Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Eli haluaisin oppia pelaamaan mun spessuilla mutta kun enkku ei oikein ole vahvin alueeni...Joo mulla on spessujen codex (ei kyllakaan uusin) ja WARHAMMER 40,000 rules book (ei se jattimainen vaan se 93 sivunen
Pisteita mulla on joku 500 ja kaverilla ei oikeestaan mitaan(viela evil)
Joten voisko joku kertoa suurin piirtein nuo saannot? (Eika mitaan "lue enemmän enkkua" näsäviisastelua. Kun mä oon sit niin yrittäny)...
Siirsin tänne Perusteisiin, jonne tämäntyyppiset viestit kuuluvat.
Valitettavasti sääntö ei voi tuossa laajuudessa foorumien kautta opettaa.
Tämä peliä ei voi oppia kuin kahdella tavalla. Joko niin, että joku, joka osaa jo säännöt, opettaa ne sinulle. Tai opiskelet ne itse sääntökirjasta. Itseopiskelu ei onnistu, jos et osaa englantia (sorry, niin se vaan on...).
Jos et saa mitään selvää sääntökirjoista, niin silloin tarvitset jonkun peliä osaavan opettamaan sinulle säännöt. En tiedä, kuinka paljon harrastajia paikkakuntasi lähistöllä on. Jos paikallisista ei ole apua, niin erilaisissa figuja myyvissä liikkeissä tai messuilla/vastaavilla on toisinaan järjestetty esittelypelejä, joiden avulla pääsee alkuun.
Jos näitä ei tahdo löytyä, niin sitten pitää palata lähtöruutuun, ja yrittää tavata sitä sääntökirjaa, vaikka jonkun englantia osaavan kanssa. Jos sinulla on Battle for Macragge-setti (oletan, että on, kun sinulla on siitä sääntökirja), niin yksi tapa päästä alkuun on käyttää sitä setin mukana tulevaa esittelyvihkosta.Siinnö pelin perussäännöt esitellään vaiheitta, joten alkuun pääsee nopeammin.
Näin toissa päivänä kun serkut pelas yhen matsin (space wolvesit vs taut). Ne sano että sääntöjä vaikee kertoa mutta ne vois näyttää miten sitä pelataan niin en mitään muuta saanu irti kuin sen jos mula on 542 pistettä ja kaverilla on vaikka 596 pistettä me saadan siltipelata vaikka pisteet ovat johtuen 500-500(tai jokin muu pistemäärä) säännöstä eli satasäännöstä ja että space wolvesit puolet parempia kun taut. Taut sai niin hitosti turpaan:D
Avaruus susilla oli:
-Space Wolves battleforce
-x2 kpl space wolves venerable dreagnought
-x2 kpl space wolves grey hunter boxed set
Tauilla oli:
-x2 kpl Commander O`shovan boxed set
-tau battleforce
-XV15 stealth team shaus`ui & shield drone
Vaikka en paljon ymmärtänytkään niin hienoa oli
[ankara edit: muokkasin linkin vähän lyhyemmäksi, nyt se ei tapa selaimen sivuttaisrullapalkkia]
Ei tuolta teiltä näytä ihan mahdoton matka Helsingin keskustaan olevan. Teepä joskus ekskursio GW:n Helsingin-liikkeeseen Simonkadulle ja pyydä esittelypeliä. Siellä pitäisi henkilökunnalla olla ihan koulutus (tai jonkin maailman perehdytys) aloittelijoiden alkuun auttamiseen.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.