Scorpionit armeijastani. *****"

Tapahtuu jokaiselle eikä siinä ole mitään noloa. Ja outoa jos vihjaa että kaveri on raivoissaan tuommoisen paljastuksen jälkeen. Itsetuntoa siihen tarvitaan.

Aloitusviestistä paistaa pientä vahingoniloisuutta pelikaveria kohtaan. Jos itsekin koittaisit olla kaveri sille ja vaikka itse huomauttaa, että "nuo hevosetkin saa lyödä". Muuten sinut voitaisiin leimata K-Uzi -pääksi.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Aco

Viesti Kirjoittaja Aco »

Liskoarmeijastani löytyy yleensä niin paljon kaikkea muistettavaa, että muut armeijat tuntuvat sen jälkeen rennommilta pelata :) Bane head, Huanchin lippu, Mark of the Old ones, Diadem.. ääh.

Aika useasti olen unohtanut liikuttaa jotain yksikköä, se ottaa päähän ihan älyttömästi :D Paras oli kun unohdin kaksi vuoroa peräkkäin liikuttaa kameleontteja, jolloin vastustaja pääsi kenraalinsa white lion yksiköllä overrunnimaan suoraan keskelle armeijaani..
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Aco kirjoitti:Liskoarmeijastani löytyy yleensä niin paljon kaikkea muistettavaa, että muut armeijat tuntuvat sen jälkeen rennommilta pelata :) Bane head, Huanchin lippu, Mark of the Old ones, Diadem.. ääh.
Jeh, muistan kun tässä Joensuun Fantasiapelien turnauksessa muinainen puumieheni breikkasi combatissa heitettyäni yhdeksän break-testiin.
Vasta pelin jälkeen muistin että Ancientin leadership on yhdeksän, eikä kahdeksan, kuten tavan puumiehellä.

Empä viitsinyt tuosta ruveta turhaan jankkaamaan, oma vika kun oli ja eipä muutenkaan olisi pakosti pelin tulosta muuttanut.
Viimeksi muokannut Teonanacatl, Ke 14.02.2007 19:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Ammusvarasto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ammusvarasto »

Kerran unohtu wolf ridereilla chargata pakenevien Phoenix Guardien perään. Siinä piste jos toinenkin jäi saamatta
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Vanhemmiten rupiaa pää lahoamaan, eikä tuota kaikkea nippeliä voi muistissa pitääkään. Empiren sotapappien Hatredia muistan liian harvoin, ja saattoipa Suurteogonistani kuolla vahingossa pois, kun unohdin, että antaahan se Frenzy lisähyökkäyksenkin. No se skaven-sankari jäi yhteen woundiin ja siivutti Weeping bladella Volkmarin.

Hevosten hyökkäykset tuppaavat aina vain unohtumaan, vaikka tänäänkin Inner circle -ritarini tappoivat chargessa kaksi ja hevoset kolme...

Ei se taida olla kokemuksestakaan kiinni. Osa meistä vain on lahopäitä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Air Defence

Viesti Kirjoittaja Air Defence »

Piti kerran pelata moninpeli, mutta paikalle ei saapunutkaan itseni lisäksi kuin yksi pelaaja, joten kaksinpeliksi meni. Hänen armeijansa oli tosin jokusen satasen omaani pienempi, joten jouduin muutamia ukkoja karsimaan armeijastani rankalla kädellä sieltä täältä pois. Tässä hötäkässä sitten unohdin laittaa armeijan pomomiehen kentälle ja huomasin asian vasta pelin päätyttyä, kun olin pakkaamassa figuja takaisin kuljetusboksiin. Ei tämä tosin menoa haitannut, sillä voitin massacrella :D (no joo, olihan se vastapelaaja rakentanut sen omansa ikään kuin tukijoukoiksi poisjääneille armeijoille ja ei se yksinään oikein toiminut).

Kavereitten kanssa ollaan otettu tavaksi huomauttaa, jos toinen meinaa selvästi unohtaa tehdä jonkin tärkeän liikkeen yms. Tuntuu hieman ontolta voittaa siksi, että vastustaja oli unohtanut tärkeän säännön tai muuta vastaavaa.
Rakenne

Viesti Kirjoittaja Rakenne »

The Captain kirjoitti:Vanhemmiten rupiaa pää lahoamaan, eikä tuota kaikkea nippeliä voi muistissa pitääkään. Empiren sotapappien Hatredia muistan liian harvoin, ja saattoipa Suurteogonistani kuolla vahingossa pois, kun unohdin, että antaahan se Frenzy lisähyökkäyksenkin. No se skaven-sankari jäi yhteen woundiin ja siivutti Weeping bladella Volkmarin.

Hevosten hyökkäykset tuppaavat aina vain unohtumaan, vaikka tänäänkin Inner circle -ritarini tappoivat chargessa kaksi ja hevoset kolme...

Ei se taida olla kokemuksestakaan kiinni. Osa meistä vain on lahopäitä.
Muistitko edes että ne Volkmarin kärryn hevoset omaavat frenzyn?
jasca
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jasca »

Kerran yhdessä pelissä unohdin kattoo Armour save modifierssit.
Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke »

Joitakin unohdusmokia eri pelien puolelta. Ovat sattuneet useamman vuoden aikana, eivät viikossa :D:

- Kaverini unohtaa neljännestonnin arvoisen helffikeihäsmiesryhmänsä pelikentän ulkopuolelle. Muistimme neljännellä vuorolla, jolloin brettini olivatkin tuhonneet jo melkein kaiken.

- Samassa pelissä unohdin kolme kertaa peräkkäin chargea erranteilla jotka olivat archerien edessä. Hauskaa sinänsä ketään ei ollut kuollut, kun viimein rynnisin.

- Unohdin TAU:itteni shooting phasen.

- Kaverini kehuskeli kokoajan 8:lla assault marinella jotka omaavat kovan aspan sun muut herkut. Ja muisti silti sen vasta pelin jälkeen.

- Unohdin että nurglen exalted daemon pystyi lentämään, sillä figuni oli tehty sellaiseksi että sillä ei siipiä ollut. Niimpä matelin sen 8 tuumaa kunnes pääsin yhdellä woundilla lähikseen.

- Udead- pelaajani unohti koko pelin fear- testit- Hyvä minulle, kun kerta örkeillä pelasin.

- Ja ties montako kertaa se intrigue- sääntö on unohtunut.
Peril of Warp
Tohtori-SyFilis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tohtori-SyFilis »

Lord Mikke kirjoitti: - Udead- pelaajani unohti koko pelin fear- testit- Hyvä minulle, kun kerta örkeillä pelasin.
Ja reiluna miehenä päätit olla muistuttamatta vastustajaasi asiasta.
The small boys have come to see me hang
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

Lord Mikke kirjoitti: - Unohdin TAU:itteni shooting phasen.
Tuo on jo aika paha. Taisi mennä aika hyvin vai?

Ja joo, alkuviestissä tarkoitetaan ihan minua. Ei sitä nyt kaikkea voi muistaa, ja konit eivät muutenkaan tee paljon p****kaan vahinkoa. Stoicin unohtaminen olikin eri asia... 32 nuolta takoo helmeistä yhden alas ja koko rykmentti juoksee pakoon
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”