Ei se sitä muuten kysyis jos se sen tietäis!!!!
ModEdit: Otsikossa ei tarvitse tehostaa sanomaa lukemattomille huutomerkein. Iceman
En ole kertaakaan huomannut kenenkään valittavan täällä Sotussa siitä, että pilkku puuttuu. Oikeinkirjoituksesta huomautetaan usein, niin kuin pitääkin. Kyllä sen verran pitäisi osata suomea, että osaa kirjoittaa edes 75% sanoista oikein. Ja siihen sääntökysymykseen. Se riippuu mistä roikkuu. Ymmärtääkseni Sotun Säännöt - osio on tarkoitettu enemmänkin poikkeustilanteiden selvittämiseen, kuin esimerkiksi rynnäkön pituuden selvittämiseen. Pitäisi osata laskea kaksi kertaa neljä. Jos nyt joku Tauno tulee ja kysyy: "Voinx mä ampua noill mun arsuilla noita knihtejä jokka on mettän takana piilossa?" (Okei, vähän kärjistettyä) niin tottakai siihen vastataan, että katsopa sääntökirjasta, mutta älä ainakaan sitä tule Säännöt - osioon selvittämään.-Aape- kirjoitti:Mä en voi ymmärtää, kun joku pistää aiheen, niin joku alkaa heti valittaan että tuossa kohdassa pitäis olla pilkku tai jos se asia on suoraan kirjassa niin siitä aletaan valittaa, että lue sääntökirja.
Ei se sitä muuten kysyis jos se sen tietäis!!!!
Pääsitpä juuri viestissäsi asian ytimeen, miksi sitä pitää kysyä, jos se löytyy suoraan sääntökirjasta?-Aape- kirjoitti:Mä en voi ymmärtää, kun joku pistää aiheen, niin joku alkaa heti valittaan että tuossa kohdassa pitäis olla pilkku tai jos se asia on suoraan kirjassa niin siitä aletaan valittaa, että lue sääntökirja.
Aivan. Mitä muuta tuollaiseen voikaan enää vastata, kun vastaus löytyy kirjasta, jonka jokaisen pelaajan pitäisi omistaa. Ja tuohon oikeinkirjoitukseen. Minäkään en ole kenenkään huomannut valittavan pilkun tai pisteen puuttumisesta, mutta jos viestistä ei kieliopin takia saa lähes lainkaan selvää, niin onhan se jo velvollisuuskin ilmoittaa. Kun tämä foorumi sentään on kaikkien nähtävissä, niin on pidettävä huolta, että jokainen myös pystyy ymmärtämään. Savolaiset eivät huastele savvoo eikä hesalaiset viljele slangiaan. Samalla tavalla pitäisi pitää kieliopista huolta. Mielestäni tässä ei ole mitään epäselvää ja ihmettelen jos se sinua ihmetyttää.Valhalla kirjoitti:Pääsitpä juuri viestissäsi asian ytimeen, miksi sitä pitää kysyä, jos se löytyy suoraan sääntökirjasta?-Aape- kirjoitti:Mä en voi ymmärtää, kun joku pistää aiheen, niin joku alkaa heti valittaan että tuossa kohdassa pitäis olla pilkku tai jos se asia on suoraan kirjassa niin siitä aletaan valittaa, että lue sääntökirja.
Sinäkin sait monta asiallista vastausta kysymykseesi, vaikka sekään ei ollut erityisen hyvin muotoiltu. Toivottavasti sait tyydyttävän vastauksen.-Aape- kirjoitti:Mä en voi ymmärtää, kun joku pistää aiheen, niin joku alkaa heti valittaan että tuossa kohdassa pitäis olla pilkku tai jos se asia on suoraan kirjassa niin siitä aletaan valittaa, että lue sääntökirja.
Ei se sitä muuten kysyis jos se sen tietäis!!!! :p