"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pieni Bretonnia aiheinen novelli aloitelijalta.

Onko kynä (tai näppäimistö) miekkaa mahtavampi? Tule ja todista, että näin on - muuten emme usko.
Sauron The Great

Pieni Bretonnia aiheinen novelli aloitelijalta.

Viesti Kirjoittaja Sauron The Great »

Viimeinen päivä ennen taistelua oli lopuillaan. Pelkoni alkoi kasvaa entistä suuremmaksi. Ensimmäinen taisteluni oli lähellä. En tiennyt mitä muut alokkaat ajattelivat. Kaikki vain olivat vaiti ajatuksissaan.
Mutta minulla, kuten varmaan monella muullakin, oli vain yksi ajatus mielessään: Mitä jos taistelussa kävisi huonosti? Loppuuko kaikki huomiseen? Sitä en tiennyt ja pelko kouraisi vähän väliä sydäntäni. Yritin ajatella jotain onnellista mutta kokoajan jostakin mieleni syövereistäni ponnahti esiin mielikuva verisestä taistelusta. En pystynyt syömään mitään ja yritin alkaa nukkumaan. Lopulta vaivuin levottomaan uneen. Uneni oli hyvin katkonaista ja heräsin vähän väliä hikisenä. Ajattelin itsekseni että minun on pakko levätä tai taistelussa kävisi varmasti huonosti. Minun eikä muidenkaan aloittelevien ritarien ei pitäisi vielä taistella. Mutta mitä muutakaan herramme olisi voinut tehdä? Kokeneempien puutteessa olimme ainoat jotka voisivat puolustaa maatamme. Kaaoksen soturit olivat pelottavia vastustajia ja me häviäisimme todennäköisesti. Minun oli pakko myöntää: Pelkäsin. Pelkäsin kuollakseni. Pelkäsin joutuvani kaaoksen kidutettavaksi ja toivoin hartaasti että kuolisin puhtaasti ja ylpeänä taistelussa ilman tuskia. Mutta ylpeyteni oli tällä hetkellä aivan maassa. Tuijotin vain teltan kattoon ja ajatukseni alkoi harhailla kaukaisissa maissa. Kauniissa ja puhtaissa missä kaaoksesta ei näkynyt jälkeäkään. Mutta sydäntäni raastoi miten tämä kaikki lopulta tuhoutuisi ja tunsin erilaisen tunteen: En pelkoa, vaan vihaa. Vihaa kaaosta vastaan ja näin nukahdin.

Aamulla koko leiri oli täynnä kiirettä. Nuotioita sammutettiin ja sotilaat keräsivät aseitaan. Menin etsimään itselleni jotain suuhun pantavaa ja aloin syömään. En tuntenut enää pelkoa. Oikeastaan en tuntenut mitään. Olin kuin tyhjä kuori. Mutta jossain siellä sydämeni sopukoissani tunsin jotain. En pelkoa enkä vihaa. Se ei oikeastaan ollut iloinen asia eikä surullinenkaan. Mutta se antoi minulle toivoa. Entä jos selviäisin? Jos kaaos kukistuisi ja kansamme saisi elää rauhassa. Tiesin että siihen ei riittäisi yksin kansani voimat. Mutta ajattelin että on sentään hienoa kuolla kunniassa sellaisen asian puolesta kuin vapaus, vaikkei sitä itse saisi nauttia.

Sitten luokseni tuli kapteenini. Hän käski koko osastoa seuraamaan. Hän kehoitti jokaista noutamaan aseensa ja muut varusteensa sekä hevosensa. Menin teltalleni ja puin päälleni pienen panssarin. Se oli vain rintaa suojaava, mutta sen lisäksi minulla oli jalkasuojat sekä kypärä ja kevyt silmukka haarniska joka suojasi muita ruumiin osia pienemmiltä vauroilta. Hain hevoseni ja ilmoittauduin esi miehelleni.

Kohta olikin koko joukko kasassa ja lähdimme johtajamme johdossa kohti läheistä kukkulaa. Kukaan ei puhunut. Ei laulua eikä itkua. Vain kavioiden pieni tasainen ääni sen astuessa märälle nurmelle. Saapuessamme nurmen peittämälle kukkulalle sinisen taivaan alle raikkaan syystuulen puhaltaessa kasvoillemme antaen uuden toivon. Mutta se kaikki murskaantui nähdessämme vihollisemme. Meitä noin kolme kertaa isomman kaaos armeijan. Pelko kouraisi jälleen sydäntäni ja kenraali alkoi puhua.
-Tämä päivä on oleva hyvin merkityksellinen. Vaikka häviäisimme muistavat ihmiset meidät rohkeina miehinä jotka syöksyivät taisteluun ylivoimaista vihollista vastaan antaakseen ritareille aikaa saapua puolustamaan maatamme. Siispä sanon vain yhden asian lohdutukseksenne: Jokainen joka teistä taistelee urheasti vaikkei selviäisikään saa suunta kunniaa osakseen. Siispä nyt bretonnian miehet: Kunniaa ja voitokasta taistelua meille kaikkien jumalien nimeen! Kunnialle!
-Kunnialle! Kuului jokaisen sotilaan suusta ja koko ratsu joukko lähti liikkeelle. En muista näistä hetkistä paljoakaan. Olin aivan eri ihminen kuin aiemmin. Sydämeni oli täynnä rohkeutta ja pelkäämättä kiihdytin ratsuni laukkaan vihaten noita säälimättömiä otuksia.
Suurella vauhdilla syöksyimme päin kaaoksen linjoja eikä kukaan heistä väistänyt. Ilmeet tyyninä (Vaikkei sitä kaukaa nähnytkään) nämä synkät soturit odottivat vastustajaansa ja rysähdimme heitä päin. Moni sai surmansa kaaoksen nostaessa keihäänsä meitä vastaan. Mutta minulla oli onnea. Vain hevoseni sai surmansa kaaoksen soturin keihään upotessa sen kylkeen. Lensin kaatuvan hevoseni yli suoraan päin kaaoksen sotureita. Onnekseni en osunut kehenkään eikä kukaan minusta taistelun tiimellyksessä välittänyt. Jäin maahan makaamaan ja ajattelin kuolevani koska tahansa. Uskoin julman kaaoksen soturin iskevän minut kuoliaaksi keihäällään mutta mitään ei tapahtunut. Silloin muistin kaiken kunniasta ja loistokkuudesta ja nousin ylös juuri kun kaaos-soturi oli iskemässä minua kirveellä.
Sydämessäni loimusi taas viha ja syöksyin tuntematta pelkoa tuota halveksittavaa olentoa kohti kaataen tämän yhdellä iskulla. Silloin huomasin etten ollut ainoa joka taisteli. Monet saivat vieressäni surmansa kun taas osa taisteli voitokkaasti. Tilanne oli kuitenkin epätoivoinen. Olimme liian vähälukuiset ja häviäisimme lopulta. Sitten ajattelin että jos piti kuolla tänään, olisi parempi kuolla kunnialla. Ja niin syöksyin taas lähimmän vihollisen kimppuun toverieni avuksi.

Aloin jo uupua tasistelusta ja mieleni teki rojahtaa maahan makaamaan nousematta ikinä mutta sitä en tehnyt. Taistelisin niin kauan että kuolema minut korjaisi tai taistelu loppuisi. Sitten siinä ajtuksissani ollessani minua alkoi lähestyä hevosellaan kaaoksen ritari. Se oli suurikokoinen ja uskoin etten saisi läpäistyä miekallani sen haarniskaa ollessani niin väsynyt. Kaaoksen ritari laskeutui hevoseltaan alas ja aseena sillä oli kirves sekä pitkä miekka. Se riisui kypäränsä ja antoi sen vieressään olevalle soturille joka jäi katselemaan mestariaan. Ritari käveli hitain askelin minua kohti ja pelko laskeutui päälleni. En liikahtanut mihinkään enkä saanut silmiäni irti tuosta kauheasta ritarista. Yhtäkkiä ritarin liikkeet nopeutuivat ja siinä samassa nousin ylös juuri parhaaksi väistääkseni ritarin iskun kun se heilautti kirvestänsä minua kohti. Se iski minua uudestaan ja tällä kertaa nuija osui. Ritari alkoi jälleen lähestyä ja yritin vetäytyä taaemmas ryömien. Se nappasi minua kurkusta ja nosti ylös yhdellä kädellä. Tuntui kuin rautainen nyrkki olisi puristunut sydämeni ympärille ja aloin vapista. Tiesin etten kestäisi enää kauan ja ritari vain tiukensi otettaan. Nyt arvelin loppuni koittaneen ja kuulin kaukaisia huutoja joita en silti kuullut kunnolla enkä tajunnut niitä. Sitten havahduin todellisuuteen kun ritarin ote heltyi ja näin bretonnialaisten ritareiden rynnivän kaaosta kohti ja yksi ritari sivalsi minua kuristaneen kaaos-soturin päätä niin että tämä kuoli. Mutta pelastus tuli liian myöhään. Rojahdin itsekkin maahan käsi murtuneena Kaaoksen Ritarin nuijasta. Mieleni ajelehti pois tästä päivästä kaukaisuuteen. Tunsin jonkun nostavan päätäni kutsuen nimeäni mutta se kuului vain etäisenä ja kaukana. Sitten en enää kuullut mitään ja kaikki loppui.

Eli tällaisen tarinan (Voiko tätä edes lyhyyden takia tarinaksi nimittää ;)) kyhäsin tekemisen puutteessa. Eli en ennen ole kunnon tarinoita (muita kuin yhden joka on vielä kesken) ole kirjoittanut joten olkaa armollisia kommenttia antaessanne :). Uskon että moni valittaa lyhyydestä ja siitä etten ole edes nimeä päähenkilölleni keksinyt. Mutta jos kansa vaatimalla vaatii voin kenties kirjoittaa jatkoa jossa tulisi ehkä nimikin. Eli saatte päättää kuoliko tämä urhea kokelaamme julman kaaos ritarin käsiin vai havahtuuko hän horroksestaan johon vaipui :). Eli toivon että ette arvostele tarinaani lyhyyden takia sillä en jaksanut tähän niin paljoa panostaa sillä halusin sen tänään valmiiksi. Mutta eli sanokaa vain jos haluatte jatkoa niin ehkä jaksan kirjoittaa taas joku päivä.:D
Viimeksi muokannut Sauron The Great, Pe 03.12.2004 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ornatkur

Viesti Kirjoittaja ornatkur »

Voiko tätä kutsua tarinaksi? HELL YES!

Jos olet aloittelija, kuten väität, et ole ollenkaan niin aloittelija kuin luulet. Kirjoitusvirheitä en löytänyt, mutta lukuisia epäjärkeviä lauseita. Pahin oli ehkä, kun ISO JA PAHA kaaos mestari tulee tapparan (kirves) jossa on pallo (täh?) ja lopussa se on nuija...

Mutta lauseet kannattaa miettiä tarkemmin, erityisesti monimutkaisemmat, niistä oli välillä vaikea saada selvää.

Minä persoona toimi hyvin, ja tässä oli tunnelmaa! Tosin alokkaan tunteita olisi voinut kuvailla paremmin, mutta se on ÄÄRIMMÄISEN vaikeata ja jos olet siinä noinkin hyvä, I salut you!

Edit: Plussaa, en muista yhtään nimeä, se teki tarinan jopa selkeämmäksi, hyvä ratkaisu!

Eli mieti lauseita, mutta sinulla ei ole mitään syytä pitää tätä huonona.
I'm back.
Sauron The Great

Kiitän ja kumarran. Korjasin tuon ''tappara'' kohdan ja vaihdoin sen kirveeksi niin kuin ne kohdat joissa olin maininnut nuijan. Olin jotain sekoillut tuossa tappara jutussa sillä oli pientä häikkää kumpaa se todella tarkoittaa (Nuijaa vai kirvestä) joten vaihdoin sen kokonaan kirveeseen. Sitten vain odottelemaan lisää kommenttia :).
Icar0s

Viesti Kirjoittaja Icar0s »

Yllätyin suuresti tästä "minä" muodon käytöstä, joten siitä erityinen plussa. Mulla oli ensiksi pieni epäluulo tätä sun tarinaas kohtaan, mutta kun aloin lukea pidemmälle niin huomasin, että täähän on ihan mielenkiintoinen, joten päätin lukea sen loppuun :D
Virheitä ei löytynyt, joten siitäkin plussaa....
En löydä tästä tarinasta oikeastaan mitään valittamista. Ja sä sanoit, että oot aloittelija ;) ja minä olen Suomen edesmennyt ruhtinas :D :D
Loistavaa, tälläistä lisää tänne :)
"Licence to screw up Commander, you heard it straight from the ship!" - Joker, Mass Effect 2
Sauron The Great

Sitä saa mitä tilaa :D. Katson vain mitä muut sanovat ja alan ehkä jo tämän viikon lopun aikana kirjoittamaan (kiitos itsenäisyys päivän) jos saan ideaa aikaiseksi.
Zarec

Viesti Kirjoittaja Zarec »

juuh hyvä oli kuten olen jo sinulle aikaisemmin sanonut...... itse pidin erityisesti tästä stoorista..... jatka samaan malliin näitä on mukava lukea
pokka

Viesti Kirjoittaja pokka »

Olipa hyvä tarina. Itseänikin alkoi kouristella mahasta, ennen kuin taistelu oli kerennyt alkaa. Jännitys oli kuvailtu aika hyvin. Olet hyvä kirjoittamaan. :>
Sauron The Great

Kiitoksia, kiitoksia. Pitänee todella kirjoittaa huomenna lisää jos saan sen idean :). Ehkä yö uni tuo jotain ajatuksia. Edellinen 19 ja puoli sivuinen tarina alkoi jo maistua puulta :). Tekstin laatu alkoi huonontua enkä enää nauttinut kirjoittamisesta. Sitten kokeilin lyhyempää ja tässä on loppu tulos. Paljon siedettävämäpää kirjoittaa novelleja.
Viimeksi muokannut Sauron The Great, Su 05.12.2004 11:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Averren

Viesti Kirjoittaja Averren »

Jeps, pidin tästä kuten pidin siitä aikaisemmastakin, kuten sanoin :).

Tuo alokastunnelma oli aivan loistava! Keep up good work!
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.

Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
Flik

Viesti Kirjoittaja Flik »

Hienoa !! Hienoa !! Se ritari sai minulle muuten kylmiä väreitä... Brrr.... Olet siis uusi kirjoittaja ? Hyvä, tarina oli erittäin tuore ja uudenlainen..
Tunnelma ei ainakaan katkennut minulla kertaakaan.. Parempi, kuin minun vastaavan(tyylinen) bretti tarinani :D

Koskas kirjoitat lisää?
Sauron The Great

No yritin jo tänään mutta kaikki meni aivan p*****si. :D Mutta kirjoitan toki heti kun saan idean.
kääppämies

Viesti Kirjoittaja kääppämies »

ei tähän sanoa että HIENO tarina! ensimmäinen tarina jonka oon sotussa, jos kaikki on näin hyvii pitää alkaa lukee enemmän! tahtoo lisää. lisää....
kuten sanottu oli lyhyt.
Jesh

Viesti Kirjoittaja Jesh »

Todella hyvä tarina aloittelijan tarinaksi, ellen sanoisi loistava. Breteistä saa aina niin mukavan ritarillisia ja romanttisia tarinoita, että niitä vain tekee mieli lukea lisää aina vain ^^!
Todellakin pienellä harjoittelulla sinusta helposti saa todella korkeatasoisen kirjoittajan, mutta on kuitenkin yksi asia mistä pitää nipottaa, nimittäin kirjoitusvirheet.
Pikku virheitä löytyi joitain, mutta pilkkujen vähyys oli enemmänkin kuin huolestuttavaa. Monissa lauseissa missä kuuluisi olla parikin pillkua, pilkut puuttuivat täysin. Joten suosittelisin paria oikolukua aina ennen tarinan postaamista.
Mutta aloittelijan tarinaksi loistava.
Tapsa

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

No, ihan ensiksi mieleeni nousi harmistus sen vuoksi, että tämä ei ollut minun ensimmäinen brettitarinani Sotussa. Pari pientä kielioppivirhettä löytyi (nipotetaan nyt: "alan syödä", ei "alan syömään" ja "hän" eikä "se"), mutta eivät ne paljon haitanneet. Tunnelmassa olisi vielä ollut vähän paranneltavaa, mutta oli se tällaisenaankin parempi kuin useimmilla ensikertalaisilla. Jollet olisi huomauttanut tuosta päähenkilön nimen puuttumisesta, olisin ajatellut että sekin on tarkkaan harkittu tyyliseikka. ;)
Jos ajattelee, millainen minun ensimmäinen Sotu-novellini oli... *huoh* Hakkasit sen juuri 5-0. ;) Laita ihmeessä jatkoa.
Verba, non acta - sanoja, ei tekoja
Sauron The Great

Tuskin tästä enää jatkoa laitan, sillä olen päättänyt että päähenkilö yksinkertaisesti kuoli vaikkei sitä suoraan sanotakaan.
:D Eli kaikki voitte unohtaa mitä soopaa minä puhuin ensimmäisessä viestissäni tarinan jatkosta. Mutta kirjoitan kyllä muuta tarinaa kun ehdin ja keksin jotain. Vaikka syntyihän tuokin tarina vaan sillä että aloin kirjoittaa ilman mitään muuta aihetta kuin bretonnia ;).
Voodoo Jannu

Hyvä.

Viesti Kirjoittaja Voodoo Jannu »

Varmaa eka tarina, jossa mua on jännittäny
Uudet kotisivuni, käykää tsekkaamassa!
http://www.kevan.org/brain.cgi?PeRRkeLe!count
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tarinat ja novellit”