"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Hell Dorado

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Metsuri

Re: Hell Dorado

Viesti Kirjoittaja Metsuri »

On kyllä hemmetin härskejä nää Hell Doradot, ja hienoja myös. Harmi vaan, että kaikki säännöt sun muut on ranskaksi (juu tiedän, että Lassek:lta(kohan se oli) löytyy suomennettu versio säännöistä, mutta kuitenkin)... Nuita faktioitakin voisi olla enemmän, mutta kyllä nytkin kelpaa.
Ovatko nuo mercenaryt oma armeijansa vai voiko niitä värvätä muihin armeijoihin, tms.?
Njoo...
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Palkkiksia saa ihan omaksi tiimiksi ja niitä saa myös värvätä kaikille muille.

Don Quijoten/Rosinanten hommaamalla palkkisarmeijaan saa saraseeneja ja euroja.

Mun tekemäthän ne suomennokset on. Tiedä jos kohta jaksaisi kirjoitella vielä erratoinnit ja nuo erikoiskäskyt mitä figuilla on, niin siinä olisi kaikki.
Metsuri

Lassek kirjoitti:Palkkiksia saa ihan omaksi tiimiksi ja niitä saa myös värvätä kaikille muille.

Don Quijoten/Rosinanten hommaamalla palkkisarmeijaan saa saraseeneja ja euroja.

Mun tekemäthän ne suomennokset on. Tiedä jos kohta jaksaisi kirjoitella vielä erratoinnit ja nuo erikoiskäskyt mitä figuilla on, niin siinä olisi kaikki.
Ok, ajattelin vain kun niitä mercenaryja on niin vähän. Löytyykö tuo Hell Doradon alkuperäinen sääntökirja ihan kirjana vai onko se pelkästään netistä ladattava? Tuli tässä vain mieleen...
Njoo...
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Ihan kirja se on, ja hieno onkin. Tosin ranskankielinen.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Metsuri

Silveri kirjoitti:Ihan kirja se on, ja hieno onkin. Tosin ranskankielinen.
Onko tietoa, että onko tästä tulossa milloinkaan enkun kielistä versiota?
Njoo...
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

On, jossain vaiheessa. Olisi pitänyt julkaista jo, mutta viipynee..
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Metsuri

Silveri kirjoitti:On, jossain vaiheessa. Olisi pitänyt julkaista jo, mutta viipynee..
Hyvä.
Njoo...
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Noniin.

Nytten on tilluussa helloradon kiuaa. Olipa tyyrhiitä, mutta nytten on suu messingillä. Demonien peruslaatikon tilasin, sekä gurmee herkkusuita ja ison kolerapojan. Ehkä muilla faktioilla olisi ollut jännempi taustatarina, mutta en voinut vastustaa gurmeetteja. Aijai, kun ei malttais millään oottaa, että pääsee maalaamaan nuita ja kokeilemaan peliä. On kyllä kolerapoika ja kumppanit ehkä hienoimpia demoneita, mitä olen figuina nähnyt. Jos joku sanoo, että siitä saa hienon demoniprinssin, niin mie lyön :) Saapi orkideoistaki hyvän saunavihtan. Pistänpä tänne vähän tarinaa sitte kuhan on saatu ukot käsiin ja pelattua. Jokohan ne kohta tulis... jokojoko... Ihanko pikkupoikana ootti joulupukkia :)
Luumumehu on soturien juomaa
Relic

Viesti Kirjoittaja Relic »

harmi ettei ranskan pojjat halua näitä jälleenmyyntiin Suomeen. Eivät ole vastaneet yhteenkään yhteydenottoon. Kuvani ranskalaisista patonginjyrsijöistä kyllä edelleen vahvistuu....
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

Relic kirjoitti:harmi ettei ranskan pojjat halua näitä jälleenmyyntiin Suomeen. Eivät ole vastaneet yhteenkään yhteydenottoon. Kuvani ranskalaisista patonginjyrsijöistä kyllä edelleen vahvistuu....
Pitävät suomalaisia vain niin juntteina etteivät viitsi antaa meille paria nappia myyntiin :D
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Huru-ukko

Ite ne kulkee patonki kainalossa ja sitte kärpänen kävelee siinä patongissa ja yhet sen syö. Ei haittaa, jos löytää ojasta pari etanaa siihen hiukopalaksi ja sammakon siitä samasta ojasta paistaa. Ai että, maistuu sammankonreisi hyvältä. Kapernee sovignoota vähän hörppää päälle, niin kyllä maistuu mikä tahansa limaelukka namilta.
Lassek

Relic kirjoitti:harmi ettei ranskan pojjat halua näitä jälleenmyyntiin Suomeen. Eivät ole vastaneet yhteenkään yhteydenottoon. Kuvani ranskalaisista patonginjyrsijöistä kyllä edelleen vahvistuu....
Voi kannattaa käydä niitten foorumilla vähän jyrähtämässä ja keräämässä sympatiaspammia, niin ennen pitkää luulisi niiden laittavan postia. :) http://www.helldorado-forum.com

Tai ehkä niille pitää kirjoittaa ranskaksi...
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Huru-ukko kirjoitti:Ite ne kulkee patonki kainalossa ja sitte kärpänen kävelee siinä patongissa ja yhet sen syö. Ei haittaa, jos löytää ojasta pari etanaa siihen hiukopalaksi ja sammakon siitä samasta ojasta paistaa. Ai että, maistuu sammankonreisi hyvältä. Kapernee sovignoota vähän hörppää päälle, niin kyllä maistuu mikä tahansa limaelukka namilta.
Juu sarkasmia oli, mutta pakko on aukaista suuni ihan näin lauantai-illan kunniaksi.
Ranskalaisten etanoiden ja sammokoiden synnille on ihan sama syy, kuin meidän suomalaisten petunsyönnille. Nälkä. Kun tuli katovuosia, niin silloin syötiin nälkään mitä voi, ranskalaiset eivät vain hoksanneet ottaa puusta itselleen jauhonkorviketta, vaan rupesivat syömään noita limaisia elukoita. Tosin jostakin se saattaa tosin kertoa, että suomalaiset on lopettaneet puunsyönnin, mutta ranskalaiset jatkaa vain sitä limanuljaskojen syöntiä.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Lassek

Half-breed kirjoitti:limaisia elukoita. Tosin jostakin se saattaa tosin kertoa, että suomalaiset on lopettaneet puunsyönnin
Äläs, kyllä se on huippukalliina terveysruokana tullut takaisin.
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Italialainen vastine tälle on pitsa... Sitä voi miettiä, miksi me muiden maiden nälkäruokia maistelemme ja jopa elämme sillä. Omiakin on, eli pettu takaisin lautasille! Kotimaisuus kunniaan!

( Ja ettei ihan spammiksi mene, niin mielestäni Hell Dorado on piristävä tuulahdus miniatyyrimarkkinoilla. Voisi tulla tosiaan Suomeenkin. (Voin jo kuvitella tulevaisuuden Eemil-yhdeksänvuotiaan hyppäävän leijupyöränsä selkäänsä ja huikkaisevan äidillensä:"Emokyborgi n´mama, ilmoitan menostani HD(käännös:Hell Dorado)-liikkeeseen."))
Rakath
Maalajakisälli 2007

Viesti Kirjoittaja Rakath »

Harmi tosiaan kun taustaa ei ole hirveästi saatavilla englanniksi. http://www.helldorado-forum.com sivuilla on kyllä enkkualue (sivun ihan alhaalla), jossa on jonkin verran taustatarinaa käännetty. Lievästi ehkä kömpelöä tekstiä, mutta kyllä siitä selvän saa.

Todella mielenkiintoiselta ja kiehtovalta vaikuttaa tuo tausta, nyt kun sitä itse pääsee lukemaan. Varsinkin se linkonainen (slinger) "ammusvaraston" kera oli sopivan myyttinen ja outo juttu.
Kaikkea ei ole selitetty puhki, ja mukana on kivasti sitä "sense of wonderia", joka valitettavasti puuttuu nykyään niin monesta pelimaailmasta. Rogue Traderissa sitä oli ennen valtavasti, vaan eipä ole enää.

Ja sitten pieni omahyväinen Hell Dorado -kehumishetki:
Katsokaapa ja verratkaa figuureita.

Länsimaalaisten johtajaritari (Hell Dorado)
Vampyyriritari (Fantasy Battle)

Figut ovat samaa mittakaavaa, ja suunilleen samaa tyyliä (panssaroitu ritari hevosen selässä). En tiedä miksi, mutta jotenkin tuo HD:n ukkeli näyttää paremmalta... Vaikka ei maalausjälkeä ottaisi huomioon, vaan katsoo pelkkää skulptia.
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
Tony_Peter

Viesti Kirjoittaja Tony_Peter »

Rakath kirjoitti: Ja sitten pieni omahyväinen Hell Dorado -kehumishetki:
Katsokaapa ja verratkaa figuureita.

Länsimaalaisten johtajaritari (Hell Dorado)
Vampyyriritari (Fantasy Battle)

Figut ovat samaa mittakaavaa, ja suunilleen samaa tyyliä (panssaroitu ritari hevosen selässä). En tiedä miksi, mutta jotenkin tuo HD:n ukkeli näyttää paremmalta... Vaikka ei maalausjälkeä ottaisi huomioon, vaan katsoo pelkkää skulptia.
Kyllä toi Georg Von Holbeinin heppa on todella näyttävä, mutta ei tuo itse herra selässä mitenkään erikoiselta mielestäni näytä. Muutenkin noilla kahdella napilla on varmaankin melkoisen erilaiset tarkoitukset. HD napin on tarkoitus olla "armeijan" keskipiste ja näyttävä johtaja. Se vie melkein puolet joukkion pisteistä, jos pelataan tavanomaisilla Hell Dorado kokoonpanoilla (200 pistettä). Blood knightin on luultavasti vain tarkoitus olla osa ryhmää. Mielestäni on ihan ok, jos perusjampat ovat vähän yksinkertaisemmin veistetty. Varsinkin jos niitä täytyy vielä maalata monta kappaletta. Ehkä tuota HD figua voisi enemmänkin verrata johonkin characteriin fantasy battlessa.
Todella mielenkiintoiselta ja kiehtovalta vaikuttaa tuo tausta, nyt kun sitä itse pääsee lukemaan. Varsinkin se linkonainen (slinger) "ammusvaraston" kera oli sopivan myyttinen ja outo juttu.
Kaikkea ei ole selitetty puhki, ja mukana on kivasti sitä "sense of wonderia", joka valitettavasti puuttuu nykyään niin monesta pelimaailmasta. Rogue Traderissa sitä oli ennen valtavasti, vaan eipä ole enää.
Hell Doradon maailma on miellyttänyt kyllä todella paljon myös meikäläistä. Jotenkin tuntuu niin freesiltä idealta lähteä valloittamaan helvettiä 1600-luvulla, jos sitä vertaa vaikkapa johonkin tavanomaisempaan fantasiamaailmaan, jossa haltiat ja kääpiöt vilisevät. Lisäksi nautin suuresti siitä että maailmaan pystytään sekoittamaan oikeita historiallisia ihmisiä. Kuten vaikkapa:
http://www.helldorado.fr/figurines/les- ... hingen.php
http://en.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6tz_von_Berlichingen

Muutaman pelin olen ehtinyt nyt eurooppalisillani pelata ja voin todeta että peli on tuntunut todella hyvältä. Nopeatempoinen peli, johon ei tarvitse varata koko iltaa aikaa kerralla ja silti taktiset mahdollisuudet tuntuvat erittäin monipuolisilta. Ei voi kuin suositella kaikille ja toivoa että sääntökirjan saisi pian englanniksi.
Rakath
Maalajakisälli 2007

Viesti Kirjoittaja Rakath »

No joo, ehkä ne figut on vähän eri tarkoituksiin tehty. Mutta siltikin, tuossa Faban ritarissa sukkaa paljon muukin kuin pelkkä yksinkertaisempi veistotyyli. Makuasioitahan nämä tietenkin ovat, itse olen vain aivan innoissani tuosta HD:n luonnollisesta tyylistä varsinkin ihmisten kohdalla.
Monille muillekin varmaankin tuo HD:n maanläheinen tyyli on mahtava piristysruiske Faban luonnottoman sarjakuvamaisuuden (ja uusien kehnojen 3D-skulptien) jälkeen.
Tämä ritarivertailu tuo kuitenkin mielestäni hyvin tyylierot esiin, vaikka toinen onkin kenraali ja toinen "vain" yksikön champion.

Taustassa olen kyllä justiinsa samaa mieltä, ja itsekin olen verrannut HD:ta juuri tusinafantasiaan, jossa se "originaali juttu" on pelkästään uusi hassu nimi haltioille tai kääpiöille. Muutenkin fanitan näitä vaihtoehtoisia menneisyyksiä, ja tämä on todella mielenkiintoinen lähestymistapa.
Sitten kun/jos peliin tulee ruotsalaisia sotilaita (nehän on taustassa mainittu vissiin), saapa nähdä onko niissäkin historiallisia henkilöitä.

Peliä en ole vielä päässyt pelaamaan, kun figut ovat vielä toimituksessa, mutta mukava kuulla käytännön pelikokemuksesta. Jotain pientä battleraporttia olisi erityisen mielenkiintoista päästä lukemaan.
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
Huru-ukko

Vaikka figu olisikin rivimieheksi tarkoitettu, niin voi sen silti veistää asiallisesti. Tuolla vampyyriritarilla tuo hevonen on aivan kummallisessa asennossa. Ihan pelkkä tavallinen juoksuasentokin olisi paljon parempi, mutta tämähän on tätä dynaamisen teinikungfuilun kulta-aikaa. Edes hevonen ei saa olla normaalisti, tai tulee kauhea huuto mielikuvituksettomasta figusta. Toiset taiteilijat tietysti ovat lahjakkaampia, kuin toiset. Eivät kaikki osaa samallalailla. Tuo vampyyrin hevonen on mielestäni hyvä esimerkki tästä. (edit. en toki ole dynaamisuutta vastaan, mutta ajatelkaa vaikka amerikkalaisten joulukuusta. Siinähän ei puu näy koristeiden alta. Kohtuu kaikessa)

Mutta tuo oli sivuseikkaa lopulta. Helldoradon figut viehättävät minua juuri sillä luonnollisemmalla tyylillään. Maailmassa on niin paljon ylilyöntityyliä, että kiva kun tällaisille realistisemman tyylin kannattajillekin joku tekee nättiä jälkeä. Toivottavasti eivät mene siihen Rachamin jättimiekkoihin sirojen tyttösten käsissä, vaikka hienoja nekin ovat :) Innolla odotan Helldoradon nappuloita saapuvaksi postissa.

Luin niitä maastosääntöjä ja kylläpä ne inspiroivatkin askartelemaan. Tekisikö ensin hirviön jättimäisen luurangon, vai jotain muuta erikoista maastoa? Hmm hmm...
Tony_Peter

Viesti Kirjoittaja Tony_Peter »

Rakath kirjoitti: Monille muillekin varmaankin tuo HD:n maanläheinen tyyli on mahtava piristysruiske Faban luonnottoman sarjakuvamaisuuden (ja uusien kehnojen 3D-skulptien) jälkeen.
Tämä ritarivertailu tuo kuitenkin mielestäni hyvin tyylierot esiin, vaikka toinen onkin kenraali ja toinen "vain" yksikön champion.
Joo, ihan oikeassa olet. Kyllä tuo vertailu tuo hyvin tyylierot esiin. Itsekin ensimmäinsenä HD:ssa tykästyin juuri noihin realistisiin ihmisfiguihin. Ajattelin asiaa vaan siltä kantilta, että hieman turha vertailla vaikkapa HD:n arquebusieria FaBan Empire handgunneriin. Kyllä se arquebusier hienommalta (yksityiskohtaisempi sculpti) näyttää, mutta handgunnerkin ajaa asiansa ihan hyvin. Näyttää hyvältä rivijantterilta yksikössään. Varsinkin jos koko yksikkö on vielä maalattu yhteneväisesti.
Rakath kirjoitti: Peliä en ole vielä päässyt pelaamaan, kun figut ovat vielä toimituksessa, mutta mukava kuulla käytännön pelikokemuksesta. Jotain pientä battleraporttia olisi erityisen mielenkiintoista päästä lukemaan.
Olisihan se hienoa kun joku saisi väännettyä pienen battlereportin tänne sotuunkin. Itselläni on nyt vielä ihan ensimmäisenä tavoitteena saada se 200pistettä maaleihin. Paljon ei enää puutu. Sitten voi alkaa miettimään muita proggiksia pelin tiimoilta. Tekisi mieli väsäillä pelipöytäkin ihan Hell Doradoa varten.
Huru-ukko kirjoitti:Vaikka figu olisikin rivimieheksi tarkoitettu, niin voi sen silti veistää asiallisesti. Tuolla vampyyriritarilla tuo hevonen on aivan kummallisessa asennossa. Ihan pelkkä tavallinen juoksuasentokin olisi paljon parempi, mutta tämähän on tätä dynaamisen teinikungfuilun kulta-aikaa. Edes hevonen ei saa olla normaalisti, tai tulee kauhea huuto mielikuvituksettomasta figusta. Toiset taiteilijat tietysti ovat lahjakkaampia, kuin toiset. Eivät kaikki osaa samallalailla. Tuo vampyyrin hevonen on mielestäni hyvä esimerkki tästä. (edit. en toki ole dynaamisuutta vastaan, mutta ajatelkaa vaikka amerikkalaisten joulukuusta. Siinähän ei puu näy koristeiden alta. Kohtuu kaikessa)
Jepulis, kyllä ne rivimiehetkin voi hienoiksi vääntää. Tuo vampyyriritari on mielestäni vielä varsin epäonnistunut yksilö, mutta jos joku tykkää niin siitä vaan. Itsekin pidän vähän hillityimmistä asennoista, mutta kuten Rakathkin totesi, makuasiotahan nämä taitavat olla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”