No örkkidialogit on ihan eri asia. Niissä kun on ihan sama kuinka sähköistä ja palkitsevaa keskustelu on. Aivan kuin Conanin ja Maxin välilläRune kirjoitti:edit\\Älähän sinä Grom puhu...Grom kirjoitti:Kun en paljon ole dialogeja kirjoitellut, niin niissä tuppaa aina olemaan ongelmia.
Sotavasaran Jatkotarinat
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
PAKKO pistää hiukan uppia, kun homma on vajonnut jo kolmannelle sivulle. No, kohta kai tämä virkistyy, kun pääsen kirjoituspuuhiin 

Acoedit: En saa sivustoa auki, siis tuota missä on ne kaikki edelliset osat. Aina kun yritän tulee 'blank page' ja se ei mene siitäkään eteenpäin. Siis homma (yllätys, yllätys) viivästyy. Mistä johtunee.
No kukakohan se sitten olikaan..eräs sangen vähämielinen tyyppi kirjoitti: Tuo loppu oli jätetty hyvin seuraavalle, kuka sitten lieneekin.
Acoparaptor kirjoitti: Tuo loppu oli jätetty hyvin seuraavalle, kuka sitten lieneekin.
Acoedit: En saa sivustoa auki, siis tuota missä on ne kaikki edelliset osat. Aina kun yritän tulee 'blank page' ja se ei mene siitäkään eteenpäin. Siis homma (yllätys, yllätys) viivästyy. Mistä johtunee.
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
Soneran nettisivusto näkyi olevan nurin ainakin aamulla - nyt näyttäisi toimivan. Eli asian näkee helposti siitä näkyykö avatarini - jos ei, Soneran palvelin on nurin.Acoparaptor kirjoitti:Acoedit: En saa sivustoa auki, siis tuota missä on ne kaikki edelliset osat. Aina kun yritän tulee 'blank page' ja se ei mene siitäkään eteenpäin. Siis homma (yllätys, yllätys) viivästyy. Mistä johtunee.
On ollut kiireitä ja olen todella pahoillani, että joudun jättämään osaltani homman kesken. Olen tosin aloitellut, vaikkakin vain pari riviä, ja se ei kaiketi riitä. Oli vaikea löytää aikaa edes ilmoittaa asiasta(piti ilmoittaa jo viime tiistaina). Vielä kerran, olen pahoillani.
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
Hmm, Starbreakerin pätkästä on sanottavaa ainakin minulla, jos ei muilla.
Teksti oli hyvää, ja kieliopillisesti standardia, ja hyvin luettavaa. Ainakin alussa homma jatkui hienosti, mutta heti taistelun alettua homma niin sanotusti riistäytyi pikkaisen kädestä. Hyvinhän se oli sinällään kirjoitettu, mutta tiedän ihan kokemuksesta, että jos lähtee kirjoittamaan taistelukuvauksia aivan mututuntumalta ja heittäytyy täysillä kirjoittamaansa mukaan, lopputulos on väkisinkin vähän sekava, eikä ole realistisuutta välttämättä nähnytkään. Ja nyt kun takerrumma pikkuvikoihin, niin eikös soluttautuja ollut ottanut Kurtin tikarin pois? 
Sori kun nyt meni hienosta tekstistä huolimatta pilkun nus... viilaamiseksi, mutta tästä on pakko nillittää, vaikken tahtoisikaan.
Kun kirjoitetaan Warhammertarinoita, kannattaa ehkä jättää johonkin rotuun suuresti vaikuttavat asiat keksimättä. Esimerkiksi juuri tämä sinun luomasi kultti, joka 'suojelee Keisarikuntaa' tai jotain. Kyllähän tuo on hyvä veto mihin tahansa fantasiaan, paitsi jonkun toisen luomaan ja kaikkein vähiten tuo ehkä sopii Warhammerin goottimaiseen maailmaan. En sitten tiedä, ehkä olen väärässä, mutta minusta meni vähän yli.
Anteeksi anteeksi anteeksi kun valitan ja nillitän ja saarnaan, mutta pari kohtaa tuossa oli jotka olisin kirjoittanut ehkä vähän eri tavalla. Toivoin Kurtista jotain ei-maailmanpelastajaa, mutta toivottavasti ei tästä sitä tulekaan. Hoidan sen sitten henkilökohtaisesti kasaan jos Tapsa uskaltaa mennä säätämään mitään vastaavaa.
Mutta Starbreaker, teksti on hyvää, ja kirjoittamalla ja harrastamalla paranee vielä tuostakin varmasti, kannattaisi vain ehkä vähän miettiä pikkaisen (siis ihan ihan pikkaisen) että mikä menee klisheeksi, mikä pysyy tarinan tyylissä mukana. Tai, ehkä Grom aloitti tuota kierrettä jo vähän.
Elikkäs, seuraava säätää sitten tuosta eteenpäin.
Hyvää työtä kuitenkin Star'.
edit\\
Sori kun nyt meni hienosta tekstistä huolimatta pilkun nus... viilaamiseksi, mutta tästä on pakko nillittää, vaikken tahtoisikaan.
edit\\
Pitäisikö tässä nyt olla imarreltu tai jotain?Skarsnak kirjoitti:Kannattaa tällaisissa tapauksissa lukea huolellisesti edelliset osat läpi (ainakin lustriaan asti),
Viimeksi muokannut Rune, La 02.10.2004 00:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Toivon että Starbro' kestät palautetta, koska olen tottunut sitä antamaan suoraan (sen siitä saa kun saa puolustusvoimien johtajakoulutuksen).
Tunnelma todella karkasi liian hektiseksi. Kannattaa tällaisissa tapauksissa lukea huolellisesti edelliset osat läpi (ainakin lustriaan asti), ja yrittää omaksua edellisten kirjoittajien ylläpitämä tyyli. Hyvä perusrunko tarinalle, jota voisi soveltaa jopa tällaiseen yksittäiseen jatkokertomuksen osaan on klassinen: johdanto, juoni kehittyy, odottamataon käänne, kliimaksi (huippukohta), lopetus. Tarinan pituudesta riippuen näitä voi kierrättää useampaan kertaan samassa tarinassa, mutta perusosaset olisi hyvä löytyä (toki tällainen jatkotarina on hieman poikkeustapaus) jokaisesta tarinasta. Nyt tarinan ulkopuoliselle seuraajalle (minulle, sinulle, lukijalle) ei annettu hetkenkään hengähdystaukoa. Juoni juoksi taistelusta taisteluun ja ainakin itselleni jäi, kun tarinaa luki väsyneenä huolimattomasti, melko hämäräksi kuka mitäkin teki milloinkin.
Kannattaa myös miettiä miten eri henkilöhahmot käyttäytyvät, minkälainen kuva niistä on annettu aiemmin, minkälaisia ominaispiirteitä niillä on. Varo vastaisuudessa hyppimästä liian äkillisesti kerronassa hahmosta toiseen:
Kurt juoksi pitkin katua. Hän ei tiennyt missä oli. Davet huitaisi kirveellään vihollista. Juoppo ei muistanut aamulla mitään tapahtuneesta.
Esitin tämän reilusti kärjistettynä, mutta lukaiseppa oma tarinasi ja katso kiinnitätkö itse asiaan huomiota. En tiedä osasinko ilmaista ajatukseni oikein, mutta varmaankin luettuasi tarinan uudestaan ymmärrät.
Itse ajattelin siniviittojen ilmestyessä että jee, Shadow warrujahan sieltä on luvassa vähän eksyneet vaan, mutta näin tällä kertaa.
Anteeksi jos tästä viestistä jää kovin negatiivinen jälkimaku. Se ei suinkaan ole tarkoitukseni, pahoittelen. Tarina ei suinkaan ollut huono, muut osat ovat vain olleet niin eri tyylilajissa että tämä hyppää silmille herkästi.
Kirjoitan lisää huomenna vähemmän väsyneenä.
Tunnelma todella karkasi liian hektiseksi. Kannattaa tällaisissa tapauksissa lukea huolellisesti edelliset osat läpi (ainakin lustriaan asti), ja yrittää omaksua edellisten kirjoittajien ylläpitämä tyyli. Hyvä perusrunko tarinalle, jota voisi soveltaa jopa tällaiseen yksittäiseen jatkokertomuksen osaan on klassinen: johdanto, juoni kehittyy, odottamataon käänne, kliimaksi (huippukohta), lopetus. Tarinan pituudesta riippuen näitä voi kierrättää useampaan kertaan samassa tarinassa, mutta perusosaset olisi hyvä löytyä (toki tällainen jatkotarina on hieman poikkeustapaus) jokaisesta tarinasta. Nyt tarinan ulkopuoliselle seuraajalle (minulle, sinulle, lukijalle) ei annettu hetkenkään hengähdystaukoa. Juoni juoksi taistelusta taisteluun ja ainakin itselleni jäi, kun tarinaa luki väsyneenä huolimattomasti, melko hämäräksi kuka mitäkin teki milloinkin.
Kannattaa myös miettiä miten eri henkilöhahmot käyttäytyvät, minkälainen kuva niistä on annettu aiemmin, minkälaisia ominaispiirteitä niillä on. Varo vastaisuudessa hyppimästä liian äkillisesti kerronassa hahmosta toiseen:
Kurt juoksi pitkin katua. Hän ei tiennyt missä oli. Davet huitaisi kirveellään vihollista. Juoppo ei muistanut aamulla mitään tapahtuneesta.
Esitin tämän reilusti kärjistettynä, mutta lukaiseppa oma tarinasi ja katso kiinnitätkö itse asiaan huomiota. En tiedä osasinko ilmaista ajatukseni oikein, mutta varmaankin luettuasi tarinan uudestaan ymmärrät.
Itse ajattelin siniviittojen ilmestyessä että jee, Shadow warrujahan sieltä on luvassa vähän eksyneet vaan, mutta näin tällä kertaa.
Anteeksi jos tästä viestistä jää kovin negatiivinen jälkimaku. Se ei suinkaan ole tarkoitukseni, pahoittelen. Tarina ei suinkaan ollut huono, muut osat ovat vain olleet niin eri tyylilajissa että tämä hyppää silmille herkästi.
Kirjoitan lisää huomenna vähemmän väsyneenä.
Amerikassa köyhyys on värillistä --Ray Loriga
olen lukenut paljon surkeampiakin tarinoita mitä hhukajan tarina, mutta en viitsi mainita nimiä. Jep lyhyt se oli sitä en kiistä, mutta luettavaa se oli ja piristi oloa kun kekään huippu ei ole vähäänaikaan kirjotellut sotavasaraan, joten lukemisnälkä on vaan kasvanu.
tovon että syysloma lisää tarinan kirjoittakien intoa kirjoittaa
tovon että syysloma lisää tarinan kirjoittakien intoa kirjoittaa
-HPVäitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
Laitan tähänkin vaikka tuo toinen topikki on ylempänä.
http://personal.inet.fi/clan/silverhamm ... /faba.html
Eli Grondin osio (osa 9) FaBaan on netissä.
EDIT: Tai OLI ylempänä, nythän tämä on ylempänä :o).
http://personal.inet.fi/clan/silverhamm ... /faba.html
Eli Grondin osio (osa 9) FaBaan on netissä.
EDIT: Tai OLI ylempänä, nythän tämä on ylempänä :o).