"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Oikeat hiekat jne.

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
NuuNuuWarrior

Oikeat hiekat jne.

Viesti Kirjoittaja NuuNuuWarrior »

Saako oikeasta hienosta hiekasta ukkojen jalustoista hienoja/hyviä? Miten on ruohon laita? Mitä oikeita luonnon antimia olette käyttäneet?
Hammarist

Re: Oikeat hiekat jne.

Viesti Kirjoittaja Hammarist »

Itse en luonnonhiekasta tiedä, kenties hiekkarantahiekasta saisi baseen jonkinlaista...
Minä käytän hiekkapuhallushiekkaa, suht halpaa, 20kg säkki kestää ikuisuuden ja vielä tasalaatuista. suosittelen.
Hartman kirjoitti: Yhdestoista käsky:
"Sinun ei ole nöyhtää & pelimecanicaa toisiinsa sotceman. "
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Kyllä se pihalta kerättävä hiekka hyvää on. Itse käytän hiekkalaatikosta napattua hiukkaa josta on seulottu roskat ja isoimmat hiekanjyvät pois ja hyvin on toiminut.
Ruoho on sitten luonnon antimista heikko ottaa, sillä kasvit lakastuvat ja vaihtavat väriä ajan myötä, joten suosittelen tekoruohossa pysymistä. Tosin Sotun maasto-oppaassa on artikkeli oikeiden kasvien käyttämisestä baseissa, jos oikeiden kasvien käyttö kiinnostaa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Drakojan

Viesti Kirjoittaja Drakojan »

Itse käytän myös hiekkalaatikkohiekkaa. Jätän sinne tosin muutaman ison jyvän isoiksi kiviksi baseihin. Ilmaista ja hyvin on toiminut.
Pyöveli
Kirjoitti miljoonannen viestin

Viesti Kirjoittaja Pyöveli »

Drakojan kirjoitti:Itse käytän myös hiekkalaatikkohiekkaa. Jätän sinne tosin muutaman ison jyvän isoiksi kiviksi baseihin. Ilmaista ja hyvin on toiminut.
Omasta puolestani täytyy sanoa että hiekkalaatikkohiekka on mielestäni liian hienoa tavaraa. Itse käytän kylläkin luonnon kissankusemaa pikkukivistä hiekkaa, eli keskimäärin raekoko on 1-2mm.
Careful what you wish - You just might get it...

Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...
P. Ruuhijärvi

Viesti Kirjoittaja P. Ruuhijärvi »

Hiekkaahan voi seuloa minkäkokoiseksi haluaa, kunhan vaan löytyy kunnon amisten loppuunajama 'rossimonttu lähiympäristöstä. Nurmesta en kyllä itsekään liikaa tiedä. Kaverin kaartilaisilla oli GeeWeen ruohomatosta jääneistä paloista tehdyt puoliruohobeissit, ja olivat ihan komeaa katseltavaa.
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit. :)
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Suosittelen tutustumaan akvaariokauppojen valikoimiin. Ainakin faunattarista sai jossain vaiheessa punnaamalla hiekkaa ostettua.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
NuuNuuWarrior

Viesti Kirjoittaja NuuNuuWarrior »

Jep, itse testasin hiekkalaatikon antimia, ja hyvännäköistä tuli! Annatteko te hiekan olla samaa väriä kuin se on, vai maalaatteko mitenkään?:D
Drak
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Drak »

Dwarfmies kirjoitti:Jep, itse testasin hiekkalaatikon antimia, ja hyvännäköistä tuli! Annatteko te hiekan olla samaa väriä kuin se on, vai maalaatteko mitenkään?:D
Mä yleensä maalaan eka scorched brownilla ja sitten drybrush bleached bonella, tulee ihan mukavan näköistä jälkeä kun laittaa vielä jotain tekoruohoa sinne tänne baseen.
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Ennen tyydyin pihan antimiin, mutta kuten todettu akvaariokaupat ovat tässä asiassa melkoisia aarreaittoja. Isommissa kaupoissa on hyvät valikoimat erilaisia tasalaatuisia ja valmiiksi puhdistettuja hiekkoja ja kilohinta on siinä euron paikkeilla.
Arkki

Viesti Kirjoittaja Arkki »

Tuli ihan vain mieleen että onko se aivan sama mitä pistää jalkojen alle? Eli voi pistää vaikka, tekolunta, hiekkaa, nurmea, kiveä ja muuta semmoista eikä väliä mikä rotu tai yksikkö? (Tuli vain muutama nätti idea mieleen)
Tuomas Kyrö kirjoitti: Breivik syyttää joukkomurhastaan demokratiaa. Se on sitten sana sanaa vastaan. Demokratia kun syyttää joukkomurhasta Breivikiä
Hanska

Viesti Kirjoittaja Hanska »

Crimson_Commander kirjoitti:Tuli ihan vain mieleen että onko se aivan sama mitä pistää jalkojen alle? Eli voi pistää vaikka, tekolunta, hiekkaa, nurmea, kiveä ja muuta semmoista eikä väliä mikä rotu tai yksikkö? (Tuli vain muutama nätti idea mieleen)
Aivan sama vaikka laittaisit koko armeijasi kävelemään irtokarkeista tehdyn maan päällä, joka kasvaa hattarapuskia.
Wh40k 2nd edition rulebook kirjoitti:Remember that you're playing to enjoy a challenging battle with friends, where the spirit of the game is more important than winning at any cost.
Argonath

Viesti Kirjoittaja Argonath »

Äitimaan antimista on miniatyyri harrastukseen löytynyt, hiekkaa, kiviä, kivimursketta, kaarnaa, jäkälää, oksia, juuria, kantoja, simpukankuoria, käpyjä, tammenterhoja, kuivattujen kukkien pieniä terälehtiä puiden lehmuksiksi, pienia kuivattuja kukkia alustoihin... ja kaikkea mahdollista mitä en nyt muista mainita.
Mikä tahansa väri on hyvä väri kunhan se on musta*
Weedeeo

Viesti Kirjoittaja Weedeeo »

Joo, kaartilaisten baseihin oon pistäny semmosta Tosi hienoo sementissä/laastissa/wateva käytettävää hiekkaa. Sitä kun pistää reilulla liimamäärällä kiinni, niin saa aika helposti mutaefektiä.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
Nazgúl

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

Kyllä se luonnohiekka vissiin toimii, mutta varsin tyhmänä ostin sen 7,50 (sain euron halvemmalla) sorapurkin. Se sora kun on hieman liian isoa, niin sillä ei raaski täyttää edes koko figun beissiä. Hiekkaa ei edes kaupasta löytynyt.

Akvaariosoraa sitten olen itsekin koittanut, mikä on hyvän kokoista. Juuri sopivan kokoista. GW:n staattinen ruoho sitten sopii hyvin beisseihin, hyvä ostos...
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
kuningas66

Viesti Kirjoittaja kuningas66 »

Käytän itse hiekkaa ja sammalta. Sammaleesta voi irroitaa pienen osan saksilla ja sitten liimaan sen alustaan niin liima ikäänkuin imeytyy kasviin kuin vesi mutta kovettaa sen :)
Khorne Marien

Viesti Kirjoittaja Khorne Marien »

Paljonko se hiekkapuhallushiekka oikein maksaa?
Scoundrel

Viesti Kirjoittaja Scoundrel »

Bilteman verkkosivuilla "hiekkapuhallusaine" maksaa 6,49€ / 25kg:n säkki.
Pari viikkoa takaperin oli pöydän hiekoitus tekeillä ja harkitsin tuollaisen säkin ostamista. Selkeästi edullisinta kaupallista hiekoitinta. Päädyin kuitenkin Faunattaresta ostettuun akvaariohiekkaan. Säkki painaa jotain kymmenisen kiloa ja hintaa oli 9,90€. Kolme 120*120cm levyä päällystettiin kolme kerrosta kuhunkin ja hiekkaa meni vajaat kolme kiloa. Eli tuollaisesta 25kg:n säkistä saa hiekoitettua nopeasti laskettuna 40 neliötä basea. Tekeekö se nyt sitten 100 000 faba-alustaa?
Eli ellet käytä suurinta osaa tuosta aineesta hiekkapuhaltamiseen tai johonkin muuhun, niin investointi on niin sanotusti ylimitoitettu.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Khorne Marien

Viesti Kirjoittaja Khorne Marien »

Tarkoitus olisi maastoihin jne. käyttää.
Crapman

Viesti Kirjoittaja Crapman »

Kuten on täällä monesti sanottu, niin luonnon hiekka on parasta. Siitä saa minkä rakeista kun haluaa ja on vielä ilmaista. Itselläni tuli ostettua tuo GW:n sorapussi joka hieman se kaduttaa.Mutta laitois osan sorasta hiekan sekaan.Tulee baseihin mukavia isompia hiekkoja kiviksi. Sitten kun on liima kuivunut niin yleensä annan sille pohjamaalin inkistä(brown).
Only if Bible were steampunk.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”