Dark elves = dark eldars in future?
Dark elves = dark eldars in future?
onko näin marjat? että fb dark elves ovat dark eldar tulevaisuudessa?
jos näin on mikä rotu tulee wh40000 wood elffien tilalle
jos näin on mikä rotu tulee wh40000 wood elffien tilalle
Just a little drop of poison.
Itse kutsun omia deldareitani usein "Evil Space Fairies":ksi mutta en usko että koskaan saat avaruuswood elffejäsi. Tosin huhuja liikkuu Eldar Exodiittien paluusta pelipöydille, nämä olisivat se lähin vastine puskajusseille. Kyseessähän ovat siis primitiivisemmät Eldarit ratsastamassa isoilla liskolla ja vähänlaisesti ampumista, vrt. Feral Orks ja Space Orks.
Galleriaan pääsee tästä.
Näillä kahdella maailmalla EI ole minkäännäköistä yhteyttä toisiinsa, yhtäläisyyksiä toki on.. mutta miksipä ei käyttää toimivaa konseptia ja vähän muokata sitä erilaiseksi kun sellainen kerran on jo valmiina? Minun mielestäni se on ainakin hyvä asia... pienentää huomattavasti kynnystä pelistä toiseen siirtymiseen.. Kuten huomata saattaa, kaikki GWn pelit alusta lähtien ovat olleet joko faban tai 40 kilosen maailmassa...
Tästä asiasta on varmasti ollut debaattia niin kauan kun gw on ylipäätään julkaissut pelejä molemmille maailmoille, mutta ainakin niiden virallinen kanta on erittäin selvä.
Eli näin pähkinänkuoressa: Dark eldarit eivät ole tulevaisuuden dark elffejä, eldarit high elffejä, örkit örkkejä (
), goblinit gretchinejä tai empiret IGtä. yms. jne. 
Kuitenkin FBssä kaikki rodut asuvat _maapallolla_ ja kun 40 kilosessa niitä ei tietääkseni ole terralla asunut, niin...
Jos joku voisi valaista FBn aikajanaa vähän? Missäs siinä mentiinkään... jotain tuhansia vuosia jälkeen nollan maapallolla? Eikä mitään mainintoja herra keisarista joka on syntynyt noin 9000ekr 40kssa...
(tms?)
Tästä asiasta on varmasti ollut debaattia niin kauan kun gw on ylipäätään julkaissut pelejä molemmille maailmoille, mutta ainakin niiden virallinen kanta on erittäin selvä.
Eli näin pähkinänkuoressa: Dark eldarit eivät ole tulevaisuuden dark elffejä, eldarit high elffejä, örkit örkkejä (
Kuitenkin FBssä kaikki rodut asuvat _maapallolla_ ja kun 40 kilosessa niitä ei tietääkseni ole terralla asunut, niin...
Jos joku voisi valaista FBn aikajanaa vähän? Missäs siinä mentiinkään... jotain tuhansia vuosia jälkeen nollan maapallolla? Eikä mitään mainintoja herra keisarista joka on syntynyt noin 9000ekr 40kssa...
Re: Dark elves = dark eldars in future?
Ennemminkin päinvastoin. Tai siis mitään varsinaista yhteyttähän noiden tai muidenkaan välillä ei tiettävästi ole, mutta osa Albionin aarteista oli muinaisten tähdissä matkustaneiden rotujen jättämiä. Esim. High Elffien Armour of the Gods muistuttaa kummasti Power Armouria, ja DE:n Gauntlet of Power Power Fistiä. Päätelkööt siitä joku jotain jos tahtoo.Drikon kirjoitti:onko näin marjat? että fb dark elves ovat dark eldar tulevaisuudessa?
Otetaanpas vähän takaisin. Kaiken lukemani GW:n fluffin perusteella on ilmeistä, että Warhammer World, jossa FB:n kansat elävät, ei todellakaan ole maapallo. Yhteneväisyydet mantereiden muodoissa ja sijoittelussa johtuvat siitä, että niillä saadaan aikaan sopivat merivirrat ja ilmasto-olosuhteet pitämään suuri osa planeetasta riittävän tasalämpöisenä, että elämä sellaisena kuin Old Onet sen tunsivat kukoistaa. Hyvän templaatin keksittyään Old Onet muokkasivat mannerlaattoja samansuuntaisesti usealla planeetalla, oletettavasti sekä Terralla että Warhammer Worldissa.Deetwo kirjoitti:mutta ainakin niiden virallinen kanta on erittäin selvä.
Ikinä en ole koskaan missään fluffissa milloinkaan nähnyt mitään, mikä poissulkisi sen mahdollisuuden, että Warhammer World olisi osa samaa galaksia kuin koko 40k:sta tuttu, sattuisipahan vain olemaan erittäin sitkeiden Warp-myrskyjen saartama. Jos joku tietää tämän mahdollisuuden olevan poissuljetun, näkisin mielelläni referenssejä.
-
Badruk ´eadsplitta
-
Badruk ´eadsplitta
40K:ssa oli aikoinaan kääpiö armeija joka kulki nimellä Squats (joku jo sen ehti mainitakin).
Squatit oli aika lähellä Space Marineja, sillä niillä oli paljon panssaria ja perusaseena Bolterit.
http://www.solegends.com/citcat911/c2053squats.htm
Tuolla on muutamia kuvia Squat figuista.
Minulla on myös tallella jossain muutama Squatti ja olen jopa yhtä niistä ajatellut käyttää IG:n upseerina
Ja mitä tulee tuohon Warhammer ja 40K maailmojen yhtäläisyyteen niin minä ainakin uskon tuohon AVVV:n mainitsemaan Warppimyrskyjen ympäröimä alue-teoriaan.
Squatit oli aika lähellä Space Marineja, sillä niillä oli paljon panssaria ja perusaseena Bolterit.
http://www.solegends.com/citcat911/c2053squats.htm
Tuolla on muutamia kuvia Squat figuista.
Minulla on myös tallella jossain muutama Squatti ja olen jopa yhtä niistä ajatellut käyttää IG:n upseerina
Ja mitä tulee tuohon Warhammer ja 40K maailmojen yhtäläisyyteen niin minä ainakin uskon tuohon AVVV:n mainitsemaan Warppimyrskyjen ympäröimä alue-teoriaan.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Pääkaupunkiseudun pelikerho
-
Beastroars
- ankara halla
- Valvoja
Joo, Squatit oli kyllä mahtavia. Ja kun olivat vieläpä ensimmäinen armeija mitä aloin koskaan keräämään niin ovat vielä sitäkin lähempänä omaa sydäntäni.
Ja jos joku haluaa nähdä maalatun Squat figun, niin täältä löytyy!
Ja jos joku haluaa nähdä maalatun Squat figun, niin täältä löytyy!
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
-
Badruk ´eadsplitta