"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Millainen Delf armeija+uudistus ideoita?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Rizky

Re: Millainen Delf armeija?

Viesti Kirjoittaja Rizky »

Draich Master kirjoitti:
Nakkeri kirjoitti:Warseerissa liikkui huhuja, että Hydra saisi regenerationin.
Pöllitään kreikkalaisilta vielä tuhkatkin pesästä: aina kun hydra ottaa woundin, yksi pää katkeaa ja tilalle kasvaa kaksi päätä (+1 attack). Muah hah. Ja uusi pää kasvaa vaan, jos se onnistuu regeneraatiossa. :D
Kuulostaa muuten aika hyvältä säännöltä :O
Luultavasti joku toinen on sen kyllä jo keksinyt mutta enpä usko että se liikaa parantaisi hydraa. Muuttuisi hydrakin ainutlaatuiseksi olioksi kun nyt on vaan normi monsteri mikä aiheuttaa sekasortoa ja lyö
Draich Master

Viesti Kirjoittaja Draich Master »

Rizky kirjoitti:
Draich Master kirjoitti: Pöllitään kreikkalaisilta vielä tuhkatkin pesästä: aina kun hydra ottaa woundin, yksi pää katkeaa ja tilalle kasvaa kaksi päätä (+1 attack). Muah hah. Ja uusi pää kasvaa vaan, jos se onnistuu regeneraatiossa. :D
Kuulostaa muuten aika hyvältä säännöltä :O
Luultavasti joku toinen on sen kyllä jo keksinyt mutta enpä usko että se liikaa parantaisi hydraa. Muuttuisi hydrakin ainutlaatuiseksi olioksi kun nyt on vaan normi monsteri mikä aiheuttaa sekasortoa ja lyö
Ei ole omani. Keksittiin Druchii.netissä, mistä löytyy muuten rutkasti muitakin toteuttamiskelpoisia ideoita. Jos se todellakin saisi sen pääntuplauksen, niin kyllä sen pistehinnan voisi nykyiselle 220 pojolle jättää, sen verran hydra suhteellisesti alisuorittaa.
Veripallo

Viesti Kirjoittaja Veripallo »

Niin ja kreikan mytologian hydra ei kuollut siihen että päitä katkottiin ellei päitä estetty kasvamasta takaisin tulen avulla. Joten hydralla voisi olla jokin ethrealin tapainen sääntö että ei ota haavoja kuin iskuista jotka ovat joko maagisia taikka tulisia. Sillon pisteet kyllä nousisivat paljon enemmän.
Hän on puhunut.
Rizky

Veripallo kirjoitti:Niin ja kreikan mytologian hydra ei kuollut siihen että päitä katkottiin ellei päitä estetty kasvamasta takaisin tulen avulla. Joten hydralla voisi olla jokin ethrealin tapainen sääntö että ei ota haavoja kuin iskuista jotka ovat joko maagisia taikka tulisia. Sillon pisteet kyllä nousisivat paljon enemmän.
Mitä nyt muokkaamaan? Regeneraatiota ei saa flaming attackeja vastaan eli hydra ei voi kasvattaa päitään jos tulta heitellään.
Loogista eikö?
Veripallo

Niin mutta jos hydra yksinkertaisesti ei ota woundeja muista kuin maagisista taikka flaming aatackeista niin kyllä siinä vähäsen muutettavaa olisi. Tosin minä en kyllä kannattaisi tätä ideaa itse, tekisi hydrasta jotenkin hieman liian juustoisen.
Hän on puhunut.
Rizky

Veripallo kirjoitti:Niin mutta jos hydra yksinkertaisesti ei ota woundeja muista kuin maagisista taikka flaming aatackeista niin kyllä siinä vähäsen muutettavaa olisi. Tosin minä en kyllä kannattaisi tätä ideaa itse, tekisi hydrasta jotenkin hieman liian juustoisen.
Ratkaisu siihen että maagisia ja flamingia vastaan ei saa sitä regeneraatiota
Exart

Viesti Kirjoittaja Exart »

Rizky kirjoitti:
Veripallo kirjoitti:Niin mutta jos hydra yksinkertaisesti ei ota woundeja muista kuin maagisista taikka flaming aatackeista niin kyllä siinä vähäsen muutettavaa olisi. Tosin minä en kyllä kannattaisi tätä ideaa itse, tekisi hydrasta jotenkin hieman liian juustoisen.
Ei puhuta mitään omassa sääntökirjassani että magiaa vastaan ei regeneraatio toimisi, sanotaan hyvin selvästi vain että regen-savea ei saa ottaa flaming attacksia vastaan.

Hydralle voisi mielestäni ihan hyvin antaa sen regeneraatio/tuplapäät-säännön eikä hintaan tarvitsisi koskea.

Vähän näyttää alkuperäisestä puheenaiheesta erikoistuneen tämä keskustelu rarejen yksityiskohtaiseen puimiseen. Kirjotanpa silti tänne jotain yleistä niistä jos vaikka aiheen alottaja vielä neuvojen toivossa tätä jaksaa seurata. Hydra on tosiaan ylihintanen, eikä sillä tappelemalla pisteitä saa mitenkään takaisin, eniten käyttöä varmaan taktisena pelotteena ja ampumisen jakajana jos armeijaan toinenkin large target kuuluu. Boltterit ovat loistavia, monikäyttösiä vempeleitä joilla on kiva hallita vastustajan liikkumista. Dogs of War Heavy Cavalry on mukavan halpa vaihtoehto kalliisiin Cold One Knighteihin tottuneelle delffipelaajalle. DOW Kanuuna on tietysti sen verran hyvä että itse en sallisi sitä kenellekkään (paitsi Empirelle, heille kun on aikalailla turha). Muita vaihtoehtoja on vaikkapa DOW Norse jotka halvalla pistehinnalla lyövät todella kovaa.
Dark Elffit ovat todistettavasti Warhammerin säälittävin, kuraisin, alitehoisin, ylihintaisin, nerffatuin, hyödyttömin ja ylipäätään surkein armeija. Miksi ihmeessä minä pelaan näillä luusereilla...
Rizky

Exart kirjoitti:
Rizky kirjoitti:
Ei puhuta mitään omassa sääntökirjassani että magiaa vastaan ei regeneraatio toimisi, sanotaan hyvin selvästi vain että regen-savea ei saa ottaa flaming attacksia vastaan.
Tarkoitin nyt että HYDRALLE tulisi siihen regeneraatioon sillainen SPECIAL RULE että ei myöskään maagisia iskuja vastaan saa sitä kun joku nyt tuossa puhui jostain muinaisesta kreikan tarinasta.
Veripallo

Draich Master kirjoitti:
Nakkeri kirjoitti:Warseerissa liikkui huhuja, että Hydra saisi regenerationin.
Pöllitään kreikkalaisilta vielä tuhkatkin pesästä: aina kun hydra ottaa woundin, yksi pää katkeaa ja tilalle kasvaa kaksi päätä (+1 attack). Muah hah. Ja uusi pää kasvaa vaan, jos se onnistuu regeneraatiossa. :D
Täällä siitä tarinasta ensin puhuttiin.
Exart kirjoitti:
Rizky kirjoitti:
Joo sitä sääntöä ei pitäisikään missään lukea kun se on vaan täällä keksitty house-rule joka ei ole valmis.
Rizky kirjoitti:Tarkoitin nyt että HYDRALLE tulisi siihen regeneraatioon sillainen SPECIAL RULE että ei myöskään maagisia iskuja vastaan saa sitä kun joku nyt tuossa puhui jostain muinaisesta kreikan tarinasta.
Mitä minä tarkoitin oli että hydra (jota nyt täällä koitetaan tehdä kreikan tarinan kaltaiseksi) saisi omanlaisen ethreal rulen. Poikkeuksena olisi, että hydra ottaa hittiä vain maagisista ja tulisistä iskuista (niinkun ethrealit ottavat maagisista, muista ethrealeista j.n.e.). Jos hydraa ottaa vastaan lyöntejä jotka eivät ole joko maagisia taikka tulisia, niin saisi hydra kaksi päätä vanhan tilalle 4+:ssalla (elikkä fluffillisesti jos heität 4+, on hydralta lentää pää poikki ja tilalle kasvaa kaksi uutta, jos hetät alle 4, on haava tullut johonki muuhun osaan ruumista ja se vain yksinkertaisesti umpeutuu) ja hydra saisi +1A.
Hän on puhunut.
Rizky

eihän sitä sitten kukaan löisi ei maagisilla tai flaming attackeilla ;o
Veripallo

Ei tietenkään löisi, mut olipahan ainakin mytologian tapainen hydra. Eikös sitä haettu?
Hän on puhunut.
Rizky

Veripallo kirjoitti:Ei tietenkään löisi, mut olipahan ainakin mytologian tapainen hydra. Eikös sitä haettu?
Parempi olisi vain se mitä olen sanonut:

Hydralla on regeneraatio sääntö, mutta seuraavin poikkeuksin:
-Ei toimi magical attackeja vastaan eikä tietenkään flamingeja niin kun normaalistikkin
-Jos hydra onnistuu regeneraatiossaan, hydra saa +1 attackin profileensa
Karjupeto

Viesti Kirjoittaja Karjupeto »

Rizky kirjoitti:
Veripallo kirjoitti:Ei tietenkään löisi, mut olipahan ainakin mytologian tapainen hydra. Eikös sitä haettu?
Parempi olisi vain se mitä olen sanonut:

-Ei toimi magical attackeja vastaan eikä tietenkään flamingeja niin kun normaalistikkin
Tuollaisella olisi jo kiva pelatakin.
Tätähän mä hain- Lord Kroak ei pelkää enää Zombeja!
Draich Master

Rizky kirjoitti: Parempi olisi vain se mitä olen sanonut:

Entäs sitten Scaly Skin? Kuulostaa meinaan aika luontaiselta hydralle, mutta 4+ armori ja 4+ regeni on noiden kanssa aika... juustoa?
Rizky

Draich Master kirjoitti:
Rizky kirjoitti: Parempi olisi vain se mitä olen sanonut:

Entäs sitten Scaly Skin? Kuulostaa meinaan aika luontaiselta hydralle, mutta 4+ armori ja 4+ regeni on noiden kanssa aika... juustoa?
No jos nyt 5+ scaly skin
Warchef

Viesti Kirjoittaja Warchef »

En nyt tiiä onko se 4+ scaly skin kun kuitenkin ne jotka aikovat lyödä tota niin saa sen helposti pois.
Draich Master

Warchief kirjoitti:En nyt tiiä onko se 4+ scaly skin kun kuitenkin ne jotka aikovat lyödä tota niin saa sen helposti pois.
Ei tässä millekään kuolemattomalle hydralle sääntöjä ole tarkoituskaan ehdotella. Sanoisin, että T5, W6, 4+ armori ja +4 regeni ja jokaisesta onnistuneesta rekrusta lisähyökkäys alkaa olemaan jo pelattava ja hyvin suorittava otus. Onhan sillä vielä breath weaponikin.
|chaos|lord|

Viesti Kirjoittaja |chaos|lord| »

Exart kirjoitti:
Rizky kirjoitti:

Hydralle voisi mielestäni ihan hyvin antaa sen regeneraatio/tuplapäät-säännön eikä hintaan tarvitsisi koskea.

Vähän näyttää alkuperäisestä puheenaiheesta erikoistuneen tämä keskustelu rarejen yksityiskohtaiseen puimiseen. Kirjotanpa silti tänne jotain yleistä niistä jos vaikka aiheen alottaja vielä neuvojen toivossa tätä jaksaa seurata. Hydra on tosiaan ylihintanen, eikä sillä tappelemalla pisteitä saa mitenkään takaisin, eniten käyttöä varmaan taktisena pelotteena ja ampumisen jakajana jos armeijaan toinenkin large target kuuluu. Boltterit ovat loistavia, monikäyttösiä vempeleitä joilla on kiva hallita vastustajan liikkumista. Dogs of War Heavy Cavalry on mukavan halpa vaihtoehto kalliisiin Cold One Knighteihin tottuneelle delffipelaajalle. DOW Kanuuna on tietysti sen verran hyvä että itse en sallisi sitä kenellekkään (paitsi Empirelle, heille kun on aikalailla turha). Muita vaihtoehtoja on vaikkapa DOW Norse jotka halvalla pistehinnalla lyövät todella kovaa.

Juu.. kyllä jaksan seurata keskustelua vaikka en siihen itse puutukkaan.. ;) Hyviä ideoita on ollut..
Minustakin jotain tuollaista voisi lisäillä, vaikka minusta tuntuukin että vaikka se uudistettaisiin ei sille normaalia regeneraatiota enempää speccuja laitettaisi.. ?
Tietenkin olisi hyvä jos sille tulisi juuri tämä, minusta ihan kiva keksintö, eli +1A kun onnistuu regessä..
Se olisi ihan kiva lisäys.. Já mitäs muuta.. hmm.. No se scaly skin nyt on melkeimpä ihan sama, mutta jotenkin minusta joku 5+-6+ wardi kelpaisi myös? Sitten olisi liian juusto ja niin edespäin, mutta jotenkin sen sortin taru hahmo että semmoinen voisi ollakkin.? Mikäli ihan normaali/+1A rege tulisi, niin minusta hinta olisi hyvä näin. Ei sitä muuten kukaan ottaisi peliin jos maksaisi vielä kolmannenkin bolttiksen verran..?
Hyviä ideoita. Toivottavasti GWeen Sääntösuunnittelijat tai mitä nyt ovatkaan, ottavat myös tämän asian huomioon. Eli rege lisäksi, niin sillä hyvä (tai ainakin parempi ;))
Kiitos. Pistäkää vaan lisää Hydran/muihin unitteihin/Muuten vaan Delffeihin liittyvää viestiä ;)

Kiitos.
|chaos|lord| kirjoitti:Ootko muutes huomannu et Demonit on aika p*skoja?
salaneuvos kirjoitti:Kyllä! Sulatetaan ne Helvettiin täältä...
Rizky

En kyllä näe perusteita hydran wardille, eiköhän se regen ja scaly skini riittäne.

Ja voisihan sen hydran päiden kasvun ottaa breathweaponissakin huomioon. Vaikkapa että jokainen uusi pää on -1 to armour saves siinä breathissa?

Executionereille pitäisi jotain keksineä. Killing blow= ei riitä. Ovat etenkin helffejä vastaan todella säälittäviä.
Näin ensialkuun 4+ armouri voisi olla hyvä idea ja vaikka jokin hauska special rule liittyen teloittamiseen

( Tai vaikka joku slash attack että exe lyö yhden iskun mutta se osuukin kaikkiin basecontactissa oleviin) Oletetaan että yksi executioner on basecontactissa kolmen spearmenin kanssa. Jos executioner osuu ja woundaa sillä yhdellä attackillaan niin ne kaikki 3 spearia kuolevat. Miltäs kuulostaa?)
Kalis

Viesti Kirjoittaja Kalis »

Rizky kirjoitti:En kyllä näe perusteita hydran wardille, eiköhän se regen ja scaly skini riittäne.

Ja voisihan sen hydran päiden kasvun ottaa breathweaponissakin huomioon. Vaikkapa että jokainen uusi pää on -1 to armour saves siinä breathissa?
Tossa vois olla jotain ideaakin. Tosin jos sille se rege+päänkasvu tulee...
Rizky kirjoitti:Executionereille pitäisi jotain keksineä. Killing blow= ei riitä. Ovat etenkin helffejä vastaan todella säälittäviä.
Näin ensialkuun 4+ armouri voisi olla hyvä idea ja vaikka jokin hauska special rule liittyen teloittamiseen

( Tai vaikka joku slash attack että exe lyö yhden iskun mutta se osuukin kaikkiin basecontactissa oleviin) Oletetaan että yksi executioner on basecontactissa kolmen spearmenin kanssa. Jos executioner osuu ja woundaa sillä yhdellä attackillaan niin ne kaikki 3 spearia kuolevat. Miltäs kuulostaa?)
Jos maksaa silloin vielä 11pts niin kuulostaa aika tappajalta. Ainakin nyt 4 strena statseihin vois tulla.
Ja sitten itse ajattelin, että delffeille voisi tulla joku special hand weapon. (One-handed Draich; -1 armor save?)
Praise Helix!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”