Pitkän harkinan jälkeen olen päättänyt osallistua CSM pelaajien porukkaan, koska olen aloittelija WH 40k:ssa niin kaipaisin vähän ohjeita.
1. Ensiksi ovatko nuo merkit hyviä, eli kannattaako niitä ostaa kenellekkään?
2. Kumpaan painostaisin enemmän, ampumiseen vai lähikseen (yritän kumpaakin saada tasapainoisiksi)?
3. Onko CSM:lle tulossa uutta codexia, vai onko se tullut jo?
4. Mikäs tuo Defiler on miehiään, eli onko se hyvä?
5. Mistä kannattaisi aloittaa keräys, eli mitä figuja ekana (saan codexin varmaan joulukuussa)?
Kiitos etukäteen vastaajille
Chaos Mariineilla aloitus
Re: Chaos Mariineilla aloitus
1. Merkit ovat hyviä ja itselläni ei ole yksikään ryhmä ilman jotain merkkiä. Nykyään eniten käytän Mark of Chaos Undividedia, mutta jokunen Mark of Khornekin seasta löytyy. Armeijan tyylistä ja suuntauksesta riippuen merkin valinta.Corpse Defiler kirjoitti:1. Ensiksi ovatko nuo merkit hyviä, eli kannattaako niitä ostaa kenellekkään?
2. Kumpaan painostaisin enemmän, ampumiseen vai lähikseen (yritän kumpaakin saada tasapainoisiksi)?
3. Onko CSM:lle tulossa uutta codexia, vai onko se tullut jo?
4. Mikäs tuo Defiler on miehiään, eli onko se hyvä?
5. Mistä kannattaisi aloittaa keräys, eli mitä figuja ekana (saan codexin varmaan joulukuussa)?
2. Omassa armeijassa pisteistä ampumista on noin 60-65% ja loput lähistelijöitä. Noin raakajaolla olen jakanut yksiköt jompaan kumpaan. Itselläni lähistelyyn kykenevät armeijan pomo ja pari ryhmää demoneja sekä biker-ryhmä.
Olen myös pelannut puhtaalla lähistelylistalla ja se kävi pidemmänpäällä tylsäksi ( sekä pelimenestys oli surkea ) ja on mukava kyetä toimimaan kaikilla pelin osa-alueilla.
3. Codex on viime edikan aikainen ja uusi on tulossa, mutta huhut/ennakkoarvailut ovat sijoittaneet tämän tapahtumaan 2007-2008 hujakoille, joten sen suhteen ei kannata olla yhtään huolissaan. Ehdit nykyiselläkin codexilla pelata niin paljon, että sen hankintakulu uppoaa harrastuksen tuntihintaan heittämällä.
4. Defiler on hyvä minusta ja muutama tuttu chaos-komentaja on turnausten jälkeen todennut "Oli viimeinen turnaus ilman Defileria.". Ordnance on aika tuuripainotteinen nykyään, mutta Defiler Indirectilla antaa sinulle yhden lisätekijän armeijaasi, mikä on minusta riittävä syy Defilerin hankintaan.
Defilerista tarkemmin:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... highlight=
5. Perustana peliin on yksi HQ choice ja 2 Troops choicea. Nämä saat ostamalla esimerkiksi:
Chaos lordin
tästä on toinenkin versio, minkä voin myös sinulle myydä. Avaamaton blisu kaapissa. Heitä YV:llä, jos kiinnostaa.
tälläinen
Tällä saat pakollisen HQ-choicen ja Troops choiseksi helpoin tie on perusmarinet
eli nämä
Puolenkuunpelien verkkokaupan mukaan tämä setti maksaa:
11+2*27,50=66,-
Mikäli sinulla on enemmän rahaa käytössä, niin aika suosittu elementti nykyään on bikerit sekä 1-2 obliteratoria. Näissä on se huono puoli, että kumpikin yksikkö on rajoitetusti erikois-Legioonien käytössä, mikäli päädyt World Eater, Emperors Children, Death Guard tai Thousand Son-linjalle. Itse jättäisin nämä alussa väliin niiden rajoittuneisuuden ja haasteellisuuden vuoksi, vaikka World Eatereistä itse aloitinkin, mutta se olikin vastapaino edelliselle IG:lleni.
Demonit kuten bloodletterit ja daemonetit ovat myös varsin suosittuja chaos armeijoissa, mutta jälleen riippuen Legioonan valinnasta voivat olla kiellettyjen listassa.
Turvallinen vaihtoehto olisikin Defiler tai Predator.
Kauheasti en huolehtisi mahdollisista kielletyistä yksiköistä ennenkuin se oikeasti tulee eteen. Maalaamalla figut oman mielen mukaan voi Legioonaa vaihtaa kuin sukkia ja siten hyödyntää useita erilaisia figuja sekä pitää armeijan raikkaana. Lisäksi armeijasi käy todennäköisesti läpi monta muutosta ja hankit myöhemmin uusia yksiköitä ellet jopa kokonaan toista armeijaa.
Itselläni 40K kehityskaari on kulkenut IG:stä Chaokseen ja Chaoksenkin sisällä World Eatereistä ei-nimettyyn Legioonaan ja nyt olen hiukan vilkuillut Night Lordeja sillä silmällä. Armeijalistakin elänyt aikalailla tämän muutaman vuoden aikana, joten ei kannata suuresti huolehtia yksikkövalinnassa.
-
Puolijohdediodi
Battleforcessahan tulee:
12 Khorne Berserkers, 8 Chaos Marines, 3 Chaos Bikers ja Chaos Rhino.
Ja hinta on 80e
Erikseen ostettuna samat: 3x Bike 30e, Chaos Space Marines And Rhino 40e, 12 Khorne Berserkers 30e.
Eli säästää siinä 20e
Mut kannattaa sitten kattoa että niille kaikille tulee käyttöä.
Bikeistä vielä sen verran että multa saat 4x sellaista halvalla mikäli niitä armeijaasi otat
12 Khorne Berserkers, 8 Chaos Marines, 3 Chaos Bikers ja Chaos Rhino.
Ja hinta on 80e
Erikseen ostettuna samat: 3x Bike 30e, Chaos Space Marines And Rhino 40e, 12 Khorne Berserkers 30e.
Eli säästää siinä 20e
Mut kannattaa sitten kattoa että niille kaikille tulee käyttöä.
Bikeistä vielä sen verran että multa saat 4x sellaista halvalla mikäli niitä armeijaasi otat