"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Metalliwanhuksia

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
jopotzuki

Metalliwanhuksia

Viesti Kirjoittaja jopotzuki »

Hei.

Ostin tänään eräästä antiikkiliikkeestä eräänlaisia pienoismalleja. Ne on valettu kai messingistä tai kuparista, en tiedä. Valmistaja tuntematon. Myyjä sanoi, että näitä kyseisiä pienoismalleja olisi tullut joskus kinder-munissa tai vastaavissa joskus 80- tai 90 luvuilla. Katsoimme eräästä saksalaisesta oppaasta (missä näitä kääpiö-pienoismalleja ei näkynyt), jossa tuo toisen kuvan laiha sotamies oli ja sitä sarjaa oli siinä kirjassa. Sen jalustassa lukee HUN 1, K 95 107. Sen sarjan arvo taisi pyöriä jossain 3-5 euron paikkeilla/figu. Mutta noiden muiden arvoista minulla ei ole mitään hajua. Onkohan täällä kenties joku Vanhaparta joskus törmännyt näihin?

Kuva

Kuva

Kokovertailua:

http://i349.photobucket.com/albums/q387 ... 1274713357
Dolmot kirjoitti:Tällä kertaa se on Bloodthirstor, Lordor of Mordor.
Gilgameš

Re: Metalliwanhuksia

Viesti Kirjoittaja Gilgameš »

Kaikki yläkuvan ja alakuvan oikeanpuolimmaisin ovat ainakin Kindermunatavaraa, ja luultavasti yhdeksänkymmentäluvulta, koskapa itse olin silloin laps' ja noita oli silloin niissä munaskuissa.

Itselläkin pitäisi olla jossain ainakin messinkinen hilparimies ja alakuvan musketööri, mutta en ole koskaan niitä minään arvokkaana pitänyt.

Henkkoht olen kuitenkin sitä mieltä että ovat sangen veikeän näköisiä ilmestyksiä.

Olen muistaakseni kirppareillakin nähnyt vastaavanlaisia, joten jos lisää haluat löytää niin kindermunayllätyksiä sieltä löytyy aika varmasti, hyvällä tuurilla ainakin.

Varhaisemmista tuli mieleen että mummolassa taitaa olla kuparinen lännenmies, Pat Garrett, myös kindermunasta (joskin käsittääkseni vanhempi). Saattaisi olla samaa sarjaa kuin alakuvan vasemmanpuolisin nuorukainen. En sillä siis että myisin (lienee myös hukassa), mutta mittasuhteet ovat jokseenkin samat.

EDIT: tosiaan, liittyen viimemainintaan, lukeeko nuorukaisen alustassa nimeä? Garrettissa nimittäin luki. Jos ei niin voi olla että olen väärässä samansarjaisuuden suhteen.
jopotzuki

Viesti Kirjoittaja jopotzuki »

Noissa ei ole pohjassa muuta kuin numeroita.
Dolmot kirjoitti:Tällä kertaa se on Bloodthirstor, Lordor of Mordor.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Ylemmän kuvan oikeanpuoleisen nappulan olen joskus 90-luvulla itsekin Kinder-munasta tavoittanut. Hunnisarjastakin minulla on jossain yksi, muistaakseni Attila itse, niiden mukana tulleessa paperisessa lippusessa oli niiden nimet. Länkkärisarjasta minullakin on Pat Garrett, nykyisin onnellisesti maalattuna Lucky Luken väriteemalla.

Kaikkea kivaa ne ennen vanhaan Kinder-muniin tunkivatkin. Nykyään tulee vain roskaa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Gilaelin
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Gilaelin »

Itse hankin kindereistä aikoinani nimen omaan noita keskiaikaisia sotilaita. Jo silloin historiasta kovasti kiinnostuneena pidin noita varsin veikeinä - ja pidän yhä. Pitäisi varmaan etsiä nuo jostain, jahka löydän. Nykyään tosiaan suklaamunien yllätyksetkin on pilattu hirveillä neonvärisillä muovipaloilla. Lapsia aliarvioidaan surutta lelulajin tehtäessä. Ei ihme, jos nykynuoriso kasvaa hitaammin ja kieronpaan, kuin ennen.
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
DraSa

Viesti Kirjoittaja DraSa »

Löytyipä vielä osa omistakin tinaukoista kaappien pohjilta.
Muistan minäkin noita kääpiöfiguureja jonkun saaneeni muksuna, mutta noita muita on vielä ihan tallessakin.

tuosta hunni sarjasta löytyy 2-4 kamut, swiss sarjasta 1 on kolme ja yksi 5 vielä. Roman sarjasta löytyi numero 4. Näähän on tosi hyvän näköisiä, nyt kun pitkän ajan jälkeen katsoo.

Sitten löysin samoista kätköistä tuommoisia metallisia ukkoja joilla on muoviset ratsut mukana. Muistan että nekin ovat kindereistä tulleita, mutta hiukan uudempia kuin hunnit ja muut.
Immune to illusions and scientifical blows.
Armed with black magic, spears and crossbows.

http://jonitanskanen.wix.com/dtd-design
Kakapo

Viesti Kirjoittaja Kakapo »

Saiko tuollaisia oikeasti joskus kindermunista?! Voi voi. Ennen vanhaan oli kaikki paremmin ja nyt on kaikki huonosti. Tai sitten mä en vaan ole onnistunut niitä omista kindereistäni saamaan.

Papukaijaedit: Piti siis vielä kompata, että oikein hauskoilta näyttävät. Vähän shakkinappuloilta. ;)
Akke

Viesti Kirjoittaja Akke »

.
Viimeksi muokannut Akke, Su 06.01.2013 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
abcdefg

Viesti Kirjoittaja abcdefg »

Muista poistaa valujäljet.
2
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”