Säännöt
-
Slann Mage priest
Säännöt
Onko millään netti sivuilla suomenkielisiä ohjeita warhammereiden pelaamiseen... tai onko suomenkielistä ohje kirjaaa???? Ku en oikee ymmärrä näit säääntöjä englanniks!
Re: Säännöt
Lyhyt ja ytimekäs vastaus: EI. Jos sääntöjen oppiminen pelkän kielitaidon puutteen takia on hankalaa kannattaa pyytää hieman vanhempaa kaveria jelppimään, tai sitten unohtaa koko harrastus. Itse kun en Warhammeria suosittele alle yläaste ikäisille, juurikin sääntöjen vaikeuden takia.Slann Mage priest kirjoitti:Onko millään netti sivuilla suomenkielisiä ohjeita warhammereiden pelaamiseen... tai onko suomenkielistä ohje kirjaaa???? Ku en oikee ymmärrä näit säääntöjä englanniks!
-
Slann Mage priest
Säänöt
Joo menempä tästä lukemaan sääntökirjaa...
Viimeksi muokannut Slann Mage priest, Ma 15.12.2003 16:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Slann Mage priest
Säänöt
En itsekkään suosittele!!!
Pitää pyytää vanhemmilta apua....
Oon vasta allottanu harrastuksen ne säänöt tuntuu vaa ni monimutkasilta...
PS.Oon muute yläastella!!!
Pitää pyytää vanhemmilta apua....
Oon vasta allottanu harrastuksen ne säänöt tuntuu vaa ni monimutkasilta...
PS.Oon muute yläastella!!!
Re: Säänöt
En mitenkään tarkoittanut ettetkö olisi yläasteella. Lähinnä tuon sanoin että jos jotkut ala-aste ikäiset lukevat tätä ketjua tajuavat he asian laidan. Anteeksi jos jotenkin loukkasin sinua!Slann Mage priest kirjoitti:PS.Oon muute yläastella!!!
Maailmalla pyörii vanhaa suomenkielistä esittelyläpyskää, jota toisinaan on kaupattu harhaanjohtavasti nimellä "suomenkielinen sääntökirja". Se on hyvin rajallinen tiivistelmä vanhan edition säännöistä, joka kelpaa korkeintaan hyvin yleisten periaatteiden hahmottamiseen. Nykymuotoista Warhammeria sen kanssa ei voi pelata. Pari penniä siitä voi kenties maksaa ja selata läpi, mutta varsinainen sääntöjen opiskelu pitää väistämättä tehdä uuden, englanninkielisen kirjan kanssa, mieluusti kokeneemman pelaajan avustuksella. Sitten kun kokemusta karttuu, voi hakea vähitellen lisätuntumaa suuremmista piireistä.
Käykää sitten ne ikään liittyvät keskustelut jossain ihan muualla, jookos?
Käykää sitten ne ikään liittyvät keskustelut jossain ihan muualla, jookos?
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
- The Captain
- Valvoja
Kaupalliset sanakirjat vain harvemmin tarjoavat kunnollisia vastineita fantasia/historia-aiheisille sanoille.skelemies kirjoitti:Oon kuudennella ja 9- luokkalainen kaverini pyytää minulta suomennoksia joihinkin sanoihin. P.S. Osta sanakirja!!!!!!!!!
Pelaamaan oppii parhaiten kokeneempien pelaajien säestyksellä. Jos joku osaa säännöt, se voi ihan hyvin opettaa niitä muille siinä pelin lomassa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-
bluebluesky
Itse olen myös sillä kannalla, että sääntökirja on viimekädessä vain kiistatilanteiden setvimiseen. Parhaiten oppii pelaamalla! Jos tosiaan kukaan kavereistasi ei pelaa, niin tosiaan liikkeessä ollaan usein valmiita pelaamaan, eikä haasteista sotussa ole hirveän usein kieltäydytty. Sanotaan, että jos pelipaikka löytyisi läheltä ja sinulta löytyisi armeija+tarjota sopiva ajankohta, vaikka minä ottaisin haasteen vastaan.
se on mielenkiintosta todellakin huomata miten varsin hyvä englannin taito pitää olla lukiessaan sääntökirjaa... ekalla lukemalla tuntuu että eihän tää niin hirveen tarkka kirja oo, mutta siinä kirjassa on ihan hemmetin yksityiskohtasesti säännöstöä, jota pitää vaan osata lukee ja osata löytää se sieltä tekstistä...
- The Captain
- Valvoja
Onneksi olkoon! Meikäläisellä on tutkinto englannin kääntämisestä, ja siltikin osa säännöistä on kirjoitettu tavalla, joista ei pysty hyvällä tahdollakaan tulkitsemaan, mitä siinä on tahdottu sanoa...Arska_88 kirjoitti: Mutta kyllä sen älyää vaikka ilman sanakirjaa jos vain jaksaa keskittyä lukemaansa
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
No voihan tietenkin olla niin että minä vain luulen että olen ymmärtänyt ne säännöt, mutta käännös on todellisuudessa päin prinkkalaa. Ei sekään olisi ensimmäinen kerta. Nimittäin aina kun tulee tuntematon sana niin yritän johtaa sen toisista sanoista ja katsoa lauseyhteydestä mikä sana se voisi olla, aina ei silloin tule oikea sana mitä haetaan mutta joskus se toimii, ihminen on erehtyväinen...Onneksi olkoon! Meikäläisellä on tutkinto englannin kääntämisestä, ja siltikin osa säännöistä on kirjoitettu tavalla, joista ei pysty hyvällä tahdollakaan tulkitsemaan, mitä siinä on tahdottu sanoa...[The Captain kirjoitti:
-
--DeadMan--
!!!!!!!!!!!???????????????!!!!!!!!!!!!!! <--- Tarviiko noita oikeesti noin paljon?
Meikäläisen sanakirjalla [taskukokoinen] löytyy jopa vanhan englannin sanoja.. Sellanen superpakkaus
Ja suosittelen kanssa kokeneempaa pelaajaa..kuhan se ei ole kukaan räkänokka kuka ei itsekkään osaa sääntöjä koska siitä lähtisi kierre jossa kukaan ei lopulta osaisi oikeita sääntöjä..
Meikäläisen sanakirjalla [taskukokoinen] löytyy jopa vanhan englannin sanoja.. Sellanen superpakkaus
-
Viljanderi
Itse aloitin Warhammerin 10 vuotiaana (nyt 14) opettelin perusjutut kavereilta, mutta luin sitten loput kirjasta. (tätä kaikki ovat ihmetelleet)
Kyllä kannattaa vaan purra hammasta ja opetella englantia esim. lukemalla helppoja fantasia kirjoja (forgotten realms) niistä kun oppii perus-sanastoa sekä fantasia sanastoa. Niin joo, kyllähän siitä englannista on muutakin hyötyä kuin se että pystyy pelaamaan Warhammeria.
Kyllä kannattaa vaan purra hammasta ja opetella englantia esim. lukemalla helppoja fantasia kirjoja (forgotten realms) niistä kun oppii perus-sanastoa sekä fantasia sanastoa. Niin joo, kyllähän siitä englannista on muutakin hyötyä kuin se että pystyy pelaamaan Warhammeria.
-
--DeadMan--
-
Vradenfelt
NO jaaa.... tääl syrjitään nyt nuorempia 
itekki oon vasta kutosella, mut kyl mä niist säännöist selvää saan...
vaik kaveir ne mulle opettaa enimmäkseen.
ja jos ei tajuu enkkuu, nii kannattaa oootaa vuosi pari et tajuu, ei se oo oikein hauskaa kysellää jokainen sääntö vanhemmilta ;D
itekki oon vasta kutosella, mut kyl mä niist säännöist selvää saan...
vaik kaveir ne mulle opettaa enimmäkseen.
ja jos ei tajuu enkkuu, nii kannattaa oootaa vuosi pari et tajuu, ei se oo oikein hauskaa kysellää jokainen sääntö vanhemmilta ;D
MINÄ! se rakastettu paska