"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Hive Fleet Onions 500pts

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Ironhand

Hive Fleet Onions 500pts

Viesti Kirjoittaja Ironhand »

No Laitetaampas tänne sitten suunnitteilla oleva nidi lista. Lista on vasta täysin suunnitteilla joten muutoksia voi kyllä tehdä. Listaa käytetään kaveripeleissä ja ehkä fantsussa. Vastustajina ovat ainakin Tau, Sm, Ba

High fleet Onions

Hq:

Tyranid warrior brood

3x Warriors 42pts
+1 I 9pts
+1 Sv 9pts
Leaping 24pts
Rending Claws 18pts
Scything Talons 12pts

Total 114pts

Troops:

Genestealer brood

6x Genestealers 96pts
+1 Sv 24pts

Total 120pts

Gaunt Brood

11x Gaunts 44pts
Fleshborer 22pts

Total 66pts

Gaunt Brood

11x Gaunts 44pts
Spinefists 11pts

Total 55pts

Fast Attack

Ravener 30pts
Talons + Claws 10pts

Ravener 30pts
Talons + Claws 10pts

Total 80pts

Heavy Support

Zoanthrope 35pts
Synapse + Blast 30pts
Total 65pts

Total army cost : 500pts
40k: Tyranids, IG
Uzi-99
Viesti:

Re: Hive Fleet Onions 500pts

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Käytättekö 500pts peleissä Patrol-rajoituksia (mitä itse suosittelen, ja muistaakseni GW:ssä ja Lohharin Luolassa käytetään)? Koska jos niin on, Zoan on laiton WFieldin vuoksi.

3x Warriors: Jos Patrol-rajoitukset käytössä, vaihtaisin näille kantamavarustuksen (EnhSen, ToxSac, ExtCar, 2x ScyTal + DSpit, 1x ScyTal + VCan) keveitä ajoneuvoja vastaan. Muuten ihan kelpo lähis-Warruja, itse lisäisin vain FlsHksit maastossa kykkijöitä vastaan.

6x Genestealers: 'Stealereista on aina hyötyä, itse lisäisin näillekin FlsHksit kuten lähistelijä-Warruille.Syötä vain ensin Gauntit viholliselle. ;)

11x Termagaunts: Halpaa ja hyvää massaa.

11x Spinegaunts: Vielä halvempaa mutta silti hyvää massaa.

2x 1 Ravener: Perushyviä Raveja.

Zoanthrope: Jos laillinen, perushyvä Zoan.

Pisteet eivät taida niiihin FlsHkseihin riittää, mutta eiköhän ilmankin pärjää... Muista vain hyökätä mahdollismman monella kimppuun niin ettei vihu pääse keskittämään vastahyökkäyksiä yhtä yksikköä vastaan! ;)
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Ironhand

Miten sitten toimisi jos tiputtaisin varmuuden vuoksi zoanin pois ja tilalle hooksit ja warruille range aseet?
Uzi-99
Viesti:

Ironhand kirjoitti:Miten sitten toimisi jos tiputtaisin varmuuden vuoksi zoanin pois ja tilalle hooksit ja warruille range aseet?
--- Omasta mielestä paremmin. Jos Patrol-rajoitukset ovat voimassa niin vastustaja ei saa raskaampi ajoneuvojakaan jolloin VCan ja DSpit riittävät niiden kurmottamiseen, kun taas 'Stealerit ja Ravit hoitaa lähiksen.

Kannattaa tietysti tarkistaa tilanne ja rajoitusten laajuus, mutta vaikka saisitkin Zoanin niin Warrut kannattaisi silti pistää kantamalle... Yhden Zoanin tarkkuuteen ei kannata luottaa. Skimmereitä on nimittäin yhtä tuskaa yrittää saada alas lähitaistelussa siinäkin tapauksessa että saat ne ensin kiinni. =)
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Ironhand

Olen koululla nyt niin ihna vielä en ehdi päivittämään listaa, mutta synapsea kuitenki armeejassa saisi olla ehkä vähän enemmän,että mistä sitä repisi?
Uzi-99
Viesti:

Se on nimenomaan pienten pelien ongelma, eli Synapsea ei saa hirveästi... Patrol-rajoitusten kanssa Warrut ovat ainoa vaihtoehto, ja 2x 3 Warrun ryhmää syö jo jonkinverran pisteitä.

Yleisin vaihtoehto on korvata Synapsiriippuvaisia otuksia (= Gauntteja) sellaisilla jotka pärjäävät ilmankin, tai sitten voi yrittää ottaa pisteitä kalliimmista otuksista jotta saisi toisen Warrubroodin jos ei yhdellä pärjää. Esimerkkinä voisi tiputtaa Ravit ja käyttää pisteet lähis-Warruihin jotka toimisivat vastaavalla tavalla jos kohta hitaammin. Voisi yrittää myös ottaa kakkosryhmäksi niin halpoja Warruja kuin viitsii ja käyttää loppupisteet vaikka 'Stealer- ja Gauntryhmien kasvattamiseen jotta saisi korvattua hiukan tehonmenetystä Raveista.

Jos ongelma on Warrujen kuoleminen nopeasti, niin yritettään säätää taktiikoita tai vaihtoehtoisesti tiputetaan jostain muualta että saa lisä-Warruja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”