"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Liimaus!!!

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Tusgor

Liimaus!!!

Viesti Kirjoittaja Tusgor »

Miten te liimaatte superliimalla nii, että sormenne ei ole sen jälkeen kuivia, kovia käkkänöitä. Ja miten saatte kätenne puhtaaks. Itse sorkin tikulla maalia sieltä purkista, koska liimapullon korkki liimautu kiinni pullon suuosaan. :? :| :x
zakug_the_insane

Viesti Kirjoittaja zakug_the_insane »

Mulle käy samoin aina ton purkin kanssa. Olen halkaissut muovilusikan saksilla kahtia ja sitä kastanut vähän liimaan. Eipä ole paljon sormille levinnyt... Eihän niitä käsiä puhtaaks siitä metalliliimasta saa, mutta jos se on pakko saada käsistä pois niin ei kun repimään ihoa...
Kyllä se ajan kanssa kuluu pois. Onnea yrityksille!
Ostan Tomb Kingejä ja necroneita! Lähetä YV.
Tusgor

Joo kiitti. Mut koktailtikku vois olla käytännöllisempi. :D
attor

Viesti Kirjoittaja attor »

Mitäs liimaa käytätte?
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
zakug_the_insane

Viesti Kirjoittaja zakug_the_insane »

No niin no, mutta punaisen muovilusikan puolikkaasta en luovu!
Mä käytän metalliliimaa ihan kaikessa liimauksessa...
Ostan Tomb Kingejä ja necroneita! Lähetä YV.
Tusgor

Mä liimaan metalliläjät superilla ja muoviset plastic gluella.
Hö.. Ei allekirjotusta
Tusgor

Joo kävin uimassa ja hankasin käsiä nii se liima lähti. :wink:
xxxxxxx

Viesti Kirjoittaja xxxxxxx »

attor kirjoitti:Mitäs liimaa käytätte?
Minä ainakin käytän Super Attak Controlia, liima on tehokasta, purkki on erittäin kätevä eikä korkki liimaudu kiinni. Pitää vaan olla erittäin varovainen sen annostelun kanssa :roll:
Half-breed kirjoitti:Is answer question?
Tusgor

Mistäs shopista niitä Super Attakkeja saa? :D
Hö.. Ei allekirjotusta
Mysterous

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Mun mielestä super atackeissa on se ongelma että pitää puristaa niinkuin viimeistä päivää ja kun yhes tuon tyylisessä purkissa oli vielä sellaset viiva puristin palat, kyllä siinä kädet kuluu.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

En muista kuka aikoinaan suositteli, mutta ostin kokeeksi purkin Grip-merkkistä pikaliimaa ja olen ollut varsin tyytyväinen siihen.

"The trick is to not to glue your fingers onto miniature, table, or any important bodypart."
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Blöö

Viesti Kirjoittaja Blöö »

jullevi kirjoitti:En muista kuka aikoinaan suositteli...
VJ muistaakseni tuosta on puhunut joskus.

Minä otan sen liiman pois sormista puukolla :D
Tusgor

Auts! Ai puukolla revit sormes verille. Ja sitten valittelet loppuviikon. (Se oli vitsi.)
YÄK!!!! :o
Hö.. Ei allekirjotusta
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Joo ei puukkoa. Clipperit toimii hyvin.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

En o aikoihin saanut liimaa sormiin, mut muistelen et se lähti lähinnä raapimalla... Ei siinä iho verille mene kunhan ei sitä kaikkea liimaa kuvittele saavansa irti.

Käytän Excel Super1 - nimistä liimaa. Se on halpaa ja vähän vahvempaa kuin Citadelin, ja koska korkki ei ole kierteillä kiinni se on melkoisen helppo irroittaa vaikka kuivuisikin kiinni (jota on varmaan kerran tapahtunut mulla)... Tuubissa on myös sen verran siro pää että sillä on melkoisen helppo saada liima sinne minne pitääkin, ja koska korkki on läpikuultava (ei kirkas) siitä näkee miten paljon liimaa on tulossa (eli puristatko liian kovaa vai liian vähän)... En oo citadelin liimaa viitsinyt aikoihin ostaa. Super Attackia en oo kokeillu, mut ainakin Siwassa myydään suklaapatukoiden vieressä...

Jos nyt kumminkin liimailet sormiasi figuihin kiinni, kokeile geeliliimaa. Se on ihan syvältä ja sitä on vaikea käyttää mutta se ei valu, joten et saa sitä helposti sormillesi.

Citadelin muoviliimassa ei muuten ole mitään vikaa hintaa lukuun ottamatta.
zqmfgb
DerAlte

Viesti Kirjoittaja DerAlte »

Ei hyvää päivää!!! Oikeasti, wtf is this? Onkos päässä jotain vikaa tai jotain, jos pitää täällä kysyä jotain liima juttuja...? Sori, tää nyt vaan menee hiukan överiks...
attor

Viesti Kirjoittaja attor »

Oon itse ostanut kerran gwn metalli figuliimaa. Sen kans kokoominen oli yhtä tuskaa, kun se ottanut kiinni figuihin ja liiman kesti tosi kauan kuivua. Kun olin pari figua sillä liimannut niin kansi jämähti eikä sitä saanut millään auki ja sitten kun yritin vääntää sitä pihdeillä auki niin se hajos ja liimat levis housuil. Sen koommin en oo gwn liimoja käytellyt. Käyttääks yli päätään ketään tätä kallista, kuivumatonta ja hyvin rasittavaa liimaa enää?
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
glaurung
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glaurung »

jullevi kirjoitti:En muista kuka aikoinaan suositteli, mutta ostin kokeeksi purkin Grip-merkkistä pikaliimaa ja olen ollut varsin tyytyväinen siihen.
Mistäs tuota liimaa oikein saikaan? Vois käydä ostamassa Ropeconin yhteydessä purkin sitä.
Drengi

Viesti Kirjoittaja Drengi »

Jos osaa olla varovainen ja huolellinen annostelun kanssa, niin suosittelen lämpimästi Würthin pikaliimaa. Aika stydiä kamaa, liimaa hetkessä, eikä oo pahemmin irronnu osaset, niinku jollain muilla liimoilla.

My2cents
verLoren

Viesti Kirjoittaja verLoren »

jullevi kirjoitti:En muista kuka aikoinaan suositteli, mutta ostin kokeeksi purkin Grip-merkkistä pikaliimaa ja olen ollut varsin tyytyväinen siihen.

"The trick is to not to glue your fingers onto miniature, table, or any important bodypart."
OT: Ei kenelläkään tule mieleen American Pie 2? :roll:
Sori aiheen vaihdosta.
Ajattele ajattelua ajattelemisesta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”