"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Figuväärennökset

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
yrska
Peliporukkavalvoja

Re: Figuväärennökset

Viesti Kirjoittaja yrska »

warboss1 kirjoitti:Miksiköhän tämä heppu teki metalliset beissit. Aika erikoista. Mitäköhän ne väärentäjät seuraavaksi keksivät.
Metalli > muovi
Ja tuleehan nyky vakmistajista useammankin mukana valmiiksi metalliset alustat, kuten ainakin Freebooterin ja Reaperin Dark Haven Legendsin. Itse kyllä ostaisin niin paljon mieluummin noita metallisia, kuin mitään GW:n höyhenen kevyitä katseesta katkeavia muovisia rimppakinttuja.

Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Pesis

Viesti Kirjoittaja Pesis »

Hmm... tulee mieleen, että oliskohan kyse blisusta, joka olisi tehty jämävarastoista ja joissa toinen figuista edustaisi "oldskool" lyijyfiguja ennen tätä white metal -villitystä.
Minulle ainakin on käynyt noin. 40k kaartille ostin special weapons blisterin niin sisästä löytyi jotain random metallia oleva figu jonka pohjalaatassa luki GW 1994 ja toinen uusi "hieno" valkometallinen jossa taas 2000 ja jotain. Tosin minä olisin ollut vain iloinen kahdesta ysärifigusta, että ei sen puoleen...
patsy02 kirjoitti:Useless as they may be, the horses still need their knights for the extra armour save.
http://2011.piraattivaalit.fi/
Mikke

Viesti Kirjoittaja Mikke »

Noita väärennöksiä on todella helppo tehtailla. Valmiista figusta voi tehdä ihan netistä tilattavissa olevilla välineillä muotit ja laittaa homman pyörimään. Valkometalliakin myydään tangoissa, joten se ei ole ongelma. Itse kyllä laskeskelin aikoinani valkometallin olevan melko kallista tähän hommaan jos meinaa eteenpäin myydä. Kokeilin itsekin jollain random figulla uudenvuoden tinalla ja valkometallilla. Valkometallissa rajana oli vain muotin laatu, kun taas tina ei antanut yhtä hyvää jälkeä, joskin ihan riittävää rivimiehille. En sitten kuitenkaan jaksanut ruveta värkkäämään enempää (ja uteliaisuuskin asian tiimoilta oli täytetty, se oli mahdollista) ja muotitkin hävisivät vuosien saatossa.Eipä taida kopiointi olla edes laitonta omaan käyttöön, kunhan on originaalin itse ostanut.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey
pikkumies

Viesti Kirjoittaja pikkumies »

Yhdellä kirpparilla näin jotain väärennöksiä. Ne olivat pitempiä (noin 0.5cm) kuin tavalliset hahmot ja yksityiskohdat puuttuivat. Myyjä väitti että ne ovat jotain erikoishahmoja :D

Testaan samalla uutta hymiöö :S
Kuva
Anaheim kirjoitti:hulluja tarvitaan että evoluutio jatkuu ;)
Paina tätä auttaakseni sademetsääni!
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

... tai kyseessä oli jonkun muun valmistajan kuin GW:n tuotoksia. Kokoeroa oikeasti on hankala saada väärennöksiin, ellei se jostain syystä tule siten, että valuaines olisi sulattanut muottia ja tuloksena olisi muodoton (joskin hieman alkuperäistä suurempi) klöntti.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Hanska

Viesti Kirjoittaja Hanska »

Mikke kirjoitti:Eipä taida kopiointi olla edes laitonta omaan käyttöön, kunhan on originaalin itse ostanut.
Eipä ole ei...
Ja tähän liittyen en oikeestaan sanoisi noita luurankoja(olivat muuten nättejä) väärennöksiksi jos ei herra niitä yritä aitoina esim. myydä.

Näistä hommista on ihan hyvä kokemus mutta on sen verran iso tabu täällä että jätetään se sikseen...

Niin juu, ja GW:n käyttämän muovin kaltaista valumuovia on niin vaikea löytää, että uskon sen olevan syynä miksi ei muoviväärennöksiä ole
Wh40k 2nd edition rulebook kirjoitti:Remember that you're playing to enjoy a challenging battle with friends, where the spirit of the game is more important than winning at any cost.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Ehkä pikemminkin kyse lienee siitä, että muovimuottien valmistus on niin pirun kallista, että helpommalla pääsee tekemällä tinaväärennöksiä. Materiaalin saatavuus lienee kuitenkin se pienin ongelma laitteiston ja välineistön hintaan verrattuna.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Valurauta

Viesti Kirjoittaja Valurauta »

Jees. Mutta täytyy väärentäjillekkin antaa hieman kunnioitusta vaivan näkemisestä. Olettaen tietenkin että he ovat saaneet myytyä "tuotoksensa" aitoina, sillä kuten on keskustelussa selvinnyt, väärentäminen kohtis on vaikeeta ja kallista. En siis itse ole mitenkään väärentäjien puolella, mutta arvostan silti yrittämistä; kovä työ kunniaan.^^
No pain, no gain

Rautainen itsetunto. Siinä kaikki.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”