"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Hauskat mokat

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
vompovompatti

Re: Hauskat mokat

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Joskus aikanaan olin asetellut ig:ni ja mariinini lattialle jakaakseni ne ryhmiin. Illalla sitten väsyneenä ja huonosti päivän aikana ruokailleena silmissäni sumeni noustessani figujen luota ylös. Suoritin 180 asteen pyörähdyksen ja laskeuduin kyljelleni figujen päälle. Kaatuessani murjoin useita mariineja (, jotka onnistuin kuitenkin korjaamaan). Kaatuessani eräs kaartin upseeri, joka sohii voimamiekalla taivaalle, päätti kostaa hölmöilyni ja iski miekkansa kylkeeni aiheuttaen 30cm pitkän naarmun, josta hieman tihkui verta sieltä ja täältä (ei mitenkään vaarallista, mutta kirveli pitkään niin perhanasti).
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Bartholen

Viesti Kirjoittaja Bartholen »

Tiellä olevien mainosten takia en voi taaskaan laittaa quotea, mutta itse käytän maalipurkkien avaamiseen varastossa olevaa pöytäpuristinta (jynstukkeri vai mikäsenytoli) ja muovihanskoja. Kyllä vaan, perkeles, aukeaa tiukoinkin purkki.

Ja OT pois:

Uskomatonta, millaisia mokia on täällä tullut tehtyä. Itselläni ei ole noin pahoja munauksia tullut tehtyä. Mitä nyt kerran Rhinoa spruesta irrottaessa nirhaisin itseäni puukolla, suttasin spraypulloa tyhjentäessäni terassia ja metalliliimalla on tullut pari kertaa liimattua sormet yhteen.

Mutta ehk' suurin mokani on White Dwarffin tilaus...
Ensin harmittelin liian vähäisiä figuja.
Sitten harmittelin liikoja maalaamattomia figuja.
Sitten harmittelin liikoja kokoamattomia figuja.
Nyt harmittelen liikoja muoveissa olevia laatikoita.
Ilkeapikkuperkele

Viesti Kirjoittaja Ilkeapikkuperkele »

Bartholen kirjoitti: Mutta ehk' suurin mokani on White Dwarffin tilaus...
Itse kaavailisin tämän harrastuksen aloittamista suurimmaksi mokakseni :) No ei... Mukavaahan tämä on.

Suurimaksi mokaksi voisin väittää varmaankin noin 3000pts käsittäneen Täysin maalatun Skaven armeijani myymisen. Armeija kävi vaan niin tylsäksi kun matsit päätty vuorolla 4-5 siihen et kaverilla ei nappeja enään pöydällä ollut. 6.ed aikaan. Figuja en oo suuremmin saanut rikki, jotain haavoja oon saanu aikaiseksi ja liimannut sormeni usean useaan kertaan.
The Captain kirjoitti: Vittuilun määrä maailmassa on muuttumaton vakio.
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Viimeksi tämä ketju meni lukkoon, kun porukka alkoi luetella kilpaa, kuinka on sormensa liimannut yhteen tai kaatanut maalia lattialle. Laittakaa todella herkullisia mokia, ettei käy niinkuin viimeksi kävi. Lähes jokainen on liimannut sormiaan tai unohtanut pelissä sääntöjä. Sellainen ei kiinnosta ketään, mitä sattuu kaikille. Muistan edellisestä ketjusta, että siellä oli muutamia todella legendaarisia tapauksia. Itse olen harmillisesti (tämän ketjun kannalta) niin huolellinen figuhommissa, etten juuri mitään mainittavaa ole koheltanut. Edellisen ketjun perusteella lemmikit ja figut sopivat huonosti yhteen :)
Luumumehu on soturien juomaa
Nijuba

Viesti Kirjoittaja Nijuba »

Huru-ukko kirjoitti:Edellisen ketjun perusteella lemmikit ja figut sopivat huonosti yhteen :)
Juu tuon kaverini voisi vaikka allekirjoittaa. Nimittäin hänen koiransa (nimeltään Namu) popsi puolet ,valitettavasti juuri ne mitkä oli maalattu, hänen tau:istaan... En usko, että kaverin ilme olisi ollut kovin kivaa nähtävää. Toivottavasti on nyt oppinut pitämään paremmassa paikassa figujaaan.
Hands_of_blue kirjoitti: Varoituksen mukaan kyseinen työkalu nimittäin saattaa aiheuttaa syöpää ja lapsettomuutta Californian osavaltiossa.
Wargamers do it on the table.
ajappat

Viesti Kirjoittaja ajappat »

Pjoo, kai sitä voi tarinoida vähän. Olin jotain metalli figua alkamassa liimaamaan, mutta purkki oli jumissa. Kuten kaikki arvaa, purkin auetessa sitä liimaa roiskui sieltä purkista, mutta toisinkuin kaikki arvasi, sitä meni vain maalausalustalle pieni lätäkkö. No se liima lätäkköhän ei siinä mitää haittaa joten jatkoin liimailua. Minulla on pitkät hiukset ja en tietenkään ollut laittanut hiuksia kiinni, joten hetken päästä huomasin, että suurin osa etuhiuksista oli liimautunut pöytään kiinni. No ongelma ei ollut paha ja sain nykästyä hiukset ehjinä pöydästä irti. Hiukset kuitenkin oli liimassa ja pikaliimasta kun nousee sellanen käry, josta alkaa silmät vuotamaan helposti. Lähdin heti alakertaan pesemään hiuksia, mutta meinasin parii kertaan kaatua rapuissa, kun hiuksista nousi käry joka pisti silmät vuotamaan niin, etten nähnyt mitään. Selviydyin kuitenkin tilanteesta vammoitta :)
You can take me back to the place where I could watch the sky and see those signs!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
Herm0

Viesti Kirjoittaja Herm0 »

Olin liimailemassa juuri ostamaani stegaa, ja sitä kun siinä viimeistelin kunnes päätin mennä juomaan. Sinä aikana pikku veljeni oli kuitenkin päättänyt miinoittaa työtuolini nastoilla... ja kun sitten tulin takaisin viimeistelläkseni stegan istuin pahaa aavistamattomana tuolilleni...AUTS!... nastat perseessä lähdin jahtaamaan pikkuveljeäni huitaisten vahingossa stegani lattialle. Ja arvata saattaa mitä siinä kävi... tuli mulla hauska päivä poimia ne liimaiset osat pöydän alta.
DaBandito

Viesti Kirjoittaja DaBandito »

Olin sekoitellut maaleja pensselin "väärällä" päällä. Vähän aikaa maalailin ihan rauhassa, maalauksen lopetettuani työnsin pensselin "väärä"pää edellä korvaani. No mikäs siinä ei se maali korvassa miltään tuntunut, niin jatkoin maalailua ihan rauhassa. Sutaisin kuitenkin vahingossa itseäni käteen sillä maalin peittämällä "väärällä" päällä, meinasin sitten siitä suoraan työntää sudin taas korvaan, mutta onneksi havahduin kädessäni komeilevaan maalitahraan. Hetken mietittyäni kokeilen korvaani sormella. Korvakäytävä tuntui olevan aivan märkänä maalista. Hädissäni lähdin vessaan huuhtelemaan korviani ja melkein kaiken sain sentään huuhdottua pois.

Älkää hankkiko kroonista korvakäytävän kutiamistilaa.
majis

Viesti Kirjoittaja majis »

Joo olin aloittanut vähä aika sitten wh40k:n ja tarvitsin uuden sääntökirjan. No, mistäs muualtakaan sen saisi nopeammin kuin NETISTÄ! Virheiden ja väärinkäsitysten aitasta (varsinkin nettitilaukset :P). Minä ja äitii sitten mentiin sinne GW sivuille ja otettiin saksankielinen sivusto koska äitini osasi ok saksaa mutta ylipäätään siksi koska siellä oli eurot ja näin vältettiin väärinkäsitykset hintojen kanssa. Eipä tajuttu että se oli maailman yksi käytetymmistä kielistä. Kirja tuli tietysti saksankielisenä mutta sain sen kuitenkin vähäaika sitten palautettua takaisin GW:hen. Kyllä ne myyjät siellä naureskelivat :D
Henkinen Johtaja

Viesti Kirjoittaja Henkinen Johtaja »

Puukko lipsahti Lemania konffatessa ja tuli mukava 15mm haava peukalon taipeeseen. Se oli millistä kiinni ettei osunut jänteeseen. On se jännää että aluksi kirpaisi pikkaisen, mutta sitten ei tuntunut oikein missään... Mutta anyway. Kaksi tikkiä (melkein ilman puudutusta). Siinä oli naurussa pidättelemistä XD
(okei ei ehkä niin hauska moka, mutta olen onnellinen että selvisin siitä vain "naarmulla")
Tuosta...
Kerho Ukkonen

Viesti Kirjoittaja Kerho Ukkonen »

Joskus tauta keräillessäni minulle tapahtui hyvin ärsyttävä juttu.Aloin liimaamaan XV8 commanderiani "lentämään".Koska figu oli vain yhden ohuen tikun varassa se alkoi kallistumaan liikaa eteenpäin.Huomasin sen ja aloin kallistaa sitä taaksepäin jolloin huomasin että se on liikaa takana.Kyllä otti päähän.

Nyt kun olen alottanut kaaoksen (4kk mietiskelyn jälkeen) keräilyn ja tein heavy bolter hahmon squadiini.Monia virheitä olen tehnyt liimattaessani sitä.Jos kättä katsoo tarkkaan näkee että se vasemman käden kahva olisi loogisesti ajateltuna vähän ilmassa

Ja on minullakin monesti liimaantunut sormet yhteen liimattaessani ja joskus jonkun figuni käsi melkein lähtenyt mukana kun liimaa on mennyt sormeni ja figun käden väliin
hirttopuu

Viesti Kirjoittaja hirttopuu »

ennen harrastuksen alkua olin suorasanainen pikkukakara. pappani osti joululahjaksi jotain pienoismalleja ja maaleja (joista ylipäätänsä kiinnostus alkoi) kun avasin paketin, sanoin pappalleni: ''ja mitäs vittua mä näillä teen''.

nykyään asiat on toisin... pienoismallien ja figujen osalta sekä käytöksen osalta. ottihan pappa siitä hieman nokkiinsa kun lahja ei miellyttänyt.
ja mitäs tähän kirjoittaisi
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Pistäkääs pojat lisää niitä puukkojuttuja tulemaan. Aina välissä kun joku napero päättää säästää rahaa ja käyttää omaa puukkoa osien irroittamiseen (Leipä/hedelmäveitseä joku kersa on ajatellut käyttävänsä.) Voipahan näille "Kyllä ne käy" -idiooteille vain linkittää tämän ketjun.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Hartman

Viesti Kirjoittaja Hartman »

Half-breed kirjoitti:Pistäkääs pojat lisää niitä puukkojuttuja tulemaan. Aina välissä kun joku napero päättää säästää rahaa ja käyttää omaa puukkoa osien irroittamiseen (Leipä/hedelmäveitseä joku kersa on ajatellut käyttävänsä.) Voipahan näille "Kyllä ne käy" -idiooteille vain linkittää tämän ketjun.
Hiphei, täälläkin yksi, jolla on peukalo puolentoista sentin mitalta halki huolimattoman puukonkäsittelyn seurauksena. Joskus vuosia takaperin necronien alustoihin taisin niitä kristalleja foamista väkerrellä...
Duke

Viesti Kirjoittaja Duke »

Half-breed kirjoitti:Pistäkääs pojat lisää niitä puukkojuttuja tulemaan. Aina välissä kun joku napero päättää säästää rahaa ja käyttää omaa puukkoa osien irroittamiseen (Leipä/hedelmäveitseä joku kersa on ajatellut käyttävänsä.) Voipahan näille "Kyllä ne käy" -idiooteille vain linkittää tämän ketjun.
Olen harrastanut jo muutaman vuoden ja vieläkin käytän hedelmäveitseä. Ihan hyvä laite se on, joskin sprueista irrottamiseen tarvitsee jotain järeämpää.

Suurin moka taas on se, että heitin maalaamossa jonkun vanhan pokemonkortin seinään, josta se kimposi pöydän kautta ja kumosi avonaisen maalipurkin kaverin housuille.
Valitse joko ihmiset tai teknologiatasankoninjasamuraisorkkaeläinkalat.

- vompovompatti
Alien of Change

Viesti Kirjoittaja Alien of Change »

Duke kirjoitti:
Half-breed kirjoitti:
Suurin moka taas on se, että heitin maalaamossa jonkun vanhan pokemonkortin seinään, josta se kimposi pöydän kautta ja kumosi avonaisen maalipurkin kaverin housuille.
Se oli aika hyvä temppu. Minullekkin on tapahtunut niin että sain maalit housihin. Maalasin bolt gun metallilla aseita kaaos marsuillani. Sitten kun vaihdoin maalin niin löin maalin vahingossa housuilleni ja se sitten kimposi lattiaan. Kun lopetin maalamisen ihmettelin miksi housuissani on maalia. Katsoin lattialle ja manasin. Äitini ihmetteli että mitä minä siellä manasin ja näki maalin olevan lattialla. Hän suuttui ja manasi sekä uhkasi heittää kaikki figut ja maalit ulos talosta jos en alkanut siivoamaan.
Crusher Zogoth

Viesti Kirjoittaja Crusher Zogoth »

Eräänä kauniina päivänä leikkailin mattoveitsellä figuja spruesta irti ja veitsi lipsahti suoraan sormeen. Aloin huutaa ja vahingossa huitaisin pöydältä juuri liimatut raptorit lattialle. No kaikkihan ne menivät tietysti palasiksi. Kävin laittamassa laastarin sormeen ja kun tulin takaisin huoneeseen kävelin pöydän luo ja astuin raptorin osan päälle ja kävin kiroilemaan. Noukin osat maasta, avasin superliiman korkin ja onnistuin pusertamaan liimaa suoraan laastarin päälle. Äkkiä huuhtelemaan haava uudestaan ja uutta laastaria hakemaan. Raptorit ovat tälläkin hetkellä kaapin pohjalla osissa.
"Simon! Omae no doriru wa ten ni mukkate horu doriru da! Nigeru tame janee!"

-Lord Kamina
Kaato

Viesti Kirjoittaja Kaato »

Veitsi haavat ovat minulle liian yleinen asia. Onnistuin yhdessä viikossa huitaisemaan 5 kertaa puukolla käteen, ah mitä nautintoa...

Kerran kun imuroin huonetta, vahingossa oli jäänyt figu lattialle ja imuriinhan se joutui. Kiroilutti hemmetisti ja jouduin menemään kaluamaan imurin keskus pölypussia varastoon. Kyllä kyrsi!
"I fought the law and i won! I fought the law and i won! I am the law so i won!"
Alien of Change

Viesti Kirjoittaja Alien of Change »

Jotta ei olisi koko ajan veitsillä tulleita mokia niin tämä tapahtui eilen. Olin katsomassa telkkaria ja olin jättänyt huoneeseeni ikkunan auki. Kun katsoin telkkaria tarpeeksi niin menin huoneeseeni. Kova myrsky oli kaatanut Demon Princeni. Jalat, käsi ja yksi siipi oli Demon Princen kaatuessa lähtenyt irti. Miekkakin vääntyi niin että sitä ei saa enään takaisin.
Pate5

Viesti Kirjoittaja Pate5 »

Hauskin moka jonka olen nähnyt:

Kaveri lainaa mattoveistä taun suittien osien irroittamiseen. Kohta kuuluu huutoa ja kiroilua; sormessa on todella syvä viilto josta pulppuaa verta. Kaveri huutaa: "Mä arvasin että tässä käy näin".
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”