"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Vallejo maalit?Mistä niitä saa ja ovatko ne käytännöllisiä

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Drâyhèn

Vallejo maalit?Mistä niitä saa ja ovatko ne käytännöllisiä

Viesti Kirjoittaja Drâyhèn »

Kysymys näkyy aiheesta.
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
Lunastaja

Viesti Kirjoittaja Lunastaja »

Onhan ne ihan käytännöllisiä. Hesan fantsusta saa hintaan 2e/puteli. Sotataidosta saa hintaan 1.9e/puteli.

En tiedä saako sieltä Rovaniemeltä päin mistään kaupasta, mutta voithan tuolta Sotataidosta aina tilailla.
Drâyhèn

Ok,mutta saako niitä muualta ku Fantsusta,PKP jne.Tiedätkö saako niitä yleensä muista kaupoista ku niistä missä myydään GW.een tuotteita.
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
Lunastaja

Viesti Kirjoittaja Lunastaja »

Noh, ainakin Hobby Pointista saa, mutta sinne sulla on aikas pitkä matka. Jos siellä päin on jotain taidekauppoja, niin hyvällä lykyllä saatat löytääkin.
Drâyhèn

Tuun sinne päin about 3vk päästä.:)
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Katsohan haulla - sieltä löytyy useampikin ketju Vallejosta. Aloita vaikka tästä:

http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... ht=vallejo

Lue läpi ja huomaa ainakin, että vallejo game color ja vallejo model color -väreillä on paljon eroja. Lisäksi vallejon maalien pakkauskoko on n. 50% suurempi kuin citadelilla jne.

Hobby pointista saa molempia, Combat Models toimittaa postitse molempia minne vain, Risteysasemaltakin löytyy (ehkä myy myös postitse). Googlella löytää.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Drâyhèn

Enpä löytänyt googlella muuta kuin sotataidon josta niitä saa että....mutta tuo haku pääsi unohtumaan.
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Gom kirjoitti:Enpä löytänyt googlella muuta kuin sotataidon josta niitä saa että....mutta tuo haku pääsi unohtumaan.
http://www.combatmodels.net
Lomalla 1.7. asti näyttää viimeisen uutiskirjeen mukaan olevan, mutta sivut varmaan toimivat.
Griefbringer

Viesti Kirjoittaja Griefbringer »

Day kirjoitti: Lue läpi ja huomaa ainakin, että vallejo game color ja vallejo model color -väreillä on paljon eroja. Lisäksi vallejon maalien pakkauskoko on n. 50% suurempi kuin citadelilla jne.
Lisäksi kannattaa huomata että on erikseen ruiskumaalaukseen tarkoitettu sarja (Model Air), joka on liian ohutta sivellinkäyttöön.

Griefbringer
Neurotic

Viesti Kirjoittaja Neurotic »

Griefbringer kirjoitti:
Day kirjoitti: Lue läpi ja huomaa ainakin, että vallejo game color ja vallejo model color -väreillä on paljon eroja. Lisäksi vallejon maalien pakkauskoko on n. 50% suurempi kuin citadelilla jne.
Lisäksi kannattaa huomata että on erikseen ruiskumaalaukseen tarkoitettu sarja (Model Air), joka on liian ohutta sivellinkäyttöön.

Griefbringer
Tuskin nyt liian ohutta. Itse olen vasta tutustumassa Model Airien mahdollisuuksiin, mutta varjostamisessa olen havainnut hyödyllisiksi kyseisten maalien ohuuden. Myös hyvä juoksevuus on plussaa. Tuskinpa noilla perusväriä kuitenkaan kannattaa alkaa sutimaan.
ur ballz r p3ndul0us & w34k
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

Eipä paljon väliä mistä ostat, sillä postihan kulkee. Fantsusta saa tilattua käteväst postiennakolla, ja toimitukset ovat melko nopeita (sillä oletuksella että tavaraa on varastossa). Kannattaa tietty tilata yhdellä kerralla enemmän, niin säästää postikuluissa.
Griefbringer

Viesti Kirjoittaja Griefbringer »

Kiitoksia vinkistä, itse en ole tullut ajatelleeksi tuota ruiskumaalien käyttöä varjostamiseen.

Toisaalta, koska en itse omista maaliruiskua, en taida pelkkää varjostamista varten hankkia noita Model Air -purkkeja.

Maaliruisku kyllä olisi kiva väline, mutta toisaalta hieman hintava ja huolto ja puhdistaminen vaatisivat aikansa.

Griefbringer
Drâyhèn

Paljos postikulu o ja kauanko kestäis suurinpiirtein tänne.
Lighthammer
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Lighthammer »

Gom kirjoitti:Paljos postikulu o ja kauanko kestäis suurinpiirtein tänne.
Yhdeksän euroa per paketti, ja maks. toimitusaika 14 vuorokautta. käytännössä fantsusta lähtee paketit postiin kun niitä on kertynyt tarpeeksi, ja posti toimittaa ne perille oman sopimuksensa mukaan, ilmeisesti keltainen 16 on käytössä. Suomeksi sanottuna tilaus voi hyvässä lykyssä olla jo parin päivän päästä perillä, itse olen ainakin saanut tilaukseni kiitettävän vauhdikkaasti.
Set fire to the family tree.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Toisaalta sotataidossa postikulut ovat 6.80 €, ja lähtevät 1. luokan postilla, eli ovat perillä todella nopeasti. Kun viimeksi Juha mulle tavaraa toimitti, niin tuli perille parin päivän päästä.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Lighthammer
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Lighthammer »

Täytyypä korjata, ettei tarkoitus ollut hehkuttaa fantasiapelejä, omasta mielestä yhdeksän euron toimituskulut (jotka ovat näköjään nousseet siitä kahdeksasta, kun viimeksi tilasin) ovat aikamoista ryöstöä, ei ne pahvilaatikot niin paljon maksa. Sotataidosta ei ole vielä kokemusta, mutta vaikuttaa hyvältä paikalta.

[saivartelua]1. ja 2. luokan posti ovat käsitteitä, joita käytetään kirjeiden yhteydessä. pakettipostin yhteydessä moisia ei ole, vaan käytössä ovat Keltainen X- palvelu, joka määrittää, kuinka nopeasti lajittelukeskus pukkaa paketin eteenpäin.[/saivartelua]
Set fire to the family tree.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Darkstar kirjoitti: [saivartelua]1. ja 2. luokan posti ovat käsitteitä, joita käytetään kirjeiden yhteydessä. pakettipostin yhteydessä moisia ei ole, vaan käytössä ovat Keltainen X- palvelu, joka määrittää, kuinka nopeasti lajittelukeskus pukkaa paketin eteenpäin.[/saivartelua]
Sotataidosta lähtevät tilaukset - ainakin pienemmät - voivat tulla ihan maksikirjeenäkin, joten siinä vaiheessa tuolla on marginaalista merkitystä.

[edit]Lisään vielä sen, että kannattaa hankkia tuota Game Color -rangea, sillä Model Colorissa olevat liuottimet saattavat tuottaa ikäviä yllätyksiä ja irrottaa muita akryylimaaleja. Ne vaativat lisäksi paljon ravistelua ja kärsivällisyyttä. Tätä pystyy jonkin verran välttämään käyttämällä Vallejon omaa tinneriä (loistotavaraa noin muutenkin) ja tietysti käyttämällä figussa vain ja ainoastaan VMC:ita[/edit]
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Silveri kirjoitti:Lisään vielä sen, että kannattaa hankkia tuota Game Color -rangea, sillä Model Colorissa olevat liuottimet saattavat tuottaa ikäviä yllätyksiä ja irrottaa muita akryylimaaleja. Ne vaativat lisäksi paljon ravistelua ja kärsivällisyyttä. Tätä pystyy jonkin verran välttämään käyttämällä Vallejon omaa tinneriä (loistotavaraa noin muutenkin) ja tietysti käyttämällä figussa vain ja ainoastaan VMC:ita[/edit]
Siis että mitä? Mulla on ainakin toiminut ihan hyvin ristiin muiden akryylien kanssa. Model Color on myös vesiohenteinen akryylimaali.

Käsitykseni mukaan se poikkeaa Game Colorista vain väriskaalan osalta.
//Mx
Agamemnon2

Viesti Kirjoittaja Agamemnon2 »

Itse olen ulkomaalaisilta foorumeilta lueskellut että Game Color olisi suunniteltu kestämään käsittelyä enemmän. Model Color kuulemma irtoaa lakkaamattomana figun pinnasta kun vähän vihasesti mulkasee. Perinteisten pienoismallien maalaajille tällä ei ole niin väliä kun tankit etc menee suoraan maalauspöydältä vitriiniin, mutta pelinappuloiden kanssa on vähän niin ja näin.
Viljanderi

Viesti Kirjoittaja Viljanderi »

maxxon kirjoitti:
Silveri kirjoitti:Lisään vielä sen, että kannattaa hankkia tuota Game Color -rangea, sillä Model Colorissa olevat liuottimet saattavat tuottaa ikäviä yllätyksiä ja irrottaa muita akryylimaaleja. Ne vaativat lisäksi paljon ravistelua ja kärsivällisyyttä. Tätä pystyy jonkin verran välttämään käyttämällä Vallejon omaa tinneriä (loistotavaraa noin muutenkin) ja tietysti käyttämällä figussa vain ja ainoastaan VMC:ita[/edit]
Siis että mitä? Mulla on ainakin toiminut ihan hyvin ristiin muiden akryylien kanssa. Model Color on myös vesiohenteinen akryylimaali.

Käsitykseni mukaan se poikkeaa Game Colorista vain väriskaalan osalta.
Mulla on model coloreista vain hyviä kokemuksia. Laatu on mielestäni paljon parempi kuin game coloreissa tai varsinkin GW maaleissa.
Ja ihan hyvin olen voinut sekoitella muiden akryyli-maalien kanssa (tosin nykyään en käytä oikeastaan muita kuin model coloreita).
"Always play on one and don't fake the funk." -Bootsy
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”