"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

ORC presents - Ropecon 2k9 WHFB-Turnajaiset-Tuloksia

Ilmoitukset tulevista turnauksista.
Deetwo

Re: ORC presents - Ropecon 2k9 WHFB-Turnajaiset

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Skarsnik96 kirjoitti:Hei, hyvä idea! Tehkää järjestäjät oikeasti joku tällainen lisäpistejuttu, houkuttelisi sitten porukkaa pukeutumaan. Tuomarit/vastapelaaja voisi sitten arvostella puvun jollain pisteytyksillä, ehkä 0-10 tai jotain, 0-5...
Harmi että itse menen tuonne vampyyreilla, ei löydy tarpeeksi rähjäisiä kuteita, että esittäisin zombia :D
Tässä tapauksessa turnaus tarvitsee sitten naispuolisia pelaajia pure Slaanesh demoniarmeijoilla... :D
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Chaoslord

Viesti Kirjoittaja Chaoslord »

deggial kirjoitti:Hyvältä vaikuttaa sääntöpaketti. Esim. petomiehet saa nyt sitä buustia mitä ne tarvitseekin.
Koska säännöt/ rajoitukset on ETC- johdannaisia, niin olisinkin kaivannut samanlaista pisterajoitusta eri armeijoille mitä
esim. ETC- kompit käyttää:

The ladder system:
All armies are divided into three categories; A, B and C...
Ladder-systeemi on yksi hyvä työkalu armeijatasapainon muokkaamiseen, mutta aikataulusyistä väännetään nyt puhtaasti 2k:ta. Toivomme myös että skenaariot hieman muuttaisivat armeijoiden luonnetta siihen suuntaan että ei ihan niitä vitsikkäimpiä listoja näkisi.
...silence...
ohris

Viesti Kirjoittaja ohris »

Onko muuten odotettavissa millaista maastoa?

Paljon maastoa (eli paljon difficult terrainia / impassablea), vähän terrainia, vaihtelevasti pelistä peliin? Onko esim. aina 1 kukkula per laudan puolisko, yms?

Vai pidetäänkö tällainen tieto yllätyksenä? Tai onko ylipäätä suunniteltu sen tarkemmin?
Chaoslord

Ohris kirjoitti:Onko muuten odotettavissa millaista maastoa?

Paljon maastoa (eli paljon difficult terrainia / impassablea), vähän terrainia, vaihtelevasti pelistä peliin? Onko esim. aina 1 kukkula per laudan puolisko, yms?

Vai pidetäänkö tällainen tieto yllätyksenä? Tai onko ylipäätä suunniteltu sen tarkemmin?
Aika perinteiset maastoasetukset odotettavissa, eli eiköhän jokaiselta pöydältä löytyne 4-6 sekalaista maastokappaletta (tarjolla on taloja,metsiä,kukkuloita,impassable-lohkareita,vesi-esteitä yms) aseteltuna suhteellisen tasaisesti ympäri pöytää. Ei kuitenkaan kannata veikata sen puolesta että kentältä aina löytyisi metsää/kukkulaa varsinkaan sopivasti omalta deployment-zonelta.
...silence...
Asdrubael

Viesti Kirjoittaja Asdrubael »

Muutama kysymys:

-Capturoinnissa tarvitaan core rank and file-yksikkö ja olette jo vastanneet, että tarkoitetaan jalkaväkeä. Onko siis näin, koska voihan ratsuporukkakin olla rank and file-yksikkö tai siis kaikki yksiköt, jotka järjestäytyvät rankkeihin ja fileihin? Itse en ainakaan sääntökirjasta löydä sellaista kohtaa, jossa kysymys olisi vain jalkaväestä. Eli onko tarkoitus olla kirjaa tiukempi rajaus?

-Sitten tuosta capturoivan yksikön pistehinnasta. Tarvitseeko hinnan olla yli 100 pistettä pelin alussa vai siinä vaiheessa, kun katsotaan onko markkeri hallussa? Eli riittääkö lopussa vaikka yhden hepun hengissäolo, jos yksikkö oli alunperin yli 100 pisteen porukka?
Kun haluton laitetaan tekemään tarpeetonta työtä, tuntuu kuin turha työ menisi hukkaan...
Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Deetwo kirjoitti:
Skarsnik96 kirjoitti:Hei, hyvä idea! Tehkää järjestäjät oikeasti joku tällainen lisäpistejuttu, houkuttelisi sitten porukkaa pukeutumaan. Tuomarit/vastapelaaja voisi sitten arvostella puvun jollain pisteytyksillä, ehkä 0-10 tai jotain, 0-5...
Harmi että itse menen tuonne vampyyreilla, ei löydy tarpeeksi rähjäisiä kuteita, että esittäisin zombia :D
Tässä tapauksessa turnaus tarvitsee sitten naispuolisia pelaajia pure Slaanesh demoniarmeijoilla... :D
Heheh... Ei sinne ole sitten pakko pukeutua, jos ei taho :D
Esimerkiks liskot, rotat, örkit ja demonit saattavat olla hankalia armeijavaihtoehtoja johon pukeutua.
Chaoslord

Asdrubael kirjoitti:Muutama kysymys:

-Capturoinnissa tarvitaan core rank and file-yksikkö ja olette jo vastanneet, että tarkoitetaan jalkaväkeä. Onko siis näin, koska voihan ratsuporukkakin olla rank and file-yksikkö tai siis kaikki yksiköt, jotka järjestäytyvät rankkeihin ja fileihin? Itse en ainakaan sääntökirjasta löydä sellaista kohtaa, jossa kysymys olisi vain jalkaväestä. Eli onko tarkoitus olla kirjaa tiukempi rajaus?

-Sitten tuosta capturoivan yksikön pistehinnasta. Tarvitseeko hinnan olla yli 100 pistettä pelin alussa vai siinä vaiheessa, kun katsotaan onko markkeri hallussa? Eli riittääkö lopussa vaikka yhden hepun hengissäolo, jos yksikkö oli alunperin yli 100 pisteen porukka?
Ekaan kysymykseen vastaus on että kyllä, nimenomaan coreen kuuluvaa ei-skirmaavaa jalkaväkeä (sekä man- että ogre-sized kelpaa) haetaan. Pari poikkeusta löytyy welffeiltä,breteiltä ja beasteilta mutta muuten, noilla mennään. Sama rank n file-rajoitus pätee myös siihen extra-kaappajan nimeämiseen mutta sen suhteen core- ja pisterajoitus poistuvat joten käytännössä sillä saa nimettyä jonkun halvan ja/tai special/rare r n f yksikön kaappariksi normicorejen päälle.

Toiseen kysymykseen vastaus on että yksikkö voi kaapata pelin lopussa kunhan sen pistehinta oli pelin alussa yli 100 pistettä riippumatta siitä montako kaveria siellä on jäljellä (kunhan nyt joku on hengissä ja eivät ole fleeamassa). Pistearvoon ei lasketa mukaan liittyneitä hahmoja, vaan yksikön pitää olla itsessään yli 100 pts että kaappaus onnistuu.

(lisätty selvennyksiä sääntöpakettiin näitten myötä)
...silence...
Róbó-Tónó

Viesti Kirjoittaja Róbó-Tónó »

Raaka-Arska kirjoitti:Todella lupaavalta vaikuttaa ja täytyy tuoda joko Beastmenit tai liskot paikalle sotimaan. Saako Dogs of War -unitteja mukaan normaalisti ei DOW-armeijoille? Eli käytännössä: saako liskoille tai pedoille tuotua Dogs of War cannonin toiseen rare-slottiin?
Mitä, nähdäänkö toisellakin liskopelaajalla fluffikas tykki armeijassa ;)
Max. 1 ancient stega kyllä pistää mietityn listan ihan uudeksi, mutta eiköhän jotain kieroa tuonne keksitä. Sotekin punaiset kommunisti liskot tulee ja rankaisee väärää talousoppia harrastavia!
Mitä todennäköisemmin nopista pyörii mitä epätodennäköisempiä lukuja.
Raaka-Arska

Viesti Kirjoittaja Raaka-Arska »

Róbó-Tónó kirjoitti: Mitä, nähdäänkö toisellakin liskopelaajalla fluffikas tykki armeijassa ;)
Max. 1 ancient stega kyllä pistää mietityn listan ihan uudeksi, mutta eiköhän jotain kieroa tuonne keksitä. Sotekin punaiset kommunisti liskot tulee ja rankaisee väärää talousoppia harrastavia!
Kuten Riihimäen turnaus todisti niin kyllä tykkilisko voittaa taikaliskon :) Nyt kun säännöt kerrankin sallivat Dogs of War -yksiköt niin kiusaus tuoda tykki mukaan on suuri tulempa sitten petomiehillä tai liskoilla.

Mitä pukeutumiseen tulee niin niin keskittyminen peliin saattaisi hieman häiriintyä jos vastustajalla on kasvoillaan rottamaski tai vihreä sotamaalaus..
We're so loud you wanna die
Go forth and amplify
Here come the Noise Marines

(From 'Noise Marines' by D-Rok)
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Raaka-Arska kirjoitti:Mitä pukeutumiseen tulee niin niin keskittyminen peliin saattaisi hieman häiriintyä jos vastustajalla on kasvoillaan rottamaski tai vihreä sotamaalaus..
Entäs daemonette "vaatetus"? :D
Autowin
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Chaoslord

Ilmoittautuminen auennut & aikataulu lisätty, tarkistakaa aloitusviesti.
...silence...
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Deetwo kirjoitti:
Raaka-Arska kirjoitti:Mitä pukeutumiseen tulee niin niin keskittyminen peliin saattaisi hieman häiriintyä jos vastustajalla on kasvoillaan rottamaski tai vihreä sotamaalaus..
Entäs daemonette "vaatetus"? :D
Autowin
Lupaatko pukeutua daemoneteksi? Pakko tulla paikalle!
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Allu-Hemmo

Re: ORC presents - Ropecon 2k9 WHFB-Turnajaiset - Ilmo. auennut

Viesti Kirjoittaja Allu-Hemmo »

Me likes. Eli... saako tässä viestissä ilmoittautua?
Jees, tonne on pakko tulla kattelemaan ainaski :) Ehkäpä pelaamaanki...
Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Millainen on "kaappauskykyinen yksikkö" scenaarioissa 2 ja 3? Onko se US5 tai isomman omaava yksikkö, vai mitähhä? En oikeen ymmärtänyt tota että saa valita yhden rnf yksikön scenaarioiden 2 ja 3 aluissa, selvennystä pydetään, kiitos.
Chaoslord

Skarsnik96 kirjoitti:Millainen on "kaappauskykyinen yksikkö" scenaarioissa 2 ja 3? Onko se US5 tai isomman omaava yksikkö, vai mitähhä? En oikeen ymmärtänyt tota että saa valita yhden rnf yksikön scenaarioiden 2 ja 3 aluissa, selvennystä pydetään, kiitos.
Kaappauskykyinen meinaa että yksikkö maksaa yli 100 pistettä armeijalistassa, on Corea ja on perusjalkaväkeä ihmis- tai ogre-kokoisena. (perusjalkaväki tarkoittaa että yksikkö rankkaantuu ja ei lennä,ei skirmaa eikä ratsasta).

Näitten edellämainittujen yksiköiden lisäksi voit vielä valita yhden extra-yksikön kaappajaksi pelin alussa skenaarioissa 2 ja 3. Tämän extrayksikön tulee olla perusjalkaväkeä joko ihmis- tai ogre-kokoisen (ja yksikkö rankkaantuu, ei lennä,ei skirmaa eikä ratsasta). Tämä yksikkö voi kuitenkin maksaa alle 100 pts armeijalistassa ja/tai olla special-choice tai rare-choice.

Beasteilla, Breteillä ja Wood Elfeillä on jokunen poikkeus noihin kaappausyksikkörajoituksiin jotka käyvät ilmi turnaussäännöissä armeijakohtaisten erikoissääntöjen/rajoitusten paikkeilla johtuen kyseisten armeijoiden erikoisluonteesta yksikkövalikoiman suhteen, mutta muut armeija porskuttavat noilla.
...silence...
WoCkki

Viesti Kirjoittaja WoCkki »

Itse olen pelaillut hammereilla jo jokusen vuoden ja ajatelin sopisiko tämä ensimäiseksi turnaus kokemukseksi ?
kiinostus olisi suuri tulla kokeilemaan.
"what a boring utopia"
Warchef

Viesti Kirjoittaja Warchef »

Kyllä tämä varmaan kevyenä yhden päivän mättönä menee hyvin ensimmäiseksi.

Kattoo jos tonne jaksaisi tulla, jonkinäkönen armeija on jo maaleissa mutta jotain pitäs kyllä jaksaa tehä jos aion tulla.
Chaoslord

WoCkki kirjoitti:Itse olen pelaillut hammereilla jo jokusen vuoden ja ajatelin sopisiko tämä ensimäiseksi turnaus kokemukseksi ?
kiinostus olisi suuri tulla kokeilemaan.
Jos onnistut saamaan turnauslaillisen ja maalatun armeijan kasaan turnaukseen mennessä niin ei muuta kuin tervetuloa mukaan. Ihan hyvin tämä sopii ekaksi turnaukseksi. (Pieni etu alkushokin vähentämiseksi olisi siitä että olisi käynyt ropeconissa joskus ennen niin tietää että siellä on hälinää ja porukkaa säätämässä muutakin kuin vain meidän turnausta.)
...silence...
WoCkki

Viesti Kirjoittaja WoCkki »

Juuh kyllähän mie ropeconin tiedän ja armeija on mieltein kasassa joten taidan laittaa viestiä :) ja nuo lisä säänöt on tullut jo aika hyvin päähän
"what a boring utopia"
Pantteri

Viesti Kirjoittaja Pantteri »

Minulla olisis sääntö kysymys tätä turnausta koskien, kun on ensinmäinen kunnon turnaus johon olisin osallistumassa.

Eli, sallitaanko käännöksissä peräpäältä äärettömän pitkät liikkeet? (Kun olen käsittänyt että, jotkut pelin henkeä vastaan näin "väärin" sääntöjä tulkitsevat.)
Pantteri on paras!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset”