"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Eldareita tonni

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Sopuli

Viesti Kirjoittaja Sopuli »

leevizer kirjoitti:Eli seuraavat pelaajat eivät osaa sääntöjä:

Easterling
Golg
Flagu
Pullasorsa
ja noin 5 muuta ihmistä joita vastaan olen pelannut. Anteeksi vain, mutta tuo on suora loukkaus minua ja heitä kohtaan. siksi toisekseen, jos herra sääntöjumalaa harmittaa kun kerhossa on olemassa house ruleja ja tulkintoja, sinne ei ole pakko tulla. Ai niin, tasaväkinen tilanne? Aika harvoin käy niin että kumpikaan ei chargeta, eikö? Ja kun bansheilla on ekalla c.c vuorolla ini 10, ne mättää harlekiinit. ok, maksaa noin 8 pistettä enemmän jokainen harlekiini, 1 attack enemmän furious charge ja niin edelleen, niin okei, maksaa niin paljon että se koko heavysupport on kimpussasi, koska kaikki tietävät kuinka kovaa mättää. ei shadowseeristä paljoa apua ole kun päällä on 1 Devastator sguad, 1 vindicator jne ja tms. jos harmittaa niin kovasti että täytyy loukata minua ja muita ihmisiä, voit mennä ja hypätä järveen. kiitos.

edit: Aika paljon ihmisiä siellä käy niin huonoksi kerhoksi jossa ei sääntöjä osata.
Ei sitten, pitääkö asia oikeesti vääntää rautalangasta? Kyllä mulla aikaa on...

Ei millään pahalla, mutta jo sen yhden vierailun (ja voin luvata että se jää ainoaksi!) jälkeen voi ikäväksesi sanoa, että teistä kovinkaan moni ei todellakaan osaa sääntöjä kunnolla. En estä teitä käyttämästä houseruleja ja omia tulkitojanne, mutta niillä ruleilla on tulkinnoilla on vähän heikko tulla kitisemään kuinka joku on yber juusto ja joku ihan paska. Nämä asiat mitataan turneissa, ja siellä noudatetaan ihan niitä OIKEITA sääntöjä, ei houseruleja. Kyllähän ne necron pariahitkin voi olla ihan huippu-juustoja, jos niille antaa houseruleilla allways strike firstin ja T kutosen ja vielä vaikka necron-sääntö kaupanpäälle. Ja miksei vaikka vielä fleettiä ja 12" chargea vielä mukaan, houseruleilla kaikki kun on mahdollista....

Tasaväkinen tilanne, niin tiedetään, että niin käy hyvin harvoin, mutta jos "herra" viitsisi edes lukea toisten viestit kunnolla, niin olisit voinut huomata, että puhuin siitä kuinka näin saadaan se todellinen vertailu. Ja todellakaan on huono mennä vertaamaan yksiköitä toisiaan vastaan, kun se pitäisi tehdä heidän kohdeyksikköjensä kimppuun hyökättäessa, ei todellakaan toisiaan. Harlequineilla hakee käytännössä mitä vain, bansheilla, jotain pikku marsu-squadeja tms. power armor jääppiä vastaan. Äläkä oikeasti tule vielä väittämään, että banshiit on harlequineja parempi, mää en halua alkaa saarnaan siitä, jollet usko tosiasioita, käy kysymässä keneltä tahansa oikealta eldar-pelaajalta kummat ovat tehokkaampia. Eipä taida tulla vastaukseksi niitä sinun bansheetasi.

Noin 8 pistettä, jopa minun pitkällä matikalla 22-16 on 6.. Miten teillä sitten opetetaan en tiedä...

Ja olkoon koko heavysupport kimpussa, siitä vaan... Et todellakaan ymmärrä sitä shadow seerin tuomaa etua. Keskiarvoilla se matka jolta vihollinen harlequinin näkee on hurjat 12", ja arvaappas mitä, tällöin harlequinit ovat charge-kantamalla. Maksimi matka jolta ne näkevät meidät on hurjat 24", ampukaa ihan rauhassa meitä, ette kuitenkaan näe. Vain ääliö sitä paitsi kuskaa harlequineja ja muitakaan paperipanssarin omistavia lähikseen pyrkiviä tyyppejä avoimelle kohti vastustajan linjoja. Siinä ei ole mitään järkeä ja etenkään harlequineilla. Edetään talojen/muun area terrainin takana lähelle, POMPATAAN esiin (eli todellakin hypätään, kun meitä ei terrain kiinnosta) ja chargetaan. Tähänkin liittyy kaikkea pientä mitä sinun pitää muistaa, esim rynnäköinti, että vastustaja ei mieluiten pääse viereen röpöttämään x+20 boltterilla tms. Tämä on taitopeli.

Siitä shadowseeristä on todella paljon apua, kun devastatorit koittavat nähdä harlequineja, vindicator...huuu, *kaivaa takataskusta harlequin kissin ja käy vähän hutmasemassa* "missä se vindicator oli, ai toi savuava läjä tossa takana?"

Pitääkö vielä selittää, miksi harlequinit ovat hyviä? Rending,rending rending rending, köhköh

Sitten teitin kerhosta: Kerhonne vai pitäisikö sano "kerhosi" porukasta 90% on noin 12v junnuja, jotka palvovat kenties sinua ja pari muuta siellä, kun osaatte (muka) (loistavia esimerkkireploja: "Koskas se priority heitetään" ja "eikös heavyaseitten pidä ladata aina seuraava vuoro", eikä teillä kukaan edes korjaa näitä sääntövirheitä siellä, jatkatte vain kuin niin oikeasti olisi) sääntöjä(Tähän väliin, on teillä siellä kerhossa muutama heppu, jotka on mukavia, ja yksi ainakin osaa hyvin säännöt). Te pari jotka väitätte osaavanne sääntöjä, olette muistaakseni ainakin pari kertaa Sorilla vierailleet, mutteipä teitä enää ole niiden kertojen jälkeen näkynyt. Muistissa vieläkin tuorre kuva, kuinka armeijasi otti niin rankasti turpaan jälkaväki ig:ltä, vaikka kaikkien taiteensääntöjen mukaan sen pitäisi olla armeijallesi mahdotonta. Enpä viitti mainita miten poistuit kerholta tuon jälkeen, ainakin kuulemma ig on juustoa...

Muttei enempää henkilökohtaisuuksiin, en halua loukata, mutta tuo on totuus. Enempää en tästä jatka, jollet SINÄ sitä todella vaadi....

Ja todellakin tarkoitus ei ole loukata teitä muut ihmiset jotka tämä leevizer tuossa mainitsi, minulla ei ole mitään teitä vastaan...

Sopuli haluaisi kuitata nyt, mutta saa nähä pitääkö vielä jotain takoa leevizerin kalloon...

PS. itse juuri viestissä loukkasit kavereitasi tuomalla heidät ilmi, en minä. Ja vielä ole kiltti ja käytä Isoja Alkukirjaimia lauseiden aluissa, se helpottaa lukemista kummasti.

PSS. Saatatte osata 40k sääntöjen perusrungon, mutta kaikki pienemmät yksityiskohdat ovat jääneet väliin.

En haluaisi olla ilkeä, mutta alkaa tuntumaan, että on pakko
Väitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
-HP
leevizer

Viesti Kirjoittaja leevizer »

Valitettavasti leevizerin kommentti on poistettu henkilökohtaisuuksien, kirosanojen, sekä tappouhkausten takia.

ok, mut toi lista on kylä ihan ok.
Armo(uri)a ei anneta!
Banned, because I am a whiny, illiterate, topic spamming, thread necroing crybaby
-Projektthor, Datarealmsin moderaattori minun sigiini.
world eater

Viesti Kirjoittaja world eater »

Aikamoiseks tappeluks tää sit meni , no hyvää viihdettä ettei sen puoleen.. no ei , tappelut eivät ole kivoja varsinkaan tälläisesta asiasta, näitä yksiköitä on vaikeata verrata toisiinsa jo esim ryhmän toiminnasta. Sitten itse listaan, aattelin ottaa Avenger squadista sen exarchin pois ja täytän niillä tulevilla pisteillä yhden banseen tuohon banshee ryhmään ja pelissä pistän ne falconiin. Avengerit kun ovat ainoastaa pisteiden täyttöä niin voivat vaikka kykkiä siinä pathfindereiden vieressä "suojelemassa" heitä. Tietty toinen vaihtoehto olisi : avenger squadi jetbike squadiin , pathfinderit tavallisiksi rangereiksi , banshee squadi pois ja näiden tilalle toinen harlequini squadi. Katsotaan nyt miten tässä tekis mutta kiitos kumminkin kommenteista :)
40k: Eldar&CSM&Ultramarines
Faba : High Elves
HtUnliving
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja HtUnliving »

Asiasta ei sen enempää, mutta vaikka yksikköä inhoankin, olen minäkin niitten Harrikoiden kannalla. 6 pistettä enemmän ja boonukset näetkin ylempänä. Bansheet vaihtoon, Dire Avengereista sen verran pisteitä pois että saat 5 Harlequinia lisää, täten saaden 2 x 6 miestä.

Ja Leevitzer, tule joskus Sorille, opettele oikeat säännöt house rulejen tilalle. Ja jatkossa, mieti miten kommentoit, ei tarvitse suuttua toisten kommenteista, varsinkin jos on vähänkään tulkinnut niitä väärin. Sopuli on imho oikeassa, aikalailla kaikessa mitä sanoi.

HtU
Aiemmin Jan Von Carstein.
"Itse en ole koskaan välittänyt siitä, kuka on taitava pelaaja. Pääasia että liikutellaan nappeja kentällä ja vastustaja ei voita." -amazing slug
Rampe

Viesti Kirjoittaja Rampe »

Harlequineilla hakee käytännössä mitä vain, bansheilla, jotain pikku marsu-squadeja tms. power armor jääppiä vastaan. Äläkä oikeasti tule vielä väittämään, että banshiit on harlequineja parempi, mää en halua alkaa saarnaan siitä, jollet usko tosiasioita, käy kysymässä keneltä tahansa oikealta eldar-pelaajalta kummat ovat tehokkaampia. Eipä taida tulla vastaukseksi niitä sinun bansheetasi.
Minä olen oikea eldar-pelaaja ja minä ainakin käytän mielummin Bansheita kuin harlekiineja. :P
En ala tappelemaan, sanoin vain kun tossa luki "jollet usko tosiasioita, käy kysymässä keneltä tahansa oikealta eldar pelaajalta", niin oli pakko sanoa toi tohon väliin. xD
100:das viesti!!
Vile

Viesti Kirjoittaja Vile »

Turha näitä on kommentoida turnausten kannalta, koska ei missään pelata tuhannen pisteen listoilla. Sitä paitsi, tuskin tämä(kään) lista tähtää tehokkuuteen tyylikkyyden kustannuksella.

Älkääkä lapset tapelko.
wanhan liiton örkki pomo
world eater

Viesti Kirjoittaja world eater »

Aivan. Vile puhuu asiaa :)
40k: Eldar&CSM&Ultramarines
Faba : High Elves
Synnin niittäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Synnin niittäjä »

world eater kirjoitti: Hq :

Farseer ... 80p
- doom

Elites :

5x Howling Banshees ... 98p
- power wpns , banshee masks , sp
# exarch with executioner

7x Harlequins ... 204p
- sp , flip belts , ccw....
# death jester
# shadowseer
# troupe master with power wpn
- 1x fusion pistol
- 2x harlequins kiss

Troops :

5x Pathfinders ... 120p
- ranger long rifles

6x Dire Avengers ... 99p
# exarch with power weapon and shimmershield

Heavy Support :

2x War Walker ... 130p
- 2x EML
- 2x scatter lasers

War Walker ... 70p
- 2x EML

Falcon ... 190p
- bright lance
- holo field
- spirit stones
Onkos tämä se virallinen lista josta keskustellaan? :D
Niin tai näin, tästä aijon puhua.

Eli, itse en peliäkään ole eldareilla pelannut (hyvä lähtökohta siis) ja vasta ensimmäiset napit näitä rahtasin kotiin mennäviikolla.
Tähän mennessä huimin saavutus onkin Farseerin saaminen maalatuksi, suuri uroteko.

Noh, itse listasta:

-Farseer on hiukan outo, pyörä nyt ainakin alle niin voisi toimia (Itse tosin laittaisin pyöräilevän Autarchin peitsellä, mutta onhan se Farseerkin jotain)
-Kiista Bansheista ja Harlequineista oli kyllä turha, onhan ne sukkapösyilijät kovempia, mutta saahan toki tyylisyistä kirkujiakin ottaa. Yksikkö on aika pieni, ei hyvä juttu.

-Harlequinit tosiaan on kovia (kisshiä), ja shadowseer on kallis, mutta jalkaisin kulkeville ´quineille pakollinen valinta. Kalliita mutta niin hienoja figuja (ulkonäön takia itse hankin sekä näitä että bansheita :D), Deathjester ei ole ehkä se pelitehokkain, mutta jos se saa lähempää kohderyhmän kyykkyyn vuoroksi (mikäli maasto ei enää auta) pääsee nämä suht vapaasti juoksemaan päälle. Ja onhan tuo Deathjester hienoin uusista ´quineista.

-Vaihda suosiolla Dire Avengerit viidenkoplaan Rangereita, isommissa peleissä sitten suuremmalla köörillä D´avengerit mukaan (mieluiten kyydissä).

Juu, lista on ihan asiallisen näköinen. War Walkerit ovat tyylikäs valinta, ei aina sitä Herra Isoa W:tä (vaikka se uusi sen "tikkunsa" kanssa onkin aika hieno).

Eipäs tässä sitten muuta.
Pesis kirjoitti:Työmotivaatiota Rommellin sanoista: "Sweat saves blood, blood saves lives, and brains save both."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”