"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mitäs tykkäätte pelaa maalaamattomil figuil?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Riio-Kola

Mitäs tykkäätte pelaa maalaamattomil figuil?

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Elikkä mitä tykkäätte pelaa maalaamattomil (ehk pohjamaalatuil) figuil.
Mun mielest se vähentää pelin realistisuutta eli en tykkää katella mustii/harmait figui hienos maastos Mielipiteit?
The Captain
Valvoja

Re: Mitäs tykkäätte pelaa maalaamattomil figuil?

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Minä en pelaa maalaamattomilla figuilla. Annan kyllä muiden pelata vaikka pahvinpalasilla, vaikka se ei niin kivaa olekaan - ja ylensä huomautankin jotain tyyliin "huimat maalauspistet tulossa tuolle armeijalle" tms. Mielestäni ainakin turnauksissa olisi suotavaa, että kaikilla olisi mahdollisimman valmiiksi maalatut armeijat. Ei niiden ole pakko olla huipputasoa, mutta maalattu on aina maalattu.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Daroc

Re: Mitäs tykkäätte pelaa maalaamattomil figuil?

Viesti Kirjoittaja Daroc »

Riio-Kola kirjoitti:Mun mielest se vähentää pelin realistisuutta
Realismia ei näihin peleihin kannata missään nimessä alkaa sekoittelemaan :roll: . Mutta häviäähän sitä paljon mielummin hienosti maalatulle armeijalle kun jollekkin base laumalle. Monoa niille jotka ei jaksa figujaan maalata.
Ostler

Viesti Kirjoittaja Ostler »

olen tehnyt semmosen lupauksen, etten maalaamattomalla armeijalla pelaa. Eikä kyllä ole kivaa pelata harmaata massaa vastaan.
Nopeat elävät, kuolleet eivät.
Ripsa

Viesti Kirjoittaja Ripsa »

Meiän porukassa on aika yleistä että pelataan maalaamattomilla/pohjamaalatuilla figuilla. Ei niitä aina ehi maalaamaan, ja kun olen vielä niin hidas maalaamaan, että saisin ukon ostosta kentälle ehkä 10 vuoden päästä.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Ihmettelen tuota "en ehdi maalata" kommenttia, joka tuntuu olevan aika yleinen. Miten sitten ehtii pelaamaan?
Luulisin että kiireisimmätkin ehtivät saada armeijansa maalatuksi jos vain yrittävät. Jos vaikka joku kerta jättäis sen bingoloton katsomatta ja pistäis armeijansa maaleihin. Fantsusta saa värillisiä spray maaleja, jotka vähentävät maalaukseen kuluvan ajan minimiin.
"En ehdi" on syynä todella huono, yleensä todellinen syy onkin "En jaksa".

Mutta eri ihmiset arvostavat eri asioita pelissä. Itse tykkään pelata pääosin maalatulla armeijalla vastaavanlaisia vastaan.
And they wonder how he dealt with stress so well..
J.K.

Viesti Kirjoittaja J.K. »

Ehdottomasti maalattu armeija pitää mielestäni olla. En pidä maalaamattomalla armeijalla pelaamisesta vastustajan armeija saa olla puolestani minkälainen tahansa mutta oman armeijani pyrin saamaan maaleihin mahdollisimman nopeasti...
"Fear Me Mortals For I Am The Anointed Favoured Son Of Chaos.."
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Figu ei osu eikä seivaa ennenkuin se on oikeaoppisesti maalattu ja lakattu.
zqmfgb
Imz

Viesti Kirjoittaja Imz »

Periaatteessa olen maalattujen armeijoiden puolella, mutta... Itselläni ei ole maalatusta armeijasta tietoakaan, vain yksi ryhmä kymmenestä on maalattu. Kavereistani vain yhdellä (1) on kokonaan maalattu armeija.

Aloittaessani 40k:n olin nuori ja idealistinen ja suunnittelin pyhästi maalaamani koko armeijani. Jonnekkin se into sitten jäi armeijan vaihtuessa wuffeista de:een. Ja syy on, että ei ole intoa. Aina kun "inspistä" löytyy, niin maalaan. Ei vain nappaa maalata samoja värejä koko aikaa, ja jos en niin tee, on jälki mielestäni rupusakkimaista kun armeija ei ole kautta linjan samanlainen. Mutta tämä on vain minä.
Thorek

Viesti Kirjoittaja Thorek »

minäkin maalaan aina kun on inspistä mutta sitä multa löytyy paljon
Naurakaa nyt viel lisää ni kuolette saman tien
Komrad Chipmunk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Komrad Chipmunk »

Juh olisi todella mukavaa jos olisi koko armeija maalattu mutta minkäs teet. Olen laiska kuin mikä ja itseinhossa on mukava elää :wink: Itseasiassa minulla ei ole yhtäkään figua täysin valmiina, maalattuja kyllä mutta ei beissattuja. Voisi sitä kai taas nostaa takapuolen penkistä...
It's me! Stupidity in person! (aka. Kezmale)
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Joskus sitä pelasi vaikka millä räpellyksellä, eikä välittänyt maaleista.
Nykyisin maalauksella on reilusti väliä. Itseasiassa tällä hetkellä
voisin väittää harrastavani figujen maalausta & konvertausta, en niinkään
pelaamista.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Tottahan toki maalatut figut ovat paremman näköisiä kuin maalaamattomat. Kerran pari olen kiirehtinyt jotain uniittia, joka on ollut puolivalmiina, sen verran, että osa siitä on ollut vähemmän lopullisessa asussa. Tosin nopeasti hopeakypäräni saivat vähemmän lopullisen naamiointi värityksen sulautuakseen maalattuihin serkkuihinsa.

Ja sellainen musta armeija on varmasti melko persoonattoman näköinen, kun ei yksityiskohdat näy kauempaa. Ymmärrän kyllä, että kaikki eivät halua ensin sulkeutua kammioonsa puoleksi vuodeksi maalaamaan ja sitten ryhtyä pelaamaan, kun voivat aloittaa pelaamisen heti.

Mitään erityistä syytä en näe paheksua sellaista varjojen armeijaa, sillä sehän loppujen lopuksi - toivottavasti - saa maalatun ulkoasun.
Timorion

Viesti Kirjoittaja Timorion »

Mitä sanotte sellaiseen tapaukseen että eräs tuttu Orcs and Goblins (ehkä helpoin maalattava koko pelissä) pelaaja on pelannut jo noin 5 vuotta ja hänellä ei ole yhtään figuuria maalattuna? Kyllä se vähän ketuttaa kun itse uhraat kallista aikaa omien figujen maalaukseen ja sitten tämä laiskamato vääntäytyy pelaamaan ja saat vastaasi oksennusta muistuttavan muovikasan. "joo nämä alustat on sitte 30 wolf boyzzia" että silleensä...

Periaatteenani on ollut että pelataan figuarmeijalla tai ei pelata ollenkaan. Tämä rajoittaa "kikkailu" armeijoita kun ei löydykkään rahaa niihin 30 blackorcciin tai 8 gobbo boltikseen (nämäkin on nähty, ei tosin oikeina figuina eikä varmaan koskaan tullakkaan). Kyllähän sitä itsekkin tahtoisi ottaa vaikka edes 10 dragonprinceä mutta ne rahat ne rahat...
"A wise man hears one word and understands two."

https://pikkumiehet.wordpress.com
mk94

Viesti Kirjoittaja mk94 »

Vaikken itse rikas olekkaan, niin jos pelataan niin silloin pelataan figuilla mitkä kuvastavat joukkoa mitä niiden kuuluu kuvastaa. Poikkeuksena on tietenkin figut, mitkä sopivat paikalle ja tuovat parempaa vaihtelua armeijan ulkonäköön. Eli siis kivet, sakset ja paperit kuuluvat larppaukseen, eivät miniatyyri peleihin.

Maalaamattomat figut ovat yök... Jos et jaksa maalata niin et toivottavasti jaksa myöskään pelata. Jos ei viitsi nähdä edes sen verran vaivaa, että figut näyttävät joltain muultakin kuin harmaalta muovimassalta, tai kirkkaalta metallilta.

En itsekkään ole hyvä maalaamaan, mutta yritän edes...
"Turpaan saa aina kun haluaa."
Tupets

Viesti Kirjoittaja Tupets »

Jos tuntuu ettei saa mitään maalattua, kannattaa miettiä vaatiiko itseltään liikoja maalaustason suhteen. Itselläni varsinkin alkuaikoina oli tämä ongelma. Maalasin jokaisen ukon yksi kerrallaan mahdollisimman hienoksi. Tästä seurasi se, että minulla oli armeijassa ~5 aika makeeta figua muutaman kymmenen maalaamattoman figun seassa. Sutimalla väritetty armeija on aina rumempi tietty kuin vaivalla yksityiskohtaisesti nykerretty, mutta kumminkin aina hienompi kuin lähes täysin maalaamaton.

Realistisilla tavoitteilla ja pienellä hulluudella ne armeijat maalautuvat. Turnaukset ja kaveriporukassa maalaaminen ovat myös havaittu edistäviksi tekijöiksi.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Yksi hyvä tapa jota olen kuullut käytettävän on ensin pikamaalata koko armeija perusväreihin ja vetää ehkä yhden drybrush highlightin siten että pääsee pelaamaan.
Sitten aina voi pikkuhiljaa blendailla niitä joukkoja kuntoon ja huolehtia että joka marinen silmässä on iloinen pilke jne. Armeijan maalaa perusväreihin viikossa tai parissa jos ei käytä mitään haastavampaa väriteemaa.
And they wonder how he dealt with stress so well..
mk94

Viesti Kirjoittaja mk94 »

Jep...

Ja edelleen avaudun... Siis tuskin kukaan ketä vastaan pelaat odottaa näkevänsä Golden Demon-standardin tasoisia figuja tulevan vastaan. (voin toki erehtyäkin) Mutta mielestäni jopa "huonosti" maalattu figu on parempaa katseltavaa kuin harmaa muovi...
"Turpaan saa aina kun haluaa."
Sigi

Viesti Kirjoittaja Sigi »

Maalaan yleensä kaikki muut kuin coret.. nimittäin 2x20 corsairin blokkia maalamatta + maagi + charriotti. Muuten hyvin maaleissa :)

Mutta tykkään itse pelata enemmin kuin maalata. Maalauksesta katosi se hohto. ehkäpä vielä jokupäivä fieldaan täysin maalatun armeijan!
"We are the most civilised race in the world. We have more exquisite ways to kill than any other"
- Lord Vraneth the Cruel, master of Har Ganeth

FB: Dark Elves
40K: Eldars
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Oman armeijan varsin huono maalautumis tahti perustuu siihen, että pidän vielä vähemmän "hutaisten" maalatuista figuista kuin maalaamattomista. Näin ollen maalaan jokaisen figun erikseen ja hartaasti. Tässä on tosin sellainen pieni häiriö, että kun taidot kehittyy haluaa maalata ne vanhat ja "rumat" uudestaan, jolloin taas into vähenee yms. Joka tapauksessa pidän enemmän pelaamisesta ja maastontekemisestä kuin maalaamisesta. Toinen varsin pahasti morale checkejä aiheuttava seikka on se kuinka monta nappulaa pitäisi vielä maalata. Kovasti tulee välteltyä maalaus nurkkausta kun pitäsisi maalata se viitisenkymmentä muovista kääpiötä pääsiäiseksi.

Kai se sitten on omista arvoista kiinni minkä asettaa etusijalle harrastuksessa. Itse näen ainakin mm. wysiwygin tärkeämmäksi kuin maalauksen. Onhan siinä maalatulla armeijalla pelaamisessa tietenkin oma hohtonsa ja niitä figuja jaksaa sitten tosissaan katsella kun ne on saanut hyvään kuosiin.

Ja ankeaahan se on jos ei pääse sitä juuri ostettua uutta armeijaa testaamaan kuin vasta sen kahden/kolmen kuukauden jälkeen kun se on maaleissa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”