"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pure Grey Knight - kunnon armeija vai kaapin koriste?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Tylran

Pure Grey Knight - kunnon armeija vai kaapin koriste?

Viesti Kirjoittaja Tylran »

Päivää arvon Sotulaiset!

Itseäni on jo jonkin aikaa pohdituttanut kysymys siitä, onko pure Grey Knight-listalla mahdollista voittaa ainuttakaan peliä. Itselläni on nimittäin pieni iskujoukko, n. 1000 pistettä, ja figuureita huimat 19. Land Raider liittynee piakkoin armeijaan, mutta itse olen huomannut että jos vastustaja tietää mitä vastaan pelaa, saa jopa perus Vanilla Marine-pelaaja kolminkertaisen armeijan verrattuna omaani.

Mitä mieltä on sotun kylmännihkeä ja pohjaton tiedon kaivo? Pystyykö pure GK voittamaan pelejä? Mitä armeijoita se voi voittaa? MITEN se voi voittaa?

Itselläni siis armeijaa tän verran

1 Grey Knight grand master/brother-captain psycannonilla
5 Grey Knight Terminatoria (yhdellä incinerator ja yksi näistä on myös brother-captain
2 Justicaria
10 Grey Knightia power armourissa Nemesis force weaponeilla
2 Incineratoria
1 Psycannon

Joskus kun jaksan niin sen Crusaderin ja ehkä lisää kutakin Grey Knight - tyyppiä hankin (Purgation squad on unelmana, samoin kuin 3-4 kahdeksan marinen ryhmää ja yksi tai kaksi 6-7 terminatorin ryhmää.
Anti-tankkihan multa puuttuu kokonaan, mutta Crusader tasoittaa sitä hieman (kaveri antaa käyttää vanillaCrusaderia Grey Knightien Vehicle armourylla). Forgesta varmaan tilaan Dredinkin joskus.

Uutta Ordo Malleuksen codexia odotellessa...
Idleness is the pathway to damnation.
Samsson
Valvoja

Re: Pure Grey Knight - kunnon armeija vai kaapin koriste?

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Pari erittäin hyvää linkkiä Grey Knights "tigtagsiin":
http://www.bolterandchainsword.com/inde ... pic=101214
http://warseer.com/forums/showthread.php?t=153031

Eteenkin se eka Way of The Water Warrior on minun mielestä jokaisen Grey Knight pelaajan luettava.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Silent Requiemin Way of the Water Warrior on jokaiselle 40K pelaajalle lukemisen arvoista tavaraa.

Tyypillinen puhdas Grey Knight armeija sisältää 2 - 4 yksikköä nihtejä power armorissa. Incineraattorit ovat psycannoneita kustannustehokkaampia. Mielellään jokaisella GK yksiköllä on oma Land Raideri. Land raiderin sijasta voi käyttää Dreadnoughtia, mutta ritarit hyötyvät suuresti mobiilista suojasta. Terminaattoreista en ole itse erityisen vakuuttunut, oma BC tai GM kulkee tavan mariinien matkassa.

Valitettavaa on, että "puhdas" ritariarmeija menettää kaiken kivan, mitä inkvisiitiolla on tarjota. Sen vuoksi tykkään nojata inkvisiition suuntaan. Pari yksikköä storm trooppereita on yllättävän tehokkaita, kun vastustaja ylenkatsoo niitä ritareihin nähden.
Illotus

Viesti Kirjoittaja Illotus »

DH-kirja ei ole erityisen vahva kokonaisuudessakaan, saati sitten pieni osa siitä erikseen. Kohtuullisia Pure GK -listoja on lähinnä kahta lajia, parilla crusaderilla eteenpäin hönkiviä ja parilla normilantikalla ja psycannoneilla varustettuja linnoja. Deep strike -listat kuolivat melko pitkälti siihen, että FA GK:t eivät ole scoring unitteja(ei sillä, että DS-listat mitään huikeita muutenkaan olivat). Jo nelosessa Pure GK -listan suurin ongelma olivat vastustajan tankit ja nyt, kun tankit ovat parempia ja sitä myöden relevantit listat useammin mechiä on Pure GK vielä enempi hankaluuksissa niiden kanssa. Suosittelen suosiolla laajentamaan koko DH-listaan, Stormarit parilla meltalla rhinoissa ovat varsin tarpeellisia.

Noista hankintasuunnitelmistasi. Jos sinulla ei ole modelointihinkua, niin Purgation squadiin ei kannata panostaa, koska se ei ole oikein mitenkään päin pelikelpoinen yksikkö. Aivan liian kallis siihen nähden mitä sillä saa. Dreadejakaan(tai lantikoita) ei kannata hommata yksittäin, koska ne ovat sitten ne harvat AT-tulta puoleensa vetävät yksiköt. Valitettavasti meillä dreadit vievät heavy-slotin, vaikka eipä tuo dreadi-spämmi muutenkaan ole se mahtavin optio DH-kirjalla.
Tylran

Viesti Kirjoittaja Tylran »

Illotus kirjoitti:DH-kirja ei ole erityisen vahva kokonaisuudessakaan, saati sitten pieni osa siitä erikseen. Kohtuullisia Pure GK -listoja on lähinnä kahta lajia, parilla crusaderilla eteenpäin hönkiviä ja parilla normilantikalla ja psycannoneilla varustettuja linnoja. Deep strike -listat kuolivat melko pitkälti siihen, että FA GK:t eivät ole scoring unitteja(ei sillä, että DS-listat mitään huikeita muutenkaan olivat). Jo nelosessa Pure GK -listan suurin ongelma olivat vastustajan tankit ja nyt, kun tankit ovat parempia ja sitä myöden relevantit listat useammin mechiä on Pure GK vielä enempi hankaluuksissa niiden kanssa. Suosittelen suosiolla laajentamaan koko DH-listaan, Stormarit parilla meltalla rhinoissa ovat varsin tarpeellisia.

Noista hankintasuunnitelmistasi. Jos sinulla ei ole modelointihinkua, niin Purgation squadiin ei kannata panostaa, koska se ei ole oikein mitenkään päin pelikelpoinen yksikkö. Aivan liian kallis siihen nähden mitä sillä saa. Dreadejakaan(tai lantikoita) ei kannata hommata yksittäin, koska ne ovat sitten ne harvat AT-tulta puoleensa vetävät yksiköt. Valitettavasti meillä dreadit vievät heavy-slotin, vaikka eipä tuo dreadi-spämmi muutenkaan ole se mahtavin optio DH-kirjalla.

No tällä hetkellä on hankinnassa Crusader ja normi Land Raider, ja huomasin Purgation squadin täysin turhaksi, heti kun listassa on pari tankkia. Kolme kahdeksan hengen Grey Knights in power armour - ryhmää olisi tarkoitus saada kasaan myös. Nythän minulta löytyy 8+5, eli vielä 11 Marinea.
Hupiarmeijahan tämä pitkälti tällä edikalla on, mutta kyllä edes haasteen antaminen parantaa pelikokemuksia huomattavasti.

Arvon modeille vielä suurkiitos tuosta linkistä. Tuo on harvinaisen kova threadi. Kiitoksia muutenkin noista vastauksista.

PS. Onneksi on Dark Heresyn Space Marine lisäri. Siinä Grey Knightit sentään vielä on kovimpia.
Idleness is the pathway to damnation.
Dilgar

Viesti Kirjoittaja Dilgar »

Myös termi "pure GK" on Deamonhunters codexin mukaan kaikki mikä siinä on...eli Inqvisitor ja IST:eet ovat iha pure listaa...Jos rupeat lisäämään space marineita tai muita mahdollisia niin asia on eri.

Edit: sry meni termit sekasin, tämähän ei ole pure GK vaan pure DH lista...sry

Suosittelen lisäämään yhden Inqvisitorin(jolla on psycannon) ja pari HB-servitoria, mystic, sage ja pari acolytea...erittäin hyvä firebase joka suojaa selustaa deep strike uniteiltä (kun mystic antaa sen free shootin deep strike uniteja vastaan).

Minä olen taas eri mieltä noista termareista...toki ne on kalliita mutta jo 4+BC hakkaa kyllä läpi melkeinpä minkä vaan lantikasta hyökätessä.

Sekä IQtorit että BC eivät anna score pistettä jos poimit pois ne ennenkuin viimeinen jätkä squadista on kuollut (katso retinue säännöt), tämä voi olla isokin juttu.

Myös ainakin yksi lantikka/pari Hellfire dredua on pakollinen...

Minulle tyypillinen DH lista (pintapuolisesti):

Lord IQ
Psycannon
+retinue
2 HB-servitoria
Mystic
Sage
2 Acolyte

BC
- Chainfist
+ retinue 4 GKT
- Dedicated LR

Troops:
8 GK (justicari mukana)
8 GK (justicari)

8 IST
- Dedicated Chimera

Edit: unohtui tuo tärkein mikä useimmin kuin osaan laskea on pelastanut lantikkani obleilta ja broadsideilta...eli Callidus assasin

1,5k

Voi vaihdella rajustikkin mutta tätä listaa olen pyöritellyt hyvällä menestyksellä (eli voittaja on tullut suunnilleen yhtä paljon kuin tappioitakin)
Viimeksi muokannut Dilgar, Ma 01.06.2009 23:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Barnabas

Viesti Kirjoittaja Barnabas »

Tylran kirjoitti:
No tällä hetkellä on hankinnassa Crusader
Ota vaan se normi LR. Saat enemmän AT-tulta. Kyllä ne mariniit hoitavat sitten massan, varsinkin jos otat niille incineraattorit.
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Dilgar kirjoitti:Suosittelen lisäämään yhden Inqvisitorin(jolla on psycannon) ja pari HB-servitoria, mystic, sage ja pari acolytea...erittäin hyvä firebase joka suojaa selustaa deep strike uniteiltä (kun mystic antaa sen free shootin deep strike uniteja vastaan).
Jos meinaat tällaisen ryhmän jaloitella kentillä anti-deep strike tarkoituksenaan, niin eikös Plasma Cannonit ajaisivat asiaa PALJON paremmin, DS-kukkamuodostelmia ajatellen...?
Itse pelasin Dark Angeleillani onnistuneesti Plasma Cannon Horde idealla silloin kun demonit ilmestyivät just siksi että pikku lätty on kuitenkin lätty!
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Dilgar kirjoitti:Suosittelen lisäämään yhden Inqvisitorin(jolla on psycannon) ja pari HB-servitoria, mystic, sage ja pari acolytea...erittäin hyvä firebase joka suojaa selustaa deep strike uniteiltä (kun mystic antaa sen free shootin deep strike uniteja vastaan).
Ehkä ennemmin kannattaisi lähteä halvan yksikön linjalle, johon laittaa sitten kaksi mystikkoa (ja mahdollisesti psychic hoodin) niin voi käskyttää muuta tavaraa ampumaan ilmaiset pisteet pois.
Tällä tavalla inkvisiittorin ei tarvitse edes olla kenenkään näköpiirissä.. Kuitenkin loppujenlopuksi tuo retinue on aika helppo poistaa pöydältä.

En tosin tiedä sitten millä kummalla puhdas DH lista niitä ampuu, mutta aika hurjan kallis tuo yksikkö tuollaisenaan on.
Sekä IQtorit että BC eivät anna score pistettä jos poimit pois ne ennenkuin viimeinen jätkä squadista on kuollut (katso retinue säännöt)
Kyllä vain antavat. Katso KP säännöt.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Barnabas

Viesti Kirjoittaja Barnabas »

Itse asiassa kannattaa kattoa FaQta.
Vika sivu, toisiksi alin kappale:
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... h_2009.pdf
A-P

Viesti Kirjoittaja A-P »

Deetwo kirjoitti:
Sekä IQtorit että BC eivät anna score pistettä jos poimit pois ne ennenkuin viimeinen jätkä squadista on kuollut (katso retinue säännöt)
Kyllä vain antavat. Katso KP säännöt.
Tämä on selvästi B&C;n "Gotcha"-artikkelin kohta johon viitattiin. Jos aiot pelata DH-listaa niin Hyvä Idea(TM) on tulostaa tuo "Gotcha"-lista ja käydä se läpi vastustajasi kanssa ennen peliä, sitä varten se on olemassa.

(Pikaedit: ylläoleva teki ninjat. )
Dilgar

Itseasiassa pelasin itse plasma servitoreja parissa viime pelissä ja iha hyvät ne oli mutta pisteitä se unitti kyllä rupeaa maksamaan...kun HB-servitori on 25HB ja plasma 45. Pelaan itse myös ennemmin HB-servitoreja kun saa sen re-rollin to hit niin yleensä on varmempi tulos halvemmalla (scatter on aina scatter, ainakin minulla). Eli minulla luotettavuus on valttia kun muukin armeija hyvinkin piktälti vaatii että se mikä pitää tehdä on paras onnistua muuten nuo sinun kaksi GK-squaddia kyllä ammutaan hyvinkin nopeasti.

Mutta juh, nuo HQ-valinnat eivät anna score pointseja, niin se vaan on (kannattaa lukea tuo jo nimetty "Gotcha", vanha kirja kun on).
Deetwo

A-P kirjoitti:Tämä on selvästi B&C;n "Gotcha"-artikkelin kohta johon viitattiin. Jos aiot pelata DH-listaa niin Hyvä Idea(TM) on tulostaa tuo "Gotcha"-lista ja käydä se läpi vastustajasi kanssa ennen peliä, sitä varten se on olemassa.
Mutta juh, nuo HQ-valinnat eivät anna score pointseja, niin se vaan on (kannattaa lukea tuo jo nimetty "Gotcha", vanha kirja kun on).
Nyt meni aika kovaa huti tämä homma. Tarkoitatko että "counts as upgrade character" ei muka antaisi pisteitä kuten character?
Koska se on väärin.

Ihan vinkkinä, kannattaa lukea se gotcha threadi ja vähän ehkä seuratakkin sitä, koska kyseinen kohta on poistettu sieltä.
Dilgar

I stand corrected.

Ei o tullu luettua threadi vähään aikaan. Eli nykyään ainoa "bonus" nuo characterit antaa on se että GKT ei tarvii ostaa se ylimääräinen BC, kun characteri muuttuu upgrade characteriksi ja ottaa sen paikan?
Deetwo

Dilgar kirjoitti:I stand corrected.

Ei o tullu luettua threadi vähään aikaan. Eli nykyään ainoa "bonus" nuo characterit antaa on se että GKT ei tarvii ostaa se ylimääräinen BC, kun characteri muuttuu upgrade characteriksi ja ottaa sen paikan?
Ainoa hyöty HQ brother-captainin ottamisessa on se että saa ostettua GK vehicleitä, joihin tarvitsee olla GK Hero armeijassa.
Muuten tuosta kaverista on vain haittaa, koska se antaa ylimääräisen killpointin, mutta on tarkalleen samanlainen muuten kuin normaali BC... Minimiryhmäkin on kalliimpi kun se on retinue eikä normisquadi.

Toisaalta ilman retinueta BC saa liittyä sitten muihin yksiköihin.. Tai vaikka normaaliin terminatorsquadiin, johon saa sitten kerrala kaksi velikapteenia :D
Chaos legion

Viesti Kirjoittaja Chaos legion »

Deetwo kirjoitti:
Dilgar kirjoitti:I stand corrected.

Ainoa hyöty HQ brother-captainin ottamisessa on se että saa ostettua GK vehicleitä, joihin tarvitsee olla GK Hero armeijassa.
Muuten tuosta kaverista on vain haittaa, koska se antaa ylimääräisen killpointin, mutta on tarkalleen samanlainen muuten kuin normaali BC... Minimiryhmäkin on kalliimpi kun se on retinue eikä normisquadi.

Toisaalta ilman retinueta BC saa liittyä sitten muihin yksiköihin.. Tai vaikka normaaliin terminatorsquadiin, johon saa sitten kerrala kaksi velikapteenia :D
Ainut hyötykö? Sokeako olet. Laita psykic hoodi sille. loputtoman rangen mage puollustaja. Elduja vastaan toimii TODELLA loistavasti. Lisäksi ei maksakkaan paljoa tommoinen tyyppi.
 /l、
(゚、 。 7  
 l、 ~ヽ
 じしf_, )ノ wtf, how did i get here o.o
Deetwo

Chaos legion kirjoitti:Ainut hyötykö? Sokeako olet. Laita psykic hoodi sille. loputtoman rangen mage puollustaja. Elduja vastaan toimii TODELLA loistavasti. Lisäksi ei maksakkaan paljoa tommoinen tyyppi.
En ole sokea, normaali ryhmänjohtaja BC saa ihan samanlaila psychic hoodin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”