"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Sotavasaran Jatkotarinat

Onko kynä (tai näppäimistö) miekkaa mahtavampi? Tule ja todista, että näin on - muuten emme usko.
Grom

Viesti Kirjoittaja Grom »

Rune kirjoitti:edit\\
Grom kirjoitti:Kun en paljon ole dialogeja kirjoitellut, niin niissä tuppaa aina olemaan ongelmia.
Älähän sinä Grom puhu... ;)
No örkkidialogit on ihan eri asia. Niissä kun on ihan sama kuinka sähköistä ja palkitsevaa keskustelu on. Aivan kuin Conanin ja Maxin välillä ;)
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
Grom

Viesti Kirjoittaja Grom »

Heiiiii! Taas on ihan kuollut tämä topicci! Kuka on seuraavana vuorossa, kun tämä nyt lähtee rullaamaan uudestaan? Miten 40K-puoli edistyy. Taidamme me fabalaiset olla ripeämpiä.
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
Aco

Viesti Kirjoittaja Aco »

PAKKO pistää hiukan uppia, kun homma on vajonnut jo kolmannelle sivulle. No, kohta kai tämä virkistyy, kun pääsen kirjoituspuuhiin ;)
eräs sangen vähämielinen tyyppi kirjoitti: Tuo loppu oli jätetty hyvin seuraavalle, kuka sitten lieneekin.
No kukakohan se sitten olikaan.. :D
Acoparaptor kirjoitti: Tuo loppu oli jätetty hyvin seuraavalle, kuka sitten lieneekin.

Acoedit: En saa sivustoa auki, siis tuota missä on ne kaikki edelliset osat. Aina kun yritän tulee 'blank page' ja se ei mene siitäkään eteenpäin. Siis homma (yllätys, yllätys) viivästyy. Mistä johtunee.
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Acoparaptor kirjoitti:Acoedit: En saa sivustoa auki, siis tuota missä on ne kaikki edelliset osat. Aina kun yritän tulee 'blank page' ja se ei mene siitäkään eteenpäin. Siis homma (yllätys, yllätys) viivästyy. Mistä johtunee.
Soneran nettisivusto näkyi olevan nurin ainakin aamulla - nyt näyttäisi toimivan. Eli asian näkee helposti siitä näkyykö avatarini - jos ei, Soneran palvelin on nurin.
Aco

Viesti Kirjoittaja Aco »

On ollut kiireitä ja olen todella pahoillani, että joudun jättämään osaltani homman kesken. Olen tosin aloitellut, vaikkakin vain pari riviä, ja se ei kaiketi riitä. Oli vaikea löytää aikaa edes ilmoittaa asiasta(piti ilmoittaa jo viime tiistaina). Vielä kerran, olen pahoillani.
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Hmm, Starbreakerin pätkästä on sanottavaa ainakin minulla, jos ei muilla. ;) Teksti oli hyvää, ja kieliopillisesti standardia, ja hyvin luettavaa. Ainakin alussa homma jatkui hienosti, mutta heti taistelun alettua homma niin sanotusti riistäytyi pikkaisen kädestä. Hyvinhän se oli sinällään kirjoitettu, mutta tiedän ihan kokemuksesta, että jos lähtee kirjoittamaan taistelukuvauksia aivan mututuntumalta ja heittäytyy täysillä kirjoittamaansa mukaan, lopputulos on väkisinkin vähän sekava, eikä ole realistisuutta välttämättä nähnytkään. Ja nyt kun takerrumma pikkuvikoihin, niin eikös soluttautuja ollut ottanut Kurtin tikarin pois? ;)

Sori kun nyt meni hienosta tekstistä huolimatta pilkun nus... viilaamiseksi, mutta tästä on pakko nillittää, vaikken tahtoisikaan. :D Kun kirjoitetaan Warhammertarinoita, kannattaa ehkä jättää johonkin rotuun suuresti vaikuttavat asiat keksimättä. Esimerkiksi juuri tämä sinun luomasi kultti, joka 'suojelee Keisarikuntaa' tai jotain. Kyllähän tuo on hyvä veto mihin tahansa fantasiaan, paitsi jonkun toisen luomaan ja kaikkein vähiten tuo ehkä sopii Warhammerin goottimaiseen maailmaan. En sitten tiedä, ehkä olen väärässä, mutta minusta meni vähän yli. :| Anteeksi anteeksi anteeksi kun valitan ja nillitän ja saarnaan, mutta pari kohtaa tuossa oli jotka olisin kirjoittanut ehkä vähän eri tavalla. Toivoin Kurtista jotain ei-maailmanpelastajaa, mutta toivottavasti ei tästä sitä tulekaan. Hoidan sen sitten henkilökohtaisesti kasaan jos Tapsa uskaltaa mennä säätämään mitään vastaavaa. ;) Mutta Starbreaker, teksti on hyvää, ja kirjoittamalla ja harrastamalla paranee vielä tuostakin varmasti, kannattaisi vain ehkä vähän miettiä pikkaisen (siis ihan ihan pikkaisen) että mikä menee klisheeksi, mikä pysyy tarinan tyylissä mukana. Tai, ehkä Grom aloitti tuota kierrettä jo vähän. :D Elikkäs, seuraava säätää sitten tuosta eteenpäin. ;) Hyvää työtä kuitenkin Star'.

edit\\
Skarsnak kirjoitti:Kannattaa tällaisissa tapauksissa lukea huolellisesti edelliset osat läpi (ainakin lustriaan asti),
Pitäisikö tässä nyt olla imarreltu tai jotain? :D
Viimeksi muokannut Rune, La 02.10.2004 00:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Illidan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Illidan »

Hoo hoo. Kliseiseksi kieltämättä meni. ;) Nautin suunnattomasti sen kirjoittamisesta ja myös kommentistasi Rune ;)
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
skarsnak
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja skarsnak »

Toivon että Starbro' kestät palautetta, koska olen tottunut sitä antamaan suoraan (sen siitä saa kun saa puolustusvoimien johtajakoulutuksen).

Tunnelma todella karkasi liian hektiseksi. Kannattaa tällaisissa tapauksissa lukea huolellisesti edelliset osat läpi (ainakin lustriaan asti), ja yrittää omaksua edellisten kirjoittajien ylläpitämä tyyli. Hyvä perusrunko tarinalle, jota voisi soveltaa jopa tällaiseen yksittäiseen jatkokertomuksen osaan on klassinen: johdanto, juoni kehittyy, odottamataon käänne, kliimaksi (huippukohta), lopetus. Tarinan pituudesta riippuen näitä voi kierrättää useampaan kertaan samassa tarinassa, mutta perusosaset olisi hyvä löytyä (toki tällainen jatkotarina on hieman poikkeustapaus) jokaisesta tarinasta. Nyt tarinan ulkopuoliselle seuraajalle (minulle, sinulle, lukijalle) ei annettu hetkenkään hengähdystaukoa. Juoni juoksi taistelusta taisteluun ja ainakin itselleni jäi, kun tarinaa luki väsyneenä huolimattomasti, melko hämäräksi kuka mitäkin teki milloinkin.

Kannattaa myös miettiä miten eri henkilöhahmot käyttäytyvät, minkälainen kuva niistä on annettu aiemmin, minkälaisia ominaispiirteitä niillä on. Varo vastaisuudessa hyppimästä liian äkillisesti kerronassa hahmosta toiseen:

Kurt juoksi pitkin katua. Hän ei tiennyt missä oli. Davet huitaisi kirveellään vihollista. Juoppo ei muistanut aamulla mitään tapahtuneesta.

Esitin tämän reilusti kärjistettynä, mutta lukaiseppa oma tarinasi ja katso kiinnitätkö itse asiaan huomiota. En tiedä osasinko ilmaista ajatukseni oikein, mutta varmaankin luettuasi tarinan uudestaan ymmärrät.

Itse ajattelin siniviittojen ilmestyessä että jee, Shadow warrujahan sieltä on luvassa vähän eksyneet vaan, mutta näin tällä kertaa.

Anteeksi jos tästä viestistä jää kovin negatiivinen jälkimaku. Se ei suinkaan ole tarkoitukseni, pahoittelen. Tarina ei suinkaan ollut huono, muut osat ovat vain olleet niin eri tyylilajissa että tämä hyppää silmille herkästi.

Kirjoitan lisää huomenna vähemmän väsyneenä.
Amerikassa köyhyys on värillistä --Ray Loriga
Illidan
Viesti:

Juu eipä tuo kommentti mitään... Hyvää palautettahan se vaan oli...
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
Huuhkaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

iltaa.. Haluaisin kuulla hieman kommenttia omasta patkastani, mutta vastaukset saattavat viipya hieman, koska olen Puolassa. (ei ole nappaimistossa edes A:ta ja O:ta joissa olisi pilkut paalla :)).
"Stay where you are... You're making me look amazingly brilliant."
Blöö

Viesti Kirjoittaja Blöö »

Ei sitä ainakaan pituudella ollut pilattu.
Illidan
Viesti:

Ei niin, mutta tasokas teksti oli iiiiso plussa...

Kuvailukin oli kohdallaan.
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
VD

Viesti Kirjoittaja VD »

Valitan, mutta minulla painaa turnausta turnauksen päälle. En ehdi millään suorittaa tarinaani nyt, eli voisinko vaihtaa jonkun kanssa paikkaa, siten että teen tarinan sitten syyslomalla tai sen jälkeen kun ei kisoja enään ole?
Blöö

Viesti Kirjoittaja Blöö »

Oikeastaan huuhkajan teksti ei edes ollut mitenkään laadukasta, mutta sehän on vain minun mielipiteeni.
Huuhkaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

minun patkani on siis kirjoitettu hirveassakiireessa, koska luulin etta minulla ei ole aikaa enempaan... ja silloin oli kaiken lisaksi inspis kateissa, joten :roll:.

Kiva tosin ettei se ollut Starbreakerin mielesta huono.
"Stay where you are... You're making me look amazingly brilliant."
Sopuli

Viesti Kirjoittaja Sopuli »

olen lukenut paljon surkeampiakin tarinoita mitä hhukajan tarina, mutta en viitsi mainita nimiä. Jep lyhyt se oli sitä en kiistä, mutta luettavaa se oli ja piristi oloa kun kekään huippu ei ole vähäänaikaan kirjotellut sotavasaraan, joten lukemisnälkä on vaan kasvanu.

tovon että syysloma lisää tarinan kirjoittakien intoa kirjoittaa
Väitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
-HP
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Laitan tähänkin vaikka tuo toinen topikki on ylempänä.
http://personal.inet.fi/clan/silverhamm ... /faba.html
Eli Grondin osio (osa 9) FaBaan on netissä.

EDIT: Tai OLI ylempänä, nythän tämä on ylempänä :o).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tarinat ja novellit”