"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

yhdistys

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
energy

yhdistys

Viesti Kirjoittaja energy »

eiks oliski hauskaa jos vois yhistää armeijoita.jos vaikka mie yhistän dwarffit ,orcit ja goblinit,skavenit ja vampire countsit.ois vähä hauska pelata niillä toista vastaa ko toinekii yhistäis . siit tulis kyl aika monipuolinen armeija
Barnabas

Re: yhdistys

Viesti Kirjoittaja Barnabas »

Jep todella hauskaa... Kaikki ottaisivat jokaisesta armeijasta parhaat yksiköt ja kun kummallakin on tämmöinen, niin en näe siinä mitään hauskaa. Toki voitte kaveripeleissä näin pelata, mutta kuten sanoin, ei mielestäni ole mitään järkeä tehdä näin.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Kuulostaa pitkälti siltä mitä Warhammer on alkujaan ollut, eli kasataan yhteen figut hyllystä ja pelataan niillä. Sen jälkeen, kun joku keksi, että olisi kiva pelata turnauksissa tasaväkisillä armeijoilla, piti ideasta sitten luopua ja rajoittaa valinnan vapautta.

Mutta eihän tuon järjestäminen aivan mahdotonta ole. Otetaan vaikka 3000 pisteen peli, jossa kukin pelaaja saa jakaa liittoutumansa pisteet vaikka 1 - 3 armeijan kesken. Tämä olisi esimerkiksi hyvin helppo järjestä asia ja koska peli toimisi aivan samoin kuin monen pelaajan peli, sen voisi sanoa toimivan. Mikään ei myöskään pakota pelaamaan isoa peliä, sillä 1000 pisteen liittoutumaan saisi hyvin kaksi 500 pisteen armeijaa.

Jos taas halua löytyy, kaverin kanssa pystyy rakentaman jonkin "reilun" tavan käyttää useampaa armeijaa yhtenä. Onhan... Tai olihan ainakin 6. laitoksen aikaan mahdollisuus ottaa sotakoiria. Käyttäkää mielikuvitusta. Yleiseen fabaan tuo tuskin tulee koskaan tervetulleeksi, mutta käytetyt säännöt ovat vain pelaajien välisiä sopimuksia. Toisinaan on jopa virkistävää rikkoa pelin perusolettamuksia.
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Jeh, meikäläisestä olisi ainakin mielenkiintoista seurata vaikka turnausta, jossa saisi ottaa vapaasti eri armeijoista yksiköitä. (Normaalit Core/Special/Rare-rajoitukset ym. huomioonottaen.) Kuka keksisi hirveimmän kombon ja saisi kavereiden armeijoista napit lainaan?

Dryadeja ja kääpiösotakoneita?
Vampyyrejä ja kääpiösotakoneita?

Oh, the possibilities...
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Jarva

Viesti Kirjoittaja Jarva »

Jos olette tutustuneet tämän kuun White Dwarfiin, niin sieltä löytyy säännöt WHFB Legendary Battlesiin ("Faba Apocalypse"). Kyseinen massiivimoninpelimuoto mahdollistaa siis juuri tällaisen armeijoiden sekoittamisen keskenään. Tietenkin tietyin rajoituksin, eli Empire ei voi ottaa mukaansa Kaaoksen palvelijoita, mutta sen sijaan voi ottaa esim. suurhaltioita ja kääpiöitä. Liittolaistaulukko tuleekin LB-sääntöjen mukana.

Sinänsä oli kyllä mielenkiintoiset säännöt Legendary Battlesissa. Pitää nyt katsoa, kun saan tuon demonipoppooni asialliseen kuntoon, jos saisi tämän Varkauden peliporukan innostumaan kyseisen mittelön toteuttamisesta.
welfi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja welfi »

jos sais yhistää kolme niin mä ainakin wood elvesit, orcit ja gobot ja brettonian, ois kauko ja lähitaistelijoita ja gobot on halpoi ja niitä saa paljon.
"muistakaa sitten että irtokarkit ovat egologisempia kuin normaalit karkkipussit" sanoi Jumala Aatamille ja Eevalle...
klassikko

Viesti Kirjoittaja klassikko »

Parempi yhdistelmä: VC, Dwarfs ja Helffit :) Ton mä näkisin parhaana tai sit Helffien tilalla Chaos
.
welfi
Viesti:

perustele.
"muistakaa sitten että irtokarkit ovat egologisempia kuin normaalit karkkipussit" sanoi Jumala Aatamille ja Eevalle...
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

welfi kirjoitti:
klassikko kirjoitti:Parempi yhdistelmä: VC, Dwarfs ja Helffit. Ton mä näkisin parhaana tai sit Helffien tilalla Chaos
perustele.
Kääviltä sotakoneet ja ampujat, jotka dominoivat kenttää. VC:ltä isoja Fearia aiheuttavia blokkeja, jotka ei satu kuolemaan, Helffeiltä Power noppia ja tukiyksiköitä joilla voitetaan ne klosikset, jolloin vihollinen juoksee pakoon isoja lurkkiblokkeja.

A.K.A. reilupeli.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
klassikko

Viesti Kirjoittaja klassikko »

Half-breed kirjoitti:
welfi kirjoitti:
klassikko kirjoitti:Parempi yhdistelmä: VC, Dwarfs ja Helffit. Ton mä näkisin parhaana tai sit Helffien tilalla Chaos
perustele.
Kääviltä sotakoneet ja ampujat, jotka dominoivat kenttää. VC:ltä isoja Fearia aiheuttavia blokkeja, jotka ei satu kuolemaan, Helffeiltä Power noppia ja tukiyksiköitä joilla voitetaan ne klosikset, jolloin vihollinen juoksee pakoon isoja lurkkiblokkeja.

A.K.A. reilupeli.
Ja sieltähän perustelut tulivat kuin apteekin hyllyltä :D (Onks tollast sanontaa olemassa? Kun mul on jotenki sellanen mielikuva että on..)
.
Tuhis

Viesti Kirjoittaja Tuhis »

klassikko kirjoitti:
Half-breed kirjoitti:
welfi kirjoitti:
perustele.

A.K.A. reilupeli.
Ja sieltähän perustelut tulivat kuin apteekin hyllyltä :D (Onks tollast sanontaa olemassa? Kun mul on jotenki sellanen mielikuva että on..)
Onhan se olemassa :P
Alle kirjoitus on yhdys sana.
BOOM!
Marathon!
Justice

Viesti Kirjoittaja Justice »

Joo no ihan idiootti idea tuo kyllä on, muuta jos haluaa nii siitä vaan...
Sweet Jesus, Khorne and Slaanesh together in the same box!?
Nope, just Khorne and Slaanesh, Jesus will be released in a blister.
Gilaelin
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Gilaelin »

Tai voihan sitä pelata vaikka niitä vanhempiakin laitoksia. Siellä kun sai ihan perussääntöjen puitteissa otettua armeijaan mitä sattui. Kolmosedikassa vissiin sai armeijan koottua kaikesta maan ja taivaan väliltä ja vitosedikassa, jota itsekkin vielä silloin tälllöin pelailen, sai otettua 25% pistemäärästä liittolaisia tietyistä armeijoista. Itse joskus suunnittelin Avelorn-tyylisen helffiarmeijan puumiehellä ja dryadeilla tuohon laitokseen.

Mutta enpä näe myöskään, mikä estäisi käyttämästä niitä kutoslaitkoksen border patrol-sääntöjen liitoutumia tässä edikassa. Säännöt kuitenkaan eivät ole armeijan rakentamisen suhteen muuttuneet kutosen ja seiskan välillä ollenkaan, joten ihan hyvin ainakin minusta noita voisi käyttää.

Liittoutumapelejä, kuten 2x2k armeija vs 2x2k armeija ovat myös ihan hyvä vaihtoehto, mutta vaativat hieman miettimistä esim armeijoiden yhteisten power-noppien ja muiden vastaavien pikkuseikkojen suhteen, mutta sillä tuskin nyt on paljon merkitystä, jos kyseessä on kuitenkin kaveripeli, jossa kaikki kuitenkin voidaan sopia oman mielen mukaan.
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
welfi
Viesti:

Half-breed kirjoitti:
welfi kirjoitti:
perustele.

A.K.A. reilupeli.
_______________________________________________________________________________________________________________________

kummat ois paremmat teidän muitten mielestä mun örkit, welffit, gobot ja bretonnia vai hänen Dwarffit,Helffit ja Chaosit?
- kommentoikaa.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

welfi kirjoitti:kummat ois paremmat teidän muitten mielestä mun örkit, welffit, gobot ja bretonnia vai hänen Dwarffit,Helffit ja Chaosit?
- kommentoikaa.
Jälkimmäinen tietty. Kääpiöiden sotakoneet ampuu nihdit ja skirmarit helposti kumoon. Kaaos iskee gobboja oikein isän kädestä ja Helffit posauttaa magialla kaikki, jotka selvisi.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

welfi kirjoitti:kummat ois paremmat teidän muitten mielestä mun örkit, welffit, gobot ja bretonnia vai hänen Dwarffit,Helffit ja Chaosit?
- kommentoikaa.
Eihän tuossa minun mainitsemassani läjässä edes ollut kaamosta, vaan VC.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

Half-breed kirjoitti:
- kommentoikaa.
Niin tai näin, väärinpäin. Kumminkin O&G, welffit ja Bretit ottaisivat turpaan.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Heretic
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Heretic »

I Ride in a Dragon kirjoitti:
Half-breed kirjoitti:
- kommentoikaa.
Niin tai näin, väärinpäin. Kumminkin O&G, welffit ja Bretit ottaisivat turpaan.
jep, O&G, welffit ja Bretit saa turpaansa että tukka lähtee päästä.
Ville Oulusta.
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

This is silly.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Lukittu

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”