Hyviä pensseleitä muualta, kuin GW:ltä?
Hyviä pensseleitä muualta, kuin GW:ltä?
Elikkä mistä saisi hyvä laatuisia pensseleitä, jotka soveltuisivat miniatyyrien maalaamiseen (muualta kuin GW:ltä).
Modeille: kokeilin jo hakua.
Modeille: kokeilin jo hakua.
Gamesworkshop.com, sinne ne warhammeristit menneet on... ;D
- Hands_of_blue
Sotataidosta saa Em4 kolinskyjä, joita usein kuulee kehuttavan hinta-laatusuhteeltaan parhaiksi sudeiksi. Hintaa on vähän enemmän kuin Gw:n siveltimillä, mutta laatu on huomattavasti parempi.
http://www.sotataito.com/
http://www.sotataito.com/
Käytännössä kaikki taiteilijatarvikekaupat myyvät parempia suteja kuin GW:n ylihinnoitellut tikut.
Sotataidon suteja en ole kokeillut, mutta niitä on ainakin kehuttu. Helsingissä hyviä taiteilijatarvikekauppoja ovat mm. Tempera ja Tuubi.
Sotataidon suteja en ole kokeillut, mutta niitä on ainakin kehuttu. Helsingissä hyviä taiteilijatarvikekauppoja ovat mm. Tempera ja Tuubi.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
ööö... GW:n laadusta en tiedä, mutta noita Revelin suteja tuli joskus ostettua "tuhrimiseen" (liiman levitys, pohjamaalaus), koska jo kaupassa paketissa näki niiden "laadun".... Hapsottavat minne sattuu, eivätkä pysy kunnolla kasassa märkinäkään.Drakken kirjoitti:Revellin pensseleitä cittarista 5kpl 6€:lla itse ostin. Ovat vähintään yhtä laadukkaita kuin GW:n vastaavat.
Itsellä ollut käytössä äiteeltä pöllittyjä, posliininmaalaukseen tarkoitettuja suteja. Merkki on joku Leonhard tai Leonard ja ihan hyvin toimineet, hintaa en tosin tiedä... Viimeksi tuli ostettua joku Pelikan Goldstar joka kustansi noin 3-4€ ja on toiminut hyvin.
Unohtakaa saman tien nuo revellit ym. halpispensselit, jos mitään parempaa haluatte tehdä.
Sotataidon Em4:set ja Hobby Pointin kolinskyt (molemmat taitavat tulla samalta tehtaalta, siveltimen varsi muodoltaan kolmikulmainen) ovat loistava valinta lähtökohtaisesti. Huippulaatua saa sitten hakea kotimaasta Raphaelin valikoimista (en nyt muista numeroa) kunnon taiteilijatarvikeliikkeistä tai tilata ulkomailta Winsor & Newtonin Series 7/7m:ää (ei saa Suomesta).
Aloitteleva maalaaja, kokenut konkari ja kovatasoinen maalaaja pärjäävät pitkään noilla sotataidon/hobby pointin tuotteilla.
Sotataidon Em4:set ja Hobby Pointin kolinskyt (molemmat taitavat tulla samalta tehtaalta, siveltimen varsi muodoltaan kolmikulmainen) ovat loistava valinta lähtökohtaisesti. Huippulaatua saa sitten hakea kotimaasta Raphaelin valikoimista (en nyt muista numeroa) kunnon taiteilijatarvikeliikkeistä tai tilata ulkomailta Winsor & Newtonin Series 7/7m:ää (ei saa Suomesta).
Aloitteleva maalaaja, kokenut konkari ja kovatasoinen maalaaja pärjäävät pitkään noilla sotataidon/hobby pointin tuotteilla.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Kuinka erikoista. Omat pensselini kun ovat kokeneet jo vaikka mitä ja vieläkin ovat yhtä hyvässä kunnossa kuin päivänä jona ne avasin. Eivätkä ne todellakaan hapsottaneet, voi olla että tuote jonka näit oli kuljetuksessa kärsinyt tjms...Leppari kirjoitti:ööö... GW:n laadusta en tiedä, mutta noita Revelin suteja tuli joskus ostettua "tuhrimiseen" (liiman levitys, pohjamaalaus), koska jo kaupassa paketissa näki niiden "laadun".... Hapsottavat minne sattuu, eivätkä pysy kunnolla kasassa märkinäkään.Drakken kirjoitti:Revellin pensseleitä cittarista 5kpl 6€:lla itse ostin. Ovat vähintään yhtä laadukkaita kuin GW:n vastaavat.
Ainakin monipuolisia ehdotuksia tullut tänne ketjuun. Täytynee koittaa noita kolinskytteja sitten kun uskolliset revellini irtisanovat itsensä.
- Hands_of_blue
Tai sitten et vain tiedä paremmastaDrakken kirjoitti: Kuinka erikoista. Omat pensselini kun ovat kokeneet jo vaikka mitä ja vieläkin ovat yhtä hyvässä kunnossa kuin päivänä jona ne avasin. Eivätkä ne todellakaan hapsottaneet, voi olla että tuote jonka näit oli kuljetuksessa kärsinyt tjms...
Täytyy myöntää, että en ole koskaan Revellejä käyttänyt, mutta ne joita olen kaupoissa nähnyt ovat vaikuttaneet aika leluilta. Voi tiestysti olla, että tekevät laadukkaitakin siveltimiä, mutta minä en ole sellaisiin törmännyt.
- Hands_of_blue
Tuolla hinnalla joudut kyllä tyytymään melkoiseen kuraan. Sinuna investoisin muutaman euron parempiin siveltimiin koska hyvin huollettuna ne kuitenkin kestävät sen verran pitkään, että eivät tule paljon halpissiveltimiä kalliimmiksi. Vertailun vuoksi voin kertoa, että minulla on vieläkin käytössä ja hyvässä kunnossa em4 kolinskyjä, jotka ostin n. 2 vuotta sitten, mutta kahdesta muinoin ostamastani 2 euron siveltimestä toinen oli jo valmiiksi käyttökelvoton ja toinen rispaantui alle kuukaudessa.Elf-Dwarf kirjoitti:Pensselit saisivat olla mieluiten siinä 2-3 euroa. Toki mahdollisesti ostan myös kalliimpia jos tarve vaatii.
Minulla on ollut nyt kuukauden käytössä jokin Sinooperista muutamalla eurolla ostettu pensseli, tai itseasiassa parikin, ja ne toimivat ainakin viellä hyvin (eräällä kaverilla on ollut vähän pidempäänkin käytössä, eivätkä ole tietääkseni alkaneet repsottaa [jos kyseinen henkilö haluaa, niin voi myös lisätä oman sanansa]).Draven kirjoitti:Tuolla hinnalla joudut kyllä tyytymään melkoiseen kuraan. Sinuna investoisin muutaman euron parempiin siveltimiin koska hyvin huollettuna ne kuitenkin kestävät sen verran pitkään, että eivät tule paljon halpissiveltimiä kalliimmiksi. Vertailun vuoksi voin kertoa, että minulla on vieläkin käytössä ja hyvässä kunnossa em4 kolinskyjä, jotka ostin n. 2 vuotta sitten, mutta kahdesta muinoin ostamastani 2 euron siveltimestä toinen oli jo valmiiksi käyttökelvoton ja toinen rispaantui alle kuukaudessa.Elf-Dwarf kirjoitti:Pensselit saisivat olla mieluiten siinä 2-3 euroa. Toki mahdollisesti ostan myös kalliimpia jos tarve vaatii.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Itse ostin paikallisesta askarteluliikkeestä Gold Sable -nimisiä pensseleitä. Hintaa taisi olla 3-4 euroa kappaleelta. Aikaisempaa kokemusta on lähinnä revelleistä ja 'workshopin omista sudeista. Muutaman kuukauden käytön jälkeen voin todeta molemmat huonolaatuisemmiksi kuin tämä uusi tuttavuus. Pensselin kärki alkaa tosin hapsuttamaan, mutta itselläni nämä ovat sen verran kulutustavaraa etten valita.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Heh
Tähän on pakko pistää osittain huumori mielessä ja osittain tosissan komenttia. Minulla on tällä hetkellä toiminut silmien tekoon "pensselinä" hammaslääkrin käytettyjä hammaskiilteen rapsuttimia. Siis ne hammaslääkrin "kidutus välineet". Ja nuo ei ole alkanut "hapsottamaan" millään tavalla. (Ja nitä voi käyttää vallan mainiosti muuhunkin pienoismallin maalaus ja/tai rapsutus toimintaan.) Tosin en laske itseäni kovinkaan taiteelliseksi tyypiksi, joten en tiedä miten hyvin tuo on oikeasti toiminut (mutta minulla silmän teko on onnistunut paremmin kuin pensselillä)
- En ole saannut vaimoani vielä kommentoimaan viimeisimpiä silmiä jotka olen tehnyt tuolla tavalla. Vaimoni malaa silmät ihan mormaalisti pensselillä ja on paljon taitellisempi muutenkin.
Tähän on pakko pistää osittain huumori mielessä ja osittain tosissan komenttia. Minulla on tällä hetkellä toiminut silmien tekoon "pensselinä" hammaslääkrin käytettyjä hammaskiilteen rapsuttimia. Siis ne hammaslääkrin "kidutus välineet". Ja nuo ei ole alkanut "hapsottamaan" millään tavalla. (Ja nitä voi käyttää vallan mainiosti muuhunkin pienoismallin maalaus ja/tai rapsutus toimintaan.) Tosin en laske itseäni kovinkaan taiteelliseksi tyypiksi, joten en tiedä miten hyvin tuo on oikeasti toiminut (mutta minulla silmän teko on onnistunut paremmin kuin pensselillä)
Pantteri on paras!
-
Peikkovasara
- Viesti:
Jos on aloittelija, niin ihan noilla Jovin perus pikkupensseleillä saa aikaan vaikka mitä. Maksavat 0,6€ kipale, ja ihan sellaisenaankin menevät. Jälki ei ole parasta mahdollista, mutta aloittelevan tuskin tarvitseekaan saada sitä 'eavy metal tiimin laatuun yltäviä pensseleitä. Vai miten on?
Itse olen tähän asti maalannut noilla Jovin pensseleillä. Nyt ostin itselleni Em4:sia, mutta taidan siirtyä takaisin noihin "halpispensseleihin", koska ovat aivan yhtä teräviä, kunhan muistaa valita parhaat kappaleet.
En toki väitä ettei pensselillä olisi väliä. Jos tosissaan maalaat monia kymmeniä tunteja yhtä nappia, niin silloin varmasti oppiikin arvostamaan huippulaatupensseleitä, eh?
Itse olen tähän asti maalannut noilla Jovin pensseleillä. Nyt ostin itselleni Em4:sia, mutta taidan siirtyä takaisin noihin "halpispensseleihin", koska ovat aivan yhtä teräviä, kunhan muistaa valita parhaat kappaleet.
En toki väitä ettei pensselillä olisi väliä. Jos tosissaan maalaat monia kymmeniä tunteja yhtä nappia, niin silloin varmasti oppiikin arvostamaan huippulaatupensseleitä, eh?