"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Häviämisen ihanuus...?

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Mad Larkin

Viesti Kirjoittaja Mad Larkin »

Siis peli kannattaa pelata normaali random game lengthillä, mutta kun aika päättyy niin ette lopeta vaan katsotte kuinka kauan puolustaja vielä pysyisi hengissä. Erittäin hauskaa.
Juu :) Pelattiin Orks Vs (minun)IG, Meatgrinder
Voitin pelin aika runsaasti mutta sitten ajateltiin että entäs jos...
Armeijani jämät (Kuitenkin 900 pt) olivat hyvissä covereissa ja UUSI
örkki-armeija alkoi rynniä päin...
Vuorolla 5 viimeinen Guardsman kuoli,mutta tapoin melkein puolet niistä piruista :D
Hirtettäväksi syntynyt ei hukkumalla kuole
Andromedus

Viesti Kirjoittaja Andromedus »

Oli sellanen mättö että pelasin kaverin kaaos marineita vastaan(mun entisiä, ties kenen käsissä nykyään). Mun joukoilla oli enää sairaan vähän porukkaa jälellä(command squad, kolme äijää infranty squadista ja yhden tykin kuskit)ja kun vielä kaaos mariinit tappo mun toisen infranty squadin niin sarssasin kaikilla kymmenen mariinin kimppuun ja tapoin kaikki. Mutta sitten tuli kaksi ryhmää lisää ja mut murskattiin.
Andromedus tappo kerran 18 dark angelia ja meillä oli kaksitoista vuoroa ja 2000pts armeijat. Mukana oli kolme assault squaddilaista ja Emperors champion. Vihollisen command squad(suurin osa Dark Angeleitten spesiaali hahmoista)oli ainoastaan hengissä ja lopussa tappoi Tau fire warrior squadin mutta sai raketeista hirmusen määrän naaman kun kuolivat(siis Broadsiden, mulla oli tau ja human armeija, Andromedus is a palkkasoturi afterall).
That was a fun game.
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
sarathain
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sarathain »

Joo, vähän outoo kun on tullut pelattua melkein jokaista armeijaa paitsi tau, necron ja IG näin 40k:ssa ja melkein aina oon voittanu. Kaverit on pelannu samalla joukolla ja vaistoin taas hävinnyt. Mutta palauttaa aina maanpinnalle kun pelaa tota fantsua jossa sinäänsä toi taktiikkakin on niin erilaista ja siinä ne voitot on vain haaveena...vielä.

Välillä kyllä ärsyttää ihan vastustajankin puolesta jos nyt vaikka rushaa armeijalla sen kimppuun ja pitkän pelin jälkeen se voittaa sen ison taistelun. omaan päätyyn jäi sitten predatori/ muutama heavy squad ja tuntuu vaan, että voitto olis kuulunu vastustajalle vaikka tommonen sadan pisteen ero toikin sen itselleni. Mutta pidänhän toki voittamisesta!=)
Kaikki mielipiteet ovat hyviä, toiset ovat vaan parempia.
Nervin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nervin »

Joo no mulle taas on käyny just silleen necroneita vastaan(useita kertoja), että kaikki ukot kuolee ekassa erässä paitsi super 2+ hive tyrant... sitten se tuhoo vastustajalta puol armeijaa ja kuolee... ja ai että kun tuntuu hyvälle :wink:
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

Tämä kysymys menee kyllä väärään paikkaan, mutta oikeasta aiheesta silti. Miten se itse sääntö toimii kun pitää tarkistaa onko unitti last stand kykyinen?
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
John-Gary

Viesti Kirjoittaja John-Gary »

Mulla on aina joko hyvä tai huono noppatuuri.. ikinä ei voi olla semmoista tasaista.. ja melkein joka pelissä tulee joko massacre mulle tai vastustajalle... en siis opi häviämisestä mitään kun häviän nopan heittojen takia..
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

John-Gary kirjoitti:Mulla on aina joko hyvä tai huono noppatuuri.. ikinä ei voi olla semmoista tasaista.. ja melkein joka pelissä tulee joko massacre mulle tai vastustajalle... en siis opi häviämisestä mitään kun häviän nopan heittojen takia..
Sinun pitää siis hankkiman LISÄÄ GW:n hyväksymiä noppia, joilla on sertifiointi siitä, että ne antavat pitkän heittelyn tuloksena täsmälleen oikean keskiarvon. Ja koska yksittäisen nopan heitot vaihtelevat varsin tiheään, on syytä käyttää tuloksen maksimointiin niitä noppia, joilla heitit huonosti edellkisellä heitolla, sillä seuraavan heiton todennäköisyys suhteessa edelliseen heittoon on silloin sinun puolellasi. Lisäksi mikäli heität nopalla kuutosen, on sinun välittömästi siirrettävä kyseinen noppa LD noppa pooliin, josta sitten voi tilasto ykköset viskellä haluttuun paikkaan. Usean nopan käytöllä voidaan myös vaikuttaa keskiarvoa tasapainottavasti, joten osta ainakin kolme settiä GW:n noppia. Onmyöskin otettava huomioon, että kuuden silmän maali painaa enemmän, kuin yhden silmän maali, joten sivu "kuusi" on raskaampi kuin sivu "yksi". Tästä johtuen epästandardit "ei GW" nopat antavat usein useammin ykkösiä, ja vain harvoin kutosia. (Tällaisen nopan voi kuitenkin ehjätä poraamalla ykkösen silmän kolon syvemmäksi, täyttämällä sen lyijyllä, ja maalamalla silmän uudelleen.)
archon

Viesti Kirjoittaja archon »

Teräratas kirjoitti: Onmyöskin otettava huomioon, että kuuden silmän maali painaa enemmän, kuin yhden silmän maali, joten sivu "kuusi" on raskaampi kuin sivu "yksi". Tästä johtuen epästandardit "ei GW" nopat antavat usein useammin ykkösiä, ja vain harvoin kutosia. (Tällaisen nopan voi kuitenkin ehjätä poraamalla ykkösen silmän kolon syvemmäksi, täyttämällä sen lyijyllä, ja maalamalla silmän uudelleen.)
Lapset, tää on sitten sitä dopingia!

Tosin eikös sitten nopissa yleensä ole kolot niitä silmiä merkkaamaan jolloin sivu"6" olisi kevyin koska siinä on eniten koloja?

Häviämisen ihanuus on ok, mutta ykkösten krooninen heittely on erittäin turhauttavaa.
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Teräratas
Valvoja

archon kirjoitti:Tosin eikös sitten nopissa yleensä ole kolot niitä silmiä merkkaamaan jolloin sivu"6" olisi kevyin koska siinä on eniten koloja?
Mutta kolothan ovatkin täytetty maalilla. Tulosta voi toki yrittää parantaa myöskin raaputtamalla sen raskaan maalin pois niistä koloista. Tämä tietenkin huonontaa luettavuutta, mutta nopista tulee voittamattomia.
Mikki N

Viesti Kirjoittaja Mikki N »

Ah,muta kuka todella tahtoo voittamattomia noppia?Eikö tuo ole huijausta?voitto pitää minun mielestäni tulla taktisella pelillä.Eikö olisi tylsää voittaa jokainen peli?
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
Teräratas
Valvoja

mikki kirjoitti:Ah,muta kuka todella tahtoo voittamattomia noppia?Eikö tuo ole huijausta?voitto pitää minun mielestäni tulla taktisella pelillä.Eikö olisi tylsää voittaa jokainen peli?
En tiedä, ei ole kokemusta :)
Kyllähän ne voitot ja häviöt mieluiten ratkaisee pelitaidolla, tuurilla voitettu tai menetetty peli on aina vähän merkityksetön. D6 on kuitenkin semmoinen noppa, että se ei mahdollista kovin hienovaraisia eroja, joten tuurikin valitettavasti vaikuttaa. (Niinkuin se ei oikeissa sodissa vaikuttaisi...)

Ja tottakai noppien painottaminen olisi huijausta. (Tosin olen edelleen varma, että eräät Tiimarin noppani antavat keskiarvoksi lähempänä 2.5 kuin 3.5, joten valmistaja on painottanut ne LD nopiksi minun puolestani... Silti viskelen niillä kyllä jatkuvasti muutenkin, kun en suostu uskomaan, että ne olisivat oikeasti rikki.) Tuota painotus juttua olen joskus miettinyt, jotta pitäisi kokeilla painottaa pari nopaa, ja katsoa, vaikuttaako se kuinka paljon heittojen keskiarvoihin. En kuitenkaan ajatellut noilla voittotilastojani lähteä parantamaan :) Kiinnostaa kuitenkin, kun pelkkä huhu tuollaisten käyttämisestä on mitä ilmeisimmin joskus maksanut ihmishenkiä, tosin hieman muissa peleissä, kuin Warhammerissa. (Mutta minkäs vanha RAY:n pelinhoitaja todennäköisyys perverssioilleen voi.)

Ah, ja minunpuolestani vitsiksi tarkoitettu noppa derail loppuu tähän, jotta ketju kestää asiassa.
John-Gary

Viesti Kirjoittaja John-Gary »

Sinun pitää siis hankkiman LISÄÄ GW:n hyväksymiä noppia, joilla on sertifiointi siitä, että ne antavat pitkän heittelyn tuloksena täsmälleen oikean keskiarvon. Ja koska yksittäisen nopan heitot vaihtelevat varsin tiheään, on syytä käyttää tuloksen maksimointiin niitä noppia, joilla heitit huonosti edellkisellä heitolla, sillä seuraavan heiton todennäköisyys suhteessa edelliseen heittoon on silloin sinun puolellasi. Lisäksi mikäli heität nopalla kuutosen, on sinun välittömästi siirrettävä kyseinen noppa LD noppa pooliin, josta sitten voi tilasto ykköset viskellä haluttuun paikkaan. Usean nopan käytöllä voidaan myös vaikuttaa keskiarvoa tasapainottavasti, joten osta ainakin kolme settiä GW:n noppia. Onmyöskin otettava huomioon, että kuuden silmän maali painaa enemmän, kuin yhden silmän maali, joten sivu "kuusi" on raskaampi kuin sivu "yksi". Tästä johtuen epästandardit "ei GW" nopat antavat usein useammin ykkösiä, ja vain harvoin kutosia. (Tällaisen nopan voi kuitenkin ehjätä poraamalla ykkösen silmän kolon syvemmäksi, täyttämällä sen lyijyllä, ja maalamalla silmän uudelleen.)[/quote]

HAHAHAH!! vähän repesin kun luin tota :D ei pahalla, en tiedä sitten tarkoititko tosissasi vai mikä oli mutta nauroin kuitenkin :P
Teräratas
Valvoja

John-Gary kirjoitti:HAHAHAH!! vähän repesin kun luin tota :D ei pahalla, en tiedä sitten tarkoititko tosissasi vai mikä oli mutta nauroin kuitenkin :P
Jep, kyllä se oli 100% huumoria, kuten yllä olevan vakavamman(?) viestini lopussa jo sanoinkin. Kyseinen vitsi olisi vain mennyt pilalle, jos siihen olisi laittanut hymiön loppukevennykseksi :)
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

John-Gary kirjoitti:Mulla on aina joko hyvä tai huono noppatuuri.. ikinä ei voi olla semmoista tasaista.. ja melkein joka pelissä tulee joko massacre mulle tai vastustajalle... en siis opi häviämisestä mitään kun häviän nopan heittojen takia..
Miul on muute sama juttu. 40k pelit on kaikki päättyny massacreen joko miulle tai vastustajalle. Yhen fb pelin oon pelannu ja hävisin koska siinä tarvitaan enemmin aivoja kun 40k:ssa.
Mikki N

Viesti Kirjoittaja Mikki N »

On se tuuri vaan niin kivaa...esim:koko armeeiani(n.800 pistettä)iskee necroneits vastaan ja yksikään ei edes heitä armor savea...ja sitten on se 21 laukausta peräkkäin ohi...ja wychen dodge ei ole onnistunut syksyn jälkeen....
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
archon

Viesti Kirjoittaja archon »

Mälis kirjoitti:
Miul on muute sama juttu. 40k pelit on kaikki päättyny massacreen joko miulle tai vastustajalle. Yhen fb pelin oon pelannu ja hävisin koska siinä tarvitaan enemmin aivoja kun 40k:ssa.
No ihan sama juttu joo. "Jos häviän on vähintään noppien vika. Voittojeni pohjalla on aina satumainen älykkyyteni ja taktinen osaaminen."

Ei koskaan toisin päin eihän ;)
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Teräratas
Valvoja

Pelit ainakin oman kokemuksen perusteella kaatuvat vain harvoin täysin noppatuuriin, eli kyllä siellä aina on vähintään yksi pahan luokan taktinen virhe taustalla. Nopilta ei kannata odottaa edes keskiarvon mukaisia heittoja, vaan laskee aina sen hieman alle keskiarvo tuloksen, ja toimii sen perusteella.

Hilpein putki oli varmaan lauantaina, kun viskoin ensin kolmella nopalla 5,6,6 sitten 6,6,6 ja vielä 6,6,6. Nuo heitot sitten tietenkin tulivat tilanteessa, jossa vastustaja oli jo heikoilla, eikä noilla sitten ollut enää lopputuloksen kannalta mitään väliä. Eräässä toisessa pelissäni sitten onnistuin viskomaan ryhmälle, jossa oli aspalla plasmapistol, sekä ryhmäläisillä kaksi plasmakivääriä, heitot 1,1,1 ja perään 1,1,2. Kävi huvittamaan aika paljon, voisi se olla näky, kun kaikki kolme plasmaa räjähtävät kerralla yhteislaukauksessa. (Ihme, kun loppuryhmä ei panikoinut ulos kentältä :) ) Iron Warriorini eivät enää plasma-aseisiin koske.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Kyllä minä ainakin olen voittanut pari peliä ihan selkeästi noppatuurilla (yhteen peliin ensin singolla War Walker räjäytetään, räjähdys vie Wraithlordilta woundin pois, kaksi muuta sinkoa tiputtaa lordin lopullisesti, Sinko ja twin lascannon tiputtavat Howling Bansheiden kuljetuspelin, Bansheet rynnäköivät Death Companyn kimppuun mutta eivät saa kuin kaksi ukkoa matalaksi, ja sitten Death Company hakkaa kaikki paitsi Exarchin matalaksi. Scorpionit lentävät Wave Serpentillä Dreadnoughtin kimppuun mutteivät saa sitä Powerfistillä ja muutamalla takaa lyövällä ukolla rikki koko pelin aikana, tosin kaikki aseet ja jalat irtosivat. Koko BA-armeija liittyy lähitaisteluun ja Scorpionit kaatuvat puhtaasti ylivoimaan. Jossakin välissä Avatar ja toinen serpentiini kaatuivat myös ilman suurempaa vaivaa, Avatar vielä lähitaistelussa). En silti voisi väittää hävinneni kertaakaan pelkästään huonon mäihän takia.
zqmfgb
Andromedus

Viesti Kirjoittaja Andromedus »

mikki kirjoitti:ja sitten on se 21 laukausta peräkkäin ohi...ja wychen dodge ei ole onnistunut syksyn jälkeen....
Wychit eivät saa sitä dodgea shootinkia vastaan...
Mullakin on yleensä niin että joka massacre miulle tai vastustajalle. Tosin nyt en oo pelannu vähään aikaan mutta haluaisin maistaa örkki verta kun en oo voittanut niitä kertaakaan...
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
paavo3

Viesti Kirjoittaja paavo3 »

Niin eikä ne saa ampuu siel lähiksessä.
Isoja kaasupilviä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”