Oldhammer
Oldhammer
Törmäsin vastikään facebookissa Oldhammer Communityyn Pantheon of Chaosin kautta (PoC on projekti, jossa tehdään Realms of Chaosien kuvista tuttuja jannuja pikku-ukoiksi, Kickstarter tullee piakkoin), ja kävi kiinnostamaan, että onko täällä paljonkin porukkaa jotka vielä pelaavat tai keräävät pääasiassa WHFB 3. laitosta tai Rogue Traderia? Tiedättekö mitään nettisaitteja aiheesta, etenkin Rogue Traderista?
Itse sain pari päivää sitten kaveriltani meidän figukokoelman joka on pääasiassa 90-luvulta, RT on ollut odottamassa pelaamista jo jonkun tovin ja vaimoakin olen saanut pikkuhiljaa lämmiteltyä 40k:n maailmaan joten eiköhän tästä kohta pääse taas pelkän keräilyn ja maastojen duunaamisen seasta nopanheiton pariin :)
Itse sain pari päivää sitten kaveriltani meidän figukokoelman joka on pääasiassa 90-luvulta, RT on ollut odottamassa pelaamista jo jonkun tovin ja vaimoakin olen saanut pikkuhiljaa lämmiteltyä 40k:n maailmaan joten eiköhän tästä kohta pääse taas pelkän keräilyn ja maastojen duunaamisen seasta nopanheiton pariin :)
http://sotatanner.blogspot.fi/ - Pikku-ukkoilua ja semmosta
Re: Oldhammer
Hep täältä!
Olen vähän yksin tämän fetissin kanssa paikkakunnallani, mutta kolmosen kirjat ja 80-90-lukujen haltia-armeija, sekä fiilikseltään peliin sopiva Perry-figujen ihmisarmeija löytyy hyllystä. Kyllä näitä kolmoslaitoksen pelaajia Suomestakin löytyy - Sotun taisteluraporttiosiossakin taitaa olla ensimmäisellä sivulla yksi Oldhammer-raportti. Ongelma vain on, että porukka ei kuitenkaan ole erityisen suuri ja jakautunut sinne tänne pitkin maata. Tarvittaisiin imo joku järkätty get-together jotta homma ottaisi Suomessa enemmän tuulta purjeisiinsa. =)
Olen vähän yksin tämän fetissin kanssa paikkakunnallani, mutta kolmosen kirjat ja 80-90-lukujen haltia-armeija, sekä fiilikseltään peliin sopiva Perry-figujen ihmisarmeija löytyy hyllystä. Kyllä näitä kolmoslaitoksen pelaajia Suomestakin löytyy - Sotun taisteluraporttiosiossakin taitaa olla ensimmäisellä sivulla yksi Oldhammer-raportti. Ongelma vain on, että porukka ei kuitenkaan ole erityisen suuri ja jakautunut sinne tänne pitkin maata. Tarvittaisiin imo joku järkätty get-together jotta homma ottaisi Suomessa enemmän tuulta purjeisiinsa. =)
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
Tätä blogia on tullut seurattua aiheen tiimoilta: http://realmofchaos80s.blogspot.com/ , vaikka sinänsä ei ole aiheen tiimoilta tullut mitään suurempaa tehtyäkään. Pieni kiinnosus olisi tehdä vanhoista Slaanesh ukoista Age of Sigmariin soveltuva warband (siihen on tietääkseni olemassa sellainen Path to glory tyyppinen fanilaajennus), mutta vain ajatuksen tasolla sellainen tällähetkellä.
Varsinaisesti en mitään vanhoja edikoita pelaile, mutta 80-90-lukujen figuja kyllä tulee keräiltyä ostellen kaikkia makeita figuja minkä perään nuorena kuolasi. Tuskin noista mitään täyttä FB tai 40k armeijaa tulee ikinä tehtyä, mutta pitäisi kyllä ruveta joissain skirmish peleissä noita käyttämään. Harmillisesti räjähtänyt kyllä noiden hinnat ihan käsiin viimesen 2v aikana varsinkin eBayn puolella ja alkaa vähän valua sama hinnoittelu periaate noihin facebookin kaupparyhmiinkin.
Realm of Chaos 80s on kyllä asiallinen blogi. Sitä tullut itsekin seurailtua. Eldritch Epistles on ihan asiallista tavaraa aiheeseen liittyen. Tosin enemmänkin maalattuja figuja vaan eikä mitään haastatteluja yms. kuten Realm of Chaosissa.
Realm of Chaos 80s on kyllä asiallinen blogi. Sitä tullut itsekin seurailtua. Eldritch Epistles on ihan asiallista tavaraa aiheeseen liittyen. Tosin enemmänkin maalattuja figuja vaan eikä mitään haastatteluja yms. kuten Realm of Chaosissa.
Nopat & Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Figuharrastetta insinöörin putkiaivoilla: Engineered Gaming
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Figuharrastetta insinöörin putkiaivoilla: Engineered Gaming
Moro!
Täällä yksi oldhammer -intoilija Kouvolan suunnalta.WFB 3.edition on itselle se yksi ja oikea sääntösetti (toki muutamalla homerulella höystettynä).
Meikäläisen oldhammer -blogi löytyy täältä http://vanhaavasarointia.blogspot.fi/
High elffejä löytyy rank&fileä pari tuhatta poistettä. Ja pieni määrä goblinoideja.
Täällä yksi oldhammer -intoilija Kouvolan suunnalta.WFB 3.edition on itselle se yksi ja oikea sääntösetti (toki muutamalla homerulella höystettynä).
Meikäläisen oldhammer -blogi löytyy täältä http://vanhaavasarointia.blogspot.fi/
High elffejä löytyy rank&fileä pari tuhatta poistettä. Ja pieni määrä goblinoideja.
Oldhammer forumilta löytyy Oldhammer opponent finder, johon suomalaisetkin oldhammeristit voisivat käydä ilmoittautumassa.
http://forum.oldhammer.org.uk/viewtopic.php?f=27&t=8346
Ainakaan tätä kirjoitettaessa siellä ei muita suomalaisia ole kuin minä, mutta jos tuonne muutkin löytäisivät, niin nähtäisiin, että missä meitä on ja voisi ehkä saada pelejäkin aikaiseksi.
http://forum.oldhammer.org.uk/viewtopic.php?f=27&t=8346
Ainakaan tätä kirjoitettaessa siellä ei muita suomalaisia ole kuin minä, mutta jos tuonne muutkin löytäisivät, niin nähtäisiin, että missä meitä on ja voisi ehkä saada pelejäkin aikaiseksi.
RoC warbandin perustamista olen aina joskus haaveillut tekeväni uudestaan, etenkin tulee mieleen kun näkee RoC kirjat tai kuvat niistä jossakin. On kultaisia muistoja parin warbandin tekemisestä ja D100 + D1000 heittelystä joskus 80/90 luvun taitteessa. Chaos irtonappejakin on jo kertynyt nurkkiin yllin kyllin että melkein joka nopanheitolle löytyy vastine tai kelvollinen pohja konversiolle. Ja nyt osaa jopa tehdä greenstuffin kanssa asioita ja head/arm swapit sujuu jo luontevasti.
Ihan mielenkiintoinen tuo Pantheon of Chaos kickstarter.
Innostuisin, jos päällä ei olis nyt effort saada meidän peliporukka BFG:n taakse että saadaan joku parituntinen skirmish peli.
EDIT: Mielenkiinto nousi asteen kun huomasin että taustalla on myös alkuperäisiä RoC taustahahmoja. Etenkin kun julkaisematonta Realms of Chaos materiaalia on käytetty pohjana, kuten huomaa joistakin noista demoneista:
http://realmofchaos80s.blogspot.fi/2013 ... grand.html
Rogue Traderia olis joskus kiva pelata koemielessä peli tai pari, mutta totta puhuen luulen että meidän peliporukka ei siitä enää innostu. Koettiin aina että 40K 2.laitos houseruleilla ryyditettynä oli parempi.
WHFB:n pelaamisesta olen haaveillut pitkään. Armeijoitakin on jo kertynyt pari 40K keräilyn ohessa, ja 2000-luvun alun parin vuoden Mordheim vaiheen jälkeen. Vaikka pelikokemusta ei ole, niin kirjallisuuden pohjalta luulen kanssa että sen 3.laitos on se ainoa ja oikea laitos. Eli oldhammerina ajattelin kokeilla sitten kun aika on oikea.
-mv40k2
Innostuisin, jos päällä ei olis nyt effort saada meidän peliporukka BFG:n taakse että saadaan joku parituntinen skirmish peli.
EDIT: Mielenkiinto nousi asteen kun huomasin että taustalla on myös alkuperäisiä RoC taustahahmoja. Etenkin kun julkaisematonta Realms of Chaos materiaalia on käytetty pohjana, kuten huomaa joistakin noista demoneista:
http://realmofchaos80s.blogspot.fi/2013 ... grand.html
Rogue Traderia olis joskus kiva pelata koemielessä peli tai pari, mutta totta puhuen luulen että meidän peliporukka ei siitä enää innostu. Koettiin aina että 40K 2.laitos houseruleilla ryyditettynä oli parempi.
WHFB:n pelaamisesta olen haaveillut pitkään. Armeijoitakin on jo kertynyt pari 40K keräilyn ohessa, ja 2000-luvun alun parin vuoden Mordheim vaiheen jälkeen. Vaikka pelikokemusta ei ole, niin kirjallisuuden pohjalta luulen kanssa että sen 3.laitos on se ainoa ja oikea laitos. Eli oldhammerina ajattelin kokeilla sitten kun aika on oikea.
-mv40k2
No, minulla on RoC-kirjat ja osallistuin PoCiin. Tietty yhteys näiden välillä oli havaittavissa.mv40k2 kirjoitti:RoC warbandin perustamista olen aina joskus haaveillut tekeväni uudestaan, etenkin tulee mieleen kun näkee RoC kirjat tai kuvat niistä jossakin.
--
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Riippuu miten Oldhammerin tahtoo määritellä. Ite oon alottanu wfb:n osalta vasta kutos edikassa ja 40K:ssa nelosessa, ja homma pitkälti jäi lukion jälkeen. Nyt kun olen vanhenpana ja viisaampana palannut figuilun ääreen niin on sitten herännyt kiinnostus vanhempiin edikoihinkin, ja erityisesti vanhempiin figuihin. Realm of Chaos kirjat ja kolmos edikan peruskirja löytyy, mutten ole niitä varsinaisesti vielä ehtinyt opettelemaan. RoC:ia olisis kyllä kiintoisaa pelailla mutta ainakaan omassa porukassa ei moiseen riitä intoa. PoC:iin osallistuin myös. 40K:n puolella menossa on marine projekti jonka idea on vanhat figutTM, joskaan ei edikka spesifisti. Tällä hetkellä valmiina on yks beaky squadi ja space crusade dreadi, ja vuoroaan odottaa yks space crusade marine squadi, squadi space hulk terminaattoreita ja kolmos edikan command squadi.
Itse olen kanssa kiinnostunut olhammerista viimeaikoina. Aloitin faban aikanaan 5s edikan ihan lopussa, ja käytännössä pelasin 6 edikkaa ja 7:kaa muutaman pelin.
Itse määrittelen oldhammerin faban osalta 5 edikka ja sitä ennen julkaistut edikat, koska 6:nen erosi 5sta jo huomattavasti paljon ja sen jälkeen tulleet edikat ovat ikäänkuin 6:sen upgradeja. Tämän voi ajatella niin, että 6, 7 ja 8 ovat paremmin yhteensopivia, kuin 5 on 6 kanssa.
Itseäni erityisesti kiinnostaisi pelata 40kta, rogue traderia ja 2. edikkaa.
Toisaalta GW:n lautapelit on viimeaikoina vieneet eniten, Space Hulkkia on tullut pelattua ja tyranid attack ja advanced space crusade kiinnostaa ihan liikaa.
Itse määrittelen oldhammerin faban osalta 5 edikka ja sitä ennen julkaistut edikat, koska 6:nen erosi 5sta jo huomattavasti paljon ja sen jälkeen tulleet edikat ovat ikäänkuin 6:sen upgradeja. Tämän voi ajatella niin, että 6, 7 ja 8 ovat paremmin yhteensopivia, kuin 5 on 6 kanssa.
Itseäni erityisesti kiinnostaisi pelata 40kta, rogue traderia ja 2. edikkaa.
Toisaalta GW:n lautapelit on viimeaikoina vieneet eniten, Space Hulkkia on tullut pelattua ja tyranid attack ja advanced space crusade kiinnostaa ihan liikaa.
Jos lautapelit otetaan mukaan niin kaapista löytyy 2. Edikan Talisman ja muutama lisäri, sekä Drakborgenin viimeinen versio. Kaverilla on sitten Space Hulk, Space Crusade ja HeroQuest, joskin niistä oon ite pelannut vain jälkimmäistä.