"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tyranid Implant attack

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
daider
Viesti:

Tyranid Implant attack

Viesti Kirjoittaja daider »

eli seuraavanlainen asia on vaivannut mieltäni jonkin aikaa

Tyranid Codexissa kerrotaan Implant Attackista seutaavaa:
"Identifiable as a barbed stinger attached to a tail or tongue, Implant attacks usually deliver corrosive pathogens, parasitic infections organic acids or lethal toxins."
Yllä oleva kuvaus antaisi ymmärtää kyseessä olevan lähitasiteluun suunnatun mutaation.

kuitenkin:
" A model which fails its saving throw when wounded by a creature with an Implant attack biomorph enhancement suffers two wounds instead of one."

Eli kyseinen sanamuoto antaisi ymmärtää että Implant attack vaikuttaisi myös ampuma-aseisiin.
Onko tätä sääntöä erratoitu joskus vai voinko tappaa vihollisen nobeja yhdellä Implant attack venom cannonin kudilla?
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

daider kirjoitti:Onko tätä sääntöä erratoitu joskus vai voinko tappaa vihollisen nobeja yhdellä Implant attack venom cannonin kudilla?

Ei ole koskaan erratoitu, on kuitenkin verrattain selvää että imp attack ei vaikuta ampumiseen.
Toinen quotesi ei kyllä MILLÄÄN tavalla viittaa siihen että toimisi ampumisen kanssa, ei vain mainitse mitään kumpaankaan suuntaan, vaan yksinkertaisesti kertoo vain mitä sääntöteknisesti tapahtuu.
(ota muuten myös huomioon että hiven (toxin sacs) ja fexin venom cannon tosiaan tappaa nobin yhdellä kudilla. instakill you see ;) )
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
daider
Viesti:

toisessa quotekohdassa puhutaan vain woundaamisesta, ilman mitään määritystä lähiksestä.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Jos kyseessä olisi vain myrkyt, niin näin voisi olettaa... ToxinSacithan vaikuttavat aseisiin.

Mutta: Identifiable as a barbed stinger attached to a tail or tongue, antaisi ymmärtää että kyseessä on CC-morfi.

Sääntö itsessään ei sano selkeästi suuntaan eikä toiseen, mutta fluffinpätkän ja mallinnusohjeen perusteella valtaosa Tyranidpelaajista joiden kanssa olen keskustellut on päätynyt tulokseen että IA toimii vain ja ainoastaan lähitaistelussa. Näin pelaan myös itsekin koska mielestäni se on järkevin tulkinta.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Lepoula

Viesti Kirjoittaja Lepoula »

Ei kai ne sillä kielellään niitä charruja ammu?!? Ennemmin tuikkivat kuin ampiaiset. ;)
The great beast has come, devourer of worlds.
Baldur

Viesti Kirjoittaja Baldur »

Noh, itse joutuisin noiden kohdalla antamaan vastustajan käyttää ko ominaisuutta myös ampumiseen, vaikkakin pitkin hampain.

Vähän sama asia kuin, että örkkien burnat saavat 2d6 noppaa AP:ta vehiclejä vastaan myös ampumisessa johtuen huonoista sanamuodoista ja FAQ-entryn puuttumisen takia.

Molemmissa tapauksissa on melkoisen selvää nähdä mikä on ollut sääntöjen tarkoitus, mutta tarkat sanamuodot useamman rajoitteiltaan puutteellisen sääntökohdan takia antavat säätöjä tiukasti seuratessa tämän kaltaisia mahdollisuuksia.
daider
Viesti:

Ork Errata:
" In close combat, burnas rolll 2d6 instead of 1d6..."

eli tuohon on huono enää verrata
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”