"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Projektina vartiotorni-plogi!!(päivitetty 31.10)

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Kain

Re: Projektina vartiotorni-plogi!!(päivitetty 17.10)

Viesti Kirjoittaja Kain »

Empä ole vielä tarkemmin miettiny minkälaisena sitä käytän...ja sitten kun saan tornin valmiiksi niin varmasti pistän vielä pari kuvaa siitä muiden maastojen kanssa..
Lisää rakentelusta/pelailusta, Mun blogi
Aristoteles

Viesti Kirjoittaja Aristoteles »

Kain kirjoitti:tämähän on ensimmäinen ikinä rakentelemani rakennus ja muutenkin on tuo kokemus vielä aika vähäistä.
Jaa... No onneksi se en ollu minä joka niin meni luulemaan, se oli paha kaksoisveljeni.
Kain kirjoitti:muokkaan sitä ihan mattoveitsellä
Joo itsekin käytän mattoveistä noiden finnfoamien silpomiseen mutta nuo sun leikkausjäljet varsinkin sisäpihan portaissa oli niin tasaisesti leikatut että epäilin teikäläisen käyttäneen jotain vähän kalliimpia työvälineitä
Jarr.
Kain

Käytin niihin viivotinta ja pidin veistä hiukan kulmassa. Ja nyt kun otit asian esille niin muutamaa noista sisäpihan laattojen reunoista muokkasin GW:n kolmioviilalla..tuli aika tasaista jälkeä..
Aristoteles

Arvasin!;D
Jarr.
JokeriPokeri

Viesti Kirjoittaja JokeriPokeri »

Wau.Oon kateellinen, sulla menee ton kanssa putkeen, mulla aina tulee jossain vaiheessa taideteosta niin fataali virhe ettei siitä sitten ole enää mihinkään. Ja muuten, voisit tehdä sen edellämainitun sillan irralliseksi. Jos se on tiellä, otetaan pois, mutta jos pitää siitä yli mennä ni siinä se sitten on! Kätevää.
92% of teens have moved on to rap. If you are part of the 8% who still listen to real music, copy and paste this into your signature.

Metal is what we love.
Kain

hmmm..ei huono ehdotus..mutta sitten se olisi tiellä jos sen päällä olisi figuja ja pitäis ali jannuja liikuttaa..mutta pistän tuon korvan taakse..

..ja tällä hetkellähän vireillä voi olla koko homman kaatava katastrofi jos en saa maalia pysymään tornin pinnassa..=)
Kain

Hhhmmmmmmm...vikaa näyttävästi voi olla maalissakin koska huomaan että maalipintaan on tullut pientä säröilyä myös finnfoamin päällä...höh..nyt on torni sivelty erikeepermaalivesi-seoksella..en voinut lähteä nukkumaan ennen kuin tein sen..nyt kaikki peukut pystyyn koska jossei tämä toimi niin voi olla että torni lähtee roskiin...petskules...
Aristoteles

peukut on pystyssä
Jarr.
Kain

Nohnoh, eli maali halkeilee vieläkin mutta ei se mitään..en meinaan aio luovuttaa..päätin että vedän sisäpihan seinät tiileillä, samallalailla kuin se oven ympärys on..näin saan sen seinän maaleihin..ulkoseinäkin halkeilee vielä ja koska siinä halkeaa sekä maali ETTÄ se pikosiloite niin minun pitää nyt hiukan miettiä kuinka maalin saan tarttumaan...voihan olla että kun tuo seinä on hiukan kaareva ja liukas(muovinen) niin siloite lohkeaa kun se kuivuu..hmm..mielenkiintoista on että halkeilu paikka aina vaihtelee..se ei ole aina sama paikka..hmmmmm..muttä kyllä tämä tästä...:)
Jarva

Viesti Kirjoittaja Jarva »

Tuli taas pitkästä aikaa tätäkin ketjua mulkaistua, näköjään on herralle ongelmia kertynyt, tai siis ongelma. Tuota muovin maalinhylkimistä en ihmettele laisinkaan, sillä itse irrotan vaivatta muovipaletistanikin kuivuneet maalit pois. Itselläni on menossa Nurglen demoniprinsessa-projekti ja hänelle olen tehnyt kärpäsen siivet kirkkaasta muovista. Siipien maalinhylkimisen estin vetämällä ensin lakkakerroksen muovin päälle ja maalaamalla vasta sitten päälle. Maali on pysynyt kiinni ongelmitta, joten eiköhän sama temppu onnistuisi tornisikin kanssa. Tornisi on muuten pienempi mitä luulinkaan, tuossa kun katsoin sen kuvia figun kanssa. Pieni on kaunista, niinhän se sanonta menee.
OneManArmada

Viesti Kirjoittaja OneManArmada »

Vaikka symmetria jossakin kohdissa vaihtelee, hyvän näköistä työtä. Sitä paitsi sehän on raunio.
Mitenkä kirjoitan? Pistä sähköpostia jos ottaa päähän.
Kain

..jaa että lakkaa...eikun kokeiluun...

edit: päätin sittenkin hylätä lakkaidean ja pamautan suoraan niihin kohtiin joista maali on halkeillut niin kaksikomponentti epoksiliimaa. Ei muuten irtoa muovista. Katsotaan saadaanko sillä hyvä pohja maalille
Kain

No niin!! Pitkästä aikaa taas taistelin hiukan aikaa projektille...

Sain maalin pysymään seinämissä kaksikomponenttiliiman avulla, viimein. Joihinkin kohtiin vedin suoraan spraylla pohjamaalin ja viimeistelin mustalla maalilla. Koska etuosa on hiukan raunioina liimasin hiukan roinaa tornin ulko sekä sisäpuolelle
Kuva

Sitten aloin maalaamaan itse tornia. Mustan pohjamaalin päälle vedin erittäin tumman harmaan. Tästä eteenpäin drybrushasin aina seuraavan vaaleamman kerroksen torniin. Kerroksia taisi tulla kuusi yhteensä. Mustaa vaalesin aluksi codex greylla, sitten fortress greylla ja lopuksi space wolwes greylla. Maalasin vain tornin sisäosat sekä yläkäytävät. Päätin myös vetää samalla värillä tornin hampaat.Kuvat näyttävät mustan sävyt hiukan liian vaaleana:
Kuva
Kuva

Maalasin myös kallion ja maan tornin alta pohjaväreihin. Tältä siis projekti näyttää taas yhden illan puuhastelun jälkeen:
Kuva
Kuva

En ole vielä päättänyt minkä väriseksi vedän tornin ulkopuolen, mutta aion seuraavaksi maalata maan ja kallio valmiiksi jotta nään kuinka musta sopii niiden kanssa. Päätän siis tornin värin aivan viimeisenä jotta tulos olisi paras mahdollinen...
Kekka

Viesti Kirjoittaja Kekka »

Olit oikeassa. Tumma harmaa/musta näyttää ihan hyvältä pinnalta. Hienolta näyttää. Varsinkin nuo "käveltävät" pinnat ovat todella onnistuneita. Suosittelen, että jätät tuon meidän kännipeleistä pois. Nyt pari palaa jokea ja metsää lisää :p

ps. Kun luvataan, että maanantai-iltana on päivityksiä luvassa, niin klo 02:01 ti aamuna ei silloin käy! Ensi kerralla nopeammin!
LaGas

Re: Projektina vartiotorni-plogi!!(päivitetty 29.10)

Viesti Kirjoittaja LaGas »

Sitten kun on tuo työ valmis, niin OTATHAN kuvan tuosta muun maaston kanssa?!
Miksi ruohon väri yhtäkkiä muuttui, tuliko ruska-aika? ;)
O'Snobba kirjoitti:Älkää liittykö avatarvastarintaan!Se aiheuttaa vain kaaosta ja sekasortoa: Olemme oppineet tuntemaan toisemme vain kuvien perusteella.Kun ne vaihdetaan, emme tiedä kuka helkkari on Drakojan tai DBB!
Pesis

Viesti Kirjoittaja Pesis »

Hyvältä näyttää. Olisko asiaa laittaa tuonne ulkoseinämiin jotain köynnöskasveja? Narua ja paperia käyttöön, jossain gw:n sivuilla taisi olla ohjekkin noihin.
patsy02 kirjoitti:Useless as they may be, the horses still need their knights for the extra armour save.
http://2011.piraattivaalit.fi/
Aristoteles

Pesis kirjoitti:Hyvältä näyttää. Olisko asiaa laittaa tuonne ulkoseinämiin jotain köynnöskasveja? Narua ja paperia käyttöön, jossain gw:n sivuilla taisi olla ohjekkin noihin.
Oon samaa mieltä, tuohon todellakin sopis semmoset kerta tuo on vähä autioituneen näkönen noiden hajonneiden osien kanssa yms
Jarr.
Kain

Jepjep, ajattelin itse samaa ja kävinkin kattelemassa tänään erinäisissä kaupoissa jos olisi löytynyt jotain valmista "köynnöstä". Mutta kyllä, ajatuksissa on pistää aluskasvillisuutta ympäri tornia...pitääpä kattoa että löytyykö tuota GW:n linkkiä...ja ympäristö muuttui sen takia ruskeaksi, että tuo hiekka jota käytän on itsessään vihreää ja koska haluan tuohon semmoisen multa/ruoho maan niin vetäsin pohjaksi ruskean värin..
Kain

No niin...

Kuivaharjailin ruskeaan pohjaan monta kerrosta aina vain vaaleampaa ruskeaa ja omasta mielestäni sain kohtalaisen hyvän tuloksen..varsinkin ne kohdat jotka ovat tornin sisällä erottuivat todella hyvin..

Kun maali oli kuivunut niin jostain syystä halusin kokeilla sellaista lähestymistapaa että static grassin alla olisi tummempaa vihreää...maalasin ne kohdat tummalla vihreällä joihin olin pistänyt hiukan karkeampaa hiekkaa. Vihreä väri oli sellaista valmisväriä ja erittäin neon-omainen minun harmikseni...
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Harjailin myös vihreään muutaman kerroksen vaaleampia värejä ja lopuksi pistin erikeepperillä static grassia..jostain syystä grassi hiukan klimppiintyi mutta ei se mitään. Tosin ruoho oli hiukan liian räikeää ruskeaa vasten joten jossain vaiheessa pitää hiukan tummentaa sitä inkillä..
Kuva
Kuva

Kun ruoho oli valmiina ja torni maalattu niin jäljellä oli enää kallion maalaus. Vedin mustalle pohjalle usean harjauksen aina vain vaaleammalle harmaalla. Käytin vaalentamiseen Space wolwes greytä joten sävy on hiukan erillaisempi kuin tornissa...mielestäni näyttää hyvältä..päätin myös pitää ulkomuurin täysin mustana joten harjasin siihenkin vain yhden kerroksen erittäin vähän vaalennetulla mustalla jotta yksityikohdat nousevat esiin. Tässä kuvia päivänvalossa tornista, jonka nyt julistan semivalmiiksi. Vedin tornin päällä kaksi kerrosta GW:n spraylakkaa jotta se kestäisi paremmin kulutusta.
Kuva
Kuva
Kuva

Aion enää lisätä jo aiemmin mainitut köynnöspuskahommelit sekä inkata tuon ruohon tummemmaksi. Paljon on semmoista mitä voisin vielä korjata tornissa mutta taidan jättää sen nyt tuollaiseksi, koska loppujen lopuksi tähtäsin pelikelpoiseen lopputulokseen enkä mihinkään golden demon-sarjaan. Paljon on tullut taas opittua ja pitää ne tiedot siirtää seuraaviin projekteihin....

Pistän vielä jossain vaiheessa kuvia tornista muun maaston seassa ja figujen kanssa jotta lopputulos näkyy paremmin..
Kekka

Re: Projektina vartiotorni-plogi!!(päivitetty 31.10)

Viesti Kirjoittaja Kekka »

Jo tuossa päivällä sanoin, että tulipa hieno ja sanon sitä samaa nyt kun on lisää kuvia. Odotan innolla tuon tapaamista livenä, jotta näkee oin silmin ilman valaistuksen/kameran aiheuttamia vääristyksiä. Päivällä tokaisin, että mielestäni pelikäyttöön ja "pelipöytätasoiseksi" tuo on aivan älyttömän hieno ja edelleen sillä linjalla ollaan. Miinukset on helpompi tuoda esille kuin plussat, joten tässä ne "pahimmat":
- Vihreä ruohon alla on aikas hirveää. Toisaalta se oli kokeilu, etkä tuollaista hakenut, niin ei siihen takerruta sen enempää. Tuo varmaankin korjataan kasvonkohotuksen yhteydessä jossain vaiheessa.
- Vaikka ruskea onkin hienosti toteutettu ja se on "kolmiulottieisen näköinen", niin silti kaipaisin isompia sävyvaihteluita. Nyt se on aika tasapaksua. Mutta toisaalta ei sen tuo "kauniimpi" tarvitse ollakkaan pelikäyttöön.

Siinäpä ne parit risut mitä tuosta tuli mieleen. Innolla odotan seuraavaa pelitestausta ja kunnollista puolustamista eikä vain viimeisten herojen üüberhienoa loppuun asti taistelua ennen kuolemaa.

Mitäpä seuraavaksi askarrellaan?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”