"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Nimi Armeijalle

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
IVIaster

Nimi Armeijalle

Viesti Kirjoittaja IVIaster »

Gorbag Gitbura, Monty Lukas....

Sairaan hienoja nimiä.

Mistä te niitä keksitte? Oon jo kauan miettinyt mut yhtään persoonallista ole tullut mieleen. :roll:
Grand Admiral Prawn

Viesti Kirjoittaja Grand Admiral Prawn »

Sama ongelma... Niinpä piti "assimiloida" nimi jostakin muualta :)

Niinpä kajahtanut liskomiespoppooni tunnetaan nimellä
"Raiders of the Lost Plaque". Arvaa mistä keksin sen ;)
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
Adanedhel

Viesti Kirjoittaja Adanedhel »

Tarot? -Rider of the last day?
Nomen Est Omen
Musta Setä

Viesti Kirjoittaja Musta Setä »

Tai sitten Indiana Jonesista. Itse jopa kallistuisin tälle kannalle.

Ja puhuttiinko tässä nyt ARMEIJAN nimestä vai KENRAALIN nimestä? Oma 40k-IG armeijani, Tallarn mineillä, kulkee työnimen ''Osama's Desert Dogs'' alla, mutta se tulee muuttumaan kun päästään proxyilystä yli (ja saattaahan tuo olla hieman poliittisesti epäkorrekti *virnuilu*). Itse aina nimeän kaikki upseerini, kersanttini, tankkini ja armeijan. Armeija on mielestäni kuiva jos edes kenraalilla ei ole nimeä (kuten paikallinen kaaospelaaja, omistaa 3000pt kaaosta mutta sen johtaja tuntuu vaihtuvan joka pelissä...siis ei nimeltään vaan myös figultaan. Siinäpä yritä sitten keksiä jotain taustajuonta...).
Tässä teille profeetta
Kuuromykkä sekä sokea
Ruutiukko

Viesti Kirjoittaja Ruutiukko »

Ideoitahan voi saada suunnilleen mistä vaan, oma 40k-Cadian armeijani kulkee nimela Kampfgruppe Kugelkopf, sakkia johtavan eversti Kugelkopfin mukaan.
"Istun kivellä ja nauran makeasti, veihän naapurinkin viljan halla."
xxxxxxx

Viesti Kirjoittaja xxxxxxx »

Itse olen suunnitellut Nurgle-armeijani nimeksi "Kauniit ja Rohkeat" :). Charrujen nimiksi olen ajatellut jotain supermallien ja kauniiden elokuvatähtien nimiä ;).
Half-breed kirjoitti:Is answer question?
Cacodemoni

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni »

Oma Empire-kenraalini sai nimensä (von Grafenwald) oluttölkin kyljestä, joka lojuu vieläkin askartelupöydälläni. Hupaisat ja hassut nimet lähinnä ärsyttävät minua, mutta kukin tyylillään.
Humie

Viesti Kirjoittaja Humie »

Cacodemoni kirjoitti:Oma Empire-kenraalini sai nimensä (von Grafenwald) oluttölkin kyljestä, joka lojuu vieläkin askartelupöydälläni. Hupaisat ja hassut nimet lähinnä ärsyttävät minua, mutta kukin tyylillään.
Enpä tiiä... sopii joihinki armjoihin ja sellasiin, mut ehkei ihan kamppanjaan. Omassa all skink armeijassani esiintyy tämän kaltaisia herroja:

Ichi-bitchi, Pita, El Nino, Hasta la Vista, etc. (vähän vaihtelee). Toisaalt sit taas mun HE armeija ei mitään ihan leikkisää sakkii oo, joten niil on kunnon fluffi ja vähän vakavammat nimet. Tällässii voi generoida ku yhdistää kirjallisuuden hahmoja (vähemmän tunnettuja, joita löytyy esim. Tolkienin Silmarilionnista) tai muuten vaan sen kuulosii nimii, ja sit joko titteli tai joku haltiatyylisist sanoist generoitu nimi. Esim. Eldreth Stargazer vois olla yks.
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Hehheh, oman 40k Chaos-legioonani lordin nimi on kaunokirjallisuuden huippuja: Sonhu :D
Sitten muuta... Eldar craftworldini nimi on Diamód ja sitä johtaa Farseer Édathas. :roll:
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

Oman IG:n johtaja on aina ollut Captain Rainhawk, se vaan joskus iski ja siten on pysynyt kokoajan. IG armeijan nimihän pitää olla tyyliin joku 13th Cadian 1st Company, mutta silloin se menee liian pitkäksi. Jossain armeija listassa voi lukea koko nimi ja kutsumanimi. Muuten voi puhutessa käyttää kutsumanimeä. Omani oli 76th Cadian, mutta väriteeman vaihduttua se muuttui 10th Phyressian II Company ja lyhennne "Stone Corps"...
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
Clone Trooper

Viesti Kirjoittaja Clone Trooper »

Jos haluatte mm. hyviähaltianimiä niin kokeilkaa tätä:
http://www.councilofelrond.com/modules. ... x&volume=4
Siinä on nimiä (oikeita) käännetty sindarille ja hyvät käännösselitykset kanssa.
Minut kloonattiin kauan kauan sitten, kaukaisessa galaksissa, missä kaikki rodut tappelivat keskenään!
UDoWs

Viesti Kirjoittaja UDoWs »

Tällä hetkellä faban kaaosarmeijani kulkee nimellä The Brotherhood of Teräskäsi,
eikä tällä ole fluffillisesti mitään tekemistä kaaoksen kanssa, eli ei mutaatioita tai muuta epäilyttävää.
Täysikokoiseksi tullessaan se luultavasti saa uuden nimen.

Armeijani johdossa heiluu tavallisesti Alexis Machine, demonisessa muodossaan tai tavallisesti. Armejani fluffiin liittyy monia muotakin avainhenkilöitä joita aina joskus näkyy taistelukentälläkin.
It comes from the Gigashadow...
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Itse annoin joskus pari vuotta sitten kaaos-armeijani kenraalille nimen Rumsfeld...

Haltioille nimiä löytyy lähinnä Tolkienilta, Empirellä saksan sanakirjoista (koomiset yhdyssanat sukunimiksi, etunimiksi sitä perinteistä). Kääpiöiden nimissä mennään taas Tolkien-linjalle.

40K-puolella käytän hyvin pitkälle Raamattua ja muita Lähi-idän uskontojen lähdeteoksia - niinhän GW:kin tekee.

Ja sitten on legendaarinen "fennialainen jääkäripataljoonani", jossa nimet ovat Tuntemattomasta sotilaasta (ja muutama vanha armeijakaverini seassa).
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Mulle tuli armeijalle nimi ja idea mieleen kun luin jotain Lost and the Damnedeista ja sattui soittolistalta pyörähtämään "Absolute Hatred"... Eli nyt on sitten Legions of Hatred...
zqmfgb
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Vampire counteilleni meinasin laittaa nimeks Wind Of Dawn, norseille blood bowliin hyvä nimi vois olla vaikka The Poo Chu Train. :)
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Kurimus

Viesti Kirjoittaja Kurimus »

Nidi armeijani sai nimen Hive Fleet Gorgar kun sattui juuri sopivasti sitä miettiessä soittolistalta pyörähtämään Helloweenin Gorgar (Kai Hansen :lol ) Gorgar will eat you...
Samalla tavalla tuli tämä sotun nickikin. Necron armeijalla ei ole vielä nimeä kun niille on niin vaikee keksiä mitään, codexikaan ei anna mitään vihjeitä. Mutta lordin nimi on ainakin Rob Halford (Metal God, nääs :wink: )
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
attor

Viesti Kirjoittaja attor »

Kuvitteelisen savage orcci hordeni nimi olisi "Back to the Stoneage". Slaanesh ja Dark Élffi armejoita en ole pahemmin nimennyt. En oo keksinyt kunnon nimia tai sit oon mutta ne ovat olleet kauheita/irstaita.... niin hän ne yleensä slaanesh pelaajalla....
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
Grim

Viesti Kirjoittaja Grim »

Zagsnikk's wheelin' and batterin' boyz!!

Nimi on yksinkertaisesti täydellinen; kertoo johtajan nimen, kertoo armeijan tyylistä, ja on plussana väännetty örkihtäväksi!

No joo, armeijan johtajalla on tietysti oltava nimi, ja olen ottanut tavaksi nimetä nobitkin (ja slaverin). Myös ryhmillä on nimet (stormboyzit on Zagdakka's Swoopin' Boyz. Jos ryhmässä ei olisi nobia se olisi pelkkä Swoopin' Boyz).

Itse kehittelen nimet tosissani, mutta pilke silmäkulmassa, ota siitä sitten selvä. Siis nimet toki tarkoittavat jotain (Zagsnikk on NopeaTappo, Zagdakka on NopeaHyökkäys, tiedoksi niille joilla ei ole örkkikodeksia) mutta ei ne täysin hupailua ole.
MattiL

Viesti Kirjoittaja MattiL »

hmm... empire armeijallani ei ole juuri nyt nimeä mutta näitä lukiessa tuli mielee sturm apteilung (saksan toiseen maailmansodan rynnäkkö juokot SA)josta muuten teen hissa tunnilla esitelmää
kenraalin nimeksi Erich von Steinhammer
että tämmöstä sitten:D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”