Kunnon vääntö on aina parasta vääntöä ja yritystä pitää olla. Juustosta on turha puhua. Kuten sanoin, jos armeijat kirjoitettaisiin kunnolla, kaikki yksiköt tihkuisivat läpeensä juustoa, jotta ne olisi mukava ottaa. Tälläisellä minut on hemmoteltu Warmachinen ja Horden parissa.Da Erppaz kirjoitti:Näin olen mäkin ymmärtänyt. Onkos Mr. Murheen mielestä sitten mukavampi pelata sellaista vastustajaa vastaan, joka repii ensitöikseen kirjasta fluffiosuuden irti ja alkaa keskittyä juustoisen listansa rakentamiseen?Vilkku92 kirjoitti:Eivätkö fluffilistat olekkaan armeijoita, jotka on kerätty jonkin teeman/fluffin ympärille? o_O
Esim. "Pelaan World Eaters-armeijaa, joten en käytä Sorcereita tai Noise Marineita".
Teema on minusta hyvin mielekäs termi, koska se ei sisällä muka-eettistä arvosisältöä. Keisarillinen tankkikolonnia on erinomaisen hyvä teema. Se on "fluffillinen", mutta yritäppä väittää sitä julkisesti fluffiarmeijaksi tai tankkeja fluffivalinnoiksi. Ei mene lävitse. Siksi siis on hyvä puhua teemasta. Se menee lävitse ja se jopa ymmärretään.
Fluffipelit menevät toki päinsä, kun kaikki tietävät mistä on kysymys. Itse aikoinani proxyttelin ihan kivaa Bretonnian köyhät ritarit listaa, joka oli teemoitettu kitsaan linnanherran armeijaksi. Listasta sata - parisataa pistettä oli jätetty tyhjäksi, kun linnanherra oli jättänyt velvoitteensa väen värväämiseen retuperälle ja pistanyt kullan oman pussiinsa. Siinä sitä pelattiin maajusseilla ja jalan kulkevaa standardin kantajaa. Kun ritarit olivat vähissä, ei turhia tarvinnut kyykistelläkään pelin alussa. Eivätkä tainneet edes kovasti ottaa selkäänsä.
Olen myös pelannut pelejä, joissa toisen armeijan paljastuessa fluffilistaksi, onkin tulos ollut selvää heti alusta alkaen. Harvinaisen tylsiä pelejä, joita on tullut kokeiltua molemmin päin.
Loppujen lopuksi olen tullut siihen tulokseen, että on vain tyhmää tehdä tyhmiä valintoja. Toki minä tykkään maalata ja pelata Daemonhunttereitani. Tyhmää se on silti.