"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mistä olet oppinut lotr pelin säännöt?

Varo, ettei Sauron saa vallattua Keski-maata! Vai onko se kenties juuri se, minkä haluat tapahtuvan?
samppara

Mistä olet oppinut lotr pelin säännöt?

Viesti Kirjoittaja samppara »

Joo oon huono enkus (ku ei enkku kiinnosta) joten en jaks kääntää sääntökirjan tekstii
eli miten säännöt oppis helpost?
tai mite itte opit ne
Garoth
Valvoja

Re: Mistä olet oppinut lotr pelin säännöt?

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Ei tätä peliä voi pelata ilman sääntökirjan tuntemusta. Toki pelaamallakin oppii, mutta pitää sitä jotain pohjatietoa olla, jotta ekaan peliin pääsee mukaan. Toki joissa suuremmissa figuliikkeissä on henkilökuntaa, jotka voivat sinulle perusteet opettaa pienen esittelypelin kautta, mutta sen sen jälkeen on sääntökirjan avaaminen pakosti edessä.
Phil Kelly says "No!"
Kekka

Viesti Kirjoittaja Kekka »

Saannot oppii "helposti" pelaamalla ja etsimalla vastauksia "ongelmakohtiin" saantokirjasta. Jollet itse osaa englantia tarpeeksi ja/tai jaksa panostaa saantojen opetteluun, niin etsi peliseuraasi joku joka osaa/jaksaa. Tahan ei ole oikotieta. Saantoja ei ole atm kuin englanniksi GW:lta tarjolla.
minä

Viesti Kirjoittaja minä »

minä en osaa vielä ihan kaikkia sääntöjä mutta opin melkein kaikki kun kaveri osti mines of moria setin ja sai säänökirjan mukana niin oon lukenu sitä kaverilla.
olipa kerran mutta ei sitten ollu toista kertaa.
Shireh

Viesti Kirjoittaja Shireh »

Itse lainasin kirjastosta tuon kovakantisen kirjan ja luin sen ajatuksella läpi. Samalla käytin sijaismodelleja kun opettelin kuinka mikäkin sääntö toimii. Lopulta kävin kokeilemassa "demopeliä" Fantasiapeleissä.
Nazgúl

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

Shireh kirjoitti:Itse lainasin kirjastosta tuon kovakantisen kirjan ja luin sen ajatuksella läpi. Samalla käytin sijaismodelleja kun opettelin kuinka mikäkin sääntö toimii. Lopulta kävin kokeilemassa "demopeliä" Fantasiapeleissä.
.............

Onko kirjastoissa miniatyyripelikirjoja/oppaita/sääntiksiä/lisäosia?
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
banzgo

Viesti Kirjoittaja banzgo »

Ainakin roolipelikirjoja on. Kai sitten figukirjojakin on. Riippuu kirjastosta.
Shireh

Viesti Kirjoittaja Shireh »

Nazgúl kirjoitti: Onko kirjastoissa miniatyyripelikirjoja/oppaita/sääntiksiä/lisäosia?
Riippuu kirjastosta. Turun pääkirjastossa oli ainoastaan kovakantinen sääntökirja eikä muuta Lotr-aiheista (paitsi KeskimaaRoolipelin kirjat ja parit lisäosat ja näillähän ei ole mitään tekemistä miniatyyripelin kanssa ;)).
togottaja

Viesti Kirjoittaja togottaja »

Kannattaa aluksi ainakin selailla säänttis läpi. Jos(luultavasti) löytyy osaavaa seuraa, näiden kanssa oppii erittäin nopeasti. Sääntiksestä voi sitten katsoa apua pelissä vastaan tuleviin ongelmiin. Lisään myös, että turnauksissa, missä on muita kuin niitä kavereita, joiden kanssa aina pelataan, tulee oikaistua sellaiset "väärät" säännöt, mitkä voi johtua esim. säänttiksen väärästä tulkinnasta. Lotroa en tosin ole pelannut turnauksessa(IMO tylsä peli), mutta luulisi pätevän myös siihen. :)
Strider

Viesti Kirjoittaja Strider »

No jos ei säänttistä jaksa lukee läpi niin peliä ooppii loistavasti pelaamalla. Tarvitset vaan jonku kaverin joka sit opettaa samalla ku pelaatte. Varmasti alle puolessa tunnissa oppii tällä taktiikalla kaiken tarvittavan .
Nazgúl

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

Strider kirjoitti:No jos ei säänttistä jaksa lukee läpi niin peliä ooppii loistavasti pelaamalla. Tarvitset vaan jonku kaverin joka sit opettaa samalla ku pelaatte. Varmasti alle puolessa tunnissa oppii tällä taktiikalla kaiken tarvittavan .
En nyt sanoisi puolta tuntia. Perussäännöt kyllä tuossa ajassa oppii, mutta advanced rulesit voivat viedä hieman enemmän aikaa.
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Yleinen keskustelu”