"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

vääntyneet metallifigut.

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Eerie

vääntyneet metallifigut.

Viesti Kirjoittaja Eerie »

miten saatte väännettyä vääntyneet metallifigut takasisin alkuperäseen asentoon katkomatta figua? sain juuri tilauksesta figuja jotka olivat vääntyneitä enkä haluaisi rikkoa niitä.
minä olen swamphead
The Captain
Valvoja

Re: vääntyneet metallifigut.

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Varovasti. Vältä äkkinäisiä liikkeitä ja taivuta osaa hyvin hellävaroen. Uusi valkometalli taipuu kyllä ihan hyvin menemättä poikki, vanhoilla figuilla on taipumusta päästää ikävää rutinaa. Jos figu on valmiiksi sinä tilassa, että vääntynyt osa katkeaa takaisin taivutettaessa, sen voi varmaankin vaihtaa. Joissain figuissa on vain niin pitkulaisia osia, että ne eivät mahdu taivuttamatta blisteriin, mutta niiden pitäisi taipua ihan kiltisti takaisin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Eerie

ihan käsillä siis? kiitos.
minä olen swamphead
Eerie

sain ne väännettyä mutta se mainitsemasi natina oli hirveä :D kaksi niistä figuistani oli sellaisia että ne eivät pysyneet ollenkaan pystyssä. sain ne kuitenkin pysymään pystyssä viilaamalla aika paljon figun pohjaa(beissi on kiinni metallinen ja kiinni figussa automaattisesti) teinkö jotain väärin?
minä olen swamphead
Eerie

eikä toi muuten ollut mikään pila kysymys. mua vaan mietityttää et haittaako se et mä viilasin sitä pohjaa jotta se pysyisi pystyssä.
minä olen swamphead
Kharon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kharon »

Swamphead kirjoitti:eikä toi muuten ollut mikään pila kysymys. mua vaan mietityttää et haittaako se et mä viilasin sitä pohjaa jotta se pysyisi pystyssä.
Ei kai siitä mitään haittaa ole - päinvastoin kerran jos figu nyt suorassa seisoo. Minkä firman figuja ne muuten on kun niillä on kokometallibaset? Black Tree Design?
The Captain
Valvoja

Joo, täysmetallisten figujen (siis joilla on metallinen basekin) valuaukot ovat yleensä pohjassa, eli pohjaan jää usein ylimääräistä moskaa. Ne tosiaan kannattaa viilata pois, ei niiden ole tarkoitus kiikkua (ellei kyseessä ole keinutuolifigu).

Ensimmäinen vastaukseni muuten perustui oletukseen, että kyseessä on GW:n uusinta metalliseosta oleva figu - kyllä nuo muutkin figut vääntyvät, mutta niillä on paha taipumus myös murtua. Hyvä, jos niin ei käynyt.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Swamphead kirjoitti:ihan käsillä siis? kiitos.
Kädet toimii ihan hyvin mutta jos haluat voit kyllä käyttää pihtejäkin ;-) Ei siitä haittaa tietääkseni ole ja voipi olla hyötyäkin tosin en ole kovin varma.
Iso Susi

Viesti Kirjoittaja Iso Susi »

tneva82 kirjoitti:voit kyllä käyttää pihtejäkin ;-) Ei siitä haittaa tietääkseni ole ja voipi olla hyötyäkin tosin en ole kovin varma.
Jos käytää pihtejä niin kannataa pistää esim. sitä pehmustetta mitä tulee blistereissä väliin ettei jää ilkeitä jälkiä siitä urituksesta joka on pihtien sisäpinnalla (Ei tarvitse välitää jos on sileät pinnat pihdeissä :wink: )
"Tulispa ensi kierroksella vastaan joku nassikka jonka vois massacroida", conissa kuultua osa IV
The Captain
Valvoja

Kyllä ne sileätkin pihdit tekevät jälkiä, jos niissä on kuitenkin reunat (eli pyöreäleukaisia pihtejä voinee käyttää turvallisesti).
Minä ainakin pärjään sormilla paremmin, koska sormissa tuntee parhaiten, miten osa liikkuu ja taipuu - pihdeillä ei pääse yleensä samaan tarkkuuteen. (Tai sitten olen vain omituinen. Samasta syystä en käytä sormustinta ommellessani - paljaalla sormella tuntee parhaiten, missä neula kulkee.)
Iso Susi

Viesti Kirjoittaja Iso Susi »

The Captain kirjoitti:(en käytä sormustinta ommellessani)
:roll:

Kyllä itsekin käytän pienissä osissa pelkästään käsiä mutta joskus pitää vääntää isoja osia (esim. koko figu on niin etukenossa ettei pysy pystyssä) ja silloin tarvitsee pihdeistä saatavaa vipuvartta.
"Tulispa ensi kierroksella vastaan joku nassikka jonka vois massacroida", conissa kuultua osa IV
The Captain
Valvoja

Sama juttu, mutta sellaisissa tilanteissa ei yleensä ole vaaraa, että osa napsahtasi poikki.
Eerie

kiitoksia vastauksista.
minä olen swamphead
Eerie

ainiiin ne mun figut on vampire warsia eli west wind se taitaa olla...tai sit old glory en tiedä et miten se menee.
minä olen swamphead
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”