Omatekoiseen figusalkkuun pehmustetta?
- Isompi Arska
Omatekoiseen figusalkkuun pehmustetta?
Itselläni on sellainen työkalupakki/jtn mistä saisi tehtyä hyvöä figucasen, nuo gw:n omat kun maksavat turhaa ja tuosta tulisi yhtä hyvä ja tilavampikin (varmaan).
Mutta, sen kaltaista pehmustetta mitä oikeissa salkuissa on, ei näytä oikein löytyvän. onko kellään ehdotusta pehmuste aineeksi, sekä mistä sitä saa? tarvitsen noin 25cm x 45cm kokoisen levyn, niitä menisi salkkuun sitte muutama kerros.
Mutta, sen kaltaista pehmustetta mitä oikeissa salkuissa on, ei näytä oikein löytyvän. onko kellään ehdotusta pehmuste aineeksi, sekä mistä sitä saa? tarvitsen noin 25cm x 45cm kokoisen levyn, niitä menisi salkkuun sitte muutama kerros.
-
Kolmastoista
- Peliporukkavalvoja
Re: Omatekoiseen figusalkkuun pehmustetta?
Itse olen nähnyt käytettävän vaahtomuovia, aivan samanlaista kuin tavallisen patjan sisällä. En tosin tiedä, mistä sitä löytäisi ohuina levyinä. Ylimääräisen patjan sisältä voisi tietysti leikellä, mutta ohuiden levyjen leikkaaminen voi käydä hieman hankalaksi.
tietääkseni vaahtomuovia voi ostaa rautakaupasta myös ohuempina levyinä
-
Kolmastoista
- Peliporukkavalvoja
Ai voi vai? No sittenhän omakin figunkuljetusprojektini hyppäsi jättiläisaskeleen eteenpäin.Hihhuli kirjoitti:tietääkseni vaahtomuovia voi ostaa rautakaupasta myös ohuempina levyinä
- Hands_of_blue
Ainakin Etolasta saa erilaisina paksuuksina ja vieläpä määrämittaan leikattuna. Uskallan epäillä, että moni muukin kauppa myy ohutta vaahtomuovia.Kolmentoista Mestari kirjoitti:Ai voi vai? No sittenhän omakin figunkuljetusprojektini hyppäsi jättiläisaskeleen eteenpäin.Hihhuli kirjoitti:tietääkseni vaahtomuovia voi ostaa rautakaupasta myös ohuempina levyinä
- Isompi Arska
K-raudassa ei myyty, mutta sanoivat että menisin etolaan, siellä sitten on varmaanHands_of_blue kirjoitti:Ainakin Etolasta saa erilaisina paksuuksina ja vieläpä määrämittaan leikattuna. Uskallan epäillä, että moni muukin kauppa myy ohutta vaahtomuovia.Kolmentoista Mestari kirjoitti:Ai voi vai? No sittenhän omakin figunkuljetusprojektini hyppäsi jättiläisaskeleen eteenpäin.Hihhuli kirjoitti:tietääkseni vaahtomuovia voi ostaa rautakaupasta myös ohuempina levyinä
Teollisuus Etolat myyvät hyvinkin laajaa valikoimaa vaahtomuoveja, tavallisista etoloista ei välttämättä löydy.Isompi Arska kirjoitti:K-raudassa ei myyty, mutta sanoivat että menisin etolaan, siellä sitten on varmaanHands_of_blue kirjoitti:Ainakin Etolasta saa erilaisina paksuuksina ja vieläpä määrämittaan leikattuna. Uskallan epäillä, että moni muukin kauppa myy ohutta vaahtomuovia.Kolmentoista Mestari kirjoitti:Ai voi vai? No sittenhän omakin figunkuljetusprojektini hyppäsi jättiläisaskeleen eteenpäin.Hihhuli kirjoitti:tietääkseni vaahtomuovia voi ostaa rautakaupasta myös ohuempina levyinä
Joensuun Pöytäpeliyhdistys
- Isompi Arska
mjaa, mistäs tälläisiä teollisuus etoloita löytyy tästä pk seudulta?
Täällä olisi koillis-helsingissä, suutarilassa, kehäkolmosen varrella, lampputiellä.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Itse tein figusalkun vanhasta pienestä matkalaukusta ja vaahtomuovi levyistä. vaahtomuovit ostin etolasta (tavallisesta ei siis teollisuus), leikkasivat siellä halutun kokoiset palaset joihin sitten kaiversin mattopuukolla syvennykset figuille. en muista hintaa muttei ollut kallista. vaahtomuovia oli saatavilla eri paksuisia ja ite käytin n. 2,5 cm paksua.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Itse tein styroksista. Jos ei sotku haittaa niin mikäs siinä :D
Vaihdetaan: 10 Uruk-Hai Warrioria, 24 Warriors of Rohania&Rohan Captain on Foot.The models become unassembled and unpainted
Etsiskelen rohania ja kääpiöitä. Erityisesti hakusessa mordor örkit.
-
Kolmastoista
- Peliporukkavalvoja
Onko styroksi tosiaan tarpeeksi pehmeää suojaamaan heikompiakin figuja kolhuilta? Se pitää kyllä figut paikallaan, mutta luulenpa että se ei niitä juurikaan suojaa.Th3_Dog kirjoitti:Itse tein styroksista. Jos ei sotku haittaa niin mikäs siinä :D
No jos ne on ihan paikallaan niin ei niihin paljoa voi tulla vahinkoa koska ne ei pääse heilumaan..Kolmentoista Mestari kirjoitti:Onko styroksi tosiaan tarpeeksi pehmeää suojaamaan heikompiakin figuja kolhuilta? Se pitää kyllä figut paikallaan, mutta luulenpa että se ei niitä juurikaan suojaa.Th3_Dog kirjoitti:Itse tein styroksista. Jos ei sotku haittaa niin mikäs siinä :D
-
Kolmastoista
- Peliporukkavalvoja
Tuskinpa se ihan täysin paikallaan niitä pitää, ellet muotoile koloja juuri tietylle figulle sopivaksi. Lähes paikallaan ei taas kaikille figuille riitä, koska heikot, ohuet ulokkeet/osat eivät välttämättä kestä sitä pientäkään kolhiintumista ja painetta. Riippuu tietysti siitä, mitä kuljetat.Geratsu kirjoitti:No jos ne on ihan paikallaan niin ei niihin paljoa voi tulla vahinkoa koska ne ei pääse heilumaan..Kolmentoista Mestari kirjoitti:Onko styroksi tosiaan tarpeeksi pehmeää suojaamaan heikompiakin figuja kolhuilta? Se pitää kyllä figut paikallaan, mutta luulenpa että se ei niitä juurikaan suojaa.Th3_Dog kirjoitti:Itse tein styroksista. Jos ei sotku haittaa niin mikäs siinä :D
Mikäli figusalkkusi on metallia on yksi vaihtoehto edetä kuten allekirjoittanut eli iskeä magneetit nappien pohjiin ja avot ei ongelmia. Painavammille napeille on tarpeen laittaa vaahtomuovikehikot etteivät seilaile itseään rikki. Tästä on tuplahyöty kun väsää tarjottimet pellistä, niin regimenttejä voi säilytellä kasattuna laukussa sekä pikanttina lisänä pelaaminen helpottuu olennaisesti hordeilla.
Nimim. kokemusta on, ei kannata nappien pohjiin magneetteja laittaa (ainakaan kovinkaan tehokkaita), vaan pohjiin mieluiten metalliprikat kiinni ja magnetisoida itse alustan/salkun tehokkailla magneeteilla (esim. Claes Ohlssonin neodyymimagneetit). Eivät tällöin pelikentällä figut tartu kiinni.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Styroksi suojaa niitä aikasta hyvin. Muotoilin veitsellä ja siinä vasta sotkua tulikin :D. Kaikki paikat oli ihan styroksissa.
Tein sen ottamalla suht paksun styroksi levyn. Kaiversin kolot urukeilleni. Kuljettaessani laitan vessapaperia niitten päälle pehmusteeksi ja etteivät pääse yhtään heilumaan. Sit otan pahvikannen jonka teippaan päälle kiinni. Figut pysyvät erittäin hyvässä kunnossa :)
Urukit on suunnilleen samanlaisia ja aina sovitan kaikki oikeisiin paikkoihin joten ne eivät heilu lähes ollenkaan. Eivätkä miekat luonnollisesti katkeile.
Tein sen ottamalla suht paksun styroksi levyn. Kaiversin kolot urukeilleni. Kuljettaessani laitan vessapaperia niitten päälle pehmusteeksi ja etteivät pääse yhtään heilumaan. Sit otan pahvikannen jonka teippaan päälle kiinni. Figut pysyvät erittäin hyvässä kunnossa :)
Urukit on suunnilleen samanlaisia ja aina sovitan kaikki oikeisiin paikkoihin joten ne eivät heilu lähes ollenkaan. Eivätkä miekat luonnollisesti katkeile.
Vaihdetaan: 10 Uruk-Hai Warrioria, 24 Warriors of Rohania&Rohan Captain on Foot.The models become unassembled and unpainted
Miksei, itsellä ovat toimineet erinomaisesti. Vajaa 1000 magneettia maksoi posteineen muistaakseni 55usd, 4mm x2mm.Silveri kirjoitti:^
Mistäs noita magneetteja sais Suomesta?