Wardancereista
-
Draich Master
Wardancereista
Selailin tässä welffien armeijakirjaa, kun mieleen juolahti seuraava kombo. Ja joo, en jaksanut ottaa selvää, onko tästä joku parin vuoden takainen topikki jo olemassa. Saanpahan ainakin tuoretta tietoa.
Welffien HB, jolla on Wardancer Kindred. Jos se ottaa GW:n kauniiseen käteensä, niin saako se käyttää samalla Wardancer Weapons -erikoissääntöä, eli saa yhden attackin enemmän ja +1 punttiin chargessa. WW tarkoittaa varsinaisilla tanssijoilla varusteita, mutta sivulla 19 se taas on erikoissääntö. Täten GW ei paikkaisi käytettävän varusteen paikkaa. Miten on? Pääseekö HB huitomaan 6A S7?
Welffien HB, jolla on Wardancer Kindred. Jos se ottaa GW:n kauniiseen käteensä, niin saako se käyttää samalla Wardancer Weapons -erikoissääntöä, eli saa yhden attackin enemmän ja +1 punttiin chargessa. WW tarkoittaa varsinaisilla tanssijoilla varusteita, mutta sivulla 19 se taas on erikoissääntö. Täten GW ei paikkaisi käytettävän varusteen paikkaa. Miten on? Pääseekö HB huitomaan 6A S7?
- Teonanacatl
Re: Wardancereista
Jos sille surullisen kuuluisalle RAW-linjalle lähdetään, niin näin kai se teoriassa menisi. Käytännössä tästä seuraisi lähinnä musta silmä ja pelikaverien menetys.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
-
Draich Master
Oukei... en tätä todellisuudessa justiinsa varmaan tule käyttämään, mutta teoriaa on kiva venyttää. Kiitosta vaan.
- The Captain
- Valvoja
Aiheesta on väännetty ennestäänkin melko pitkässä ja hedelmättömässä ketjussa. Kuten juuri hetki sitten pääsin kirjoittamasta 40K-puolelle: se, että GW:n säännöt on usein kirjoitettu tyhmästi, ei tarkoita, että niitä pitäisi lukea kuin tyhmä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Direwolf FAQ:ista bongasin.Q. May a Wardancer Kindred Character use a Great Weapon to gain
+2 to his Strength?
A. No. Per the rules under the Wardancer Kindred, all Wardancer
Characters have the Special Rule of "Wardancer Weapons". This
means that regardless of what types of mundane weapons the model
is armed with, the model must follow the "Wardancer Weapons" rule.
S. Wood Elf Army Book page 19, 66
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
- The Captain
- Valvoja
Direwolfin FAQ ei oikeastaan sano mitään, mitä ei jo tiedettykin. "Wardancer weapons" -sääntö ei sanatarkasti luettuna sulje pois sitä mahdollisuutta, että mundaanien aseiden bonuksetkin laskettaisiin. Ja jollei alla ole jonkun GW-hepun signatuuria, niin Direwolf FAQ on tasan yhtä virallinen kuin Sotun FB: Säännöt -osioon kirjoittavan satunnaisen ohikulkijan tulkinta.Aco kirjoitti:Direwolf FAQ:ista bongasin.Q. May a Wardancer Kindred Character use a Great Weapon to gain
+2 to his Strength?
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
Jep, totta. Mutta niin pitkään kuin virallista kantaa ei ole, niin ainakin meidän kaveripeleissä Direwolf FAQia on pidetty "oikeana totuutena". Ihan oman maun mukaan sitten haluaako itse käyttää noita, ei ole toistaiseksi ollut valittamista.The Captain kirjoitti: Ja jollei alla ole jonkun GW-hepun signatuuria, niin Direwolf FAQ on tasan yhtä virallinen kuin Sotun FB: Säännöt -osioon kirjoittavan satunnaisen ohikulkijan tulkinta.
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
Tähän voisi vielä lisätä toisenkin kysymyksen, en haulla löytänyt ja ajattelin että olisi kiva saada muidenkin mielipide, eli:
Wardancerpomo ottaa Murder of Spites-spriten ja klosiksessa pistää killing blow-tanssin. Sprite sanoo "The model gains +D6 attacks..." eli nuihinkin kaiken järjen mukaan (mutta hyvin harhaantuneen ja kieroontuneen järjen) killing blow. Kyllähän se 10 KB iskua kelpaisi
alkaisi vihupomojen pöksyt tutista...
Wardancerpomo ottaa Murder of Spites-spriten ja klosiksessa pistää killing blow-tanssin. Sprite sanoo "The model gains +D6 attacks..." eli nuihinkin kaiken järjen mukaan (mutta hyvin harhaantuneen ja kieroontuneen järjen) killing blow. Kyllähän se 10 KB iskua kelpaisi
-Sami
Et silleen... Jos en ole oikeassa olen väärässä.
Näinhän se on. Tanssi, josta killing blown saa, sanoo, että tanssijat saavat killing blow special rulen. Spite antaa attackit, joihin myös siis tanssi tepsii. Poisoned attacks ja killing blow...jeeamis kirjoitti:Tähän voisi vielä lisätä toisenkin kysymyksen, en haulla löytänyt ja ajattelin että olisi kiva saada muidenkin mielipide, eli:
Wardancerpomo ottaa Murder of Spites-spriten ja klosiksessa pistää killing blow-tanssin. Sprite sanoo "The model gains +D6 attacks..." eli nuihinkin kaiken järjen mukaan (mutta hyvin harhaantuneen ja kieroontuneen järjen) killing blow. Kyllähän se 10 KB iskua kelpaisialkaisi vihupomojen pöksyt tutista...
tuohon lisätään tanssija highborn, jolla on add. hand weapons (tämäkin keplottelua, mutta jos...) ja 6 bonus iskua = 12 KB iskua WS 7
kuolkaa pomot...
-Sami
Tuo spitejuttu on minusta ihan itsestäänselvyys, siinä kun ei ole mitään epäselvyyksiä sääntöjen tulkitsemisessa, mutta additional hand weapon ja great weapon menevät jo vähän liian pitkälle. Kyllähän sen nyt tajuaa, että tanssijat käyttävät wardancer weaponeita ja saavat niistä aina samat stat bonukset, käyttivät ne sitten mitä aseita tahansa. Itse en ainakaan yritä metsästää voittoa tuollaisten kikkojen kanssa, enkä aio sallia vastustajankaan yrittää. Tästä asiasta on jo käyty keskustelua asrai.orgissa, jossa aihe jouduttiin lukitsemaan, koska siitä syntyi tappelu. Täälläkin kannattaisi vain lopettaa ajoissa ja hyväksyä se tosiasia, etteivät wardancerit käytä kuin omia aseitaan. Piste.
@ Tuhis: Ei kai asia ole tosiasia jos siitä on syntynyt jokaisella seuraamallani foorumilla taistelu? Kuten sanottu, RAW sallii, suurinosa pelaajista ei. Ei tässä mistään itsestäänselvyyksistä voi puhua.
Minun mielestäni asia on selvä, ellei sitten lähdetä amerikkalaiselle "paistanpa kissani uunissa, koska missään ei sanottu, ettei niin saisi tehdä" -linjalle. Jos joku oikeasti, aivan rehellisesti ajatellen, väittää, että wardancernoble saa great weaponin ja siitä vielä kaksi lisästrenaa, pystyy hän myös luultavasti pelaamaan armeijalla, joka sisältää eri rotuja, koska esim. wood elf kirjassa ei sanota, etteikö armeijaa saisi valita toisista kirjoista. Tämä on vähän samanlainen juttu kuin se, että welf bookissa sivulla 80 lukee, että elven steedillä on fast cavalry special rule. Virheitä ei voi välttää. Tämän takia kannattaisi vain odottaa FAQ:n tulemista, ja pelata sitä ennen järjellä.
Viimeksi muokannut Tuhis, Ti 11.12.2007 15:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aivan. Järjenkäyttö on salittua niitä sääntöjä luettaessa. Jos nyt wardancereilla on aseina wardancer weapons ja herolla se on special rules kohdassa, niin ainakin itse olettaisin sen olevan vain pieni tekijän virhe ja ne wardancer weaponit todellakin ovat sen aseita. The most important rule.Tuhis kirjoitti:Minun mielestäni asia on selvä, ellei sitten lähdetä amerikkalaiselle "paistanpa kissani uunissa, koska missään ei sanottu, ettei niin saisi tehdä" -linjalle. Jos joku oikeasti, aivan rehellisesti ajatellen, väittää, että wardancernoble saa great weaponin ja siitä vielä kaksi lisästrenaa, pystyy hän myös luultavasti pelaamaan armeijalla, joka sisältää eri rotuja, koska esim. wood elf kirjassa ei sanota, etteikö armeijaa saisi valita toisista kirjoista. Tämä on vähän samanlainen juttu kuin se, että welf bookissa sivulla 80 lukee, että elven steedillä on fast cavaly special rule. Virheitä ei voi välttää. Tämän takia kannattaisi vain odottaa FAQ:n tulemista, ja pelata sitä ennen järjellä.
@Tuhis: Eri rotujen sekoittelu on täysin eriskaalan juttu. Toivottavasti et tosissasi käyttänyt sitä esimerkkinä koska tilanne ei todellakaan ole sama. Wardancer sankareiden kohdalla kyseenalainen osa on se, että Wardancer Weaponsit on listattu Special Rulesejen alle eikä Equipmentiin. Wardancer noblella on nimittäin equipment optio gw:seen. Vai väitätkö että armeijakirjassa ei lue että "May choose a great weapon (+4 pts)."? Siksi asiasta on mahdollista vääntää kättä jossei halua noudattaa todennäköistä intentiä. Siksi haluan (vaikka en itse kyseistä nappia/sääntöaukkoa hyväksikäytä) torua termien "itsestäänselvyys" "väärin" ja "huijaus" käyttöä, koska tilanne kuuluu harmaalle alueelle, halusit tai et. Jos asia olisi niin itsestäänselvä, miksi siitä olisi syntynyt väittely ympäri maailman? Säännöt sallivat, pienikin urheilullisuuden osoitus ei. Itse valitsen jälkimmäisen, mutta ensimmäistä ei voi tyrmätä.
@Jubee: "Jos nyt wardancereilla on aseina wardancer weapons ja herolla se on special rules kohdassa, niin ainakin itse olettaisin sen olevan vain pieni tekijän virhe ja ne wardancer weaponit todellakin ovat sen aseita."
@Jubee: "Jos nyt wardancereilla on aseina wardancer weapons ja herolla se on special rules kohdassa, niin ainakin itse olettaisin sen olevan vain pieni tekijän virhe ja ne wardancer weaponit todellakin ovat sen aseita."
Huhheijaa aivot pellolla ja itse suoraan perään -_- ....
Oikeasti en itse näe mitään epäselvää tässä asiassa. Jos ottaa ukolle Wardancer kindredin käyttää hän Wardancereiden aseita, eikä mitään kahden käden mahtimiekkaa. Jos nyt tahdotaan nussia pilkkua niin siitä vaan, itse en kuitenkaan jaksa sellaista katsella ja mielummin pelaan reiluissa peleissä, joissa järjen käyttö on sallittua.
Älkää ottako itseenne tuosta.
Luullakseni tämä keskustelu ei tästä paljoa parane, joten joko vaihdetaan aihetta tai pyydetään isoja setiä lukitsemaan topicci.
Oikeasti en itse näe mitään epäselvää tässä asiassa. Jos ottaa ukolle Wardancer kindredin käyttää hän Wardancereiden aseita, eikä mitään kahden käden mahtimiekkaa. Jos nyt tahdotaan nussia pilkkua niin siitä vaan, itse en kuitenkaan jaksa sellaista katsella ja mielummin pelaan reiluissa peleissä, joissa järjen käyttö on sallittua.
Älkää ottako itseenne tuosta.
Luullakseni tämä keskustelu ei tästä paljoa parane, joten joko vaihdetaan aihetta tai pyydetään isoja setiä lukitsemaan topicci.
Hei Wompatti, itsestäänselvyys on minun mielipiteeni, ei ehkä kenenkään muun. En kuulu niihin ihmisiin, jotka edes hetken miettivät vastausta, jos vastustaja ennen peliä kysyy, saako hänen tanssiva haltiasoturinsa käyttää great weaponia. Ei todellakaan saa. Ja se rotujen sekottelu on täysin mahdollista henkilölle, joka tosissaan käyttää great weaponia wardancerillaan. Mutta tosiaan kaikille asia ei ole itsestäänselvyys.
Eikös siinä kirjasessa lue että se voi ainoastaa valita WD aseita? Onko GW sellainen?
Älkää vaa sanoko että valittelette myös siitä ku EG charrulla on GW eikä se saa siitä +2S`? Ja uus FAQ on tullut mut en oo varma oliko siinä tuota. Se löytyy Asrai.org ista!
Q. May a Wardancer Kindred Character use a Great Weapon to gain
+2 to his Strength?
Eli tuossa se on http://www.geocities.com/mi_whplayers/7 ... we_faq.txt
Ja siin sanotaa ettei KB tuu spiteihin! Järki peliin hyvät ihmiset!!!
Älkää vaa sanoko että valittelette myös siitä ku EG charrulla on GW eikä se saa siitä +2S`? Ja uus FAQ on tullut mut en oo varma oliko siinä tuota. Se löytyy Asrai.org ista!
Q. May a Wardancer Kindred Character use a Great Weapon to gain
+2 to his Strength?
Eli tuossa se on http://www.geocities.com/mi_whplayers/7 ... we_faq.txt
Ja siin sanotaa ettei KB tuu spiteihin! Järki peliin hyvät ihmiset!!!
2
Tuo taidettiinkin tuossa aiemmin jo sanoa. En kyllä tajua, miksi muka Murder of Spitesin kanssa ei saisi killing blowia, kun spiten omistaja saa d6 attackia jotka toimivat hänen omalla ws:llään. Mutta tosiaan kun lukee sen fluffitekstin siitä spiten yläpuolelta, rupeaa vähän miettimään, että ehkei niihin sitä kb:tä tulekkaan. En kyllä itse sitä niihin enää ottaisi.
Tuolla sanottiin muuten myös että bösbi magic bannerilla saa otta spitejä. Aika kummaa, itse olen eri mieltä. En kyllä tuon FAQn mukaan pelaa, mutta ei siitä sitten enempää valittamista...
Tuolla sanottiin muuten myös että bösbi magic bannerilla saa otta spitejä. Aika kummaa, itse olen eri mieltä. En kyllä tuon FAQn mukaan pelaa, mutta ei siitä sitten enempää valittamista...
Itse kyllä antaisin sen huitoa great weaponilla mutta ei voi käyttää sitä ja wardancer weaponeita yhtäaikaa.Tuhis kirjoitti:Hei Wompatti, itsestäänselvyys on minun mielipiteeni, ei ehkä kenenkään muun. En kuulu niihin ihmisiin, jotka edes hetken miettivät vastausta, jos vastustaja ennen peliä kysyy, saako hänen tanssiva haltiasoturinsa käyttää great weaponia. Ei todellakaan saa. Ja se rotujen sekottelu on täysin mahdollista henkilölle, joka tosissaan käyttää great weaponia wardancerillaan. Mutta tosiaan kaikille asia ei ole itsestäänselvyys.