"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Dispel määrä, ja sen todellinen tarpeellisuus.

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Alandor kirjoitti:Aivan järkyttäviä määriä dispeliä... Minulla on 5dispeliä (yksi on vihun power ) + 2 scroll, tuo on aina riittänyt hyvin... keskimäärin pelissä tulee 1 spell läpi. En ole kyllä pelannut vihollista vastaan jolla olisi ollut yli 15 poweria.
Pelissä!? Tarkoitat varmaankin vuoroa. Tuollaista vastaan saa 2 empiren scroll caddyakin läpi ainakin kerran pelissä sen second signin tai tulipallin. Oletko nyt varmasti pelannut oikeata magic heavya vastaan? Seer council teurastaa tuollaisen puolustuksen.
Nikodent

Viesti Kirjoittaja Nikodent »

mulla on dwarf armeijassa sellaset 6 noppaa ja 4 "scrollia" chaos armeijassa on 4 noppaa ja neljä scrollii. dispellii ei oo koskaan ollu liikaa (no paitsi sillon kun tein huvittelu dwarf armeijan jossa oli 7 scrollii ja 9 dicee)
Pahoittelen huono kieliasua ja painovirhe paholaisia.
Alandor

Viesti Kirjoittaja Alandor »

Magic Heavy koostui Skaveneista jossa oli Grey Seer, Engineerejä. Ja jotain 13-14 Poweria + bound Spellejä. Sitten se kylläkin loppui kun se skitter leappas itsensä(?) tappaakseen Arkkimaagini joka oli kotkan selässä. Epäonnistui siinä ja kuoli...

En ole pelannut kunnon Magic Heavyä vastaan ja näitä on aika harvassa.

Miten te saatte 10 Dispeliä muulla kun Khornella ? Itse sain maximoidessani helffeille 8 dispeliä ja +2 dispeliin. Ja 6 dispeliäkin vie joko Lordin ja Heron tai 3x Hero...
"Victory loves prudence"
Nikodent

Viesti Kirjoittaja Nikodent »

no dwarffeil ottaa runelordin ja 3 runesmittii, anvil of doomin, m.ro balance. tuohon päälle sais viel 9 "scrollii". ja maksas vaa 970p.
Pahoittelen huono kieliasua ja painovirhe paholaisia.
Alandor

Viesti Kirjoittaja Alandor »

Niin ja Dwarffit tietenkin päälle ( kuka muuten ottaisi runelordin ja 3 runesmittiä ? )
"Victory loves prudence"
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Alandor kirjoitti:Magic Heavy koostui Skaveneista jossa oli Grey Seer, Engineerejä. Ja jotain 13-14 Poweria + bound Spellejä. Sitten se kylläkin loppui kun se skitter leappas itsensä(?) tappaakseen Arkkimaagini joka oli kotkan selässä. Epäonnistui siinä ja kuoli...
Tyhmää toimintaa. Rottien ei pitäisi olla varomattomia, vaan pelkureita. Maagien kimppuun lähetetään vain roskaväkeä (klaanirotat, warlokit, assassinit, gutter runnerit, night runnerit).
Alandor kirjoitti: En ole pelannut kunnon Magic Heavyä vastaan ja näitä on aika harvassa.
Eikös noita turnauksista löytyisi...?
Kyllä rottien council on vaarallisempi kuin se tokan generaation sammakko, kunhan osataan pelata oikein. Sammakko sentään paukuttelee vain niillä kämäsillä sniper taioilla ja tappaa puolustuskyvyttömät pikkuryhmät... mutta seerin plague on likainen ja perverssi muisto viidennen laitoksen magiahelvetistä :wink: !
swiftwind

Viesti Kirjoittaja swiftwind »

2k-liskoarmeijaan taitaa nopeasti laskien saada 16 noppaa dispelliä ja 10 kääröä. Ei että tuollaisessa kokoonpanossa olisi mitään järkeä..

Omilla kääpiöilläni on 6 noppaa, +1 balancesta ja 2 kääröä. Kääröillä lähinnä paikkaillaan alussa noloja nopat-loppui tilanteita kun ei vielä tiedä vastustajan armeijalistan kaikkia yllätyksiä.
Zymeth Salkir Dkhan

Viesti Kirjoittaja Zymeth Salkir Dkhan »

Oma Tzeentchini luottaa 6 dispelliin, jotka ovat toisinaan re-rollattavia.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

HE:lläni on yleensä 3-4 noppaa ja 2 kääröä. Kääpiöni pärjäävät mainiosti viidellä nopalla ja kahdella kääröllä :D Riippuu täysin kuinka paljon magiaa vastustajasi käyttävät. 6-8 ja kolmellakin pärjää. Khemriä vastaan nopat ovat tärkeämpiä kuin kääröt.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Graq

Viesti Kirjoittaja Graq »

Omassa Blood Dragon appendix armeijassa on huimat 4 dispelliä ja max. 1 scroll. Tosin vähän hirvittää lähteä pelaamaan kaveria vastaa jolla on Tcheenz armeijassa yli 10 poweria :D . Toisin sanoen dispelliä ja magiaa ei tueta! (ainakaan vielä)
"There is nothin' as sure in the world as the glitter of gold and the treachery of Elves."
Trekkeri

Viesti Kirjoittaja Trekkeri »

Minun Empire listassa on 5 Dispel noppaa ja 4 Scrollia ja se on kyllä riittänyt kaikkia paitsi Skaveneita vastaan...

Vampire Counts armeijassa taas tulee olemaan näillä näkymin 6 Dispel noppaa ja 3 Scrollia ja uskon niiden riittävän koska onhan minulla paljon paremmat mahdollisuudet tuhota yksinäiset maagit (Fell Batit ja Bansheet).
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Argonath

Viesti Kirjoittaja Argonath »

Yleensä ottaen mitä enemmän magiaa sen paskempi peli on tulossa joten miksi helkutissa ottaa jotain uuber seer perse pullaa, eikö teille hyvä peli kelpaa vai pelaatteko vain voittaaksenne. Kaksi maagia on sopiva ja n.3-5disspelliä. Suuremmat määrät magiaa turnauksissa ymmärän sillä sieltähän yleensä sitä korkeinta sijaa lähdetään tavoittelemaan, mutta että kavereiden kanssa ei tulisi kuulonkaan.
Mikä tahansa väri on hyvä väri kunhan se on musta*
Rishadan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rishadan »

no itse olen hyvin pärjännyt kun on ollut 4 dispellii ja 2 scrollia 14-16 power dicen heavy magic high elf armeijaa vastaan... pitää tehdä uhrauksia
"Vade retro, alter ego!"
Grand Admiral Prawn

Viesti Kirjoittaja Grand Admiral Prawn »

Onko kukaan kokeillut koskaan pelata ilman magiapuolustusta? Kahdella nopalla? Ei, en ole hullu tai vajaamielinen. Kunhan ajattelin huvikseni maalata tuon mantikorin tuosta pöydältä murjottamasta ja änkeä sen kokeeksi armeijaani, mikä tietäisi rullakuskille kilometritehdasta. Mietin vain että kuinka pahasti sitten tulee päihin, eihän tuo magia loppujen lopuksi ole kuin shootingia jota ei sitäkään voi dispellata... Vai mitä pojat?
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Grond pelasi kerran minun seer councilia vastaan omilla kääpiöillään ilman seppiä tai mitään magia puolustusta. Sanotaan, että kääpiöt ovat varsin resistiivisiä magialle. Se pitää paikkansa, vaikka tuo peli ratkesi selkeästi voitokseni. Loppujen lopuksi magia on aika kovaa ampumista, mutta siinä se osuminen ratkaistaan power ja dispel nopin ja kääröin.
swiftwind

Olen kuitenkin sitä mieltä että kaikkein vaarallisimpia ovat esim. liike sun muut loitsut. Ne perus-xD6 Sz hittiä -magic missilet on useimmissa tilanteissa aika lailla yhtä tyhjän kanssa.
c0mmy

Viesti Kirjoittaja c0mmy »

Kyllä tuollaiset 2d6 S4-5 magic missilet tekee kipeetä scoutteihin tai muihin skirmishereihin. Siis pieniin porukoihin.
swiftwind

Niin, useimmissa tilanteissa. Tietty niillekin on sopivia kohteita. Ne yleisimmät magic missilet ovat kuitenkin 1D6 S4 tai vastaavia.. Niillä pystyy ehkä nakuttamaan jostain melee-yksiklstä yhden rankkibonuksen pois. Joku Gaze skinkkeihin tietty Sattuu.

Olen siis edelleen sitä mieltä että liike & muut vastaavat 'rikoisloitsut' ovat paljon vaarallisempia. Niillä on jopa kai huhujen mukaan joskus ratkaistu pelejä.
Heksa

Viesti Kirjoittaja Heksa »

No siis itse uskon että oma 7 dp ja 2 scrollia riittää kun VC:llä pelaan jonkinlainen necromancer armeija se on 11 pd ja bound spell on ihan tarpeeksi magic heavy minulle.
Wow miniatyyrejä aika pitkän tauon jälkeen
Dru Perim

Viesti Kirjoittaja Dru Perim »

Grand Admiral Thrawn kirjoitti:Onko kukaan kokeillut koskaan pelata ilman magiapuolustusta? Kahdella nopalla? Ei, en ole hullu tai vajaamielinen. Kunhan ajattelin huvikseni maalata tuon mantikorin tuosta pöydältä murjottamasta ja änkeä sen kokeeksi armeijaani, mikä tietäisi rullakuskille kilometritehdasta. Mietin vain että kuinka pahasti sitten tulee päihin, eihän tuo magia loppujen lopuksi ole kuin shootingia jota ei sitäkään voi dispellata... Vai mitä pojat?
Aiot siis kokeilla pelata Ropeconissa sekä lohikäärmeellä että manticorella!?

Olen joskus kokeillut muutaman kerran delffeillä vain 3:n nopan magiapuolustuksella, mutta silloinkaan ei ole vastassa ollut magic heavyjä armeijoita. Tällöinkin jouduin kyllä ottamaan turhauttavasti iskuja heikoiltakin magia-armeijoilta. VC:eja vastaan pelatessasi on taas maat ja mannut täynnä zombeja ja vihollinen "tanssii" turhankin vikkelästi.

En siis suosittele magiapuolustuksettomuuden testaamista Ropeconissa. :wink:

Olen myös huomannut, että liian usein 1 scroll caddy on liian tehoton. Olenkin siirtymässä delffiarmeijassani kahden maagin puolustukseen. Kallista on, mutta tämä kuitenkin myös poistaa ikävät viimeisten kierrosten magiayllätykset.

- Dru Perim
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”