"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tyranidit puolustajana

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Itiöpesäke

Tyranidit puolustajana

Viesti Kirjoittaja Itiöpesäke »

Yleensä tyranidit hyökkäävät täysillä, mutta entäs sitten kun vihollinen onkin hyökkääjä? Varsinkin kun mun armeija on täl hetkel tulos olemaan 100% offencive army. (tsekatkaa 40k armeijat -> tyranidz rulez) Miten sellasel armeijal pystyy puolustamaan? Onko hyökkäys paraspuolustus? varsinkin alimiehityksel joissain tehtävis. :? :?:
Ensimmäisenä itiöt
seuraavana lictorit
jonka jälkeen hivet
viimeisenä ripperit
bonesripper

Viesti Kirjoittaja bonesripper »

Oottaa niin kauan, että kaveri tulee lähelle ja hyökkää. Niillä hormagaunteilla on hemmetin helppo hyökätä pitkällekkin ku on kaikki fleet on claw ja pitkä hyökkäysmatka. Kyllä hyökkäys on paras puolustus. Ei tyranideista hirveest ampujikskaan ole.
Itiöpesäke

joo, kyllähän se vois toimii. Tai sit deepstraikkaa ne vihulaisen taakse ja ristitulettaa ne.
Mut entä jos hyökkääjänä on äärikaukotulittajaarmeija kuten TAU odotan et ne ampuu mut?
Ensimmäisenä itiöt
seuraavana lictorit
jonka jälkeen hivet
viimeisenä ripperit
bonesripper

No varmaan ainoo mahollisuus on lähtee päin ja käyttää kaikkea coveria hyväkseen mikä on mahollista. Tollasiin armejoihin kannattaa varautua aika hyvin. Tekee sellasen armeijan mikä liikkuu hyvin, mutta voi olla paikallaankin. Tyranideillä tää voi kyllä olla vähän vaikeeta :)
Puolijohdediodi

Viesti Kirjoittaja Puolijohdediodi »

gauntit ei kyllä paikallaan pysy vaikka kuinka haluis, ellei sitten hive node ole lähellä...
Fator Dee

Viesti Kirjoittaja Fator Dee »

Ööö.. nyt saatan olla pahasti hakoteilläkin, mutta itse muistelisin, että Tyranidit EIVÄT voi puolustaa. Katsoskun nehän pöröttävät Hive Fleetillä paikalle ja häippäsevät syömisensä jälkeen. Itse en nyt voi Kodeksista tarkistaa, kun se on varmaan Valaxilla, joka on nyt jossain. Eli voisiko joku varmistaa tämän?
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

Mikhail kirjoitti:Ööö.. nyt saatan olla pahasti hakoteilläkin, mutta itse muistelisin, että Tyranidit EIVÄT voi puolustaa. Katsoskun nehän pöröttävät Hive Fleetillä paikalle ja häippäsevät syömisensä jälkeen. Itse en nyt voi Kodeksista tarkistaa, kun se on varmaan Valaxilla, joka on nyt jossain. Eli voisiko joku varmistaa tämän?
Kyllä Tyranidit voi olla puollustajiakin, ei se syöminen hetkessä tapahdu :wink:
Fator Dee

Jaa, mistäköhän olen tuollaisen ajatuksen saanut päähäni :oops:
Itiöpesäke

Enpä muista moista lukeneeni codexista, mut mun lukutaitoni tuntien siel ihan hyvin voi lukee jotain tollasta. Mun muistaakseni necronit hyökkää aina, jopa jos vastas on dark eldar. Dark eldar hyökkää aina paitsi tapaus necronit. En mä kyl oo yhtään varma näistäkään.
Ensimmäisenä itiöt
seuraavana lictorit
jonka jälkeen hivet
viimeisenä ripperit
bonesripper

Oisko se ollu vielä silleen, että tyranidit hyökkää aina ensin ellei vastassa ole dark eldarit tai necronit. Menee vaikeeks, mutta menköön. Jotain hämärästi muistan et oisin tosta kuullu, mutta en oo varma.
Fator Dee

Tuntuu kyllä IMO hölmöltä, että missä tilanteessa Dark Eldarit hyökkäisi Tyranidien kimppuun.
Tyranidit syöpöttelemässä juuri vallattua planeettaa. PIM! Dark Eldarit tulee paikalle ja ottaa Gauntteja vangeiksi. Ei, ei, ei, ei sovi pieneen päähäni tälläinen :? . Tai Necronit, no niitten hyökkäys motiiveista ei ole hajuakaan joten en voi asiaa kommentoida.
bonesripper

Löysin tälläsen tyranids codexin tuolta arkistoistani. Ei kyllä löydy erikoissäännöistä mitään huomautusta, että ne olis hyökkääjiä aina. Ehkä ne on vaa nii hölmöjä, etteivät älyä aina hyökätä 8)
Itiöpesäke

Se mitä mä oon kuullu necronien taustasta. Menis silleen et necronit "heräs" koska tyranidit tuli takas tähän galaksiin. Mene ja tiedä en oo varma, mut näin oon kuullu.
Ois kyl tosi hyvä, jos tyranidit hyökkäis aina, ainaki mun armeijan kannalt kattoen..
Ensimmäisenä itiöt
seuraavana lictorit
jonka jälkeen hivet
viimeisenä ripperit
Fator Dee

Juu, minun pitää varmistaa tuo väittämäni kunhan saan Codexini ryövättyä takaisin :evil:
bonesripper

Ei se ole väittämä vaan tosi. Tarkistin codexista.
Fator Dee

Niin, siis, että Tyranidit hyökkää AINA oli vastus mikä tahansa? No eipäs tuo muisti sitten niin huono ollutkaan :o
bonesripper

Mistä löysit ton? Ainakaa special säännöissä ei näyttäis olevan mitään ellen ihan sokea ole.
Fator Dee

No pöh, sori, minä kun luulin, että tarkoitit kattoneesi Tyranidien Codexista sen, että ne hyökkää aina. Mutta, tarkoitit varmasti tuota Necron juttua :oops:
Ja kyllä olen Codexista jostain sen lukenut, mutta Valax on pöllinyt omani sitä Nurglen demoni projektia varten niin en voi sitä etsiä :evil:
bonesripper

No eiku tarkotin ettei ne hyökkää aina. Sori jos puheet meni solmuun :) Siis ei ollu ainakaan sillä selaamisella mitä harjotin mitään tulosta. Eli en löytäny sieltä mitään siihen viittaavaa et ne hyökkäis ekana. Tuskin siis hyökkäävät.
Esza

Viesti Kirjoittaja Esza »

no kyllähän se puolustus toimii, jos kaikki on piilossa ja sit kun ne tulee lähelle, niin hullu teurastus :twisted:
mutta järkevästi ajatellen, ei kuulosta kovin fiksulta, että tyranidit puolustaa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”