"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Dark Elves 2000pts

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Terahin

Dark Elves 2000pts

Viesti Kirjoittaja Terahin »

Ostin hiljattain Dark Elf Army Bookin ja päädyin seuraavanlaiseen listaan:

Characters
Highborn-Lance, Shield, HA, SDC, Heart-Stone of Darkness, Black Dragon;486pts
Noble-HA, Armour of Darkness, Talisman of Protection, Cold One;140pts

Core
20 Warriors-Spears, Shields, Full Command;185pts
10 Warriors-RXB`s, Shields;120pts
5 Dark Riders-Musician, RXB`s;120pts

Special
13 Executioners-Musician, Draich-Master;161pts
12 Witch Elves-Hag, Witchbrew;193pts
2 Cold One Chariot-Spears;194pts
6 Cold One Knights-Dread Knight;202pts

Rare
2 Reaper Bolt Thrower;200pts

En tiedä, onko lista epätasapainossa? Pärjäisikö tällä listalla Khornea vastaan? Specialeista sen verran että en kovin mielellään pudottaisi Exejä pois, hankin heidät jo, enkä haluaisi myöskään pudottaa Witch Elffejä, koska pidän figuista.
Kiitos etukäteen!
-Terahin
Viimeksi muokannut Terahin, Pe 29.06.2007 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
92% of teens have moved on to rap. If you are part of the 8% who still listen to real music, copy and paste this into your signature.

Metal is what we love.
Agrem

Re: Dark Elves 2000pts

Viesti Kirjoittaja Agrem »

Jeps. Kyllähän sitä voi pärjätä melkein millä listalla hyvänsä. Mutta pari ehdotusta. Exeiltä ja noidilta liput pois. Liian helppoja vp:eitä vastustajalle noin pienistä yksiköistä.

Khornea vastaan kun pelaat et taida tarvita edes rullakuskia sillä khornella ei ole oikeastaan yhtään taikojia.

Dark ridereille kannattaisi ottaa jouset.

Lordisi kaipaa kipeästi lisää suojaa. Heart-Stone tai muu wardin antama esine ehdottomasti mukaan. Maaginen asekaan ei olisi pahitteeksi. Vaikka S6 rynnäkössä onkin niin ei niillä seuraavien vuorojen S4silla juhlita, varsinkin jos kämmitään se rynnäkkö eikä mennäkään ykösellä läpi.
Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke »

Agrem kirjoitti: Lordisi kaipaa kipeästi lisää suojaa. Heart-Stone tai muu wardin antama esine ehdottomasti mukaan. Maaginen asekaan ei olisi pahitteeksi. Vaikka S6 rynnäkössä onkin niin ei niillä seuraavien vuorojen S4silla juhlita, varsinkin jos kämmitään se rynnäkkö eikä mennäkään ykösellä läpi.
Kiva Kombo:

Draich of Dark Power
Heart-Stone of Darkness
Black Dragon
+ Panssarit, lohisviitat ja muut roinat

Tappaa sen mikä tielle tulee. Tosin mistä pisteet niin en tiedä :D .
Peril of Warp
Elric

Viesti Kirjoittaja Elric »

noblelta vaihtaisin ainakin tuon armour of darknessin pois. Sdc, heavy armour ja shield vaan tilalle kun kerran kylmän selässä matkustaa (8sillä saat 1+saven sille). Ja sitten se tarvis myös jonkin asteisen karahkan kouraansa lance auttaisi kummasti. Ja tuon talisman of protectionin hyödyn kanssa on vähän niin ja näin...jos noppasäkä on hyvä niin se voi pelittää, itellä ei kannata edes haaveilla :'(
"the world is a dangerous place not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing." - albert einstien
Mahtipakarat

Viesti Kirjoittaja Mahtipakarat »

Itse käyttänyt lohikäärmeellä varustettua highbornia aina välillä ja silloin sillä on ollut tuo Draich of dark power ja silloin se on pärjännyt ihan kohtuu hyvin. Normaalilla lancella en ole sitä peluuttanut.

Noblelta ehdottomasti tuo armour of darkness pois se ei ole hyvä. Onko tuo HA heavy armour? ainakin pisteet olet siitä maksanut. Eli sillä on normi panssari ja taika panssari ja näin ei saa tehdä tai ainakaan toisesta ei ole mitään hyötyä. (Tietysti on poikkeuksia mutta en ala niitä tässä nimeämään.) Siis armour of darkness pois ja sea dragon cloak tilalle ainakin. itse käytän noblea jolla heavy armour, halberd, sea dragon cloak ja cold one sillä on se 2+ save (sama kun armour of darknessista saa.) ja iskee aina ihan mukavasti (elffiksi) mutta ota vaikka HA, Lance, Sea dragon cloak, lance & Cold one. Niin saat kestävän 1+ saven ja iskevän (tosin vain chargessa) noblen joka ei maksa paljoa :D.

Itse käytän speareilla varustettuja dark elf warrioreja 25 ryhmissä ja ne ovat suorittaneet Välillä ihan mukavasti. Eli itse lihottaisin näitä muutamalla figuurilla.

Crossbow dark elf warriorit on kivoja. itse käytän 10-12 ryhmiä kilvillä ja musicianilla ja ne toimivat loistavasti.

Itse käytän vähän suurempaa ryhmää dark ridereitä 7-8 on mielestäni sopiva määrä näitä.

Executionerit on hyvät :D. otan itse joko ison ryhmän (20 tai enemmän) banner of murderilla ja bösbillä jolla hydra banner. niin niillä murtaa sitten vähän kovempaakin mutta tuollainen 10+ yksikkökin on hyvä sillä vaikka suicide charge jotain suurta yksikköä päin ja vähentää niitten staattista resoa.

Witch elffeijä en ole kokeillut näin pienessä ryhmässä koskaan. Ei mitään hajua miten toimii :D.

Cold one chariotit parina niin mennään läpi taas vähän kovemmastakin.

Cold one knighteista pudottaisin yhden (jos laitat sen noblen tänne mutta jos se menee jalka blokkiin niin sitten ei mitään.) ja lisäisin full commandin ja ainakin warbannerin (mahdollisesti banner of murderin - itse käytän tätä ja saavat suurimman osan ajasta sen chargen.)

2 röpötintä on aina jees...
Terahin kirjoitti:enkä haluaisi myöskään pudottaa Witch Elffejä, koska pidän figuista.
no kukapa ei :).
Agrem kirjoitti:Khornea vastaan kun pelaat et taida tarvita edes rullakuskia sillä khornella ei ole oikeastaan yhtään taikojia.
Khornelta voi tulla se "fluffikas" valinta eli pari undivided sorcereria. mutta tuskimpa tarvitset rullakuskia.
Itse käytän sellaisia puoli rullakuski sorceresseja siis kaksi 2lev. sorceressia joilla toisella darkstar cloak ja toisella tome of furion ja molemmilla 1 dispel scroll.
Niin ja yleensä jollekkin herolle se Seal of ghrond. dispelliä on riittävästi ja saa itsekkin jotain läpi (ainakin minä saan.) Eilisessä pelissä vastapuolen slan ja 2 apupappia saivat sellaiset 2 loitsua läpi ja minä sain samaiset 2 että näin minä pärjään.

kyllä tuolla khornea vastaan luultavasti pärjää isket vain itse lujaa ja jujuttelet frenzy joukkoja ansaan (saa fleeata :D.)

-oho tulipa höpötettyä taas paljon.

Pakara EDIT: Turhia höpötyksiä vähän karsittu
"Eagles may soar high but weasels don't get sucked into jet engines"
-Lord Borak The Despoiler.
Agrem

Viesti Kirjoittaja Agrem »

Lord Mikke kirjoitti: Draich of Dark Power
Heart-Stone of Darkness
Black Dragon
+ Panssarit, lohisviitat ja muut roinat
Jep toimii. Mutta itse tekisin sen näin...

Crimson Death
Heart-Stone of Darkness
Blood Armour
Black Dragon
+mundanet

Blood Armourin voi myös halutessaan tiputtaa ja säästää muutaman pisteen. Mutta muuten oikeastaan sama. Erona vain killing blow, josta en itse nyt niin välitä. Ja sitä paitsi näin saat paremman asv:n muutaman vihollisen jälkeen.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Mahtipakarat kirjoitti:Itse käytän vähän suurempaa ryhmää dark ridereitä 7-8 on mielestäni sopiva määrä näitä.
Mitä sinä teet 7-8 Dark riderin yksiköllä? Ne ovat tuolloin liian iso porukka menemään kunnolla piiloon ja näillä on vaikeampi livahtaa vihollisen taakse. Et lisäksi tee mitään niillä 2-3 ylimääräisellä kaverilla, kun ne eivät pääsee lähiksessä b2b-kontaktiin. Lisäksi tällöin yksiköstä tulee liian kallis itsemurhatehtäviin.
Mahtipakarat kirjoitti:Witch elffeijä en ole kokeillut näin pienessä ryhmässä koskaan. Ei mitään hajua miten toimii.
Toimivat hyvin. Iskuja tulee niin paljon, että vihollisen staattinen reso pitäisi tulla voitettua, ellei vastassa ole mikään uskomattoman kova yksikkö. Lisäksi ovat sen verta halvempia pienessä koossa, että jos ne houkutellaan tapettavaksi niin se ei niin paljon kirpaise.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Mahtipakarat

Viesti Kirjoittaja Mahtipakarat »

Half-breed kirjoitti:
Mahtipakarat kirjoitti:Itse käytän vähän suurempaa ryhmää dark ridereitä 7-8 on mielestäni sopiva määrä näitä.
Mitä sinä teet 7-8 Dark riderin yksiköllä? Ne ovat tuolloin liian iso porukka menemään kunnolla piiloon ja näillä on vaikeampi livahtaa vihollisen taakse. Et lisäksi tee mitään niillä 2-3 ylimääräisellä kaverilla, kun ne eivät pääsee lähiksessä b2b-kontaktiin. Lisäksi tällöin yksiköstä tulee liian kallis itsemurhatehtäviin.
Juu editoin sitten selitykseni pois... Mutta minulla on yleensä siinä ryhmässä sorceress dark steedillä ja niillä olen onnistuneesti metsästänyt yksittäisiä velhoja jotka eivät usko että seiska edikassa kannattaa pysyä yksikössä, sitten niillä on hyvä kaapata pöydän kulma tai estää vastustajan kaappaus. Pelaan yleensä lizardmenejä vastaan niin olen näillä piessyt sitten skinkkejä (jotka muuten ovat tuottaneet minulle vaikeuksia.) silloin skinkit leviävät niin leveään muodostelmaan kanssa että kaikki saa tapella (paitsi kuolleet skinkit.) mutta lähinnä suojaamassa sorceressia ne minulla ovat ja sitten niiden ammunnalla yritetään saada jotain aikaan.
"Eagles may soar high but weasels don't get sucked into jet engines"
-Lord Borak The Despoiler.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijalistat”