"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

neliö baset

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
tneva82

Re: neliö baset

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

A.M€nen kirjoitti:kumpi on turnauksessa tärkeämpää sinun tulkinta vai minun tulkinta?
Noh minun tulkinta on se mitä sääntökirja sanoo :)

Säännöt sanoo: On käytettävä sitä mikä tuli figun mukana.

End of story. Jos neliöbase tuli figun mukana niin se on fair play.

Seuraavaksi varmaan kiellät minua käyttämästä faban vanhaa dwarf tykkiäni kun uusi muovinen on tullu tilalle :DDD

Hitto on se hauskaa miten GW rahastaa muuttamalla figuja urakalla ja pelaajat viellä tukevat sitä huutamalla hoosiannaa mukana :D
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Ronxi

Viesti Kirjoittaja Ronxi »

Mutta niissä tulee myös pyöreät ja 40k:ssa käytetään pyöreitä alustoja, ei neliöitä (edelleen ne muutamat poikkeukset, kuten vanha eldar dreadnought).
“I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.”
― Thomas A. Edison
A.M€nen

Viesti Kirjoittaja A.M€nen »

tneva82 kirjoitti: Noh minun tulkinta on se mitä sääntökirja sanoo :)
no se on sinun mielipiteesi.
tneva82 kirjoitti: Säännöt sanoo: On käytettävä sitä mikä tuli figun mukana.
sinulle on siis ihan ok minun 60mm guardsmanit? taisi lihascreeni kasvaa kokoa kertaheitolla, ja objektejakin saa otettua muutamalla äijällä puoli tusinaa kerrallaan. äläkä edes pyydä minua aloittamaan 25mm autocannon teameistä. scouttibiket 25mm baseilla ja sternguardit bikebasella on myös ihan ok turnauskamaa.
EDIT: ainiin, unohdin lentävät terminaattorit ja dreadit, koska black reachissa tulee lentotikkuja.

mitäs kun sanotaan, että saa käyttää mitä tahansa figua jos se on tarpeeksi kuvaava? eli jos tarpeeksi kuvaava figu tulee millä tahansa basella, sitä saa siis surutta käyttää, koska se base tulee figun mukana. tarpeeksi kuvaava valkyrie tulee vanhan mallisella lentotikulla ja meneekin yhtäkkiä vaikka minne piiloon. tai tarpeeksi kuvaava tactical marine tulee koko kentän kokoisella basella ja valtaa kaikki objectivet kerralla. entäs jos itse väsää tarpeeksi kuvaavan figun, mitä basea silloin käytetään?
tneva82 kirjoitti: Hitto on se hauskaa miten GW rahastaa muuttamalla figuja urakalla ja pelaajat viellä tukevat sitä huutamalla hoosiannaa mukana :D
koska onhan neliöbasen vaihtaminen pyöreään baseen figun muuttamista oikein urakalla. Hoosianna! vaihdoin kahdelle figuistani ympyräbasen 10 vuodessa! GW, ota rahani, olen kapitalismin orja!
Hammerheart kirjoitti:Hemmetti Allu puhuu fiksuja.
Haizelhoff
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Haizelhoff »

A.M€nen kirjoitti: Hoosianna! vaihdoin kahdelle figuistani ympyräbasen 10 vuodessa! GW, ota rahani, olen kapitalismin orja!
Kapitalisimin orja jolla on viikset.
Vexild

Viesti Kirjoittaja Vexild »

Itse ratkaisisin tämän demonien basevalinnan siten että kaikille pyöreä base (en tiedä kumpia tulee itse boxissa, älkää takertuko siihen) ja sitten fabaan taikoisi sellaset liikuttelu alustat että pyöreät baset loksahtelis omiin reikiinsä, jotka ois siististi rivissä. Tietty kova homma alkaa vääntään 50 demonille omia movement trayja tähän tyyliin, mutta tää on vaan mun näkemys

Jatkakaa
A.M€nen

ja sun näkemys on ihan oikea, ilmeisesti vaivakaan ei ole kovin suuri, sillä muistelisin lotriin tulleen juuri tähän tarkoitettuja pyöreiden basejen movement traytä. voin olla väärässäkin.
Ronxi

Viesti Kirjoittaja Ronxi »

Toinen helppo tapa on ostaa magneetteja ja magnetisoida alustat ja tyypit. Loppujen lopuksi jää yllättävän halvaksi koko armeijan magnetisointi.
“I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.”
― Thomas A. Edison
Lumppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lumppu »

A.M€nen kirjoitti:ja sun näkemys on ihan oikea, ilmeisesti vaivakaan ei ole kovin suuri, sillä muistelisin lotriin tulleen juuri tähän tarkoitettuja pyöreiden basejen movement traytä. voin olla väärässäkin.
Niissä lotrien movement trayssä on silti pieni väli basejen välissä, joten ne eivät ole oikean kokoiset fabaan.
"Entä mitä syötte aamupalaksi? Minkäväriset kalsarit teillä on?" - Matti Niemelä.
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!
HerraMauno

Viesti Kirjoittaja HerraMauno »

Lumppu kirjoitti:
A.M€nen kirjoitti:ja sun näkemys on ihan oikea, ilmeisesti vaivakaan ei ole kovin suuri, sillä muistelisin lotriin tulleen juuri tähän tarkoitettuja pyöreiden basejen movement traytä. voin olla väärässäkin.
Niissä lotrien movement trayssä on silti pieni väli basejen välissä, joten ne eivät ole oikean kokoiset fabaan.
Toisaalta ihan tavalliseen FaBa movement trayhin noi pyöreät baset on sopivan kokoset.
jonez2

Viesti Kirjoittaja jonez2 »

kysymys oli yksinkertainen ja nyt porukka alkaa aukoo päätä oikeen kunnolla, joten lopuks kiitos vastauksista homma selvä
LAV-Kitsune-

Viesti Kirjoittaja LAV-Kitsune- »

No olipas kerrassaan kummallista jurnutusta tyhjänpäiväisestä aiheesta. Tämä eri basejen käyttä kun koskee pääasiassa vain demoneja, jotka ei todellakaan ole se vahvin armeija pelissä ja lisäksi kun neliöbaset ovat isompia kuin ympyrät niin siinäkin koituu haittaa itse pelaajalle vain asiasta. Ei siis luulisi olevan mitenkään ongelma jos yksi pelin huonoimmista armeijoista nerffaa vielä omia trooppejaan vielä vähän lisää isommilla baseilla =P
HerraMauno

Miks isommat baset olis huonommat? Tuohan on täysin tilannekohtaista.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Jos mä pistän mun IG veteran squadin 40mm baseille ja tungen ne chimeraan, niin meneepä vaikeaksi?
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Demoneilla noilla neliöillä on ihan oikeetakin merkitystä. Ne kun tulee deepstrikaamalla kentäll, jolloin ne laitetaan basekontaktiin toistensa kanssa. Neliöillä ja ympyröillä ne peittää aika erikokoisen ja näköisen palan maata. Ihan jo lähtien siitä, että neliöön saa 8 ukkoa basecontactiin ja ympyrään kuusi. Tällä on käytännön väliä sillon kun tullaan vähän turhan lähelle vihulaista tai reunaa.

Harva noita beissejä kuitenkaan niin vakavasti ottaa, etenkään jos ne nyt ei ole kauhean eduntavoittelumielessä tehty ja tai ei harrasta turnauspelaamista kauhean aktiivisesti. Miulla on ainakin esim. raptorit 40mm beisseillä, koska eivät pysy 25mm alustoilla pystyssä. Ketään ei ole tähänmennessä häirinnyt. Vastaavasti wraithlordejani en ole jaksanut uudelleen beissata ja ne ovat 20mm liian pienillä beisseillä. Tästäkään ei ole vaivaa aiheutunut, vaikka olen turnauksessakin käynyt.
HerraMauno

Oberon kirjoitti:Jos mä pistän mun IG veteran squadin 40mm baseille ja tungen ne chimeraan, niin meneepä vaikeaksi?
Pistäppä ne "kuplamuoviks" ja johan blokkaakin lääniä... Eli joo tilanne kohtaista.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Mitenköhän minut lynkattaisiin turnauksissa jos laittaisin fabassa gyrocopterin hiukkasen isommalle baselle :D Itseänihän lähinnä ampuisin jalkaan mutta tulisipa käyttöä tälle hienolle resiinibaselle joka tuli hankittua ja jolle ei oikein muuta käyttöä mulla ole...(alkuperäiseen ideaan ei oikein sovellukkaan muotoilun takia).

Itseäni vain ampuisin jalkaan saadakseni hienon näköisen figun kentälle mutta tietty jotkut pilkunviilaajat olisi heti kickbannimassa turnauksessa.

Ai mut hetkinen. Mun koko armeijahan on laiton heille koska en käytä samoja baseja mitä laatikossa tulisi :D Non-GW baseillahan saattaa olla millimetrin kymmenys heittoa koossa! Keretiläinen ;)
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

tneva82 kirjoitti:Mitenköhän minut lynkattaisiin turnauksissa jos laittaisin fabassa gyrocopterin hiukkasen isommalle baselle :D Itseänihän lähinnä ampuisin jalkaan mutta tulisipa käyttöä tälle hienolle resiinibaselle joka tuli hankittua ja jolle ei oikein muuta käyttöä mulla ole...(alkuperäiseen ideaan ei oikein sovellukkaan muotoilun takia).
Näihin baseihin, aseiden kuvaavuuksiin ja proxituksiin liittyy yleensä enemmän intohimoja foorumilla kuin turnauksissa. Yleensä kukaan ei kerkeä toisten figujen beissien millimetrejä turnauksissa ihmettelemään. Neliöbeissit 40:ssa näyttää kuitenkin aika hölmöiltä, joten niistä kyllä voisi 40K turnauksessa jo tulla vakavaa noottia, noin niinkuin isommissa määrissä esiintyessään. Itse olen käyttänyt joitain pyöreäbeissisiä lettereitä joukon jatkona 50 letterin hordeissa fabassa, eikä ne sieltä pahemmin ole kenenkään silmään pistäneet. Vähän isompi beissi gyron jalustana ei ainakaan minua häiritsisi yhtään, ja vielä vähemmän jos se on hyvän näköinen.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Malkuth

Viesti Kirjoittaja Malkuth »

Kaikkein simppelein ratkaisu on laittaa figut jommalle kummalle baselle (mielummin sille pienemmälle), ja erimallista tarvitessaan kiinnittää sen sinitarralla varsinaisen basen alle. Periaatteessa tohon viritykseen voi tehdä vaikka magnetisoinninkin jos haluaa. Ei kovin hieno, mutta onpahan sääntöjen mukainen molemmissa peleissä.
LAV-Kitsune-

Viesti Kirjoittaja LAV-Kitsune- »

Malkuth kirjoitti:Kaikkein simppelein ratkaisu on laittaa figut jommalle kummalle baselle (mielummin sille pienemmälle)
Mjoo, mutta jos kyse on demoneista, kuten aloittajan postissa niin pienemmällä basella niitä ei saa pelata fabassa.
A.M€nen

LAV-Kitsune- kirjoitti:
Malkuth kirjoitti:Kaikkein simppelein ratkaisu on laittaa figut jommalle kummalle baselle (mielummin sille pienemmälle)
Mjoo, mutta jos kyse on demoneista, kuten aloittajan postissa niin pienemmällä basella niitä ei saa pelata fabassa.
Malkuth kirjoitti:ja erimallista tarvitessaan kiinnittää sen sinitarralla varsinaisen basen alle. Periaatteessa tohon viritykseen voi tehdä vaikka magnetisoinninkin jos haluaa. Ei kovin hieno, mutta onpahan sääntöjen mukainen molemmissa peleissä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”