"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Miten kokoat uuden armeijan? (tai kokoaisit)

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Ilkeapikkuperkele

Viesti Kirjoittaja Ilkeapikkuperkele »

FB:n armeijani tein suoraan kokeilemalla ensin sijais figuja yms.
Herra juusto

Viesti Kirjoittaja Herra juusto »

Mullakin on tullut osteltua sitä mikä näyttää hienolta mutta nyt olen saanut jo jotain järjestelmällisyyttä asiaan.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi kansantanhuja ja pikkusiskoa.
(entinen nimimerkki oli Thanguol)
Nikodent

Viesti Kirjoittaja Nikodent »

no katon ensin vähän tarkemmin mitä ostan pähkäilen ja mietin...lopputulos on kumminkin se että kaikki miettimiset unohtuu ja ostan hervottomat kasat figuja samalla kertaa että olisi pelissä sitten mitä valita ja tuskastelen maalauksen sun muun ehostuksen kanssa.
Pahoittelen huono kieliasua ja painovirhe paholaisia.
Warped Creme

Viesti Kirjoittaja Warped Creme »

Minun 40k örkkiarmeija on koottu aika löysästi (ja sen huomaa, ei ole mikään täydellinen armeija). Ekaksi ostin ne pakolliset kaksi trooppia ja warbossia, sen jälkeen ostelin vaan semmosia unitteja josta itse pidin ja oli minusta tyylikkäitä. Sitten eräänä päivänä katoin niitä, ja ajattelin minkä voisi vaihtaa mihin, ja laadin pienen listan unitteja/yksittäisiä figuja mitä tarvitsin.

Ja tässä sitä ollaan, ei ole vieläkään valmis lista, pitää vielä hankkia enemmän power klaweja, hih.
It's not the beard on the outside that counts, it's the beard on the inside - Action Hank
Jos

Viesti Kirjoittaja Jos »

Suunnittelua nykyisen armeijan keräämisessä oli sen varran, että ajatettelin mitä yksiköitä ja kuinka monta suurinpiirtein tarvitsen ja sit ilmoitusta O/M/V alueelle...
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Itse ostelee ihan mitä sattuu. Suurimman osan aikaa ne käyvät joko FB tai 40k Kaaosarmeijaan, enemmän tai vähemmän saumattomasti.

Suurin osa tulee ostettua käytettynä, kun uusia figuja ei raaski ihan samalla mentaliteetilla runnoa palasiksi, jotta niistä ehkä saa jotain mieleistä konvertoitua. Uusinä hyllyyn päätyy vain yksittäis tapauksia, joskus joku muoviboxi. Niissä kun on kivasti ylijäämä roinaa.

Pahin ristiriita aiheutuu siitä, että metallifiguja arvostan paljon enemmän, mutta niiden konvertointi ei käykkään aina ihan liian helposti. (Yhden Chronopian figun jouduin mestaamaan kahden käden miekalla, siis oikealla semmoisella, kun sivarit eli ohileikkurit olivat kateissa eli hukassa :) ) Käytetyillä metallifiguilla on varaa ottaa riskiä, uusilla ei.
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

Tapasin suunnitella armeijoita niin että ensin kokosin armeijan jossa oli kaikki ne unitit joista pidin ja joita olisi kiva maalata. Sitten simuloin niiden kykyjä taistelussa ja huomasin että armeija ei toimi. Lopuksi päädyin aina armeijaan jossa oli paljon cavalryä ja runsaasti infantryblokkeja. Näin sain armeijan joka toimisi hyvin. Ikävä kyllä nämä toimivat armeijat tuntuivat sitten niin tylsiltä sekä maalata että käyttää, että en koskaan aloittanut keräämään niitä!
mazdamundi

Viesti Kirjoittaja mazdamundi »

minä ostan ensin kirjan ja katon mitkä on hyviä. ja sitten ei muuta kun kauppaan
"The Old Ones in their infinite wisdom spawned Elves, Dwarfs and men to be predators upon the spawn Chaos" Thus spoken mazdamundi!
Adnate

Viesti Kirjoittaja Adnate »

noin vuosi sitten ostin ensimmäisen armeijani(valmiiksi koottu ja maalattu). Noh! Niillä aikani pelattua päätin että "perkules! mä teen nopee oman poppoon". Tuli aika valita mitä armeijaa alan kokoamaan "ei ainakaan 40k.. kuka sitä pelailee :?". siinä sitten puoli vuotta kiertelin ja kaartelin.. ostin sitä sun tätä. Lopputulos oli se että kaapit alko pursuamaan kaiken maailman figuja fb:stä 40k:hon.. warmasterista inquisitoriin. Nyt olen hirveessä pinteessä, kun noista kaikista en ole maalannu edes ensimmäistä :D tyhmästä päästä kärsii koko ruumis :cry:

Eli asian ydin on... älkää ostako uusia figuja, ennenku vanhat on maalattu.
hmm.. mitenköhän tää liittyy aiheeseen :?
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Adnate kirjoitti: Eli asian ydin on... älkää ostako uusia figuja, ennenku vanhat on maalattu.
hmm.. mitenköhän tää liittyy aiheeseen :?
*Krhm* Itsellänikin on kuusi kokonaista armeijaa kaapissa odottamassa maalausta, ja lisää figuja virtaa sisään enemmän tai vähemmän tasaiseen tahtiin. Kun keskimääräinen maalausvauhtini on yksi squad tai regiment/kuukausi, noissa on varmaan eläkepäiviin asti hommaa...

Itse ostan yleensä käytettynä ison armeijan, sitten hankin codexin/armybookin, katson siitä, mistä yksiköistä tykkään, myyn tarpeettomat pois ja metsästän ison rahan kanssa puuttuvia ukkoja seuraavat puoli vuotta... jonka jälkeen jemmaan koko armeijan kaappiin jonottamaan.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”