"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

upea mini tutorial. kannattaa katsoa!

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Taarne

Viesti Kirjoittaja Taarne »

Väitän, että jos ensin luette figumaalaukseen liittyviä tekniikoita koskevia artikkeleita ajatuksella läpi, ja sen jälkeen maalaatte yhtä figua 400 tuntia, saatte tekin aikaan ainakin lähestulkoon yhtä hyvää jälkeä. Paljon mahtaa olla keskimääräisen maalarin suurin tuntimäärä jonka hän on yhteen figuun laittanut? 4-8 tuntia kenties, tuskin sadasosaakaan tuosta?

Väitän myös, että maalaan kohtalaisen näyttäviä figuja, kohtalaisen vikkelään - figuharrastuksen aloitin kuitenkin noin viisi vuotta sitte, en kä usko, että olisin neljääsataa tuntia vielä maalaukseen laittanut.

Neljäsataa tuntia on yli kaksi viikkoa putkeen, ja vaikka kaikki tuskin ei aktiiviseen maalaukseen mennytkään, on se silti pitkä aika. Mahtava figu tuo on kuitenkin, ja loistava tutoriaali myös.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Iha jea. En silti lämpee. Top notch ja viimosen päälle, mutta jotain puuttuu.

Kunnioitettavaa sen sijaan on se, että toi tyyppi on harrastanut vasta vähän aikaa.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Zherec

Viesti Kirjoittaja Zherec »

Samaa mieltä VJ:n kanssa. Lisäksi nenäni aistii että kuvia on hieman paranneltu tietokoneen avulla.
LAndE

Viesti Kirjoittaja LAndE »

Zherec kirjoitti:Samaa mieltä VJ:n kanssa. Lisäksi nenäni aistii että kuvia on hieman paranneltu tietokoneen avulla.
Paranneltu tai ei. Silti tolla kaverilla on Slayer Sword.
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.

Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Kyllä tollasta jälkeä saa pensselillä jos osaa ja viitsii.

Toi tyyli on vaan vähän liian tommonen mun makuun. Hyvin tehty huono NMM, siitä en myöskään tykkää.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Darkki

Viesti Kirjoittaja Darkki »

toi on kyl HIENO nappi.. kyllä multa silmät poksahti päästä ja muuta, mutta mutta... jotakin weirdoo tässä on :O mä kyllä tykkään ihan SAIRAAAAAAn paljon mutta silti.. itken kohta.
LauriO

Viesti Kirjoittaja LauriO »

AAARGH! Se on hieno! Se on liian hieno! Ei tommoseen kukaan tavallinen kykene.
Tai no... ehkä tuommoista jälkeä saa kun käyttä figuun 400 tuntia. (Itse olen maksimissaan käyttänyt 5 tuntia ja nyt tekee mieli heittää omilla figuilla vesilintua)
jago

Viesti Kirjoittaja jago »

VJ kirjoitti:Kyllä tollasta jälkeä saa pensselillä jos osaa ja viitsii.

Toi tyyli on vaan vähän liian tommonen mun makuun. Hyvin tehty huono NMM, siitä en myöskään tykkää.
Tota en kyllä ymmärrä sillä esim. CMON stiä on kehutta parhaaksi kulta NMM mitä on ja kyllähän se mielestäni sitä on. Muuten ukko on kyllä ihan nätti mutta kun en tykkää kaaoksesta niin en tykkää.
"Brush-licking makes you a better painter"
Zindaju

Viesti Kirjoittaja Zindaju »

Ihan jonkunlainen.
Droez

Viesti Kirjoittaja Droez »

Tollasta jälkeä kun kattelee tekee mieli heittä omat figut roskiin, ja alkaa kerätä vaikkapa postimerkkejä....
Viribus uniti, yhteisepelillä kaikki sujuu
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Onhan se hieno figu, mutta jotenki tuntuu siltä että ihmiset ei ollenkaan selaa jotain CMONia kun tänne postaa välillä joku kuvan jostain 8+ saaneesta hahmosta niin ihmiset on huutamassa hoosiannaa että "mitä tää on maailman kaunein figu pla pla...". Oikeesti on paljon hienompiakin figuja mun mielestä.
jago kirjoitti:
VJ kirjoitti:Kyllä tollasta jälkeä saa pensselillä jos osaa ja viitsii.

Tota en kyllä ymmärrä sillä esim. CMON stiä on kehutta parhaaksi kulta NMM mitä on ja kyllähän se mielestäni sitä on. Muuten ukko on kyllä ihan nätti mutta kun en tykkää kaaoksesta niin en tykkää.
Tossa on oikein hienot metallit mutta kato jotain arjayn metalleja tai vastaavia niin huomaat että missä tolla menee vikaan, ei jaksa nyt selittää... :D
Viimeksi muokannut baretul, Ti 21.09.2004 15:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Zindaju

Viesti Kirjoittaja Zindaju »

Samaa mieltä Baretulin kanssa.
behemoth
Viesti:

Viesti Kirjoittaja behemoth »

Kaunis on kyllä.

Jos jamppa sanoo tehneensä 14 viikkoa ja 400 tuntia ... se on sitten 3 1/2 viikkoa 4 tuntia JOKA PÄIVÄ. Kyllä siinä vähän hölmömpikin jo siinä ajassa oppisi tekemään kaikenlaista. Ihan joka jampalla ei ole mitään mahdollisuuksia edes kuvitella käyttävänsä 4 tuntia mallailuun joka päivä. Tuollaisen projektin jälkeen ei varmaan ihan heti viitsi aloittaa TOISTA :D

Droez: ite vuosikymmenen postimerkkejä keränneenä ... ei se ole yhtään sen kummempaa. Vai kuinka moni pystyy erottamaan nyt vaikkapa vuoden 1917 Saarisen mallin eri tilauserien paperierot pelkästään postimerkkiä katsomalla.
verLoren

Viesti Kirjoittaja verLoren »

behemoth kirjoitti:... se on sitten 3 1/2 viikkoa 4 tuntia JOKA PÄIVÄÄ...
Kuukautta siis.
Ajattele ajattelua ajattelemisesta.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Nojooh... onhan toi ihan hieno, takuuvarma GD tuotos eli tehdään kaikki huolellisesti ja kiiltokuvamaisesti. Mitään uutta ei keksitty, vaan vanhoja kikkoja pyöriteltiin ja viilailtiin, tehden huolellinen työ, joka tappelee samoilla eväillä kuin todennäköisesti muutkin, mutta huolellisemmin tehtynä...

Eipä tuo siis minusta nyt niin kovin ihmeellinen ole, vanhan kaavan viilailua eikä tuo mitään uutta kehiin. Tietysti tutorialina oikein hienoa, että vanhat kaavat selkeytyvät ja tulevat helpommin saataville, ettei kaikkien tarvitse keksiä pyörää uudelleen.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
verLoren

Viesti Kirjoittaja verLoren »

Tuosta työstäkin oli pakko saada jotain palkintoa, sen verran oli hän joutunut tekemään työtä, eli maalaajan tasoa ja työmäärää ajatellen, tuo on todella hieno.
Ajattele ajattelua ajattelemisesta.
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

No joo. Kyl toi menee samaan sarjaan painimaan parin (sadan ellei tuhannen...) muun tosi hienon figun kans. Ei tossa ollut oikeestaan mitään mikä sen olis nostanut esille muusta hienojen figujen massasta. Yhdyn M.Salavan kanssa täysin tohon vanhojen kikkojen pyörittämiseen.
Pisteet tosin maalarille jos vuodessa yltää tollaselle tasolle.
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Hukka

Viesti Kirjoittaja Hukka »

Siis onhan tuo upea. Tuskin kukaan kiistää, että teknisesti tuo on varsin taidokas. Itse tykkään kyllä tosta ihan muutenkin, en pelkästään suorituksena. Kunnioitettavaa, että jaksaa tehdä kaiken noin huolellisesti, itse siihen tuskin pystyisin. Mitäköhän muuta kyseinen herra on vuoden harrastamisen aikana tehnyt...? Tuskin paljoa muuta. ;)

Mutta jos ajatellaan toiselta kantilta, ei lahjakkaalta henkilöltä neljänsadan tunnin työpanoksella voi vähempää odottaakkaan. Ja imo 400 tuntia yhteen modeliin alkaa mennä jo liiotteluksi.

Tuollaiset kyllä antavat minulle henkilökohtaisesti inspiraatiota pyrkia paremmaksi maalariksi, haluan pystyä samaan vielä jonain päivänä.
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Hukka kirjoitti:Siis onhan tuo upea. Tuskin kukaan kiistää, että teknisesti tuo on varsin taidokas. Itse tykkään kyllä tosta ihan muutenkin, en pelkästään suorituksena. Kunnioitettavaa, että jaksaa tehdä kaiken noin huolellisesti, itse siihen tuskin pystyisin. Mitäköhän muuta kyseinen herra on vuoden harrastamisen aikana tehnyt...? Tuskin paljoa muuta. ;)

Mutta jos ajatellaan toiselta kantilta, ei lahjakkaalta henkilöltä neljänsadan tunnin työpanoksella voi vähempää odottaakkaan. Ja imo 400 tuntia yhteen modeliin alkaa mennä jo liiotteluksi.

Tuollaiset kyllä antavat minulle henkilökohtaisesti inspiraatiota pyrkia paremmaksi maalariksi, haluan pystyä samaan vielä jonain päivänä.
Mun personal opinion on se että toi on harrastanut kuvataiteta tota ennen tai muuta joka on kehittänyt häntä. Sellasta ihmistä ei ole joka maalaa hyvin jollain vuoden kokemukselle, ellei ole tehnyt jotain muuta sitä ennen joka on sitten kehittänyt maalaustaitoa. Kannattaa unohtaa heti kättelyssä kaiken näköset huhut että joku on maalannu vaan vuoden ja maalaa jo noin hyvin. Yleensä ne on pyöristettyjä ne "vaan vuoden" ja yleensä hyvin vuodessa maalaavat on keskittyneet todella paljon figu maalaukseen ja sitä ennen johonki muuhun vastaavaan, eli siis helpotuksena kaikille voin sanoa että kukaan ei ole sepää syntyessään eikä edes seppä vuodessa ;)
Hukka

Viesti Kirjoittaja Hukka »

baretul kirjoitti:Mun personal opinion on se että toi on harrastanut kuvataiteta tota ennen tai muuta joka on kehittänyt häntä. Sellasta ihmistä ei ole joka maalaa hyvin jollain vuoden kokemukselle, ellei ole tehnyt jotain muuta sitä ennen joka on sitten kehittänyt maalaustaitoa. Kannattaa unohtaa heti kättelyssä kaiken näköset huhut että joku on maalannu vaan vuoden ja maalaa jo noin hyvin. Yleensä ne on pyöristettyjä ne "vaan vuoden" ja yleensä hyvin vuodessa maalaavat on keskittyneet todella paljon figu maalaukseen ja sitä ennen johonki muuhun vastaavaan, eli siis helpotuksena kaikille voin sanoa että kukaan ei ole sepää syntyessään eikä edes seppä vuodessa ;)
Niin ei kai täällä kukaan luullutkaan, että toi olis alkanu tosta noin vaan maalaamaan ja kehittyny vuodessa tollaseksi. ;) Pakkohan siinä on jonkulaista kuvataiteden harrastamista ja tottakai lahjakkuutta olla mukana.

Eli yhteenvetona toi tyyppi on kehittyny todella nopeasti miniatyyrimaalauksessa, mutta ei lähtenyt kuitenkaan harrastamaan ihan tyhjältä pohjalta. Ja toi nappi on huolellinen ja taidokas suoritus, mutta ei mitenkään maailmaamullistava.

(Olikohan tällä viestillä joku pointtiki..? :D )
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
Lukittu

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”