Rune os shielding
-
Vieras
Rune os shielding
Kaveri(hahmo kamu) väittää et dwarffien rune of shielding ei toimi tykkeihin, koska tykit ei muka oo missile weaponeita ja et ainoastaan kädessä pidettävät aseet on missile weaponeita. Onko se muka niin jos on niin mis se lukee.
Re: Rune os shielding
Kyllähän esim. Dwarf Cannon on missile weapon... Minkäslainen tuo rune olikaan, koska voihan olla että kaverisi tarkoitti että et voi jostain muusta syystä käyttää sitä.Flame cannon kirjoitti:Kaveri(hahmo kamu) väittää et dwarffien rune of shielding ei toimi tykkeihin, koska tykit ei muka oo missile weaponeita ja et ainoastaan kädessä pidettävät aseet on missile weaponeita. Onko se muka niin jos on niin mis se lukee.
I do what I wanna do, when I wanna do it!
-
Kidhidalco
No itse asiassa... kun lukee tarkkaan, sinä listataan aseita ja yhteenvetona vielä todetaan että muunkinlaisella missile weaponilla voi ampua("or other missile weapons") jonka jälkeen sanotaan että LISÄKSI ("you may ALSO shoot with") voit ampua sotakoneilla... ja esimerkki listaa perään. Näin siis suomennettuna.
ELI, tämän perusteella sotakoneet eivät ole missile weapon aseita vaan sotakoneita (war machines). Näin sanoo teksti tässä kohtaa kirjaa. En fabaa ole pelannut juuri lainkaan joten en tiedä mitä muu osa kirjaa taikka käytäntö sanoo asiasta.
The Captain on muuten muistaakseni maininnut olevansa kääntajä joten sinne yv:tä niin asia varmaan selviää.
ELI, tämän perusteella sotakoneet eivät ole missile weapon aseita vaan sotakoneita (war machines). Näin sanoo teksti tässä kohtaa kirjaa. En fabaa ole pelannut juuri lainkaan joten en tiedä mitä muu osa kirjaa taikka käytäntö sanoo asiasta.
The Captain on muuten muistaakseni maininnut olevansa kääntajä joten sinne yv:tä niin asia varmaan selviää.
Oudot ovat tutut kasvot dementikolle
No niin, kuvitellaan minua nyt "kaveriksi". Väitän, että jos häviät pelin, joudut luovuttamaan minulle kaikki pelin aikana kuolleet/panikoineet figusi. Uskotko?
Väitän, että minulla on taikaesine, jota voi käyttää pelin alussa. Heitän noppaa, ja kerron että 2+:lla voitan automaattisesti massacrella, ja saan hakata figusi kappaleiksi vasaralla. Tuloksella 1 en voita, mutta saan silti hakata figusi palasiksi. Uskotko?
Suomeksi: "Kaveri väittää" ei ole mikään järkevä syy kysellä typeryyksiä Sotavasaran Säännöt-osiossa. Jos itse ei pysty tulkitsemaan sääntöjä kirjasta, ja "kaveri" heittää aivan omituisia selityksiä, kumpikaan ei ole tarpeeksi kypsä tähän harrastukseen, valitettavasti. Pelatkaa vaikka pasianssia.
Väitän, että minulla on taikaesine, jota voi käyttää pelin alussa. Heitän noppaa, ja kerron että 2+:lla voitan automaattisesti massacrella, ja saan hakata figusi kappaleiksi vasaralla. Tuloksella 1 en voita, mutta saan silti hakata figusi palasiksi. Uskotko?
Suomeksi: "Kaveri väittää" ei ole mikään järkevä syy kysellä typeryyksiä Sotavasaran Säännöt-osiossa. Jos itse ei pysty tulkitsemaan sääntöjä kirjasta, ja "kaveri" heittää aivan omituisia selityksiä, kumpikaan ei ole tarpeeksi kypsä tähän harrastukseen, valitettavasti. Pelatkaa vaikka pasianssia.
Joku GW:ltä taisi joskus sanoa (on muutenkin yleinen sanonta): Jos jotakin ei jossain erikseen kielletä, se on sallittua." Tai jotain sinne päin.Kidhidalco kirjoitti:No itse asiassa... kun lukee tarkkaan, sinä listataan aseita ja yhteenvetona vielä todetaan että muunkinlaisella missile weaponilla voi ampua("or other missile weapons") jonka jälkeen sanotaan että LISÄKSI ("you may ALSO shoot with") voit ampua sotakoneilla... ja esimerkki listaa perään. Näin siis suomennettuna.
Kielenkääntäjillähän on jumalattomnat taksat. Ei kannata vaivautuaKidhidalco kirjoitti:The Captain on muuten muistaakseni maininnut olevansa kääntajä joten sinne yv:tä niin asia varmaan selviää.
Sääntökirjasta säännöt katsottiin viimeksi vuonna 2001 tai jotain. Sen jälkeen lähes koko kirja on erratoitu/uudelleen selitetty Annuaaleissa ja erilaisissa FAQeissa. Kyseinen asia on Gav Thorpen toimesta "selvennetty" ajat sitten. Sotakoneet ovat "missile weaponeita".Kidhidalco kirjoitti:ELI, tämän perusteella sotakoneet eivät ole missile weapon aseita vaan sotakoneita (war machines). Näin sanoo teksti tässä kohtaa kirjaa. En fabaa ole pelannut juuri lainkaan joten en tiedä mitä muu osa kirjaa taikka käytäntö sanoo asiasta.
Kaikilla ei ole jok'ikistä Chroniclesia, Annualia tai WD:tä joissa on Erratat. Kaikki eivät edes löydy GW:n sivuilta... Vai löytyvätkö?Grond kirjoitti: Sääntökirjasta säännöt katsottiin viimeksi vuonna 2001 tai jotain. Sen jälkeen lähes koko kirja on erratoitu/uudelleen selitetty Annuaaleissa ja erilaisissa FAQeissa. Kyseinen asia on Gav Thorpen toimesta "selvennetty" ajat sitten. Sotakoneet ovat "missile weaponeita".
- Druzhina Captain
- Valvoja
Miniatyyripelien pelaaminen on harrastus, joka vaatii kärsivällisyyttä ja paneutumista. Jokainen valitsee rodun, suunnittelee armeijaa, ostaa figut, mahdollisesti konvertoi, maalaa, etsii pelikavereita ja pelaa. Tämä kaikki osoittaa, että harrastaja pakostakin joutuu näkemään vaivaa asian eteen. Sääntöihin tutustuminen on harrastuksen tärkeimmistä osa-alueista, myös sääntöjen muutosten seuraaminen kuuluu siihen. Joidenkin mielestä tämä kaikki voi tuntua ylivoimaiselta, mutta jos aikoo harrastaa sitä tosissaan, niin siihen kannattaa myös kiinnittää huomiota.pamp-pu kirjoitti:Kaikilla ei ole jok'ikistä Chroniclesia, Annualia tai WD:tä joissa on Erratat. Kaikki eivät edes löydy GW:n sivuilta... Vai löytyvätkö?
Kaikilla ei ole enää rahaa jäljellä Chroniclesin ostoon, kun on juuri loputkin mennyt itse armeijaan. Toiset taas harrastavat vähemmän aktiivisesti (eivät pelaa kolme kertaa viikossa), eivätkä saa tarpeeksi vastinetta kahdellekympilleen joka uppoaa yhteen Chroniclesiin.Druzhina Captain kirjoitti: Miniatyyripelien pelaaminen on harrastus, joka vaatii kärsivällisyyttä ja paneutumista. Jokainen valitsee rodun, suunnittelee armeijaa, ostaa figut, mahdollisesti konvertoi, maalaa, etsii pelikavereita ja pelaa. Tämä kaikki osoittaa, että harrastaja pakostakin joutuu näkemään vaivaa asian eteen. Sääntöihin tutustuminen on harrastuksen tärkeimmistä osa-alueista, myös sääntöjen muutosten seuraaminen kuuluu siihen. Joidenkin mielestä tämä kaikki voi tuntua ylivoimaiselta, mutta jos aikoo harrastaa sitä tosissaan, niin siihen kannattaa myös kiinnittää huomiota.
Nyt loppui OT minun osaltani.
Käsittääkseni asia menee täysin toisinpäin...pamp-pu kirjoitti:Joku GW:ltä taisi joskus sanoa (on muutenkin yleinen sanonta): Jos jotakin ei jossain erikseen kielletä, se on sallittua." Tai jotain sinne päin.
Että siis kiellettyä ellei erikseen sallita, muutenhan sitä voisi keksiä vaikka mitä älyttömyyksiä mistä GW ei ole laittanut kieltoa kirjoihinsa mukaan. (muistuu mieleen taannoinen topic, että mm. jos tankin voisikin laittaa kyljelleen että se mahtuu paremmin liikkumaan, kun sitä ei erikseen kielletä)
Viimeksi muokannut Deetwo, Ti 21.12.2004 17:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Ei Kronikoiden käyttö mikään pakko ole. Tärkeintä on, että jokainen porukan pelaaja noudattaa sitten samaa sääntösettiä, olipa se pelkkä perussäännöstö tai kaikki mahdolliset lisäykset/muutokset. Mutta se säännöstö mitä käytetään pitäisi olla sen verran hallussa, ettei tarvitse täällä kysellä "kaveri väittää" -kysymyksiä. Seuraavan "kaveri väittää" -kysymyksen nähdessäni hajoan ihan totaalisesti.
Stonareita Penetrating riimulla ja accuracy riimulla.Miten tappaa dwarffeilla helposti massa black örkkei
http://www.sotavasara.net/gallery_browse.php?page=5223
Arvostelkaa ihmiset, arvostelkaa.
Tulispa jo se käyttäjägalleria takasin.
Arvostelkaa ihmiset, arvostelkaa.
Tulispa jo se käyttäjägalleria takasin.
-
Vieras