"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Dreidin oikea oppinen käyttö

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
O'snobba

Dreidin oikea oppinen käyttö

Viesti Kirjoittaja O'snobba »

Eli, eli... Mites space mariinien dreaghnoughteja kannattaisi käyttää milläkin aseella? Viime peleissä tuli takkiin kun dreidille en oikein taktiikkaa keksinyt imperiumia vastaan ja yritin epätoivoisesti liikkua keskeltä tulirintamaa kohti vihollisen tankkia arskan paukkuessa.

Eli itse en oikein noita pelejä niin paljoa pelaile, että voisi aina kokeilla erillaisia taktiikoita, mutta kertokaapa mitkä dreidit ja millä aseilla ovat toimineet hyvin jossain taktiikassa. Eli ihan yleis pätevää listaa, miten käytetään sitä drenua.

- O'snobba kuittaa!
Oletko ajatellut ajattelevasi, että voisit ajatella niin, että ajattelisit miten muut ajattelevat ajattelevan sinua?!
Ratovaari

Re: Dreidin oikea oppinen käyttö

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Eräs vaihtoehto on käyttää sitä tulitukiasemana tankkeja vastaan, varustettuna Lascannonilla ja Missile Launcherilla. Tällöin se on parasta deployata omaan linjaan, ja tulittaa lähinnä tankkeja.
Plasma Cannonilla Dredi toimii myös ihan kiitettävästi, varsinkin raskasta jalkaväkeä vastaan.
Vaikka Plasma Cannonin range ei ihan yhtä hyvä olekaan kuin Lascannonin, on se silti pidempi kuin Storm Bolterin. ;)

Kolmas käyttötapa on pistää dredi Drop Podiin, pudottaa podi coveriin lähelle vihollista, ja käyttää sitä häiritsemään sekä ampumaan Assault Cannonillaan porukaa. Itse käytän drediä yleensä tähän, ja pyrin lähikseen (mikäli vastustajalla ei satu olemaan ilkeitä fistejä tai hirviötä lähellä, tällöinkin toimii fisticharruntappajana). Toisena aseena on siis DCCW.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Tollaiseen lähikseen pyrkivään dreditehtävään soveltuisi paremmin podaava ironclad, aseena kuiteski melta ja astetta kovempi DCCW sekä pari huntterkilleriä...

AC-SB dredin kannattaisi kulkea kentän laitaa, maaston suojissa, jos maastoa ei löydy niin ajat rhinoa kylki edellä sen dredin edessä (dredi ihan kiinni rhinossa) niin saat coveria dredille antamatta sitä rhinostasi vihulle. Hmm, razorback olisi kai parempi, dredin vauhdin takia sillä voisi ampua ihan oikeasti samalla...

*menee työpöydän ääreen konvertoimaan razor-turrettia rhinoonsa*
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
humppatoukka

Viesti Kirjoittaja humppatoukka »

Ratovaari kirjoitti:Kolmas käyttötapa on pistää dredi Drop Podiin, pudottaa podi coveriin lähelle vihollista, ja käyttää sitä häiritsemään sekä ampumaan Assault Cannonillaan porukaa. Itse käytän drediä yleensä tähän, ja pyrin lähikseen (mikäli vastustajalla ei satu olemaan ilkeitä fistejä tai hirviötä lähellä, tällöinkin toimii fisticharruntappajana). Toisena aseena on siis DCCW.
Kertoisitko lisää kokemuksistasi?
Olen nimittäin vakavasti miettinyt dreadnoughtin hylkäämistä. Käytin sitä yllämainitsemallasi tavalla ja totesin tuhlaavani pisteitä. Kävelevä ja ampuva antitank -alusta houkuttaa myöskin mutta nykyään samalla hinnalla saa tankin.
Enemmän aseita&paremmat armorit > Lähistelymahdollisuus

Syy miksi kysyn kokemuksistasi on varsinkin tuo klosisteluintosi. Kaksi hyökkäystä, vaikkakin kuinka kovaa, eivät vie pitkälle.
Kevyt jalkaväki (grotit, IG) on tehty dredin sitomista varten, vihuja kuolee keskimäärin yksi vuorossa ja siinähän jumittavat koko pelin (ellei vihuilla satu olemaan piilofistiä tai kranuja jolloin dredi tuhoutuu).
Raskas jalkaväki (meganobit, MC:t) jota dredi voisi oikeasti vahingoittaa puolestaan tuhoaa dredin yleensä nopeasti.
Tankkeja vastaan taas ei helposti päästäkään lähistelemään, 12 pelti ja klosikseen pyrkiminen eivät suojaa drediä suoralta tulelta kauaa.

Toki on ihanneskenaarioita jossa aseet laulavat ja dredi pääsee rynnäköimään puoliksi tapettua pientä eliittiryhmää vastaan ajaen ne karkuun, seuraavalla vuorolla tankkiin kiinni yms. Dredi on vain niin pirun helppo torjua (ks yllä mainitut).

Pahoittelen kehnoa rakennetta, yritän keskustella kirjoittaessani.
kadzooks! hali.
Auttakaa toveria listassa!
Scoundrel

Viesti Kirjoittaja Scoundrel »

humppatoukka kirjoitti: Olen nimittäin vakavasti miettinyt dreadnoughtin hylkäämistä. Käytin sitä yllämainitsemallasi tavalla ja totesin tuhlaavani pisteitä. Kävelevä ja ampuva antitank -alusta houkuttaa myöskin mutta nykyään samalla hinnalla saa tankin.
Enemmän aseita&paremmat armorit > Lähistelymahdollisuus
Liikkuvana tulitukena tankkiin verrattuna kannattaa huomioida mahdollisuus liikkua ja ampua samalla vuorolla. Predatorista voi tietysti suosiolla jättää sponsonit pois tai tyytyä pysymään paikallaan, mutta dredillä voi ampua lascannonilla ja missilellä samalla kuin etsii parempaa tuliasemaa.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Isä_Aurinkoinen

Viesti Kirjoittaja Isä_Aurinkoinen »

Itse sanoisin, että dreddiksen käytön määrää aika paljon loppu armeija.

Dreddis on kuitenkin aika helposti muokattava moniin taistelukentän rooleihin. Ei varmasti kaveri naura kun kaksi podia tippuu takalinjoille ja niistä ulostautuu dreddis (assault cannon + SB / DCCW) ja toisesta 5 Deathwing termaria (yhdellä AC, totta kai) + termari kappalainen.

Mutta, henkilökohtaisesti tulen käyttämään dreddistä (pääosin) kolmessa roolissa:

- Tankin tappaja
- (Raskaan) jalkaväen teurastaja
- Imemään tulta puoleensa (takalinjoilla / assault mariinien tukena)
There is only one constant in life, and that's change.

Always seek to improvise, improve and adapt.
Barnabas

Viesti Kirjoittaja Barnabas »

Isä_Aurinkoinen kirjoitti: Ei varmasti kaveri naura kun kaksi podia tippuu takalinjoille ja niistä ulostautuu dreddis (assault cannon + SB / DCCW)
Jaa, minä ottaisin kyllä sen multi-meltan ja Heavy flamerin. Riippuen totta kai vastuksesta, mutta noin se on aika all-around.
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Omat dredit ovat suojelleet taktisia lähikseltä. Aseistus tulee ihan fiiliksen mukaan, mutta lähisase on aina mukana.
Yleensä siirtelen dredejä taktisten vierellä ja jos lähelle saapuu joku lähisyksikkö joka ei drediä voi tuhota tai dredin tuhoutuminen on epätodennäköistä heitän dredin combattiin. Yleensä dredin tehtäväksi kuitenkin jää vain pelotteena toimiminen.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Barnabas kirjoitti:
Isä_Aurinkoinen kirjoitti: Ei varmasti kaveri naura kun kaksi podia tippuu takalinjoille ja niistä ulostautuu dreddis (assault cannon + SB / DCCW)
Jaa, minä ottaisin kyllä sen multi-meltan ja Heavy flamerin. Riippuen totta kai vastuksesta, mutta noin se on aika all-around.
No Podilla voi helposti päästä sellaiseen kulmaan jossa Asscannon toimii hyvin. Lisäksi Asscannon ampuu neljä kertaa, niin sen pitäisi silloin osua. Melta kuitenkin ampuu huti (Tai näin ainakin minulla.)
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Barnabas

Minun dredini onkin ultramariini. Mutta katsos Breedi, podilla voi mennä hyvin lähelle vihollista,(varsinkin jos toinen on jo maassa) jolloin A: yrität sillä multimeltalla tai B: Liekität flamerilla.
Sami Jumppanen

Viesti Kirjoittaja Sami Jumppanen »

Barnabas kirjoitti:Minun dredini onkin ultramariini. Mutta katsos Breedi, podilla voi mennä hyvin lähelle vihollista,(varsinkin jos toinen on jo maassa) jolloin A: yrität sillä multimeltalla tai B: Liekität flamerilla.
No, itse heittäisin tähän väliin, että jos kerran podataan, niin kannattaa ottaa kerralla se flameri, oli ase mikä tahansa.
humppatoukka

Viesti Kirjoittaja humppatoukka »

Barnabas kirjoitti:Jaa, minä ottaisin kyllä sen multi-meltan ja Heavy flamerin. Riippuen totta kai vastuksesta, mutta noin se on aika all-around.
Näen multi-meltalle käyttöä vain podatessa, dredi kun tuhoaa tankin lähistelyssä helposti. Ts. mikäli lähellä ollaan niin samantien assaltoidaan dredillä tuhoamaan tankki ettei tarvitse pidellä peukkuja yhden epävarman laukauksen osumisen puolesta. Tästä voidaan kuitenkin olla eri mieltä.
Vähillä attackeillään sekä ison voiman ja power aseen johdosta dredi kuitenkin on tehty tuhoamaan raskaita joukkoja.

Isä_Aurinkoinen kirjoitti:Mutta, henkilökohtaisesti tulen käyttämään dreddistä (pääosin) kolmessa roolissa:

- Tankin tappaja
- (Raskaan) jalkaväen teurastaja
- Imemään tulta puoleensa (takalinjoilla / assault mariinien tukena)
Tietenkin hyvä että vastustajalla on "liikaa" kohteita, mutta dredit eivät varsinaisesti ime tulta 12 pellillään sillä ne tuhoutuvat melko helposti.
kadzooks! hali.
Auttakaa toveria listassa!
Barnabas

Mutta eiks dredi voi liikkua 6", ampua meltansa ja sitten vielä tarvittaessa chargata? Näin kannattaa tehdä ainakin jos kyseessä on kuljetusvaunu, kuten nyt vaikka chimera tai devilfish, joiden sisällä on yleensä pehemeää jalkaväkeä.
livingdeadsaint

Viesti Kirjoittaja livingdeadsaint »

Omaa drekuani käytän tankinmetsästäjänä koska muut antitank tykit jotka mulla on ovat 2 ohjusheitintä mun black templareilla.
Dreku tulee podilla alas ja se käyttää nyrkkiä ja multi meltaa.

Uusi SM codex kuitenkin antaa drekulle paljon valintaa aseissa esim. autokanuuna, plasmakanuuna, heavy bolter ja ihme kyllä, heavy flamer (sikäli kun sen saa fistiin kiinnikkin.)

Noista voi heitellä drekulle töitä sitte.
Se joka vanhoja muistelee, sitä tikulla pistetään silmään sitten...

...ja sitä tikkua muistellaan sitten vanhana...
Half-breed

Barnabas kirjoitti:Minun dredini onkin ultramariini. Mutta katsos Breedi, podilla voi mennä hyvin lähelle vihollista,(varsinkin jos toinen on jo maassa) jolloin A: yrität sillä multimeltalla tai B: Liekität flamerilla.
Niin voi, mutta BS4 melta on BS4 melta. Jos se ampuu ohi, niin mitäs sitten? Lähikseenkään ei voi vielä mennä. Asscannon ampuu useamman kerran, niin sen pitäisi saada se osuma sisään, ja podilla kun ollaan, niin voit hakea sitä kylkeä, tai sivustaa johon Asscannon tehoaa. Lisäksi Asscannon toimii myös muitakin kohteita kuin vain ajoneuvoja vastaan.
Koukku

Viesti Kirjoittaja Koukku »

Half-breed kirjoitti:
Niin voi, mutta BS4 melta on BS4 melta. Jos se ampuu ohi, niin mitäs sitten? Lähikseenkään ei voi vielä mennä. Asscannon ampuu useamman kerran, niin sen pitäisi saada se osuma sisään, ja podilla kun ollaan, niin voit hakea sitä kylkeä, tai sivustaa johon Asscannon tehoaa. Lisäksi Asscannon toimii myös muitakin kohteita kuin vain ajoneuvoja vastaan.
Niin siis kyllähän se BS4 melta todennäköisemmin optimikantamalta sen raskaan tankin tuhoaa kuin BS4 assari, mutta totta on myös että assari on monikäyttöisempi ja omaa suuremman vahinkopotentiaalin. Sillä sivupanssarin hakemisella ei ole niin suurta merkitystä assarin tapauksessa, sillä sitä kutosta pitää kuitenkin viskoa ellei nyt ihan mikään AV10 ole kyseessä.
...And walls close in...
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Itsellä suunnitelmissa kahdenlaista drediä mahdollisesti..
Toinen on podissa (twinlinked) multimeltalla ja ehkä (samoin TL) heavyflamerilla takalinjoihin.. ja toisena mahdollisuutena kahdella TL autocannonilla varustettu dakkapurkki hajottamaan kevyttä vehicleä.

Kumpainenkin tarjoaa kohteen joka on pakko poistaa näköpiiristä.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Sami Jumppanen

Viesti Kirjoittaja Sami Jumppanen »

Nuo autocanon käpälät kun saisi jostakin hommattua, niin ottaisin ne omalle töpölleni heti. Jos ei muusta syystä, niin sitten vain kokeeksi.
Half-breed

Deetwo kirjoitti:Toinen on podissa (twinlinked) multimeltalla ja ehkä (samoin TL) heavyflamerilla takalinjoihin.
Mites saat Dredille twinkatun Multimeltan, ja samalla twinkatun hevifleika? Twinkattua meltaa ei ole saatavilla, etkä voi laittaa samalle dredille kumpaakin (Kummatkin korvaa Meltakäden.)
Koukku

Viesti Kirjoittaja Koukku »

Half-breed kirjoitti:
Deetwo kirjoitti:Toinen on podissa (twinlinked) multimeltalla ja ehkä (samoin TL) heavyflamerilla takalinjoihin.
Mites saat Dredille twinkatun Multimeltan, ja samalla twinkatun hevifleika? Twinkattua meltaa ei ole saatavilla, etkä voi laittaa samalle dredille kumpaakin (Kummatkin korvaa Meltakäden.)
Varmaan erään tietyn Salamanteri-herran avulla?
...And walls close in...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”