Metalliliima
Metalliliima
Miten tuota metalliliimaa kuuluisi käyttää?
Ei se tunnu liimaavan muuta kuin sormet.
Ei se tunnu liimaavan muuta kuin sormet.
Spears shall be shaken, shields shall be splintered. It is a sword-day; a red day, ere the sun rises.
tippa liimaa yleensä ja ilman maalia pinta tarttuu paremmin sittten puristat paloja yhteen n.20sec niin eiköhän ala pysymään.
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... hp?t=44320
myydään kaikkea!
myydään kaikkea!
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Itse ihmettelin miten figut ei halunnut liimaantua ja liima ei tuntunut millään jähmettyä. Parin illan kiroilun ja hammasten kiristelyn jälkeen katsoin liimapurkkia hiukan lähemmin ja huomasin, että olin vahingossa ostanut kaksi muoviliimaa ja epätoivon vimmalla yrittänyt liimailla flesh houndeja kasaan muoviliimalla. Vahinko ei sinänsä ollut paha, koska olin epoksiliimalla viimeistellyt työn. Olisi ollut tosin helpompaa työskennellä oikeilla välineillä...
- Druzhina Captain
- Valvoja
Käytin joskus citadel metalliliima, mutta sillä on sellainen ikävä puoli, että se ajan myötä menee pilalle ja on kallis. Viimeksi käytin kaksikomponenttista epoksiliimaa. Hyviä puolia: pitää paremmin kuin mikään muu liima, ei tarvitse kaikki pinnat tasata vaan se täytää kolot ja antaa tasaisempia saumoja. Huonoja puolia: täytyy sekoittaa kahdesta komponentista ja kuivuu huomattavasti pitempää kuin pikaliimaa, jolloin joutuu pitelemään osia yhteenpainettuna jopa 5 minuuttia.
HUOM: jos käyttää kaksikomponenttista liimaa, ei kannata sekoittaa valmiiksi vaan puristaa vaikka paperilla vähän molempaa komponenttia erikseen ja sekoittaa siellä vain sen verran kun kuhunkin kohtaan tarvitaan. (Itse sekoitan suoraan liimauspaikalla). Jos sekoittaa kerralla isomman satsin, niin se ehtii kovettua paletille ennen kuin ehdit liimata ekan osan.
HUOM: jos käyttää kaksikomponenttista liimaa, ei kannata sekoittaa valmiiksi vaan puristaa vaikka paperilla vähän molempaa komponenttia erikseen ja sekoittaa siellä vain sen verran kun kuhunkin kohtaan tarvitaan. (Itse sekoitan suoraan liimauspaikalla). Jos sekoittaa kerralla isomman satsin, niin se ehtii kovettua paletille ennen kuin ehdit liimata ekan osan.
Mä taas koen että citadelin CA liima on hyvää kun tarvitsee tehdä tilapäisiä liitoksia. Vaikka siskojen reppuja spruenpätkään kiinni että voin maalata ne erikseen. Citadel liima ei tee kovinkaan vahvoja liitoksia ja osat saa helposti irti toisistaan.
And they wonder how he dealt with stress so well..
käytän locitem superattackia...mr.tp kirjoitti:Mitä hiton liimaa sinä käytät?!?!? Minulla menee pari päivää jotta uskallan edes hengittää ukkoonmakebou. kirjoitti:tippa liimaa yleensä ja ilman maalia pinta tarttuu paremmin sittten puristat paloja yhteen n.20sec niin eiköhän ala pysymään..
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... hp?t=44320
myydään kaikkea!
myydään kaikkea!
Mun kaveri tekee kanssa noin välillä eikä oo niistä yksikään viel irronnu...se täyttää hyvin kolot ja voi tasotella raot samalla...en oo kyl ite kokeillu et en osaa sanoo mitään tarkkaakillu vasarahemmo kirjoitti:Greenstuffia ja kiiltopikaliimaa, mulla ainakin pysynyt todella hyvin kiinni.
siis se oli normaalii muoviliimaa eikä pikaliimaa se mitä mun kaveri siihe greenstuffiin sekotti