"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Citadelin maalipurkkien korkit!

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Master Angel

Viesti Kirjoittaja Master Angel »

Kumihanskat on poikaa...
NE JYRÄÄ MEITIN!!!
Yögobbo

Viesti Kirjoittaja Yögobbo »

Yks vaihtoehto on olla välittämättä kierteistä: tekee purkin kanteen reiän, jonka sulkee sinitarralla. Jostain olen tämmöisen kuullut, en kylläkään ole itse kokeillut.
Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

VJ kirjoitti:Hankkikaa pojat kunnon pihdit. Kyllä ne purkit jumittuu vaikka kuinka varoisi, mutta kun oikein kunnolla ensin rutistaa pihtien kanssa ja sitten vääntää sen korkin auki niin kyllä pitäisi purkkien taas aueta. Ihme naputtelu on ihan elffitouhua verrattuna pihtien ja raan voiman käyttöön.
tää on tekniikkalaji :wink:
Shadowberry

maalien kannet

Viesti Kirjoittaja Shadowberry »

Kannattaa puhdistaa aina kaikki kuivat maalit korkin kierteistä vaikka puukolla tai vaikka ruuvarilla, eikä sitä maalin menoa sinne kierteisiin voi välttää -täytyyhän ne purkit aina ravistaa ennen käytttöä.
OHI ON!!!! -Reservi tj 13900
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Hmm ostin joskus aikaa sittes anttilasta kummallisen pullonkorkkien ja hillopurkkien korkkien avaajan, jossa oli kiristettävä metalli nauha ja kuminen osa, joka tuli puoliksi maalipurkin ympärille. Kyseinen härveli on toiminut älyttömän hyvin. Avaajassa on kahva eihä purkin ympärille tarvitse ottaa kumminkin käsin otetta. En ole varma saako tätä laitetta enää anttilasta vai olikohan se etolasta, josta tämän ostin :D.
Rokottaja

Viesti Kirjoittaja Rokottaja »

Hmph. Mulla on kämmenet täynnä kipeitä känsiä ja sormia särkee toisinaan noiden kirottujen kapinapurkkien tähden.
Nahkahanskat ovat kyllä erittäin hyvät apuvälineet korkkien aukaisemiseen. Tosin äiti on piilottanut ne...
pMi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pMi »

Btw, hampaita ei kannata käyttää avaamiseen, ainakaan purkkien vääntämiseen auki... Käytinpä nimittäin itse tätä tapaa useita vuosia, kunnes eräänä päivän etuhampaasta kuului pieni rusahdus ja irtosi sellanen ikävä pala pois. Että jos haluatte säilyttää nätin hymynne niin kannattaa olla käyttämättä hampaitaan jakoavaimena.
attor

Viesti Kirjoittaja attor »

Raalla voimalla ne aukeaa (useimmiten). Taistelin just varmaan puoltuntii et saisin bbone purkin, nyt on purkin kansi kahdes osas ja maalit lattial kun meni hermot ja paiskasin purkin maahan. Murr!
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
Razze

Viesti Kirjoittaja Razze »

Onneksi uudet citadel maalipurkit (ja pari uutta maalia) ilmestyivät, nyt niissä on sellaiset "läpyskä"-korkit (flip-top), mutta ne ovat kuitenkin tukevampia kuin ne entiset (ennen kierrekorkkeja), joten ne tuskin enää aina purkin avatessa räiskähdä naamalle...
Kaikki ihmiset ovat kuolemattomia kunnes kuolevat
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Salaisuus on poskihampaiden käytössä. En minä ikinä purisi etuhampaillani muuta kuin makoisaa pihviä.
Ladapulsu

Viesti Kirjoittaja Ladapulsu »

No sellainen kumiläpyskä jolla avataa hillopurkkien kansia on todella kätevä! Sillä saa hyvän otteen eikä sormet lipsu...joten kannet aukeaa leikiten....jos se ei auta niinsitten väännän vähän puukolla purkin ja kannen välistä kunnes kuuluu napsaus , silloin viimeistää aukee tuolla kumiläpyskällä.
Cypres

Viesti Kirjoittaja Cypres »

Ainahan ne korkit saa auki. Jos ei muuten ni sit rättiä ympärille ja kunnon kierrokset. Toisaalta ei kannata päästää niitä menemään niin lujasti kiinni ja siihenhän riittää että muistaa puhistaa ne urat jollain tikulla tai vastaavalla. Nitkuttaminen auttaa myös...
Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

Murhe on kyllä oikeessa. Poskihampailla lähtee.
Adanedhel

Viesti Kirjoittaja Adanedhel »

Raakaa voimaa.... Ei kannata purra muuta kuin makoisaa pihviä...
Jos ei muuta niin Leka. ISO leka.
Nomen Est Omen
kemppiGei

Viesti Kirjoittaja kemppiGei »

mulla on käyny silleen ett oon hiki päässä vääntäny ja vääntäny = turhaan, sit ihan huvikseni kokeilin ihan normaalisti ja hupsista keikkaa se aukeeki näin helposti :D
BEE BEDEE BYI
ChaosBonzai

Viesti Kirjoittaja ChaosBonzai »

Tuota rupesin ihmettelemään kun etuhampaista lähti pala...
Alkoipa naurattamaan kun äijä pureskelee purkkeja etuhampailla :D
(nothing personal...)
Poskihampaat rulez! (Näkisittepä elf flesh purkkini kannen!!)
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Minulla ei ole koskann mennyt varsinaiset maalipurkit niin jumiin etteikö niitä vääntämällä auki saisi, mutta inkkipurkit kyllä. se inkki jämähtää kuin joku pirun pikaliima! itse olen käyttänyt tuota kuumavesi kikkaa.
TonTTu

Viesti Kirjoittaja TonTTu »

Ite käytän hampaitani vain kuivuneen maalin rikkomiseen korkin kierteissä. Puraisen pari kertaa jokaisesta tahkosta ja sitten väännän niin aukeaa ihan hyvin eikä ole pelkoa että purkki posahtaa suuhun (kuten kaverilla kävi :D )
c0mmy

Viesti Kirjoittaja c0mmy »

Laittaa maalipurkin hetkeksi kuumaan veteen, tällä konstilla aina toiminut. =)
LAndE

Viesti Kirjoittaja LAndE »

Yhdyn edelliseen kirjoittajaan toimii aina!
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.

Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”