"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kysymyksiä liimaamisesta

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
NorthernPaladin

Kysymyksiä liimaamisesta

Viesti Kirjoittaja NorthernPaladin »

No niin, sellainen kysymys että: ostin itselleni Necron Destroyer Lordin, ja yläosa on metallia ja alaosa muovia. Eli mitä liimaa minun pitäisi käyttää? Minulla on jotain perus pienoismalliliimaa, mutta se tarttuu vain muoviin, eli mitä liimaa pitäis olla metallille ja siihen metallin ja muovin liittämiseen yhteen?
Työtön,Hullu,Eläkeläinen
Kurimus

Re: Kysymyksiä liimaamisesta

Viesti Kirjoittaja Kurimus »

Pikaliimaa.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Superliimaa kaikkeen metallin maalaamiseen. GW tekee ihan omaa liimaansa, joka on ihan hyvää, mutta mikään ei kiellä etsimästä jotain muuta superliimaa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Easterling

Viesti Kirjoittaja Easterling »

Half-breed kirjoitti:Superliimaa kaikkeen metallin maalaamiseen.
Menee kirjoittamisen myöhäisen ajankohdan piikkiin, tämän kerran.

Gw:n liimat on ihan hyviä. Super attakkia itse suosittelen.
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Ihan tavallista pikaliimaa löytyy melkein joka kaupasta. Aivan sama merkille. Pysyy muovi ja metalli.
Luumumehu on soturien juomaa
Lamme

Viesti Kirjoittaja Lamme »

imo GWn liimat ovat purkki systeeminsä vuoksi parempia kuin monen muun kaupan tuubiliimat.
Purkkiliimoja on helpompi käsitellä ilman että sulla on liimaa joka puolella. Itteläni oli huono kokemus halvasta tuubipikaliimasta joka oli aika sottaista ja kuivu tuubin sisään niin että koko tuubi katkes kahtia.

Mutta kyllä niitä hyviä liimoja muistakin kaupoista löytyy, mutta en suosittele ostaamaan mitään yhen euron liimoja, niitten laatu on aika kuraa yleensä.
Unforgiven
Pyöveli
Kirjoitti miljoonannen viestin

Viesti Kirjoittaja Pyöveli »

Itse olen jossain aikaisemmassa liimatopicissa suositellut myös kokeilemaan sellaista yhdistelmään kuin pinnaus ja 2-komponenttiepoksiliimaa. Ei ehkä ota kiinni niin nopeasti kuin pikaliima, mutta mielestäni pitokyky on ihan omaa luokkaansa pinnaus-pikaliima yhdistelmään verrattuna.

Lisäksi tuollainen 2-komponenttiepoksi antaa vielä hetkisen säätää asentoa ennen kovettumistaan. Miinuspuolena on tietenkin se että ei ole sitä kaikkein halvinta kamaa (no mihin vertaa) ja osia täytyy pitää paikoillaan kymmenkunta minuuttia ennen kuin liima alkaa pitää.

Mutta suosittelen kokeilemaan.
Careful what you wish - You just might get it...

Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...
Antrax

Viesti Kirjoittaja Antrax »

Tiimarin pikaliima oisko 3,5€ tuubi... itselle ainakin toistaiseksi kelvannut.

Tuubilla on pitkä nokka, jolla saa liiman suht tarkasti, ja kun sen muistaa putsata ja kiertää korkin kunnolla, niin kuivuminen ei tapahdu ihan heti. (Ellet siis tuppaa pitämään puolen vuoden taukoja)
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Jarva

Viesti Kirjoittaja Jarva »

Itse olen havainnut metallin ja muovin yhteen liimaamisen onnistuvan GW:n muoviliimalla ja pinnauksella, ottaen huomioon että se muoviliima saa muovin sulamaan (tms.) ja täten tarttumaan paremmin metalliin. Moista tapaa olen vastikään toteuttanut kaaos-ogreissani.
ajappat

Viesti Kirjoittaja ajappat »

Semmonen täytyy sanoa, että älkää ikinä ostako Kiilto pikaliimaa. Hirveää kuraa, kovettuu ehkä jopa 10-15 min, mikä on aika pitkä aika pitää kahta osaa ukossa paikallaan :D

Antrax kirjoitti:Tuubilla on pitkä nokka, jolla saa liiman suht tarkasti, ja kun sen muistaa putsata ja kiertää korkin kunnolla, niin kuivuminen ei tapahdu ihan heti. (Ellet siis tuppaa pitämään puolen vuoden taukoja)
tiesittekö, että pikaliima säilyy pidempään jääkaapissa ;)
You can take me back to the place where I could watch the sky and see those signs!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
Peikkovasara
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peikkovasara »

Hyviksi liimoiksi ovat osoittautuneet Loctiten Super Attack, purkissa jossa on pieni harja liiman levittämiseen. Pienempiin metallisiin figuihin oikein mainiota tavaraa. Liimautuu nopeasti ja sidos on suhteellisen vahva.

Isommille figuille, kuten Ghazhkhullille suosittelen nopeasti kuivuvaa Aralditea. Araldite on Bostikin liima, joten on laadukasta ja ihan merkkitavaraakin. Sitä saa ihan tuubeissa (on 2 komponenttikamaa) tai annostelijassa. Molemmat ovat ainakin täällä saman hintaisia. Annostelija on äärimmäisen kätevä. Kuivumisaika on minuutteja, mutta varmasti pitää :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”