"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ig versus Eldar

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Guardsman
Viesti:

Ig versus Eldar

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

Kaipaisin hyviä vinkkejä tollasten vanilla Eldarien tappamiseen. Ensiviikonloppuna olisi peli niitä vastaan ja koskaan ennen en ole niitä vastaan pelannut. Armeijat ovat 1000p ja minä käytän siinä melkein kaikkia figuja mitä löytyy (siis niitä mitä tilasin hiljattain online storesta). Perus kamaa kummallakin 1 hq, 1 elite, 2 troop (ainakin), 1 fast ja 1 heavy. Itselläni battle tankki, sentinel, infantry platoon, armored fist, ratlings ja hq at-squadilla. Mitä luultavimmin Eldareilla on varmaan ainakin Swooping Hawkit, mutta siitä ei ole varmuutta.

Kivoja kikkoja tarvittaisiin.
Tämän hetkinen suunnitelma olisi että platooni, hq ja russi ampuvat vihuista ilmat pihalle kun tilaisuuden tullen armored fist koukkaa sivustaan ratlingien ja sentinelin antaessa tulitukea. Command squadit ajattelin pitää siellä minne ehkä nämä haukat tai muut mahdolliset lähis kaverit meinaisivat hyökkätä.

- Guardsman
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
DinoFlint

Viesti Kirjoittaja DinoFlint »

tankki tulitukeen ja muut rynnäkköön... se tapsii aina..
Moi
ornatkur

Viesti Kirjoittaja ornatkur »

Aseta ratlingit ampumaan swooping hawkeja jolloin ne perääntyy yhtä lujaa kuin hyökkää ;)
I'm back.
Hukka

Viesti Kirjoittaja Hukka »

Ota paljon heavybolttereita, niiden ap4 tehoaa hyvän eldareihin. Pistä vihulaisen bright lancet palasiksi, nin battletankin tuhoaminen alkaa olla hankalaa.
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
Dippis

Viesti Kirjoittaja Dippis »

olen samaa mieltä ,kun nelikulmio ..

:D
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Hukan ohjeet ovat ainakin hyvät. Autocannoneita vielä sinne tänne muutama, niin saat eldar leijat palasiksi.

Pari peliä olen kaverin eldareita vastaan IG:llä pelannut, ja ei kyllä ollut kaverin armeijalla oikein mitään jakoja, kun massan tappaminen oli liian hidasta. Loppuivat eldarit kesken molemmissa peleissä.

Sanoisin melkein, että IG:llä pitäisi olla jopa helppoa voittaa eldarit (verrattuna lähinnä marineihin). Kunnon massan tappo tulivoima on tyypillisessä eldar armeijassa liian heikkoa, ja jos saat ne lancet nopeasti alas, pääsevät tankkisi halitsemaan kenttää, kunhan muistat ajella tarpeen vaatiessa wraithlordeja ja avataria karkuun. (Jälkimmäinen kyllä kaatuu AC/HB keskitykseen ihan kiitettävän nopeasti, jos tarve vaatii.)

Dark Reapereita on syytä varoa, ne pistävät komento- ja raskasaseryhmiä hetkessä palasiksi, jos annat niille mahdollisuuden. Starcannoneista ei paljon kannata huolestua, lancet ovat isoille tankeillesi pahoja, scatterlaser voi tehdä pahaakin jälkeä jalkaväkeesi toisinaan, ei kuitenkaan kovin vaarallinen. Guardianit tekevät pahaa jälkeä, jos pääsevät 12" kantamalle tulittamaan. Howling Bansheet voi pysäyttää tehokkaasti sentinelillä, jos niillä ei ole ketään laulukeihäiden (tai vastaavien) kanssa mukana.

Tuossa nyt jotain, mitä olen kantapään kautta eldareista oppinut, pääasiassa olen kyllä pelannut niitä vastaan kaaoksella, mutta IG:n näkökulmasta siis kuitenkin kirjoittelin.

Edit: D-cannont voinevat olla tankeillesi pahoja, mutta jos välimatkaa saa pidettyä, ei ongelman pitäisi olla suuri. Näihin varautuisin itse joko basiliskillä, tai sopivilla deep strike/infiltrate osastoilla.
SirKaarlo

Viesti Kirjoittaja SirKaarlo »

Huomaa että IG saa doctoriineista Xenos-fighter (oliko noin) eldarin. Eli osuu aina 3+, riippumatta hahmon BS.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Ne Swooping Hawkit saattavat oikeasti saada jotain aikaan. Ne Grenade Pakit voivat kohdalle osuessaan tehdä kaartin riveihin isoja aukkoja ja niiden Exarch pyyhkii kaartilla lattiaa lähärissä... Ei välttämättä kannata aliarvioida, vaikkeivät nyt mikään maailman paras yksikkö olekaan.
zqmfgb
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”