"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kysymyksiä empirestä

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
T3ro

Kysymyksiä empirestä

Viesti Kirjoittaja T3ro »

Tälläisiä kysymyksiä mulla olisi....

1. Jos ostaa handgunner paketin kumpia kannattaa tehdä, handgunnereita vai crossbowmaneja?
2. Saako kahta kenraalia käyttää kentällä kun siinä general paketissa tulee mounted ja foot general.
3.Kannattaako siitä state troop paketista tehä swordmaneja, halberdierssejä vai spearmaneja?
4.kumpi on kannattavampi, mortar vai cannon?

-space
Oberon kirjoitti:
banzgo kirjoitti: Puhutko ittestäs, vai pystyitkö väistämään velvollisuuden kutsun?
Mää oon ninja.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Re: Kysymyksiä empirestä

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

1. Molemmat ovat ihan hyviä. Crossarilla et kuitenkaan bs3 kanssa paljoa osu, mutta 6" pitempi kantama on aina kiva ja hintaakin näillä taisi olla vähemmän. Kannattaa kuitenkin katsoa mitä armeijaa vihu pelaa. Jos siellä on kovaa haarniskaa niin silloin handgunnin armour piercing on hyvästä. Yleensä kuitenkin handgunnereita näkee useammin.

2. Saa, mutta vain yksi hero voi olla army general.

3. Swordikset ovat näistä kolmesta se paras, joten niitä mielummin. Detuksi sitten voi harkita muutamaa halberdia.

4. Mortari hoitaa massan pois kunhan osuu ja kanuuna hoitaa kärryt ja isot ja pienet möröt. Kanuuna on yleensä se kätevämpi ja pelottavampi.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

El Kapu vastasikin, mutta tarkennetaan paria vastausta.

2. Voit käyttää niitä paketissa tulleita kavereita myös kapteeneina, joten käytä toista kapuna ja toista kenraalina, tai jos pelaat isoa peliä, niin voit käyttää kumpaakin kenraalina. Muista kuitenkin, että kenraali on lordi ja lordiluokan hahmojen määrä on erittäin rajattu taisteluihin.

4. Kummatkin ovat hyviä, eikä näistä voi valita jompaa kumpaa, sillä kummallakin on ihan oma roolinsa taistelussa. Ota täten molemmat.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
T3ro

eikös mortarissa ja kannonissa ole tämä ero:
1.mortarissa on large blast (luulisin ;)) mutta kuula ei poppaa?
2.cannonissa on small blast ja kanuunan kuula pomppaa?
Oberon kirjoitti:
banzgo kirjoitti: Puhutko ittestäs, vai pystyitkö väistämään velvollisuuden kutsun?
Mää oon ninja.
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Space Wolf kirjoitti:eikös mortarissa ja kannonissa ole tämä ero:
1.mortarissa on large blast (luulisin ;)) mutta kuula ei poppaa?
2.cannonissa on small blast ja kanuunan kuula pomppaa?
1. Mortar ei ammu kuulia, vaan kaikkea epämääräistä roskaa joka leviää ison templaatin osoittamalle alueelle. Ei siis pomppua. Periaatteessa siis heikko katapultti.
2. Kanunaan kuula pomppaa, mutta ei käytä minkäänlaista templaattia. Tsekkaa kanuunan säännöt sääntökirjasta.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Mortarilla on se iso template, jonka takia osuminen on helpompaa, mutta se on silti s3 ase. Eipä se paljoa saa aikaiseksi muualla kuin peruskuraa tappaessa. Tykillä taas ei ole mitään templatea. Se vain menee suoraan eteenpäin ja osuu niihin, jotka ovat siinä matkan varrella. Tämän vuoksi osuminen on helppoa kunhan vain veikkaa vähän alle kohteen ja s10 ansiosta kärryt ja sotakoneet ottavat osumaa kiitettävästi puhumattakaan möröistä kuten lohari ja jättiläinen.

Mortaria ja tykkiä ei voi verrata kovin hyvin toisiinsa, koska ne ovat suuniteltu ihan eri käyttöihin.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
T3ro

Mistä muuten löytys niitä empiren vaatteiden värjäyksestä et mistä ne on kotosin?
Oberon kirjoitti:
Mää oon ninja.
JakeZuku

Viesti Kirjoittaja JakeZuku »

Space Wolf kirjoitti:Mistä muuten löytys niitä empiren vaatteiden värjäyksestä et mistä ne on kotosin?
Ainakin tiältä: Paina.
Eikäs Armybookissa itsessäänkin ole aika kattava osio näistä väriteemoista?
What's going on here? Back from the grave and crap.
Jubee

Viesti Kirjoittaja Jubee »

JakeZuku kirjoitti:
Space Wolf kirjoitti:Mistä muuten löytys niitä empiren vaatteiden värjäyksestä et mistä ne on kotosin?
Ainakin tiältä: Paina.
Eikäs Armybookissa itsessäänkin ole aika kattava osio näistä väriteemoista?
Onhan siellä kaikkien maakuntien väritykset, tärkeimpien kaupunkien väritykset sekä muutama erikoisempi (esim. Nuln border patrol)
T3ro

Noh, kävin fantsussa ja ostin yhen handgunner paketin, yhen swordman paketin, generalin ja valtion champion of singmarin kun oli puoleen hintaan ;)
ainiin ja armybookkikin lähti kainaloon käytettynä kaverilta meilkein heti sen jälkeen :)

Mitä mieltä olette ostoksista?
Oberon kirjoitti:
Mää oon ninja.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Space Wolf kirjoitti:Noh, kävin fantsussa ja ostin yhen handgunner paketin, yhen swordman paketin, generalin ja valtion champion of singmarin kun oli puoleen hintaan ;)
ainiin ja armybookkikin lähti kainaloon käytettynä kaverilta meilkein heti sen jälkeen :)

No sinulla on siinä laillinen porukka (Hero ja kaksi corea.) Valtsullekin jotain käyttöä voi löytyä, mutta itse en suosittele spessujen kanssa kaveraamista.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
T3ro

seuraavaksi ostoslistalla pistoliereita ja cannon. Nillä sitten pelaamaan :)
Oberon kirjoitti:
Mää oon ninja.
Jubee

Space Wolf kirjoitti:seuraavaksi ostoslistalla pistoliereita ja cannon. Nillä sitten pelaamaan :)
Olisi muuten kannattanut ostaa battalion sillä olisit saanut kaikki joukot halvemmalla. Siis poislukien nuo kaput.
flagu

Viesti Kirjoittaja flagu »

Half-breed kirjoitti:
Space Wolf kirjoitti:Noh, kävin fantsussa ja ostin yhen handgunner paketin, yhen swordman paketin, generalin ja valtion champion of singmarin kun oli puoleen hintaan ;)

No sinulla on siinä laillinen porukka (Hero ja kaksi corea.) Valtsullekin jotain käyttöä voi löytyä, mutta itse en suosittele spessujen kanssa kaveraamista.
Valtenin figuhan käy loistavasti warrior priestistä eli virhe ei ole niin suuri.

Oliko se swordis paketti se missä on vain 10 jamppaa? Jos kaupasta olisi löytynyt niin olisi kannattanut katsoa sellaisen kuin "Detachment" nimisen paketin perään. Jos nyt oikein muistan niin siinä tuli se 20 blokki solttuja ja 10(kö) ampujaa. 10 yksikkö kun on niin pieni että sitä kannattaa ruveta lihottamaan.
"Internet on paikka, jossa miehet ovat miehiä, naiset ovat miehiä ja lapset ovat FBIn agentteja"
Jubee

flagu kirjoitti:
Half-breed kirjoitti:

Valtenin figuhan käy loistavasti warrior priestistä eli virhe ei ole niin suuri.

Oliko se swordis paketti se missä on vain 10 jamppaa? Jos kaupasta olisi löytynyt niin olisi kannattanut katsoa sellaisen kuin "Detachment" nimisen paketin perään. Jos nyt oikein muistan niin siinä tuli se 20 blokki solttuja ja 10(kö) ampujaa. 10 yksikkö kun on niin pieni että sitä kannattaa ruveta lihottamaan.
Valitettavasti kyseinen poksi oli "limited release" tai jotain vastaavaa eli sellaista voipi olla hankala hankkia nykyään.

ja kyllähän se valttenin figu muuten käypi ihan hyvin warrior priestistä mutta näyttää vain vähän omituiselta kun sillä ei sitä haarniskaa kovin paljoa ole. Jospa sillä on paksu nahka tai jotain.
T3ro

Dodiin... olin leirikoulussa ja lueskellessani sitä armybookkia huomasin että sieltä ei löydy handgunin eikä handpistolin statuja, mistäs löytyvät?
Oberon kirjoitti:
Mää oon ninja.
Chaotic Dwarf

Viesti Kirjoittaja Chaotic Dwarf »

Space Wolf kirjoitti:Dodiin... olin leirikoulussa ja lueskellessani sitä armybookkia huomasin että sieltä ei löydy handgunin eikä handpistolin statuja, mistäs löytyvät?
Taitaapas löytyä sääntökirjasta, weapon- kohdasta.
Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois.
-Jeesus Nasaretilainen, Matt. 5:29-30
Asdfghj

Viesti Kirjoittaja Asdfghj »

Space Wolf kirjoitti:Dodiin... olin leirikoulussa ja lueskellessani sitä armybookkia huomasin että sieltä ei löydy handgunin eikä handpistolin statuja, mistäs löytyvät?
Sääntökirjassa sivulta 57 löytyvät.
(\__/)
(='.'=)
('.') ('.')
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination!
Ilkeapikkuperkele

Viesti Kirjoittaja Ilkeapikkuperkele »

Slugger kirjoitti: 1. Mortar ei ammu kuulia, vaan kaikkea epämääräistä roskaa joka leviää ison templaatin osoittamalle alueelle.
Itse olen kuvitellut mortarin myöhäis keskiajalla ja renesanssin aikana käytettyyn mörssäriin (putken halkaisija 600mm tms.), joka ampui kuulia. Kuulat olivat sisältä onttoja ja sisältivät ruutia joka sytetettiin laukaistaessa. Täten saatiin nykeisen sirpalekraanatin vaikutus.(tosin uskon räjähdyksen tuottaneen suurempaa vahinkoa mitä sirpaleiden) Korjaa toki jos olen väärässä.

Back to topic. Ensimmäiset ostoksesi on mennyt nappiin. Seuraavaksi jättäisin pistoliersit ainakin vielä ostamatta ja kasvattaisin tuota swordman yksikköä 20:een.
The Captain kirjoitti: Vittuilun määrä maailmassa on muuttumaton vakio.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Perusteet”