"Nyyppä" viha turnauksissa....
"Nyyppä" viha turnauksissa....
Itse olen pelaiilut warhammer 40k:ta 4 vuotta ja on tullut muutamassa turnauksessa käytyä. Mutta mitä mieltä te olette onko turnauksissa paljonkin niinsanottua "nyyppä vihaa"? Esim harmittaako teitä jos turnauksessa jokainen vastustajanne on täydellinen aloittelija? Kuitenkin itsekin lähden turnauksiin hakemaan tietysti huvin lisäksi haastavia pelejä, eihän se ole kivaa jos voittaa jokaisen vastustajan murskaten. Itse en tosin mitenkään syrji aloitteleijoita yms, Mutta mitkä ovat teidän mielipiteenne?
Parissa turnauksessa olen ollut, ja tällaista "vihaa" ei ole tullut vastaan. Tiettyhän joku vanha parta tai muuten vaan useamman vuoden pelannut saattaa vitsikkäästi heittää: "Tulispa ens kierroksella vastaan joku nassikka, jonka vois massacroida". Mutta siihen se sitten jääkin - huulenheittoon ja huumorinviljelyyn. Turnauksissa ollaan yleensä täysin päinvastaisilla linjoilla - aloittelijoita ja kiinnostuneita kohtaan ollaan suopeita, annetaan neuvoja ja sen sellaista.
Ollessani Lahti Fanatic 2:ssa, jossain vaiheessa istuessani penkillä figusalkku auki viereen tuli kaksi korkeintaan tokaluokkalaista nassikkaa, jotka kuikuilivat figujani uteliaina. Piruparat selvästi halusivat katsoa figuja kädestä pitäen, mutta eivät tohtineet pyytää lupaa. Reiluna kaverina sitten nappasin arkkimaagin salkusta ja sanoin pojille että "Voit kattoa mutta älä riko". Katsoivat sitten haltioituneina pari minuuttia. Eli kyllä minäkin mielelläni opastan aloittelijoita ja asiasta kiinnostuneita, kun kerran siitä saa kiitosten lisäksi hyvän mielen.
Ollessani Lahti Fanatic 2:ssa, jossain vaiheessa istuessani penkillä figusalkku auki viereen tuli kaksi korkeintaan tokaluokkalaista nassikkaa, jotka kuikuilivat figujani uteliaina. Piruparat selvästi halusivat katsoa figuja kädestä pitäen, mutta eivät tohtineet pyytää lupaa. Reiluna kaverina sitten nappasin arkkimaagin salkusta ja sanoin pojille että "Voit kattoa mutta älä riko". Katsoivat sitten haltioituneina pari minuuttia. Eli kyllä minäkin mielelläni opastan aloittelijoita ja asiasta kiinnostuneita, kun kerran siitä saa kiitosten lisäksi hyvän mielen.
- tirehtööri
No kyllähän se alkaa vähän kyrsimään, kun joku ei osaa sääntöjä yhtään. Mutta senhän takia "nyypät" tulevat turnaukseen, että oppisivat pelaamaan kunnolla jos ei ole ketään kaveria saman harrastuksen parissa. Eli pitäisi vain kannustaa niitä "nyyppiä". Voisi vaikka miettiä sillä tavalla, että itsekin on ollut ennen samanlainen.
Samaa mieltä Juuston kanssa. Minua ei yhtään ärsytä pelata nyyppiä vastaan, siinä tulee mukava tunne, kun onnistuu olemaan piruilematta. ja jotkut ovat niin pieniä, etten viitsisikään. OLinhan aloittelija itsekin joskus.
"Kasvatitte vihaani ja melkein tuhositte minut.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
Tohdin väittää, että moni vanhempikaan pelaaja ei osaa sääntöjä yksi yhteen. Itsekin olen harrastanut syksystä 2002 asti, ja vieläkin on sääntöosaamisessa hiomista. Esim. viime turneen eräässä pelissä vastapelaaja sanoi jotain tyyliin: "Sä oot reilu pelikaveri, mutta sä pyytelet virheitäs anteeks tämän tästä". Pitää paikkaansa - pelaan suht. harvoin, ja itseluottamus pettää usein. Tosin olen aivan uskomattoman surkea taktikko.Juustokuutio kirjoitti:No kyllähän se alkaa vähän kyrsimään, kun joku ei osaa sääntöjä yhtään.
No tuskinpa tuollaista pahemmin esiintyy. Powerpelaajat riemuitsevat helpoista pisteistä, muut pelaavat kuten kenen tahansa muunkin kanssa. Ainakin minusta on ihan kivakin pelata aloittelijoiden kanssa, onpahan helposti vähän vaihtelua niihin perusoptimointeihin. Tosin se ei ole niin kivaa, kun näkee kaverin armeijan, ja tietää että sillä ei ole mitään mahdollisuuksia omaa vastaan. Mutta voi sitä silti tarjota reilun ja mukavan pelin. Ja eihän aloittelija itse mistään tiedä, miten toivottomista alkuasetelmista lähdetään.
Eli jos sille omalle turnausjyrälle tulee vastaan se täysin optimoimaton lista, niin kyllä minä siten ainakin koetan pelailla enemmän "tyyli ennen tarkoitusta" -linjan mukaan, kun kerran kaikki avaimet voittoon on kuitenkin jo annettu...
Eli jos sille omalle turnausjyrälle tulee vastaan se täysin optimoimaton lista, niin kyllä minä siten ainakin koetan pelailla enemmän "tyyli ennen tarkoitusta" -linjan mukaan, kun kerran kaikki avaimet voittoon on kuitenkin jo annettu...
Äh, kolmannes niistä vastustajien armeijoista eivät ole edes maalattuja... Turha siitä on stressata. HGyvä jos ovat kokonaan koottuja. (Pahasti näyttää siltä, että viikonloppuna tulee ensimmäinen turnaus, jossa itsellänikin on maalaamattomia figuja mukana.)SirKaarlo kirjoitti:Hmmh, minä en ole uskaltanut lähteä turnauksiin maalaustaitoni takia. Figuni ovat tunnetusti kerta kaikkiaan kamalia. Pelitaidoissa ja sääntötuntemuksissa uskoisin olevani ihan kelvollinen turnaukseen osallistuja, mutta ne figut...
Viimeksi muokannut Teräratas, To 10.02.2005 18:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jokainenhan on joskus "nyyppä" aloittaessaan uuden harrastuksen.Juustokuutio kirjoitti:No kyllähän se alkaa vähän kyrsimään, kun joku ei osaa sääntöjä yhtään. Mutta senhän takia "nyypät" tulevat turnaukseen, että oppisivat pelaamaan kunnolla jos ei ole ketään kaveria saman harrastuksen parissa. Eli pitäisi vain kannustaa niitä "nyyppiä". Voisi vaikka miettiä sillä tavalla, että itsekin on ollut ennen samanlainen.
Itse asiaan, minä en ainakaan tunne minkään laista "vihaa" nyyppiä kohtaan ja opastan ja autan parhaani mukaan tietenkin. Mutta en tietenkään halua että kaikki ketävastaan pelaan turnauksisa ovat "nyyppiä", mutta sehän on aika epätoden-näköistä koska turnauksissa käytetään yleensä ns. "swissiä" ( noinko se kirjoitetaan?
Ei tosin niinkään etteikö Aloittelija voisi menestyä.
-Grey
Eiköhän kohta oteta Swissin tilalle käyttöön "Jääkiekon SM-liigan Playoffs" -metodi: Jatkoonpäässeistä ensimmäinen viimeista vastaan, toinen toiseksi viimeist vastaan, jne. PirullistaGrey kirjoitti: Mutta en tietenkään halua että kaikki ketävastaan pelaan turnauksisa ovat "nyyppiä", mutta sehän on aika epätoden-näköistä koska turnauksissa käytetään yleensä ns. "swissiä" ( noinko se kirjoitetaan?) eli kierroksen paras toisiksi parasta vastaan kolmanneksi paras neljänneksi parasta vastaan jne...
Kokemusta ei ole mutta luulisin että joillakin yksilöillä iskee epätoivo päälle jos "joutuvat" jonkun tosi vihreän kanssa vastakkain. Sanotaan vaikka että jos nyt lähtisin turneeseen niin vastapuolella palaisi aika todennäköisesti käpy...
Jos haluat väitellä asiasta, pistä yv. Jos pistän vastakommentin tänne niin aihe suljetaan välittömästi. Such is life.
-
Tohtori-SyFilis
- Viesti:
Teräratas kirjoitti:Powerpelaajat riemuitsevat helpoista pisteistä, muut pelaavat kuten kenen tahansa muunkin kanssa.
Aika vahvat mielipiteet. Olet siis sitä mieltä, että kaikki jotka haluavat pelata tehokkailla listoilla nauttivat petteri 6v. massacroinnista.
The small boys have come to see me hang
-
Stenvall
Mutta maalattomat figut ovatkin huomattavasti nätimpiä kuin maalaamani.Teräratas kirjoitti: Äh, kolmannes niistä vastustajien armeijoista eivät ole edes maalattuja... Turha siitä on stressata. HGyvä jos ovat kokonaan koottuja. (Pahasti näyttää siltä, että viikonloppuna tulee ensimmäinen turnaus, jossa itsellänikin on maalaamattomia figuja mukana.)
Niinkös minä tuossa yllä sanoin? Noh, sovitaan näin sitten.Tohtori-SyFilis kirjoitti:Aika vahvat mielipiteet. Olet siis sitä mieltä, että kaikki jotka haluavat pelata tehokkailla listoilla nauttivat petteri 6v. massacroinnista.Teräratas kirjoitti:Powerpelaajat riemuitsevat helpoista pisteistä, muut pelaavat kuten kenen tahansa muunkin kanssa.
Välillä on tullut hieman vaivaantunut olo, kun on itse pelannut listalla, jolla pyritään tavoittelemaan kärkisijoja, ja vastustaja lyö pöytään äärimmäisen reilun ja fluffikkaan armeijan ja pelaa sitä pelin hengen mukaisesti ja on vielä lisäksi turnauskokematon. Itsekin tulee silloin pelattua "mukavammin" ja otettua riskejä, joita ei kokenutta turnauspelaajaa ja sen tehokasta listaa vastaan tulisi tehtyä. Silti joskus jää itselle vähän likainen olo jos pelkät 6 magic phasea olisivat riittäneet massacreen.
Mitään "vihaa" en kyllä myönnä tunteneeni koskaan.
Mitään "vihaa" en kyllä myönnä tunteneeni koskaan.
Is that a diver's watch, can you dive? Is that a pilot's briefcase, can you fly? Oh fuck, another three bottle lunch.
-
kaaos-soturi
kyllä sitä on tullut välillä nyyppiä vastaan pelattua. esim, mun 1000p tzeentch vastaan (nyyppä) 1000p empire. voitin ottelun massacrella alle puolessa tunnissa.
välillä toisten tietämättömyys risoo. silloin yritän parhaani mukaan opettaa hänelle asian jota hän ei tiedä.
välillä toisten tietämättömyys risoo. silloin yritän parhaani mukaan opettaa hänelle asian jota hän ei tiedä.
it is a momentary madness!!!
-
Zymeth Salkir Dkhan
Itse vaivaudun välillä pelatessani nyyppää vastaan, mutta kyse ei ole mistään nyyppävihasta. Kyseessä on, että minulle tulee helpolla huono omatunto kun vastustaja tulee voitettua liian helposti. Kyse ei siis ole mistään nyyppävihasta vain omasta heikkoudesta.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
Mitä riemuittavaa on aloittelijan massacroinnista? Minä riemuitsen mieluummin sen aloittelijan puolesta joka massacroi minut. Aina kun pieksen jonkun aloittelijan liian helposti tulee vain tunne: olikohan se voitto sittenkään ihan ansaittu. Reilu peli on reilu peli, ja ainakin minä yritän pyrkiä siihen, että sillä piestyllä osapuolellakin olisi hauskaa. Minä riemuitsen silloin kun saan massacroida jonkun juustoisen pw-pelaajan.Teräratas kirjoitti:Powerpelaajat riemuitsevat helpoista pisteistä, muut pelaavat kuten kenen tahansa muunkin kanssa.
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
- The Captain
- Valvoja
Totta kai se on ansaittu. Täytyy kai sitä 15 vuoden kokemuksesta jotain iloa irti saada. Se, että hyödyntää toisen taktisten taitojen puutteita, on minusta tämän pelin suola. Se, että hyödyntää toisen sääntöjen tuntemattomuutta, on ilkeää.Arcanymian kirjoitti: Mitä riemuittavaa on aloittelijan massacroinnista? Minä riemuitsen mieluummin sen aloittelijan puolesta joka massacroi minut. Aina kun pieksen jonkun aloittelijan liian helposti tulee vain tunne: olikohan se voitto sittenkään ihan ansaittu.
Jos vastustajalla on selkeästi säännöt hakusessa, pyrin kyllä neuvomaan parhaani mukaan. Tässä on se varjopuoli, että toinen saattaa kokea sen ahdistavaksi, jos olen koko ajan sanomassa, että "et voi tehdä noin, vaan sinun pitää tehdä se näin". Jos taas en nipota, aloittelija ei opi, miten se oikeasti menee, ja jatkaa virheidensä toistamista.
Jos taas vastustaja paljastaa Grail knightiensa perän Keeper of Secretsin johtamalle (DL-) Daemonette-blokille, hän mielestäni ansaitsee oppia kantapään kautta taktiikkansa heikkoudet.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
En minä ainakaan pysty katsomaan puuttumatta asiaan jos vastapuoli pelaa sääntöjen vastaisesti. Olkoonkin kuinka nipottamista mutta täytyyhän sääntöjä noudattaa vaikka siitä olisi haittaa itselle.The Captain kirjoitti:Jos taas en nipota, aloittelija ei opi, miten se oikeasti menee, ja jatkaa virheidensä toistamista.
Mikä ei tapa, ärsyttää!